Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 212 van de 297 [ 7417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215 ... 297  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

paardrijden en overgewicht.

 
Profiel   

Ik heb in de avond vaak ook nog wel trek in iets. Maar of ik wat pak hangt er van af hoeveel ruimte ik nog heb. Gisteren 2 kleine zakjes chips op moet kunnen af en toe. Had de rest van de dag nog niks gesnoept. En heb een nieuwe foon dus kan alles weer gewoon bijhouden :D . Val trouwens nog steeds af.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 08:43 



 
Profiel   

Hier even een dipje...

Zijn er meer mensen die 's morgens gewoon brood eten en dan voor de lunch ook?
Voel me door alle hypes bijna een misdadiger.
Ik heb gewoon echt niet genoeg aan bijv een bakje magere kwark (250gr) met fruit (200gr) dan heb ik best snel weer honger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 15:39 



 
Profiel   

Waarom voel jij je dan een misdadiger? Als jij je daar goed op voelt is dat toch prima? Volkoren brood mag dan wel (veel) koolhydraten bevatten maar in mijn ogen zijn dat gezonde koolhydraten, dus niks mis mee.

Hier als middagsnack een ongezonde keuze gemaakt. Glas cola met bakje bugels chips. Ben al twee weken snip verkouden en had behoefte aan iets lekkers. Het past binnen mijn kcal doel, maar gezonde keuze is het niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 16:01 



 
Profiel   

_KellyAV schreef
Dit heb ik ook vaak tt, en daar ga ik ook vaak de fout in. Ik probeer nu gewoon rond 4 uur nog een tussendoortje te nemen. Beter een gezond tussendoortje dan dat ik ga vreten



Bakkie warme thee verminderd ook de eetlust of kauwgom.


Itsme, nog geen bericht. Kan wel 2 a 3 dagen duren. Vermoed na het weekend.

Maandag 94.5 vandaag 92.0. Dus mn weekendvoer is er weer dik vanaf.
Vandaag als lunch 250 gram kibbelong gegeten. En vanavond kipsalon ( kip met krieltjes en heeeeel veel sla en wat tomaat en komkommer. Jum!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 16:14 



 
Profiel   

Het is uiteraard een beetje sarcastisch bedoeld ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 16:34 



 
Profiel   

MariekeTV schreef
Hier even een dipje...

Zijn er meer mensen die 's morgens gewoon brood eten en dan voor de lunch ook?
Voel me door alle hypes bijna een misdadiger.
Ik heb gewoon echt niet genoeg aan bijv een bakje magere kwark (250gr) met fruit (200gr) dan heb ik best snel weer honger.


Nou ik moet je zeggen dat alleen kwark en niets tussendoor tot 1 uur ook echt niet goed kan zijn voor je bloedsuiker, dan krijg je hoe dan ook honger. Afwisseling is belangrijk om de boel aan de gang te houden maar wat binnenkrijgen ook denk ik.
Ben daarom ook echt blij met mijn schema's van sonja waarbij ik de ene keer 'smorgens crackers eet, dan weer mueslie, dan weer een boterham en dan weer gewoon yoghurt en daarbij 2 x gezonde tussendoortjes - fruit of een koek waardoor je de dag goed aan kunt. Je vertering moet ook bezig blijven en dat kan niet als je uren niets binnen krijgt. Je bent dan elke keer al gauw aan weer wat te eten toe en dat is gewoon fijn en houdt alles bezig en voorkomt vreetbuien.

Ik dronk de laatste week/weken op mijn werk ineens extra koffie ipv alleen water en ineens viel ik niet echt meer af. Zegt mijn neef die aan sportprogramma bezig is met ondersteunend dieet dat hij maar 1 koffie per dag mag. Dus ik vraag, waarom dan? Zegt ie omdat je dan vocht vast gaat houden, water is ontgiftend etc.. Dus ineens viel het kwartje. Heb nieuwe baan en collega's en ik halen omstebeurten koffie per dag, dat gaat dan ineens best hard met de koffie. Maar weer eens even minderen denk dat het dan weer gewoon doorgaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 16:58 



 
Profiel   

Oh ik bedoelde niet beslist dat ik dan niks meer tussendoor eet.
Sonja heb ik ook wel eens gevolgd maar daar red ik het niet op hoor.

Maar juist omdat ik wel eens wil afwisselen probeer ik het dan met kwark.
Denk alleen dat ik dan de magere kwark ga vervangen voor (volle) griekse yoghurt, dat schijnt beter te vullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 17:15 



 
Profiel   

Ik eet gerust in de ochtend 2 boterhammen en als lunch ook nog 3,als ik me daar goed bij voel.. Voor de rest let ik dan wel een beetje op :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 19:36 



 
Profiel   

Ik eet ook gewoon altijd brood in de ochtend en ook als lunch. In de ochtend eigenlijk altijd een boterham met vruchtenhagel of anijshagel en in de middag 3 of 4 boterhammen afhankelijk van het beleg. De boterhammen van onze bakker wegen 30 gram per stuk. Bij beleg met meer kcal eet ik max 3 boterhammen maar met mager beleg zoals bijvoorbeeld kipfile of runderrookvlees pak ik een boterham extra.
Ben inmiddels ruim 40 kg kwijt van 112,6 naar 70 kg dus het werkt voor mij prima met wat extra wandelingen met de hond en wat meer fietsen ipv de auto pakken erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 01:02 



 
Profiel   

Wauw!
Sport je daar ook bij? Hoe lang heb je er over gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 08:01 



 
Profiel   

Marieke ik heb daar ook niet genoeg aan vandaar de speltvlokken er nog bij. Maar ik eet het niet omdat ik brood in de ban doe. Ik vind het gewoon veel lekkerder dan brood in de ochtend :j . Ik gebruik trouwens geen volle yoghurt maar de versie met 2% vet ivm de calorie inname.

Jeetje Patt dat is een half mens wat je kwijt bent, wat goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 09:28 



 
Profiel   

Wow patt wat een prestatie!
Ik zou het dan iets anders verdelen omdat ik het 's morgens niet op 1 boterham red.

Bij mij zou dat dan 2 om 2 of 3 gaan.
Eet jij dan tussendoor nog wat?

Susan ik hou juist erg van brood :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 10:17 



 
Profiel   

Nou het geen of weinig koffie heeft direct effect gehad bleef maar rond 94 en ook weer omhoog en heen en weer naar 94,5 enz. Vanmorgen 93,4 gisteren 94,1. Eindelijk weer verder en onder de 94. HOERA!!

PATT, wat super knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 11:37 



 
Profiel   

fargo wat apart ze zeggen toch juist dat caffeine de stofwisseling versnelt? Maar mooi dat het werkt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 12:44 



 
Profiel   

SusanH schreef
fargo wat apart ze zeggen toch juist dat caffeine de stofwisseling versnelt? Maar mooi dat het werkt!

Ja dat dacht ik ook dus zag er geen kwaad in het weer op te voeren. Maar vlgs neefje e.a. ga je vocht vasthouden door koffie. En ik had niets anders echt gewijzigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 13:42 



 
Profiel   

TurboTinker schreef
Wauw!
Sport je daar ook bij? Hoe lang heb je er over gedaan?


Eerst niet, ben sowieso niet zo'n sportschooltype hahaha. Wel wandel ik dagelijks mooie rondjes met de hond van in totaal (gemiddeld) 4-5 km per dag en fiets ik op en neer dochtertje van school ophalen en is doordeweeks ook nog zo'n 6-8 km per dag. Allemaal niet zo heftig maar het helpt wel natuurlijk.
Sinds ik een beetje op gewicht ben gekomen ben ik een 6 weken nu tussendoor wat rondes aan het hardlopen om op gewicht te blijven na restaurantbezoekjes en bijvoorbeeld Mc Donalds hihi.

Was al langer met ups en downs aan het lijnen geweest maar in januari dit jaar doorgepakt en gestart met MFP en wat meer bewegen. Ben in januari gestart met 97,6 en nu dus rond de 70 kg.

Klein overzichtje van mijn notities:

16-01-2017 97,6
13-02-2017 94,1
13-03-2017 89,6
10-04-2017 88
15-05-2017 85,5
12-06-2017 81,8
10-07-2017 79
14-08-2017 75,1
11-09-2017 72,7
16-10-2017 71
13-11-2017 69,8

Ben stiekem erg trots op mezelf en dit keer heb ik het gewoon volgehouden!
Nu op peil houden dat is nu belangrijk.

@SusanH en @fargo: dank jullie :o

MariekeTV schreef
Wow patt wat een prestatie!
Eet jij dan tussendoor nog wat?

Dank je en tussendoor in de ochtend pak ik niets in de middag soms een appel of droog koekje bij de koffie

PS ik drink ook best veel koffie (gebruik wel zoetjes en melk in de koffie). Geen last van gewicht of vocht vasthouden hierdoor denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 21:19 



 
Profiel   

Ik vind het goed van je!
Hoeveel kalorietjes eet jij per dag dan ongeveer,of hoe ziet jouw dag er uit qua eten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 22:44 



 
Profiel   

TurboTinker schreef
Ik vind het goed van je!
Hoeveel kalorietjes eet jij per dag dan ongeveer,of hoe ziet jouw dag er uit qua eten?


Op dit moment eet ik weer zo'n 1700-1750 kcal per dag en dat gaat met de beweging die ik erbij doe per dag erg goed. Ben toen ergens begonnen met iets door de 1800 kcal per dag meen ik en met het afvallen en stellen van nieuwe doelen op laatst nog 1500 kcal per dag.
Nu ik "gewoon" op gewicht wil blijven gaat het tot nu goed met zo'n 1700-1750 kcal per dag en kan ik eens een uitschieter hebben met uit eten of een 'vollere' dag.

Een voorbeeld van mijn dagen wat betreft eten:

Ochtend eigenlijk altijd een boterham met vruchtenhagel of anijshagel

Middag ook boterhammen (3-4) meestal met mager beleg zoals kipfilet, achterham, runderrookvlees, Eru balans 15+ smeerkaas en als zoet beleg weer vruchtenhagel of anijshagel. Ook neem ik een enkele keer een omelet (soms met tomaten, roerbakgroenten of spinazieblad) of magere filet americain.

Avondeten aardappels (max 300-350 gram), groenten verschillende en mager vlees meestal rond 100 gram zoals kipfilet, varkensfiletlapje, varkenshaasje, runder baklap, biefstukje, tartaar. Bij gehakt of verse worst (saucijsjes) probeer ik max 80 gram te pakken.
Of spaghetti 9200-250 gram) met kipfilet 100 gram en roerbakgroenten lekker veel.
Of Basmati rijst (200-250 gram met ook weer kipfilet 100 gram en roerbakgroenten.
Bij de spaghetti of rijst pak ik vaak ook nog een schaaltje sla/komkommer/tomaat extra erbij als opvulling.

Tussendoortjes voorbeelden die ik vooral in de avond eet: Appel (60 kcal) Snack a jack caramel (51 kcal), kaneel beschuitjes Verkade (20 kcal per stuk), lange vinger (24 kcal) en Klene suikervrije dropjes, 15 gram Nibbits chips Smiths (71 kcal).
Ook eet ik in de avond altijd nog een schaaltje optimel yoghurt of kwark van 300 gram.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-17 00:54 



 
Profiel   

Dan kun je idd nog best wat eten. Ik probeer ook op te bouwen naar die 1700 kcal. Maar dat valt niet mee.

Zou je nu nog meer kg's kwijt willen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-17 11:53 



 
Profiel   

Hier ging het tot vrijdag goed. Vanaf vrijdagavond flinke verkoudheid met griep onder de leden.. dus eet niet zo veel. Ik doe weer mee als ik beter ben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-17 11:55 



 
Profiel   

TurboTinker schreef
Dan kun je idd nog best wat eten. Ik probeer ook op te bouwen naar die 1700 kcal. Maar dat valt niet mee.

Zou je nu nog meer kg's kwijt willen?


Probeer vooral te kiezen voor gezonde producten en tussendoortjes zoals fruit of lichte niet te vette koekjes.

Nee ik vindt het best zo. Eerst dacht ik ik blijf mooi op 75 kg dat is een prima gewicht maar bleef toch voorzichtig afvallen en durf niet ineens veel meer kcal te eten toen bleef ik even zitten op 72-73 kg en wilde ik dat als blijvertje aanhouden maar inmiddels ben ik fanatiek doorgezakt naar rond de 70 kg en moet het natuurlijk een keer genoeg zijn. Ook mijn omgeving geeft nu aan dat ik niet meer moet afvallen dus moet een keer tevreden zijn en probeer het nu een beetje zo te houden en ook dat vindt ik nog knap lastig merk ik. Als er maar een beetje weer bijzit dan gaan er bij mij al alarmknoppen aan :\

Met mijn leeftijd van 42 en lengte van 1,76 mtr moet ik denk ik heel tevreden zijn met het behaalde resultaat. Ik heb ook een kindje gekregen dus strak ben ik sowieso niet meer :o :D



ItsMe2 schreef
Hier ging het tot vrijdag goed. Vanaf vrijdagavond flinke verkoudheid met griep onder de leden.. dus eet niet zo veel. Ik doe weer mee als ik beter ben!


Oei dan eerst maar even goed uitzieken en dan weer gezond er tegenaan, beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-17 13:19 



 
Profiel   

Dan schelen we niet veel in leeftijd, lengte en gewicht Patt. Ik word volgend jaar 40, ben even lang en weeg maar 3 kilo meer op het moment. Ik vond 75 ook heel mooi. Maar ondanks dat ik weer meer ben gaan eten gaat er nog steeds gestaag gewicht af. Ik vind 70 ook wel een ondergrens, al was het alleen maar omdat ik net mijn rijlaarzen weer op maat heb laten maken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-17 18:27 



 
Profiel   

Hahaha wat toevallig. Ja het is moeilijk om op een gegeven moment je grens vast te stellen. Merk toch dat als ik ook maar iets meer weeg een paar dagen dat ik dan een soort van in de stress schiet.
Vindt het daarom ook erg fijn om daarover hier mee te kunnen praten.
Weet ook nog niet of die 70 kg een haalbaar gewicht blijft maar we gaan het zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 00:02 



 
Profiel   

Ik weet nog niet waar ik ga eindigen. Gekke is dat toen ik echt af wilde vallen ik steeds bleef steken tussendoor (daarom duurde het best lang) en nu ik juist gelijk wil blijven er om de paar dagen weer een aantal ons af is steeds. Ik heb het idee dat ik er zelf maar beperkt invloed op heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 08:42 



 
Profiel   

Goedemorgen!

Net weer gewogen, - 1.6 ten opzichte van vorige week maandag! Dus heel blij :D
Ik moet vanmiddag naar mijn gewichtsconsulente, dus ben benieuwd wat haar weegschaal zegt. Dat kcal verhogen werkt dus blijkbaar wel *\o/*
Ik wil hoor het nieuwe jaar nog 3 kilo kwijt (doel vorige week gesteld) dus nu nog 1.4 :D hoop dat dit lukt.
Merk wel dat ik het veel comfortabeler vind nu ik meer kcal eet. Als ik dan eens iets lekkers neem past het er vaak nog bij. Ook eet ik de hele dag door omdat ik anders niet aan m'n 1950 kcal kom, dus geen honger! En als ik er wel overheen ga een keertje is het niet zo erg. Ik verbrand meestal rond de 3000 kcal per dag, niet iedere dag natuurlijk :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 08:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 212 van de 297 [ 7417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215 ... 297  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen