Bananen-dieet wie doet mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 00:45

Om af te vallen hoef je helemaal niet gezond te eten, dat bewees een hoogleraar voedingskunde al eerder. Hij viel 13 kilo af op een dieet van fast food en snoeprepen, hij zorgde er alleen voor dat hij niet meer dan 1800 kcal tot zich nam per dag. En sterker nog: zijn bloedsuiker en cholesterol verbeterde ook op dit dieet :+ De crux zit hem dus puur in de hoeveelheid energie (kcal) die je tot je neemt. Het maakt voor het afvallen geen drol uit of je 1800 kcal uit bananen haalt of voor 1800 kcal bij de Mac gaat zitten schransen. Voor de ándere voedingsstoffen is het natuurlijk beter als je gevarieerd, niet te vet en vezelrijk eet ;)

Eet gewoon gevarieerd en let goed op de hoeveelheden. Hou eens een voedingsdagboek bij en reken tot de calorie uit wat je nou eigenlijk gemiddeld tot je neemt, dan heb je een baseline en kun je uitrekenen wat je zou mogen eten om (bijv) een kilo per week af te vallen.

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:13

Je kunt het wel proberen, maar wees dan ook bereid om het te combineren met twee uur per dag insentief sporten. Anders kom je namelijk veel aan door alle suikers en koolhydraten in bananen (die overigens wel heel gezond zijn hoor - maar met mate!). Het klinkt een klein beetje als de RAW till four movement van YouTube celebrities. Zoek FreeLee the banana girl maar eens op... Je wordt er niet vrolijk van.

Wat ik je kan aanraden uit eigen ervaring: alle producten vers en volkoren gebruiken, vlees en zuivel zo veel mogelijk laten staan! Voldoende drinken en elke dag een uur bewegen.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:23

Stybba schreef:
Ik zie het nut van detoxen ook niet echt in. Mijn moeder heeft over de jaren heen heel wat gedieet en gedetoxt maar het heeft nooit echt een effect gehad. Levensstijl veranderen is wat het beste werkt, maar je moet je ook bewust zijn wat nu wel en niet gezond is. Heel veel mensen zien bepaalde voeding als gezond, maar dat is het dan toch niet. Champignons zijn bijvoorbeeld geen groente (wel weinig calorieën) en in eierkoeken zit meer suiker dan ei (wat voorbeelden die ik zo nu en dan tegen kom, niet per se in dit topic).
Ik wil wat kilo's kwijt die ik heb opgebouwd na een prednison kuur en heb gemerkt dat ik vooral op mijn werk veel met een honger gevoel rondloop. Ik zorg voor voldoende fruit (niet te veel, dan zet het ook weer aan) en groenten. Meestal neem ik een paprika en een halve komkommer mee voor bij de lunch (ik eet ook brood, zou het niet vol kunnen houden op groenden :P ). Knabbelt lekker weg en is gezond. Vaak neem ik om een eventueel honger gevoel weg te werken nog een pakje melba toastjes mee voor in de trein, maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat lekker vind :')
Ik zou nog wat meer moeten/kunnen bewegen maar ben nog steeds op zoek naar een sport waarbij ik ook de motivatie hou om het te blijven doen. Maar ik ben toch al 4 van de 7 kilo's kwijt :D

A3a1 schreef:
Nou, ik ben voorstander omdat de hedendaagse voeding behoorlijk belastend is.
Zelfs als je gezond eet, zit er snel al veel troep in.

Door te detoxen maak je echt je darmen schoon, ik had waanzinnig veel energie, al na een paar dagen.
Ik had betere stoelgang, nauwelijks meer last van winderigheid, bij het citroenvasten, was de jeuk van mijn exceem nagenoeg verdwenen.

Maar wat je eet en drinkt, helpt bij schoonmaken en uitscheiden.
Dat zie ik niet zo snel met bananen gebeuren, bananen verstoppen de boel eerder.

Maar je hoofddoel moet zijn, schoonmaak, grote schoonmaak van je lijf.

Ik zou TS aanraden goede begeleiding te zoeken, die vooral ook ermee helpt goed op te bouwen, voedingsgewoontes aan te passen.
Want het voordeel is dat je doorbroken hebt wat je altijd deed, je darmen zijn schoon, dus je kunt meteen alle gezonde dingen opnemen. Als je zout vermijd, scheelt kilo's op een jaar, bv maar dat zou een deskundige in een totaalplaatje bij moeten helpen.

Ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar na jouw verhaal vraag ik me af of je niet ergens een intolerantie tegen opgebouwd hebt. Het weglaten van bepaalde voedingsmiddelen en eventueel meer vezels kan hetzelfde effect hebben :)


Ik zie het niet als aanval.

Er zijn gewoon voor en tegenstanders.
Ik ben, onder bepaalde voorwaarden, voorstander.

Verder zie ik niet zoveel nut om er een welles/nietes spelletje van te maken, draagt totaal niet bij aan het onderwerp.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:50


keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Bananen-dieet wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 09:50

Hier de TS weer :) Ik heb toch besloten gewoon voor gezonde voeding te gaan i.p.v. detoxen.
En het valt me tot nu toe reuze mee, denk dat de knop gewoon weer om is.
Wat extra rijden en ik hoop dat die -5 kilo er binnenkort weer af is. Toch merk ik dat er veel verschillende dingen online staan m.b.t. detoxen.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:06

keeyzie schreef:
Hier de TS weer :) Ik heb toch besloten gewoon voor gezonde voeding te gaan i.p.v. detoxen.
En het valt me tot nu toe reuze mee, denk dat de knop gewoon weer om is.
Wat extra rijden en ik hoop dat die -5 kilo er binnenkort weer af is. Toch merk ik dat er veel verschillende dingen online staan m.b.t. detoxen.


Over alles staat wel iets online, en veel daarvan klopt dus gewoon niet.

Zoals al heel vaak is gezegd: detoxen is onzin. Je lever en nieren doen dat 'detoxen' en niet die groene thee of banaan die je eet. Het is natuurlijk wel beter om gezonder te eten maar dat heeft niks met detoxen te maken.

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:12


Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:14

Molfre schreef:
Ik heb het een keer gedaan, ik heb het ruim 2 maanden volgehouden en ik voelde me er super bij. Ik had geen last van verstoppingen oid. (daar maakten vooral mijn collega's geintjes over :+ ). Het enige moeilijke is je dieet interessant houden, bananen gaan gauw vervelen als dat het enige is dat je nog mag eten. Je kan ook bijvoorbeeld een smoothie maken en die mixen met dadels.

Het is een hele fijne manier om jezelf ook echt van slechte koolhydraten af te laten kicken, je moet er alleen wel rekening mee houden dat je niet terug gaat naar je oude eetpatroon. Zorg dat je gevariëerd eet als je stopt, maar houd vooral je vet en je enkelvoudige koolhydraten in de gaten. Ik heb dat niet gedaan en voor mij was het 2 stappen voorwaarts en 1 terug. Wel winst dus, maar niet de winst die ik had kunnen halen.


Als je veel behoefte hebt aan bananen, kan het ook goed zijn dat je magnesium tekort hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:23

Qimm schreef:
oomens schreef:
Vandaag definitief bewijs gelezen dat bananen niet helpen om te detoxen:
http://nos.nl/artikel/2151467-bananenha ... lbank.html


Nou ik geloof dat je van cocaine wel heel mager wordt

Niet van de cocaïne, wel van het effect dat het heeft op je eetlust.

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bananen-dieet wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:06

Dat is bijna hetzelfde

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bananen-dieet wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:08

Ik heb altijd nog honger, ook met drugs op. Ik viel geen grammetje af.