paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:52

Je bmr veranderd ook constant als je afvalt dus is het noodzakelijk om dit om de 5 kilo opnieuw te berekenen.

Mijn bmr is 1717, ik probeer rond de 1950 kcal te blijven. Ik heb sinds eergisteren een fitbit gisteren was mijn verbruik 2550. Dacht dat ik veel minder verbruikte altijd, echt een eye-opener!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:26

TT: heb je al eens laten testen op voedsel allergieën of intoleranties?
Ik ken het, zo netjes mogelijk eten en maar niet afvallen. Bleek dat ik heel slecht tarwe verdraag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:55

Ik baal van AH, ze gooien de zonnatura speltvlokken uit het assortiment ;( alle alternatieven in de AH zijn met suiker. En ik kan niet goed tegen suiker. Heb nu nog maar even het schap leeggehaald.

Ook met zo'n berekening is de werkelijkheid soms anders dan de theorie. Maar voor mij werkt het iig wel :j . En idd je moet het steeds opnieuw berekenen. Maar als je een goede app hebt houdt die daar rekening mee.

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:07

Susan, zijn deze speltvlokken niet online te bestellen ergens?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:09

Geen idee nog. Maar vind dat zo onhandig. Moet vaak al naar verschillende winkels omdat AH ook niet ruim gesorteerd is in suikervrije producten.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:09

Ik eet meestal wel redelijk rond mijn BMR. Naast het invullen van mijn eten in mijn app voel ik nu qua honger vaak wel redelijk aan hoeveel ik op heb en hoeveel ik nog mag eten.

Ben na een maand stilstaan eindelijk weer een kilo kwijt! Zo fijn!

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:53

SusanH schreef:
Geen idee nog. Maar vind dat zo onhandig. Moet vaak al naar verschillende winkels omdat AH ook niet ruim gesorteerd is in suikervrije producten.

Ja, dat is waar.. Maar als het echt nergens meer te krijgen is, zou ik het lekker online bestellen :j
https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... gKyhPD_BwE

Fijn Sandy! Toch lekker als de weegschaal je weer goed gezind is!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:55


TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:59

ItsMe2 schreef:
TT: heb je al eens laten testen op voedsel allergieën of intoleranties?
Ik ken het, zo netjes mogelijk eten en maar niet afvallen. Bleek dat ik heel slecht tarwe verdraag.


Nee, nooit gedaan want ik heb nergens last van.

Gister netjes gegeten. Zat op 850. Dus chocolaatje genomen om er toch nog even op te komen. 100 gram erbij. Niet best

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:56

Ik geloof ook echt dat er meer aan de hand is TT.
Van een chocolaatje kom je echt niet zo snel aan.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:08

We gaan zien wat t lichaam morgen weer doet. Ik neem me elke x voor om met een dieetist te praten. Maar stel het telkens uit

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:11

Van een chocolaatje kom je idd niet zo snel aan. Het gewicht van een vrouw is ook zo onstabiel als de pest, ik zou me daarom minder gaan wegen. Iedere dag wegen, en iedere dag teleurgesteld raken van het getal wat er aangegeven wordt, werkt niet erg motiverend.
Ik denk dat jouw lichaam misschien wel heel erg in spaarstand zit, alles wat we binnen komt wil het vast houden. Onder de 1000 kcal eten is ècht niet gezond! Ik heb net jouw bmr berekend en kwam uit rond de 1700. Dat zou een behoorlijke stap zijn, maar ik zou proberen toch de kcal op te hogen ook al is dat mentaal moeilijk. Want je denkt waarschijnlijk het omgekeerde. Ik bleef ook steeds stil staan in gewicht, nu ik meer eet ga ik eens kijken wat het doet. Voel me in ieder geval een stuk beter en voel me niet schuldig als ik eens een chocolaatje pak, het past toch meestal nog binnen m'n kcal..

Edit: waarom uitstellen? Het kan je misschien juist zo goed helpen! Ik sta ook onder begeleiding van iemand, al is het alleen maar voor het praatje en de motivatie :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:15

Maar bedoel je met 850 dat je op 1 dag maar 850 kcal hebt gegeten? Nee toch hoop ik :(:) want dat is echt niet goed. Ik zou het niet langer uitstellen en hulp inschakelen. Als een dietiste een te grote stap is nog is de huisarts ook een optie, die kan je ook helpen een goede deskundige in te schakelen.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:16

Ik heb gister: een stuk boterkoek, een stuk chocoladetaart, patat en hamburgers gehad, en ik ben er geen gram van aangekomen. verbaastte me wel trouwens, maar schijnbaar kun je best af en toe een keer goed ongezond doen zonder 10 kilo aan te komen

850 is echt heul weinig. voor 850 kan ik alleen maar morgen en middag eten. Ik denk dat daar het probleem zit. je lichaam is op spaarstand gegaan.

Ik moet volgens MPF 1650 kcal eten maar voer vaak zelf ongeveer in tot tussen 1400/1500 kcal, maar dat is om 'tussendoorgeschoten/onduidelijke' kcal te compenseren. want ik voer bijv. geen boter of olie in waar ik in bak, dat soort dingen zitten in die marge

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:26

Die boter ed voer ik ook niet apart in. Ter compensatie ga ik iets hoger zitten met sommige andere dingen, 1 keer extra boter op brood bijvoorbeeld (pak ik niet echt natuurlijk, maar voer voor 3 boterhammen in terwijl ik 2 boterhammen besmeer), of ik voer 200 gram vlees in terwijl ik in werkelijkheid minder pak.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:57

Dit gebeurt ook normaal niet. Maar gister had ik 2x yoghurt met muesli en sperziebonen met aardappels en 300 gram draadjesvlees.
Dus opzich goed gegeten. Daarna nog een toetje genomen. Laat dat totaal 1000 kcal geweest zijn. Dan nog een stukje chocolade. Nou iig onder de 1200 en dat gebeurt niet vaak.

Heb vandaag 2x muesli met yoghurt op. Broodje met gehakt en vanavond griekse kofta met rijst. Dan zit ik weer op 1400 excl evt een bakje vla.


Ik denk dat ik al die jaren al in spaarstand zit. En ik ben al opgebouwd naar 1400 calorieën dus dat is al heel wat.
Maar idd moet er gepraat gaan worden.
Heb cz al gemaild over wat de vergoeding voor dieetiek is voor mij. En dan nog even dit jaar dr naar toe.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:05

Goed dat je de eerste stap hebt gezet TurboTinker! +:)+
En als het mentaal te zwaar is om in 1x 1500 of meer kcal te gaan eten, kan je het ook in stapjes doen ;).
Bijvoorbeeld de eerste week 1400 kcal (als ik het goed heb zit je daar nu ongeveer op). De week er na 1500 kcal enz.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:25

Meid, alleen het vlees is al 560 kcal, exclusief boter. Plus 400 voor de yoghurt/muesli. Zit je zo al op de 1000 kcal. Als ik twee bakken yoghurt met muesli, 300 gram vlees, een toetje en chocolade eet kom ik ook aan als een malle. Dat is niet heel vreemd hoor. Denk dat het voor jou beter werkt om de obsessie wat te laten varen, want van elke 100 gram trek je je wat aan.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:35

Nies: bij mijn app is 300 gram draadjesvlees 342 kcal uit mijn hoofd, echt geen 560 kcal. Ik neem aan dat TurboTinker het zelf ook bij houdt hoeveel het aantal kcal zijn.
En het aantal kcal in dr yoghurt ligt er ook aan wat voor yoghurt TT eet. Ik vind jou aannames van het aantal kcal niet heel reëel.
Wel ben ik het met je eens dat iedere dag wegen een obsessie kan worden.

TT: nogmaals wat goed dat je de eerste stap hebt gezet! Houd je ons op de hoogte?

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:36

Misschien kun je iets als KHA proberen om uit de spaarstand te komen, zonder aan te komen?

Dan mag je zoveel eten als je wilt, zolang je de eerste 2 weken maar tussen de 20-30g koolhydraten blijft. Daarna ben je als het goed is in ketose en kun je langzaam de koolhydraten weer opbouwen...

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:19

Dan zal jij mager rundvlees rekenen, ik pak doodnormale rundlappen. Maar dan nog komt er behoorlijk wat bij voor de bereiding en ik weet niet hoeveel aardappelen en wat voor toetje ze eet, maar dat kan ook hard gaan.

Als je het idee hebt dat er wat mis is, heb je groot gelijk dat je dat laat onderzoeken en hulp zoekt, maar in dit geval komt bij mij vooral heel erg die obsessie naar voren en dat is ook op geen manier gezond. Het is geen doodzonde als het even niet loopt he, je bent nota bene al 20 kilo kwijt, dat lukt lang niet iedereen.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:22

Het hangt er soms ook nog vanaf of je het rauw weegt of pas als het klaargemaakt is.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:16

Mijn app geeft ook bij 300 gram runderlappen 324 kcal aan. Dit is inderdaad onbereid. Wat ik lastig vind, hoeveel boter/olie krijg je daadwerkelijk binnen? Want er blijft ook een hoop achter in de pan.

Ik hoop dat TT er achter komt wat bij haar het 'probleem' is dat ze maar zo weinig kan hebben.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:59

ItsMe dat is dus de reden dat ik 150/200 kcal nietcontroleerbare kcal heb ingevoerd voor mezelf.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:03

Afbeelding


Magere yoghurt en krokante muesli.
30 gram muesli. 150 tot 200 gram magere yoghurt.
Op basis van 200 gram yoghurt zit je voor ontbijt op 200 kcal.