Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bananen-dieet wie doet mee?

 
Profiel   

Ik ben me al enige tijd aan het verdiepen in detoxen.
1 januari 2015 ben ik gestart met bewust eten en daarmee 15 kilo afgevallen.
Nu 2 jaar later ben ik helaas weer wat kilo's aangekomen (5 om precies te zijn).
Deze extra kilo's wil ik graag weer kwijt. De afgelopen weken enorm ongezond gegeten nu sinds een week weer wat beter aan het opletten.

Net een fragment gezien op Galileo over Giel die een bananendieet volgt. Het werkt dus blijkbaar om te detoxen en dus af te vallen. Dus ik wil dit in het nieuwe jaar gaan proberen.

Je mag tijdens dit "dieet' zoveel bananen eten als je wilt. Zelf wil ik dit combineren met een bananenpannenkoek in de avond. Dus gecombineerd met eieren en kaneel. Ik hoop dat deze start me extra motivatie geeft om daarna verder weer gezond te gaan eten. Alle afvalstoffen zijn dan in ieder geval uit mijn lichaam.

Zat er ook aan te denken om het misschien te combineren met groente en wat kip in de avond. Alleen vrees ik dat het zijn detox dan verliest. Zijn er meer mensen die dit willen volgen? Misschien mensen die het al hebben gedaan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 21:19 



 
Profiel   

Gewone banaan vind ik saai maar ergens doorheen is het wel lekker. Je kunt banaan ook invriezen en dan als ijsje eten dan vind ik het ook al lekkerder. Ik eet ook regelmatig bananenpannekoekjes en bananenbrood. Toch ergens dacht ik dat banaan helemaal niet zo gezond is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 21:24 



 
Profiel   

Ja dat dacht ik dus ook ooit te hebben gehoord dat je maar 2 bananen per week mag.
Blijkbaar moet je er meer dan 36 eten wil het echt gevaarlijk worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 21:26 



 
Profiel   

Snap eerlijk gezegd het nut er niet van. Bananen zit best veel suiker in een het lijkt me niet gezond dat je alleen banenen eet. Maar ik vind detoxen sowieso onzin. Als je minder eet dan je verbrandt val je af, de rest vind ik grotendeels kolder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 21:27 



 
Profiel   

Gewoon uit nieuwsgierigheid in dit topic gekomen.. Maar wie eet er nou meer dan 36 bananen op een dag? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 21:28 



 
Profiel   

Nee.. niet doen! Tenminste ik raad het je niet aan. Als je weer gewoon gaat eten komt het er hoogstwaarschijnlijk weer aan. En je weet niet hoe je lichaam reageert op tèveel koolhydraten..

Lekker sporten en opletten met eten, dit raden wij (mijn compagnons en ik, hebben een eigen sportschool medisch onderlegd en bijhorende voedingsopleidingen..) aan :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 21:30 



 
Profiel   

Je krijgt dan toch super veel suiker binnen lijkt me? Niet echt goed voor je suikerspiegel.

Ik heb er totaal geen verstand van maar werkt dat detoxen überhaupt? Je mist toch voedingstoffen met zon eenzijdig dieet?


Laatst bijgewerkt door Nachocheese op 30-12-16 21:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 21:31 



 
Profiel   

Ik vind het zelf een verschrikkelijk eenzijdig, en daardoor onverstandig dieet. Detoxen is in mijn ogen een commercieel verzinsel. Als je gewoon zorgt dat je voldoende groente en fruit eet, geen frisdrank drinkt en normaal gezond eet is er niks te detoxen.
Afvalstoffen worden keurig door je lever en nieren eruit gefilterd, en om goede functie te behouden kan je beter gewoon gezond eten, dan wanneer je je lichaam gaat uithongeren met als enige brandstof een vracht koolhydraatrijke bananen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 21:32 



 
Profiel   

Persoonlijk zou ik dan eens kijken naar sapvasten, die kun je ook doen met bv licht soepje in de avond.

Maar wat je ook doet, het gaat om de opbouw en de veranderingen in eetpatroon die je vervolgens door kunt voeren.

Ik heb verschillende gedaan in mijn leven, theevasten, sapvasten, druifvasten en de citroenkuur, de laatste was een enorme oppeper voor exceem, na hele korte tijd had ik nergens meer last van.
Als ik maar voldoende citroenwater drink; plm 1 liter, blijft de jeuk weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 21:34 



 
Profiel   

Als je nieren goed functioneren is detoxen niet nodig. En als je wil afvallen moet je je eetpatroon wijzigen, zo simpel is het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 21:37 



 
Profiel   

Hmmm... dat zet me dan toch weer aan het denken.
Niemand die het ooit heeft gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 21:43 



 
Profiel   

Is dit iets als Freelee the Banana Girl doet? Doe het niet, zij spoort mensen ook aan om het te doen, maar iedereen wordt er dik en ongezond van. Bananen zijn prima, maar niet zo veel. Als je haar niet kent, zoek maar op. Maar doe niet mee, je gaat er niet zo uit zien zoals zij.

En detox bestaat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 21:44 



 
Profiel   

Wat een onzin :') . Gewoon een week je calorie inname bijhouden, dat geeft al veel inzicht. Suiker minderen en elke dag minimaal een uurtje lekker bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 21:46 



 
Profiel   

Eenzijdig eten lijkt me erg ongezond

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 21:50 



 
Profiel   

Het lijkt mij super ongezond.
Ik zit zelf al met 1 banaan verstopt dus als ik een week banaan zou eten....


Nee hoor na de feestdagen gewoon weer normaal gaan eten: veel groente, fruit, de ongezonde dingen beperken en weer meer bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 21:52 



 
Profiel   

Toch veel tegenstanders, wat ik al had verwacht natuurlijk.
Zijn er wel voorstanders van detoxen of is dat echt onzin? En zo ja, wat heb je hiervoor gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 21:58 



 
Profiel   

Detox doet je lichaam zelf. Daar heb je een lever en nieren voor. Mocht er toch iets opstapelen (bijv. kwik door veel roofvis), dan ga je dat niet oplossen door heel veel van een voedingsmiddel te eten. Ook niet door te vasten, oil-pulling of klei drinken.

Toch jammer dat het nog steeds bestaat. Persoonlijk plaats ik het nog boven bioresonantie op de schaal van onzin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 22:06 



 
Profiel   

Ik zou naast de bananen gewoon een hoop ander fruit en (evt rauwe) groente eten. Dan krijg je ook geen slechte stoffen binnen.. geen geraffineerde suikers, geen toegevoegd vet, geen bloem en andere vitaminearme calorieën.. Heel gezond voor een tijdje, en juist doordat je dan toch gevarieerd eet heb je minder kans dat je belangrijke vitamines en mineralen tekort komt. Ik denk dat je je dan veel beter voelt én meer afvalt dan op een dieet van alleen bananen :j

Als je geïnteresseerd bent in detoxen, dan kan ik je de documentaire Sick, Fat and Nearly Dead aanraden. Echt heel interessant!


Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 30-12-16 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 22:07 



 
Profiel   

Als voedingsdeskundige durf ik wel te zeggen dat detoxen een mode term is. Je lichaam heeft een prachtig netwerk van organen die het zuiveren van gifstoffen regelen. Als je gezond eet, geen frisdrank drinkt en ervoor zorgt dat je voeding gebalanceerd is, is er weinig wat je eruit moet detoxen. Zorg voor een goede balans tussen koolhydraten, onverzadigde vetten en eiwitten. Daarnaast heb je veel vezels nodig, deze zorgen er ook voor dat je minder honger hebt en je darmen goed zullen functioneren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 22:07 



 
Profiel   

Als eetdeskundige durf ik ook wel te zeggen dat je jezelf onnodige ellende aandoet door het eten van alleen bananen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 22:08 



 
Profiel   

lieveli schreef
Als eetdeskundige durf ik ook wel te zeggen dat je jezelf onnodige ellende aandoet door het eten van alleen bananen.


Haha :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 22:10 



 
Profiel   

Sorry, misschien ga ik even heel bot klinken nu. Maar ik (voorheen personal trainer) kan altijd zo woedend worden over die 'bananendieeten, sap detox of thee detox' Waarom niet 'gewoon' je levensstijl aanpassen (ik begrijp hoeveel moeite dat kost, ben er zelf ook doorheen gegaan) en het anders aanpakken, zodat je meteen vanaf het begin een goede start maakt en dit ook veel langer kunt volhouden?

Ik had zelf een eetstoornis (boulimia) en vond het verschrikkelijk om gewicht aan te komen. Extreme dingen geprobeerd, en tuurlijk: het helpt. Maar of het gezond is voor je lichaam, en je mood? Of dat het vol te houden is? Nee. Probeer het alsjeblieft op een gezonde manier, met begeleiding als je dit graag wil, ik geloof er heilig in dat je het daarmee veel langer volhoudt en jezelf een gezonde leefstijl kunt aanmeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 22:16 



 
Profiel   

Mocht je echt achter je calorieinname willen gaan (en nog veel andere dingen), probeer dan de app: myfitnesspal eens. Geeft je heel duidelijk aan hoe en wat je op een dag (verkeerd, teveel of te weinig) eet. Dan kun je jezelf ook redelijk zelfstandig een gezonde leefstijl aanmeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 22:17 



 
Profiel   

Ik ben eerder afgevallen door gewoon op mijn voeding te letten, maar juist het ontgiftigen van je lichaam sprak me bij dit dieet aan. Het is niet voor niets dat ik hierover een topic open op bokt. Ik was erg benieuwd naar de reacties van andere.

Frisdrank drink ik al 2 jaar niet meer, was even afkicken maar drink nu enkel nog water, heel af en toe melk (lees 1x per week) of heel af en toe een vers sapje.

Ik denk dat ik dan toch gewoon doorga met gezond eten ipv een dieet, hoe lastig dat ook is. Had niet verwacht dat er zoveel mensen op tegen zouden zijn eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 22:26 



 
Profiel   

Wat een ongezond dieet. Als je je lijf gewoon de voedingstoffen geeft die het nodig heeft en niet teveel extra's kom je vanzelf op een goed gewicht voor jou en blijf je daar ook.

Al die idiote diëten.... Als je niks structureel verandert in je eetpatroon gaat er natuurlijk ook niks structureel veranderen aan je gewicht ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 22:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen