Zware jeugddepressie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:07

Wat ontzettend fijn TS, laten we er vanuit gaan dat je er op die manier snel weer bovenop komt! Je kunt het!!!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:01

Veel knuffels :(:) :(:) :(:)

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 16:18

Dankjewel, moet eerlijk zijn ben ontzettend opgelucht dat ik opgenomen kan worden omdat ik echt het gevoel had dat de begeleiding die ik nu kreeg niet genoeg was. En ik wil wel, ik wil zo graag maar het leek maar niet te lukken. We hebben daarnet een telefoontje gehad dat ik vrijdag in take gesprek heb en aan de hand van dat gesprek gaan ze dus bepalen of ik in het weekend (zaterdag middag tot zondag avond) naar huis mag.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:57

Wat fijn dat het je een beetje rust geeft..! Heel veel sterkte!

Ik las dat je zo veel druk hebt mbt school.. Kan je dit jaar niet aan jezelf werken en dan volgend jaar dit jaar overdoen? Dan heb je wel je niveau alleen doe je er een jaartje langer over. Ik weet niet of dat een idee is voor je?
Misschien neemt dat de druk een beetje van de ketel?

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 18:07

No_No schreef:
Wat fijn dat het je een beetje rust geeft..! Heel veel sterkte!

Ik las dat je zo veel druk hebt mbt school.. Kan je dit jaar niet aan jezelf werken en dan volgend jaar dit jaar overdoen? Dan heb je wel je niveau alleen doe je er een jaartje langer over. Ik weet niet of dat een idee is voor je?
Misschien neemt dat de druk een beetje van de ketel?


Ik heb waarschijnlijk de kans om in januari mijn examens in te halen, de school is ook op de hoogte van mijn situatie dus ze snappen het ook wel als ik een tijd niet kom. Ik zou heel graag dit jaar halen gewoon omdat ik zo snel mogelijk van school wil.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:16

oh januari al, oke, dat wist ik niet.

Weetje, ik wil je van alles zeggen.. alleen weet ik niet of je er iets aan hebt of dat je je er alleen maar rotter door gaat voelen.
Ik hoop maar dat je iets hebt aan de opname.. heel veel sterkte!

PS: heb je al eens gehoord van "Yes we can!"? referenties zijn goed en ook je ouders worden daar goed begeleid.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:31

Mag ik even zeggen hoe knap ik het van je vind en hoe sterk je bent!
Ik hoop dat het lichtpuntje voor jou snel weer gaat schijnen!

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:07

We denken aan je. Voel je vrij om dit topic bij te blijven houden en voel je ook vrij dat niet te doen. Je bent ons niets verschuldigd.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 10:31

Er is eerder een plaatsje vrijgekomen en ik word dus over een half uur verwacht aan de instelling

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:43

Heel veel succes en sterkte! Je gaat hier sterker uitkomen!

CecileDV

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Hollands Midden

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:53

Succes Luca! :(:)

Janneke2

Berichten: 22799
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:11

Nu, dan ben je er nu!
Veel succes!!

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:16

Ik herken mezelf in je verhaal. Precies hetzelfde, al 5 jaar en zit er nog steeds mee.
mailbox staat altijd voor je open
Succes ! :*

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:18

Heel veel succes!

Janneke2

Berichten: 22799
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:39

xhereisanne schreef:
Ik herken mezelf in je verhaal. Precies hetzelfde, al 5 jaar en zit er nog steeds mee.
mailbox staat altijd voor je open
Succes ! :*

Even off topic: ook voor jou veel sterkte - en na 5 jaar nog gedoe 'dat zou niet nodig moeten zijn' - er zijn veel wegen naar Rome, dus als optie 1 niet werkt, of niet genoeg, dan optie 2 onderzoeken/ toevoegen!

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:47

Janneke2 schreef:
Even off topic: ook voor jou veel sterkte - en na 5 jaar nog gedoe 'dat zou niet nodig moeten zijn' - er zijn veel wegen naar Rome, dus als optie 1 niet werkt, of niet genoeg, dan optie 2 onderzoeken/ toevoegen!


dankje!
ik ben gediagnosticeerd met verschillende erge angststoornis. daardoor ook in een depressie gekomen. met mijn angststoornis gaat het goed, belemmerd mijn dagelijkse leven niet meer. Maar ben nog steeds niet uit de depressie. Volgens huisarts, ouders en andere familie 'groei ik er wel uit' dus we zullen zien.

Janneke2

Berichten: 22799
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:53

xhereisanne schreef:
Janneke2 schreef:
Even off topic: ook voor jou veel sterkte - en na 5 jaar nog gedoe 'dat zou niet nodig moeten zijn' - er zijn veel wegen naar Rome, dus als optie 1 niet werkt, of niet genoeg, dan optie 2 onderzoeken/ toevoegen!


dankje!
ik ben gediagnosticeerd met verschillende erge angststoornis. daardoor ook in een depressie gekomen. met mijn angststoornis gaat het goed, belemmerd mijn dagelijkse leven niet meer. Maar ben nog steeds niet uit de depressie. Volgens huisarts, ouders en andere familie 'groei ik er wel uit' dus we zullen zien.

Een van de verschillende manieren om in een depressie terecht te komen is: een te lange tijd te veel stress. Heftige angst/ verschillende angststoornissen "kunnen hier voor zorgen".
Ter informatie: iedere angsstoornis kan volledig verdwijnen (...er zijn uiteraard individuele verschillen etc,) maar do not settle too soon for 'och, hier valt mee te leven'!!
En er valt gericht management te doen om de schade die al deze stress heeft veroorzaakt (inclusief depressie) te laten verdwijnen.
(Als je boft verdwijnt het op den lange duur ook wel in grote lijnen- maar dan mis je jaren levenskwaliteit terwijl dat niet nodig is.)

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:43

Janneke2 schreef:
Een van de verschillende manieren om in een depressie terecht te komen is: een te lange tijd te veel stress. Heftige angst/ verschillende angststoornissen "kunnen hier voor zorgen".
Ter informatie: iedere angsstoornis kan volledig verdwijnen (...er zijn uiteraard individuele verschillen etc,) maar do not settle too soon for 'och, hier valt mee te leven'!!
En er valt gericht management te doen om de schade die al deze stress heeft veroorzaakt (inclusief depressie) te laten verdwijnen.
(Als je boft verdwijnt het op den lange duur ook wel in grote lijnen- maar dan mis je jaren levenskwaliteit terwijl dat niet nodig is.)


Jammer genoeg is mijn angststoornis aangeboren en zal nooit verdwijnen. Ik moet er mee leren leven.


ontopic: Ts, hoe gaat het?

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 13:20

Het gaat, ik zou natuurlijk veel liever thuis zitten maar het is wel oke

Kana

Berichten: 9057
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:24

Fijn dat het 'oke' gaat. Ik hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt. Heel veel sterkte! Ik vind het heel knap dat je zo goed om hulp vraagt.

Janneke2

Berichten: 22799
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:25

Fijn dat het "oke" is...!
Goede begeleiding is goud waard!
Gebeurt er ongeveer wat je wilde of verwachtte...?
Of ben je stomverbaasd dat ze het over een andere boeg gooien...?

En liever thuis zijn, ach - liever helemaal niet depressief ;)

Sterkte en succes +:)+

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:44

Fijn dat het 'oke' gaat. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.
Als je iemand nodig hebt, mijn mailbox staat nog altijd voor je open!

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 13:54

We zijn dus inmiddels donderdag, het gaat wel oke. Mijn vriend heeft besloten mij te laten zitten gisteren, maar voor de rest gaat wel oke. Als je hier zit besef je maar hoe goed je het thuis hebt en hoe lekker het eten daar is :+

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:27

Aaah wat rot voor je meis...
Maar jij hebt een goede vechtlust!! Moet je kijken wat je allemaal doet om er weer bovenop te komen! Je komt wel een keer een fijne jongen tegen die je steunt in moeilijke tijden en voor je op komt.

Is het eten niet zo lekker?
Misschien wil je moeder een keer een hapje eten van thuis voor je meenemen? Kan je dat daar lekker opsmikkelen Y)(^) lekker toetje en bij en je buik is weer lekker gevuld :D
Kan je een beetje je draai vinden? Of is het lastig om te wennen?

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Zware jeugddepressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 17:52

Het is heel lastig om te wennen want alles wat ik deed om mijn gedachgzn te verzetten (paarden vooral) kan ik nu niet doen. De mensen in mijn groep zijn wel super! En mijn moeder brengt inderdaad wel wat eten mee voor mij en er staat ook altijd fruit :9 . Verder heb ik niet het gevoel dat het echt helpt omdat ik hier niet kan doen wat ik graag doe en echt het enige is dat ik nog echt leuk vind om te doen. Maar nog tot dinsdag en dan mag ik naar huis, in het weekend ben ik gelukkig ook thuis.