Fitbit wie doet er mee ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:03

Whatsapp krijg je inderdaad nooit binnen, werkt alleen voor sms/iMessage berichten en gebeld worden. Heb je altijd je Bluetooth aan? En heb je zowel in de app als in de Fitbit de notificaties aan staan?

fokkertje
Berichten: 381
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:13

Silver_Bolly schreef:
volgens mij kan je alleen normale smsjes en oproepen binnen krijgen op je fitbit. Dus geen whatsapp. Als je IPhone te ver weg is van de fitbit ddan is er denk ik geen bluetooth verbinding dus dan zal hij daarom niet trillen.


#Silver_Bolly
bedankt voor jouw antwoord.
Vreemd in de winkel zeiden ze dat het wel zou werken.
SMS krijg ik inderdaad wel binnen.
Ligt het aan de "verouderde" iPhone 4S? Of werkt Charge 2 nog helemaal niet op whatsapp berichten?

fokkertje
Berichten: 381
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:45

J0anieke schreef:
Whatsapp krijg je inderdaad nooit binnen, werkt alleen voor sms/iMessage berichten en gebeld worden. Heb je altijd je Bluetooth aan? En heb je zowel in de app als in de Fitbit de notificaties aan staan?


#J0anieke
mijn zus krijgt wel whatsapp meldingen binnen.
Ligt dat nu aan de Iphone (type) of fitBit (ander type) of blue tooth?
Blue tooth staat altijd aan.

Ik heb in de fitbit de notificaties aan staan. Echter bij de fitbit account staan geen notaificaties ??? hoe krijg ik deze dan toegevoegd?

J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:20


Miesemuisje

Berichten: 3085
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:02

WhatsApp kan idd met IPhone niet en Android wel..merkte ik ook toen k wisselde van telefoon

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:53

Zou net zeggen ik krijg altijd meldingen van whatsapp op mijn fitbit.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:55

Mijn telefoon is uit 2010. Die heeft inmiddels niet meer de juiste software voor de meeste apps. Zo ook niet voor die van Fitbit. Die app is het eerste wat ik ga installeren als ik een nieuwe telefoon heb. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:38

Ligt denk ik aan je type fitbit, niet aan je telefoon. Ik heb een iPhone 6s + Fitbit blaze, whatsapp meldingen komen binnen.


Afbeelding

J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:49

Ooh lucky you Anthea!
Ik heb het nog nagezocht op de fitbit fora, de ene kan het wel selecteren en de andere niet... Hoop dat ze dit wel gaan fixen, lijkt me wel ideaal op het gewoon op mijn fitbit te zien wat er gestuurd word, zeker met paardrijden en sporten.. (https://community.fitbit.com/t5/Blaze/B ... -p/1217173)

edit: het ligt inderdaad echt aan het type telefoon en de type fitbit, de blaze is een van de type fitbits die wél berichten van whatsapp kan weergeven..

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 06:54

De charge hr helaas niet

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:03

Mag ik mij ook aansluiten? :wave:
Ik krijg voor mijn verjaardag geld om een Fitbit Charge 2 te kopen. Ik wil hem voornamelijk gebruiken als hartslagmeter, stappenteller en om te kunnen zien hoeveel calorieën ik verbrand.
Het lastigste vind ik nog het kiezen van een kleur, maar ik denk dat ik voor nu heel veilig voor zwart ga. :=
Ik had al wel gezien dat je losse bandjes kunt bestellen, maar een boel zal misschien ook wel troep zijn, of valt dit mee? Het zou namelijk wel heel erg balen zijn als het bandje losschiet omdat het een miskoop is geweest.
Kan iemand mij vertellen waar ik goede bandjes hiervoor kan kopen?

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:06

Bij fitbit zelf, alleen deze zijn prijzig.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:12

Jolien87 schreef:
Mag ik mij ook aansluiten? :wave:
Ik krijg voor mijn verjaardag geld om een Fitbit Charge 2 te kopen. Ik wil hem voornamelijk gebruiken als hartslagmeter, stappenteller en om te kunnen zien hoeveel calorieën ik verbrand.
Het lastigste vind ik nog het kiezen van een kleur, maar ik denk dat ik voor nu heel veilig voor zwart ga. :=
Ik had al wel gezien dat je losse bandjes kunt bestellen, maar een boel zal misschien ook wel troep zijn, of valt dit mee? Het zou namelijk wel heel erg balen zijn als het bandje losschiet omdat het een miskoop is geweest.
Kan iemand mij vertellen waar ik goede bandjes hiervoor kan kopen?


Ik ben ook voor zwart gegaan. Daarna bij aliexpress 3 bandjes er voor 3 tot 5 euro bijgekocht. Om maar even een voorbeeld te geven: https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20171102061019&SearchText=fitbit+charge+2+band

Ik kan je vertellen dat deze siliconen bandjes van dezelfde kwaliteit zijn als die van fitbit zelf. Blijft allemaal pastic :+

Edit: ik kan bij interesse foto's posten van zowel het originele Fitbitbandje als die van Aliexpress (china).

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 19:43

Ik heb ze ook van Ali en die zijn gewoon goed alleen erg ruim

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:39

Maar blijven de goedkopere bandjes wel goed zitten dan? Niet dat de fitbit zelf op een gegeven moment loslaat en dat ik hem dan kwijt ben.

Ik heb hem net aangeschaft en hij is nu aan het opstarten. :D

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:39

Jolien87 schreef:
Maar blijven de goedkopere bandjes wel goed zitten dan? Niet dat de fitbit zelf op een gegeven moment loslaat en dat ik hem dan kwijt ben.

Ik heb hem net aangeschaft en hij is nu aan het opstarten. :D


Nee, de goedkopere bandjes klikken zichzelf ook vast, net zoals die van FitBit zelf.

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 16:17

Ik meld me ook even :) gisteren voor mijn verjaardag de fitbit charge 2 gekregen :D

Heb net het hele topic door zitten bladeren :o als de lijst er nog is wil ik er ook wel graag op ... ;)

Mijn telefoon is nu nog een software update aan het doen, daarna ga ik de charge installeren :D

Lijkt me leuk om challenges mee te gaan doen met mensen van bokt ;) :D

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 16:20

xRivaldo schreef:
Jolien87 schreef:
Maar blijven de goedkopere bandjes wel goed zitten dan? Niet dat de fitbit zelf op een gegeven moment loslaat en dat ik hem dan kwijt ben.

Ik heb hem net aangeschaft en hij is nu aan het opstarten. :D


Nee, de goedkopere bandjes klikken zichzelf ook vast, net zoals die van FitBit zelf.


Goed om te weten, dankjewel. :)
Wat ik trouwens niet zo snel kan vinden: hoe regel in de instellingen van inkomende oproepen en notificaties? En kun je ook nog wijzigen welke dingen je op je display voorbij wilt laten komen?

Edit: gevonden. :D Ik had niet door dat ik in de app op 'Charge 2' kon tappen, maar toen kwamen er dus nog meer instellingen tevoorschijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:23

MadelonSunny schreef:
We hebben momenteel een groep van 10 deelnemers :))
Ik merk alleen dat deze groep heel erg uit elkaar loopt qua stappen. Afgelopen weekend verschilde het van 16.000 tot 51.000 stappen.
Mochten er nog meer mensen zijn die mee willen doen hoor ik het graag! Dan deel ik de groep in 2'en met de hele fanatieke en minder fanatieke lopers apart :j

Ik zou heel graag meedoen

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:57

@Marieke Stuur me even een pb met je emailadres en gebruikersnaam :j

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:08

Ik heb ook alleen maar ali bandjes, en ze blijven eigenlijk allemaal goed zitten. Zelfs degene met magneetsluiting. Soms staat er zelfs S of L bij, moet zeggen dat ze bij goed overeenkomen met de 'echte' fitbit bandjes.

MadelonSunny, ik ga je ook ff pb-en :D

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:02

Santigo_ schreef:
Ik heb ook alleen maar ali bandjes, en ze blijven eigenlijk allemaal goed zitten. Zelfs degene met magneetsluiting. Soms staat er zelfs S of L bij, moet zeggen dat ze bij goed overeenkomen met de 'echte' fitbit bandjes.

MadelonSunny, ik ga je ook ff pb-en :D


Bedankt voor je info. :) Ik denk dat ik eens ga rondneuzen naar extra bandjes. Ik vind het leren bandje heel tof maar die is toch wel weer €69,-. Wellicht dat ik die mijzelf cadeau doe als de eindejaarsuitkering binnen is. :o

Nog een vraagje: hebben jullie ook weleens dat de hartslag niet gemeten wordt? Ik had het gisteravond een paar keer en vanmorgen weer, dan staat er een streepje ipv de hartslag.

En klopt het dat hij automatisch verbrande calorieën rekent als je hem niet draagt? Ik had hem vannacht aan de lader liggen en dus niet om, en toch stond er vanmorgen dat ik alweer 400 calorieën had verbrand sinds 00:00. :=

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:10

Jolien87 schreef:
Santigo_ schreef:
Ik heb ook alleen maar ali bandjes, en ze blijven eigenlijk allemaal goed zitten. Zelfs degene met magneetsluiting. Soms staat er zelfs S of L bij, moet zeggen dat ze bij goed overeenkomen met de 'echte' fitbit bandjes.

MadelonSunny, ik ga je ook ff pb-en :D


Bedankt voor je info. :) Ik denk dat ik eens ga rondneuzen naar extra bandjes. Ik vind het leren bandje heel tof maar die is toch wel weer €69,-. Wellicht dat ik die mijzelf cadeau doe als de eindejaarsuitkering binnen is. :o

Nog een vraagje: hebben jullie ook weleens dat de hartslag niet gemeten wordt? Ik had het gisteravond een paar keer en vanmorgen weer, dan staat er een streepje ipv de hartslag.

En klopt het dat hij automatisch verbrande calorieën rekent als je hem niet draagt? Ik had hem vannacht aan de lader liggen en dus niet om, en toch stond er vanmorgen dat ik alweer 400 calorieën had verbrand sinds 00:00. :=


Leren bandjes kan je via ebay veel goedkoper bestellen dan €69 hoor ;)

En hij telt idd als je niet actief bent ook caloriëen omdat hij dan uitgaat van je BMR. Dus wat je verbrand per dag door de werking van je organen etc :) Dus dat klopt wel hoor :)

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:15

Hoi allemaal!
Ik kom even binnenvallen. Mijn vriend zijn FitBit is vastgelopen. Er staat een half gevuld balkje in beeld. We hebben hem al aangesloten op de computer, dan gebeurt er niks. Ook verschijnt het batterijtje dan niet, 10-12 seconden ingedrukt houden levert ook niks op. Wie heeft een tip of idee?

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:21

Ik heb er sinds vandaag ook 1 *\o/*
Zijn er nog mensen die hier met elkaar challenges doen?