Bananen-dieet wie doet mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Bananen-dieet wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 00:24

Ik snap je cowgirl alleen is die balans voor mij dus heel lastig.
Ik eet of heel ongezond of heel gezond, een tussenweg daarin vinden lukt me maar moeilijk.

Ik ben tevreden met mijn lichaam maar weet dat ik me prettiger voel met die paar kilo minder en dat vind ik het belangrijkste. Op dit moment ben ik ook echt niet te dik, daarom wil ik er NU weer iets aan doen en niet als het straks weer te laat is.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Bananen-dieet wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:40

Als je het moeilijk vind om gezond te eten, ga dan eens kijken of je kan praten met een diëtist. Niet te veel op internet kijken, daar staat zo veel onzin en soms is het moeilijk om de waarheid daar uit te halen. Je lichaam gaat niks hebben aan detox en dat soort zooi, het is niet bewezen dat die helpen en vaak bewezen dat die níet helpen (door mensen die gewoon doodziek werden door tekorten of andere enge dingen).

Volg anders gewoon de lijnen van het Voedingscentrum. Staat op zich weinig verkeerds op zover ik kan zien. Wel even aanpassen aan jezelf, ik kan bijvoorbeeld amper melkproducten hebben en daar moet ik blijkbaar iets van ene halve liter van drinken/eten per dag. Doe ik niet, leef nog steeds. Daarom, volg de grote lijnen.

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bananen-dieet wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 09:38

Alleen bananen eten is ook ongezond

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:31

Ja, detoxen is pertinent onzin :)

Als je wil afvallen en het lukt niet, dan zul je tijdelijk je voedsel inname moeten bijhouden om te weten wat je nu eigenlijk binnen krijgt. En dat dan aanpassen naar gelang je doel, meer is het niet.

Maar te lezen aan je posts heb je een ietwat ongezonde relatie met voeding gekregen. Het feit dat je of heel gezond of juist heel ongezond eet duidt daar op. Daar naast zou iemand met een gezonde relatie tot voeding er nooit over nadenken om alleen maar bananen te eten :)
Ik raad je daarom aan om een professional in de arm te nemen. Niet om af te vallen, maar om te werken aan je relatie met eten.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:23

Moderatoropmerking:
Omdat dit topic gaat over een dieet verplaats ik het van VT naar MWS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:25

keeyzie schreef:
Ik ben eerder afgevallen door gewoon op mijn voeding te letten, maar juist het ontgiftigen van je lichaam sprak me bij dit dieet aan. Het is niet voor niets dat ik hierover een topic open op bokt. Ik was erg benieuwd naar de reacties van andere.

Frisdrank drink ik al 2 jaar niet meer, was even afkicken maar drink nu enkel nog water, heel af en toe melk (lees 1x per week) of heel af en toe een vers sapje.

Ik denk dat ik dan toch gewoon doorga met gezond eten ipv een dieet, hoe lastig dat ook is. Had niet verwacht dat er zoveel mensen op tegen zouden zijn eigenlijk.

Je bent gestopt met frisdrank om de suikers gok ik zo? Dan zou ik geen 36 bananen op een dag gaan eten, die zitten namelijk ook bomvol met suiker.

Detoxen is onzin en dit lijkt me echt een onnodige lijdensweg. Als je al eerder succesvol 15 kilo bent afgevallen door op je voeding te letten, waarom dan niet weer zoiets doen?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:29

Ik heb nog nooit zo vreemd naar een titel gekeken, maar het is dus geen grap :') :')

Ts:detoxen is de onzin al lang van bewezen. En een bananen dieet kun je toch niet serieus nemen. Gezond en gevarieerd eten en af en toe genieten van wat slechts is helemaal niet erg.

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:30

Mag ik zeggen dat ik van dit topic schrik?? Dat mensen iets bij zo'n dom programma als Galileo zien en dat ze het daarna ook willen doen, terwijl ze zich niet verdiept hebben in hoe en wat? Niet eventjes nadenken voordat je jezelf de pleuris in werkt?? 8)7 |o

Niks tegen jou bedoeld TS, er zullen ongetwijfeld meer mensen zijn die in hetzelfde trappen. Eigenlijk ben je een soort slachtoffer nu :+

Ik zie dat je al goede tips vanuit dit topic heb gekregen. Ik hoop voor je dat je er iets mee kan +:)+
Vooral niet diëten is mijn advies en gezond eten (daarbij hoort inname van dierlijke producten beperken naar mijn inziens) +:)+
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 31-12-16 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:33

Echte galileo kijkers weten ook dat je niet aankomt of volgens mij zelfs afviel van een maand enkel patat eten...Maar om nu te zeggen dat je ervan opknapt. :7

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Bananen-dieet wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:49

Ik heb het filmpje net gekeken, ik vind zelf dat de diëtist en huisarts in het filmpje er wel even bij hadden mogen zeggen dat je dit niet thuis moet doen. En inderdaad, inspiratie van Freelee. Die is er zelf overigens ook mee gestopt, ze eet nu ook gekookt eten (wel veganistisch). Laat je niet gek maken door hoe ze er uit ziet, ze fietst iedere dag ook 20-30 km. Dat lichaam komt niet uit de lucht vallen.

'Detoxen' is ook nog heel erg gevaarlijk. Ik besefte het eerst niet zo goed, maar het is dus de bedoeling dat je lichaamsvet (+gifstoffen) gaat afbreken en dus af gaat vallen. Dit kan gevaarlijk zijn, al helemaal als je gigantisch gaat afvallen in een korte tijd.

Eet dus gewoon normaal, lekker veel groente, wat aardappels en (met mate) vlees/vis. Ik heb hier niet voor geleerd, dat is gewoon common sense.

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:19

Ik zie het nut van detoxen ook niet echt in. Mijn moeder heeft over de jaren heen heel wat gedieet en gedetoxt maar het heeft nooit echt een effect gehad. Levensstijl veranderen is wat het beste werkt, maar je moet je ook bewust zijn wat nu wel en niet gezond is. Heel veel mensen zien bepaalde voeding als gezond, maar dat is het dan toch niet. Champignons zijn bijvoorbeeld geen groente (wel weinig calorieën) en in eierkoeken zit meer suiker dan ei (wat voorbeelden die ik zo nu en dan tegen kom, niet per se in dit topic).
Ik wil wat kilo's kwijt die ik heb opgebouwd na een prednison kuur en heb gemerkt dat ik vooral op mijn werk veel met een honger gevoel rondloop. Ik zorg voor voldoende fruit (niet te veel, dan zet het ook weer aan) en groenten. Meestal neem ik een paprika en een halve komkommer mee voor bij de lunch (ik eet ook brood, zou het niet vol kunnen houden op groenden :P ). Knabbelt lekker weg en is gezond. Vaak neem ik om een eventueel honger gevoel weg te werken nog een pakje melba toastjes mee voor in de trein, maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat lekker vind :')
Ik zou nog wat meer moeten/kunnen bewegen maar ben nog steeds op zoek naar een sport waarbij ik ook de motivatie hou om het te blijven doen. Maar ik ben toch al 4 van de 7 kilo's kwijt :D

A3a1 schreef:
Nou, ik ben voorstander omdat de hedendaagse voeding behoorlijk belastend is.
Zelfs als je gezond eet, zit er snel al veel troep in.

Door te detoxen maak je echt je darmen schoon, ik had waanzinnig veel energie, al na een paar dagen.
Ik had betere stoelgang, nauwelijks meer last van winderigheid, bij het citroenvasten, was de jeuk van mijn exceem nagenoeg verdwenen.

Maar wat je eet en drinkt, helpt bij schoonmaken en uitscheiden.
Dat zie ik niet zo snel met bananen gebeuren, bananen verstoppen de boel eerder.

Maar je hoofddoel moet zijn, schoonmaak, grote schoonmaak van je lijf.

Ik zou TS aanraden goede begeleiding te zoeken, die vooral ook ermee helpt goed op te bouwen, voedingsgewoontes aan te passen.
Want het voordeel is dat je doorbroken hebt wat je altijd deed, je darmen zijn schoon, dus je kunt meteen alle gezonde dingen opnemen. Als je zout vermijd, scheelt kilo's op een jaar, bv maar dat zou een deskundige in een totaalplaatje bij moeten helpen.

Ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar na jouw verhaal vraag ik me af of je niet ergens een intolerantie tegen opgebouwd hebt. Het weglaten van bepaalde voedingsmiddelen en eventueel meer vezels kan hetzelfde effect hebben :)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Bananen-dieet wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:42

Ik ben dol op bananen en kan wel 6-8 op een dag eten als ontbijt en lunch. Heerlijk. Maar als dieet? Eigenlijk voor mij geen gek plan, ik vind ze gewoon heerlijk. Maar denk dat ik dan de 12 per dag wel haal. haha.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 23:48

germie schreef:
Ik ben dol op bananen en kan wel 6-8 op een dag eten als ontbijt en lunch. Heerlijk. Maar als dieet? Eigenlijk voor mij geen gek plan, ik vind ze gewoon heerlijk. Maar denk dat ik dan de 12 per dag wel haal. haha.


Kan je nog wel poepen dan :=

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Re: Bananen-dieet wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 23:51

Heb je niet standaard een opgeblazen buikje??
Ik zou het niet kunnen hoor pff, maar vind bananen überhaupt niet fijn om te eten, ik voel die nog heel lang in mijn lichaam zitten :+

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 00:01

Ik heb het een keer gedaan, ik heb het ruim 2 maanden volgehouden en ik voelde me er super bij. Ik had geen last van verstoppingen oid. (daar maakten vooral mijn collega's geintjes over :+ ). Het enige moeilijke is je dieet interessant houden, bananen gaan gauw vervelen als dat het enige is dat je nog mag eten. Je kan ook bijvoorbeeld een smoothie maken en die mixen met dadels.

Het is een hele fijne manier om jezelf ook echt van slechte koolhydraten af te laten kicken, je moet er alleen wel rekening mee houden dat je niet terug gaat naar je oude eetpatroon. Zorg dat je gevariëerd eet als je stopt, maar houd vooral je vet en je enkelvoudige koolhydraten in de gaten. Ik heb dat niet gedaan en voor mij was het 2 stappen voorwaarts en 1 terug. Wel winst dus, maar niet de winst die ik had kunnen halen.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 00:04

verootjoo schreef:
germie schreef:
Ik ben dol op bananen en kan wel 6-8 op een dag eten als ontbijt en lunch. Heerlijk. Maar als dieet? Eigenlijk voor mij geen gek plan, ik vind ze gewoon heerlijk. Maar denk dat ik dan de 12 per dag wel haal. haha.


Kan je nog wel poepen dan :=

Ik raak eerder in de schijterij van zo veel fruit dan dat ik verstopt raak. Dat bananen verstoppen is echt een fabeltje in mijn ogen.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 00:07

Molfre schreef:
Ik heb het een keer gedaan, ik heb het ruim 2 maanden volgehouden en ik voelde me er super bij. Ik had geen last van verstoppingen oid. (daar maakten vooral mijn collega's geintjes over :+ ). Het enige moeilijke is je dieet interessant houden, bananen gaan gauw vervelen als dat het enige is dat je nog mag eten. Je kan ook bijvoorbeeld een smoothie maken en die mixen met dadels.

Het is een hele fijne manier om jezelf ook echt van slechte koolhydraten af te laten kicken, je moet er alleen wel rekening mee houden dat je niet terug gaat naar je oude eetpatroon. Zorg dat je gevariëerd eet als je stopt, maar houd vooral je vet en je enkelvoudige koolhydraten in de gaten. Ik heb dat niet gedaan en voor mij was het 2 stappen voorwaarts en 1 terug. Wel winst dus, maar niet de winst die ik had kunnen halen.


Wat voor koolhydraten zitten er in bananen dan :? := een koolhydraat is een koolhydraat......

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 00:08

Je kunt veel beter een gezond dieet volgen. Mijn arts heeft eens gezegd dat je bij wijze van moet eten wat je grootouders vroeger ook aten. Natuurlijk, geen pakjes, zakjes, geur-, kleur- en smaakstoffen, biologisch etc.
Geheel elimineren hoeft natuurlijk niet, je verstand gebruiken wel.

Zo'n eenzijdig dieet lijkt me vooral vervelend, uiteindelijk krijg je er toch geen blijvend resultaat mee als je daarna weer hetzelfde eetpatroon volgt.

Voor detoxen gebruik ik zelf huma soak, dat is een badpoeder. Dat is natuurlijk en kan verder geen kwaad, maar ik heb geen idee of zoiets nut heeft als je gewoon gezond bent..

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Bananen-dieet wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 00:11

detoxen is onzin.. je eigen organen ontgiften al. Gewoon gevarieerd en gezond eten met beweging is nog altijd het beste.

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 00:13

verootjoo schreef:
Wat voor koolhydraten zitten er in bananen dan :? := een koolhydraat is een koolhydraat......

Complexe (meervoudige) koolhydraten --> klik voor info.

Een vet is ook niet zomaar een vet bijvoorbeeld :+

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 00:21

Molfre schreef:
verootjoo schreef:
Wat voor koolhydraten zitten er in bananen dan :? := een koolhydraat is een koolhydraat......

Complexe (meervoudige) koolhydraten --> klik voor info.

Een vet is ook niet zomaar een vet bijvoorbeeld :+


Ja, ik snap ook wel dat je beter koolhydraten uit bananen kunt halen dan uit frisdrank of snoep, maar dan kun je toch beter alle slechte dingen schrappen ipv alleen maar bananen gaan eten :?

Je kickt niet af van slechte suikers door alleen bananen te eten, maar door die slechte dingen gewoon niet meer te eten en verder gevarieerd. Zo'n eenzijdig eetpatroon is gewoon slecht.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 01-01-17 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 00:22

Detoxmiddelen heb ik wel baat bij persoonlijk.
Ik had veel kruiden en andere middelen voor mijn Lyme om de bacterie te doden.
Daar kreeg ik echt last van, veel jeuk en ik voelde dan ook mijn lymfeklieren zitten.
Toen ben ik Burbur, pinella en parsley gaan gebruiken van nutramedix, toevallig overgenomen van een lotgenoot en ook chlorella en spirulina.
Ik had het zonder echt niet volgenouden, ik werd anders gek van de jeuk en dat werd echt 80% minder met goed detoxdruppels en pilletjes slikken.
Alleen veel water drinken werkte niet afdoende.
Je kunt nog zulke fantastische organen hebben, maar in mijn geval had mijn lichaam gewoon heel veel te verduren en had het echt even nodig.

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 00:29

verootjoo schreef:
Ja, ik snap ook wel dat je beter koolhydraten uit bananen kunt halen dan uit frisdrank of snoep, maar dan kun je toch beter alle slechte dingen schrappen ipv alleen maar bananen gaan eten :?

Je kickt niet af van slechte suikers door alleen bananen te eten, maar door die slechte dingen gewoon niet meer te eten en verder gevarieerd. Zo'n eenzijdig eetpatroon is gewoon slecht.

Ik zei alleen dat het voor mij een fijne manier was om af te kicken van vette en zoete troep en dat als je dit wil gaan doen je bij het afbouwen aan het eind rekening moet houden met vetten en de soorten koolhydraten. Niet dat dit het enige dieet is waarmee je dat kan bereiken :D Dat weet ik inderdaad ook wel.

Mijn HA gaf aan dat het inderdaad niet ideaal is maar als het voor een bepaalde tijd is dat het geen kwaad kan en voor mij was het gewoon een hele fijne kickstart omdat je nergens over na hoeft te denken.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 00:36

lieveli schreef:
Als eetdeskundige durf ik ook wel te zeggen dat je jezelf onnodige ellende aandoet door het eten van alleen bananen.


*\o/* *\o/* _/-\o_

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Bananen-dieet wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 00:42

Mijn huisgenoot in Mexico heeft het bananen dieet gedaan voor detoxen.
Detoxen is grote onzin, pure geld klopperij. (Denk aan alle detox drankjes die als paddenstoelen uit de grond schieten voor een flinke prijs.)
Gewoon gezond eten en bewegen is het beste.