Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:17

Dat zou fantastisch zijn, ik duim voor je Pipo, je hebt nou wel een keer genoeg ellende gehad!

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:08

Ohhh ik duim voor je pipo!

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:32

Ik hoop het zo Pipo

Butterfly
Berichten: 2860
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:39

Hier draaien de duimen ook Pipo! Wat zou dat fijn zijn!

Jojoju

Berichten: 3793
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:43

Hoi allemaal!

Mag ik mij hier ook melden? Ik heb gisteren groen licht gekregen voor een gastric bypass *\o/*

In 2014 is er een maagband geplaatst, ik had toen een gewicht van 130 kilo. Met die maagband ben ik afgevallen naar 108 kilo, op zich nog niet heel veel gewichtsverlies maar het ging er langzaam af. Toen raakte ik zwanger van mijn eerste kindje en belandde in een postnatale depressie :( . Ik had medicijnen nodig om hier doorheen te komen, dat ging gelukkig goed. Beetje jammer dat ik door die medicijnen en een minder goed eetpatroon alles weer ben aangekomen. Ondertussen werd ook baby 2 geboren en heb ik nu een gewicht van 133 kilo. Veel te veel om lekker te kunnen bewegen en te spelen met mijn kinderen!

Er is alleen wel een lange wachtlijst van 6 tot 8 maanden, maar hey, de goedkeuring is binnen! :D

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:03

Welkom jojoju en succes. Hopelijk hoef je niet 8 maanden te wachten.

Dank allen! Ik heb nog meer erg fijn nieuws. Aangezien ik m’n oude werk niet meer kan doen ( te zwaar) en ik een uitzendkracht was, zit ik nog steeds in de ziektewet. Maar maandag as ga ik mee op de botsabsorber om te kijken of dat iets voor me is. Je weet wel, zo’n vrachtwagen met pijl achterop dat je naar de andere baan moet bij een ongeval of maaien van de berm ect. Dan kan ik eindelijk ook weer werken. *\o/* zoooo blij mee.

Jojoju

Berichten: 3793
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:29

Wat fijn pipo!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:41

ik ben ook blij, heb een datum voor mijn borstverkleining/lift 3 oktober gaat het gebeuren, eerst nog even in oktober op vakantie en het dorpsfeest vieren

Jojoju

Berichten: 3793
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:44

Hee dat is mooi nieuws fokfanaat!

Hebben mensen hier ook ervaring met een gbp na een maagband?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:52

ja ik. heb 10 jaar (ongeveer) na de maagband een GBP gehad

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:56

Fokfanaat… in oktober op vakantie en 3 okt onder t mes?? Kort vakantietje dan :D maar in iedergeval fijn zeg!!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:57

moet september zijn....

Wendy_Komen

Berichten: 6310
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:35

Fijn dat je een datum hebt fokfanaat!! Dat is het gene wat ik ook sowieso wil laten doen zodra ik stabiel in gewicht ben. Mag ik vragen waar hij het laat doen en of je het vergoed krijgt? (Eventueel via pb)

Butterfly
Berichten: 2860
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:17

Fokfanaat, wat fijn dat je een datum hebt!

Hier een stap verder ook! Ben gisteren bij het CON geweest voor de intake en mag naar de volgende stap in het proces. Het wachten is nog op het rapport van de diëtiste, daarvan moet ik even weten of ze de periode voor mijn zwangerschap ook meerekent in de vier maanden die ervoor staan momenteel. Voor de operatievoorbereiding ben ik sinds juni bij haar, maar daarvoor in 2020 ook al bijna een jaar en dat traject is nooit echt afgesloten. Eerder gepauzeerd.
Ergens medio volgende week weet ik de bloeduitslagen ook, ben erg benieuwd of er nog een tekort in vitamine D of ijzer is. Daar zit ik vaker laag mee en ik heb het gevoel dat ijzer nog wel eens laag kan zijn.
Op 15 september is de verplichte bijeenkomst, was nog mooi een plekje vrij :j

Wendy_Komen

Berichten: 6310
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:43

Fijn dat het allemaal goed loopt Butterfly!!

Hier een nieuwe mijlpaal bereikt!! Operatie was 22 november vorig jaar, en nu -60 kilo!! ERG blij mee *\o/*

Butterfly
Berichten: 2860
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:54

Wendy_Komen schreef:
Hier een nieuwe mijlpaal bereikt!! Operatie was 22 november vorig jaar, en nu -60 kilo!! ERG blij mee *\o/*

WOW! _/-\o_

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 05:26

Butterfly super!!

Wendy je zus Wat fantastisch!!! Je bent gewoon een heel persoon kwijt. Wow.

Jojoju

Berichten: 3793
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:35

Wat geweldig butterfly! Gefeliciteerd!

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 17:04

Misschien stomme vraag hoor. Maar net 2 karbonade in de airfryer gehad. Was een verpakking van 700 gram. 4 stuks. Maar in de airfryer gaat veel vet verloren dus hield ik 2 dunne beetjes vlees over. ( met bot). Dat is mijn avondeten. Later salade zodat ik aan alle dingen kom. Maar na die 2 hele dunne karbonaatjes voel ik me niet lekker en ga ik kotsen.
Dat is met dit, met eten bestellen en als m’n zoon kookt bijvoorbeeld. ( airfryer staat naast de frituurpan in de schuur) en ja met frituur heb ik t ook. Als ik zelf kook en er op sta met m’n neus is dat niet. Als ik ergens anders ga eten, eet ik dus minimaal omdat ik toch wel een beetje bang ben voor dit.
Ik neem tussen de middag vaak soep. Altijd zelf gemaakt. En die gaat dan in de magnetron, dus ook niet live gekookt. ( ja soms wel haha anders is m’n voorraad zo op. ). Maar dat gaat altijd goed. Hoe kan dat toch?? Ik eet niet sneller of zo, kauw goed. -O-

Wendy_Komen

Berichten: 6310
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 21:50

Vlees valt zwaar, heeft het daar niet mee te maken?

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 07:23

Is 350 gram vlees - het vet... Das mi best heel veel ook. Ik krijg zelf zo'n 100 gram weg maximaal .

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 08:06

Na de airfryer is er eigenlijk geen vet meer. Als het 100 gram is wat er overblijft is het al veel. Hou er van als het zo goed als gedroogd vlees is.
Maar t is niet alleen bij vlees hoor.
Ik eet vrij weinig. Maar wel vaker over de dag. Soms valt iets verkeerd en soms gaat datzelfde wel goed. Dat is oa ook de rede dat ik veel zelfgemaakte soep in de vriezer heb staan. Daar zit alles in en dus een complete maaltijd. Alleen dan in vloeibare vorm. 1 mok per dag. Dat gaat zo wie zo goed. Zal s opnoemen wat ik zo per dag eet. Zoveel is dat niet.
Begin rond half 7 met 2 rijstwafels( of beschuitje) met vlees en bv brie/ geitenkaas
Dan een beker yoghurt met zaden en rozijnen
Dan rond de lunch die beker soep
Smiddags vaak 2 fruit ( banaan en kiwi mixen met de blender) of 1 sinaasappel of schaaltje aardbeien
Avondeten verschilt. Is ongeveer een ontbijtbord met 3 krieltjes,1 opscheplepel groente en bv een halve rundervink ( andere helft gaat naar zoonlief haha)
Savonds nog een aantal vorkjes sla met ei of feta, lekker uit de bak eten ;) dus soms wat meer als de andere keer.

Zal t een keer moeten wegen. Maar is echt niet zoveel. Als het misgaat is het altijd tijdens het avondeten.

Anoniem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:07

Dat is ook zo'n beetje wat ik eet qua hoeveelheden, maar ik heb nog nooit gehad dat het misgaat. Misschien helpt het om een eetdagboek bij te houden en zo wellicht een patroon te kunnen ontdekken wanneer/waardoor/waarbij het misgaat?

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:08

Dat is ook wel ongeveer wat ik normaal wegkrijgen op een dag idd.. Moet zeggen dat bij mij ook de avondmaaltijd het minst makkelijk gaat, maar geen echte problemen... Wel soms dat iets verkeerd valt en dan moet ik echt even een half uur of soms langer wachten voor ik weer verder kan eten, maar dat gebeurt echt weinig.

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:59

Ik weet zo ongeveer wel wat niet goed valt. Zoals “ vers” brood. Geroosterd gaat t wel. En gepaneerde dingen zoals cordon bleu of kipnuggets gaan niet goed. Vlees een klein stukje ongeacht wat. ( veel dingen worden een vieze bal vanwege het goed kauwen :D ) en patat of gebakken aardappeltjes gaat ook niet. Ook niet op verschillende manieren ( pan airfryer of frituur en oven) maar bv ovenschotel met aardappelen of stamppot wel weer.
Alleen het is zo raar dat je de ene keer moet kotsen van iets en de andere keer niet.
Zeg wel dat ik blijf proberen met t eten van verschillende dingen omdat anders het aanbod steeds kleiner wordt. Dat wil ik niet. Dus volgende keer wel weer een karbonaadje maar maar 1 of een halve.