Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:09

Dat zou fijn zijn als je naar huis mag.
Hopelijk gaat het voorspoedig. Sterkte.
Ik was even bang voor een maaglekkage. Gelukkig niet.

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:59

De chirurg was ook bang voor lekkages, dan zit je binnen no time met buikvliesontsteking.

Ben hier in ieder geval in goede handen.

Wendy_Komen

Berichten: 6310
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 18:34

Devil_ina schreef:
De chirurg was ook bang voor lekkages, dan zit je binnen no time met buikvliesontsteking.

Ben hier in ieder geval in goede handen.


Daar weet Pipo helaas alles van ;)
Fijn dat je wat op lijkt te knappen!!

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:36

Yes ik ben weer thuis *\o/*

Mijn bloedwaarden waren gelukkig een stuk beter, wel heb ik uit voorzorg nog 5 dagen ab meegekregen.

Nu rustig herstellen :)

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 17:44

Fijn dat je weer thuis bent. Nu lekker in je eigen omgeving herstellen

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:12

Wat fijn zeg!!
Beloof me 1 ding …. Als je een opgeblazen gevoel krijg of iets, wacht niet en neem contact op.
Een maaglekkage is niet goed te zien of te bepalen. Als jij een vraagteken heb bij je “ normale” gevoel… neem dat vreselijk serieus. Opgeblazen gevoel, neem contact op. Buikpijn, neem contact op. Liever 20 keer gezien als 1 x te weinig.
Ik wil je niet bang maken, maar wil je op je eigen gezondheid wijzen. Wees argwanend want een lekke in je maagwand is niet gaaf en moeilijk te dichten met alle gevolgen van dien. Wil je me dat beloven ? Zou t zo zonde vinden als je dadelijk na een jaar zegt … had ik maar. Voor nu top , lekker thuis!!! Succes!!!

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:27

pipo schreef:
Wat fijn zeg!!
Beloof me 1 ding …. Als je een opgeblazen gevoel krijg of iets, wacht niet en neem contact op.
Een maaglekkage is niet goed te zien of te bepalen. Als jij een vraagteken heb bij je “ normale” gevoel… neem dat vreselijk serieus. Opgeblazen gevoel, neem contact op. Buikpijn, neem contact op. Liever 20 keer gezien als 1 x te weinig.
Ik wil je niet bang maken, maar wil je op je eigen gezondheid wijzen. Wees argwanend want een lekke in je maagwand is niet gaaf en moeilijk te dichten met alle gevolgen van dien. Wil je me dat beloven ? Zou t zo zonde vinden als je dadelijk na een jaar zegt … had ik maar. Voor nu top , lekker thuis!!! Succes!!!


Dank je wel Pipo, ik heb jouw verhaal uiteraard ook meegelezen.

Ik ga goed oppassen, want ik ben er best van geschrokken hoe snel je ineens ziek kunt worden.

En wat jij hebt meegemaakt wil ik absoluut niet.
Ik ben wel blij dat het Mcl zelf ook geen enkel risico neemt, en direct actie onderneemt.

Anoniem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:39

Fijn devil dat je weer thuis bent :D

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:47

Idd wat pipo zegt, goed naar je lijf luisteren en serieus nemen. Nu lekker thuis herstellen +:)+

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 21:15

Moderatoropmerking:
Verwijderd i.v.m. prive gegevens, op verzoek van plaatser
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 01-09-22 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 22:15

Spannend Doef! Heb je een voorbereidend traject doorlopen? Dan zou je alles wel ongeveer moeten hebben behandeld wat je moet weten en ongeveer te wachten staat. Neemt de spannendheid en het ongewisse niet weg natuurlijk...

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:58

Doef, spannend!! Alvast succes.

Devil, goed zo. Nu lekker thuis beginnen aan je nieuwe ik. _/-\o_

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:07

Doef schreef:
Moderatoropmerking:
Verwijderd i.v.m. prive gegevens, op verzoek van plaatser


Spannend!
Ik ben inmiddels alweer bijna 3 jaar post op!

Afbeelding

Het laatste jaar was voor mij erg heftig, 3 operaties in 8 maanden (zenuwziekte). Na de eerste operatie viel ik enorm af naar 45 kilo. ik ben toen gaan bulken voor de 2de operatie en ik merkte dat m'n herstel toen een stuk vlotter ging. Daarna ging alles er weer keurig af met normaal eten. 8 maart ben ik weer geopereerd en ook hiervoor ben ik gaan bulken om 5 kilo eraan te krijgen. Deze zijn er nu bijna af, foto van boven is van vandaag, nu 51 kilo, wil weer naar 49!

Ik kan er dus nog steeds na 3 jaar goed mee kneden en een balans op bouwen. Wel moet ik zeggen dat aankomen echt m'n grootste angst is. Ik heb wel echt een obsessie voor mijn uiterlijk/gewicht

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:19

Spannend Doef! En jeetje wat een verhaal Friemel, je ziet er prachtig uit!

Hier inmiddels groen licht van alle partijen. Nu is het wachten op de afspraak met de chirurg :):)

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:38

Wat spannend Doef, ik ga voor je duimen dinsdag!

Yeah Eleadoras, gefeliciteerd! Nu komt er echt schot in de zaak.

Gelukkig gaat het hier goed nu, plek waar de drain zat is nog flink gevoelig en ik ben heel moe.
Maar verder gaan eten en drinken echt prima.

Ik had zo'n behoefte aan een andere structuur in mijn mond dat ik heel langzaam een kaal cracotje heb opgeknabbeld. Echt heerlijk :D

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 04:46

Wow Friemel… geweldig.

Anoniem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:08

Hoe valt alcohol bij jullie sinds de operatie? Ik heb vanavond een feestje waarbij ik toch wel graag een drankje wil doen. Ik kon altijd onbeperkt alcohol drinken, maar nu dus geen idee..

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:04

Ik drink regelmatig iets en dat gaat prima.

Wendy_Komen

Berichten: 6310
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:55

Fijn dat het goed gaat Devil!!

En je ziet er top uit _Friemel!! Pas alleen wel op dat het inderdaad geen obsessie wordt!

Ik heb even een vraagje voor de mensen hier die veel zijn afgevallen. Ik ben nu dan 46 kilo kwijt. Maar merk dat ik met lopen/ bewegen vaak last krijg van mijn heupen. Iemand hier die dit herkend? Vind het wel apart en zou zo 123 niet weten waar het nou door komt...

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 22:08

Alcohol valt bij mij een stuk pittiger; een wijntje en ik dans op tafel *\%/*

Anoniem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 01:25

Heb ik ook wendy, maar ik had het ook altijd al. Maar vanavond na hele avond staan enorme last van mijn heupen en onderrug.

Drankjes gingen prima, afgewisseld met water en ondanks genoeg borrels broodnuchter :')

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 04:12

Wendy, lastig. Ik had al daarvoor last. Niet dagelijks maar zo nu en dan. Misschien aankaarten en even naar de Fisio. Hopelijk is het iets simpels zoals je bekken kantelen. Of bovenbenen wat trainen.

Gelukkig Relaxed! Volgende x eerst thuis proberen :+

Hier niet zo blij. Buik ( drainopening) is weer opengegaan. Rommel moest er weer uit. Dus na 3 weken dicht is het weer even behelpen. Maar goed de 27ste weer een gastroscopie om een klemmetje te plaatsen. Nieuwe ronde,nieuwe kansen.

Wendy_Komen

Berichten: 6310
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 07:51

Klote Pipo! Nu weet je ondertussen wel wat je moet doen, maar na 3 weken dicht extra balen natuurlijk!
Hopen dat de 27 ste het eens klaar is en het de laatste clip is die je nodig hebt.

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:08

Wat klote pipo, dat ie weer is opengegaan, ik duim voor je dat de gastroscopie wat oplevert de 27ste.

Eten en drinken gaan prima, verdraag alles tot nu toe, geen misselijkheid of dumping.

Vandaag weer opbouwen naar vast voedsel. 1ste kopje koffie heb ik net op, heerlijk _/-\o_ :9k

Hier 1 week na de operatie de eerste mijlpaal bereikt.

-10 op de weegschaal vanmorgen. Predieet meegerekend. *\%/*

Start predieet 122,9
Dag van OK 117,3
Vanmorgen precies 112 kg :):) **\O/**

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:47

Dank ,we gaan het zien. Laatste keer was dat ding binnen een maand al verdwenen.
Hij is alweer dicht, maar is gewoon vervelend. Je kleren gaan naar de knoppen als je niet doorheb dat t weer zover is. Maar goed. We zien wel.

Wat lekker!!!! Gaat goed :j