paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:29

Dan kom je voor twee keer yoghurt/muesli toch op 400? En 166 kcal in 300 gram vlees? Daar klopt geen bal van hoor. Heb ze nu zelf in de lijst opgezocht en dan staat die er inderdaad tussen, maar bijna alle andere riblappen hebben 166 kcal per 100 gram. Sommige wat meer, andere wat minder. Er staat er ook een tussen die 103 kcal per kilo berekend, dan kun je blijven eten.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:38

In mfp moet je echt goed kijken welke nou de goede is. Veel klopt niet, ik vergelijk het daarom ook met verpakkingen of ik scan de streepjescode. Mfp geeft ook een verkeerde inschatting van hoeveel kcal je moet eten, is vaak te weinig.

Tt, aan je lijstjes te zien probeer je zoveel mogelijk koolhydraat arm te eten. Ik mis ook vezels, deze kan je halen uit bijv fruit!
Alleen op yoghurt zou ik niet kunnen leven en mijn darmen zouden er ook niet zo blij van worden.
Misschien kan je kijken naar een lunch die kha is, maar wat rijker aan voedingsstoffen :) ik denk dat je zo niet gevarieerd genoeg eet. En dat is belangrijk om af te vallen. De muesli met yoghurt kun je imo laten staan in de ochtend, prima licht ontbijtje :j

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:17

Ik scan eigenlijk ook altijd de streepjescode

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 01:34

Inderdaad bij MFP moet je eerst even goed producten vergelijken en even de verpakking checken.
Heb wel een aantal fijne tussendoortjes ontdekt met weinig kcal trouwens. Dat zijn de Snack a jack caramel (51kcal per stuk), kaneel beschuitjes koekjes van Verkade (20 kcal per stuk), dropjes suikervrij van Klene (tussen de 5 en 8 kcal per stuk), Skyr fruit yoghurt kuipjes van Milbona Lidl 150 gram voor 84 kcal en laatst de magere kwark met Yoghurt Appel Kaneel toetje van de Jumbo eigen merk slechts 44 kcal per 100 gram en erg lekker.

Nog even een vraag hoe jullie dat doen met sporten/bewegen en de extra kcal die je hiermee wint. Stel je mag per dag 1700 kcal eten en je sport/beweegt daarbij waarbij Endomondo (programma) aangeeft dat je bijvoorbeeld voor 500 kcal die dag extra hebt verbruikt, eet je die dag dan wat extra kcal of houdt je je aan je maximale 1700 kcal?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34637
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 07:48

Ik eet niks extra dan, ook niet als ik veel bewogen heb. Ik scan alleen als ik het niet snel terug kan vinden in de app. Ik doe veel op de gok inmiddels kan ik heel goed inschatten hoeveel iets weegt, of hoeveel ml iets is.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:08

Ik vind dat ook lastig met beweging.. Ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat moet doen. Bijvoorbeeld gisteren heb ik volgens mijn fitbit bijna 3000 kcal verbrand. Ik eet er 1950,althans dat probeer ik, heb er moeite mee. Gisteren zat ik er nog iets onder, mijn tussendoortjes moet ik anders gaan plannen om wel uit te komen. Ik vind het moeilijk in de zin van, ik eet te weinig en niet dat ik er overheen ga

Die skyr van de lidl is echt lekker! En idd weinig kcal, veel eiwitten.

Edit: net gewogen, - 1.1 kilo sinds maandag! Nou had ik die dagen daar voor ook wel slecht gegeten hoor

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 10:05

gister slecht gegeten. vanaf vandaag weer alles opschrijven en bijhouden. vanavond hardlopen en daarna nog naar t paard. dit gaat een goede dag worden

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:19

_KellyAV schreef:
In mfp moet je echt goed kijken welke nou de goede is. Veel klopt niet, ik vergelijk het daarom ook met verpakkingen of ik scan de streepjescode. Mfp geeft ook een verkeerde inschatting van hoeveel kcal je moet eten, is vaak te weinig.

Tt, aan je lijstjes te zien probeer je zoveel mogelijk koolhydraat arm te eten. Ik mis ook vezels, deze kan je halen uit bijv fruit!
Alleen op yoghurt zou ik niet kunnen leven en mijn darmen zouden er ook niet zo blij van worden.
Misschien kan je kijken naar een lunch die kha is, maar wat rijker aan voedingsstoffen :) ik denk dat je zo niet gevarieerd genoeg eet. En dat is belangrijk om af te vallen. De muesli met yoghurt kun je imo laten staan in de ochtend, prima licht ontbijtje :j


Ik eet elke dag anders. Alleen ontbijt ik altijd met yoghurt en muesli. En 3x pw dat ik met lunchtijd aan t werk ben ook. De overige 4 dagen eet ik een boterham. Vaak met vleeswaren. Enkele keer met wat zoet.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:21

Ohh en fruit eet ik ook wel!voor ik dat vergeet. Klein peertje. Half banaantje. ( deel vaak met mn dochtertje) mandarijntje appeltje.
Die zet ik vaak niet im mfp omdat ik die vergeet.

Mooi kelly! Top!
Ew. Succes vandaag!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:24

Hou dat positieve gevoel vast EW!

Oké tt, het leek een beetje of je alleen maar yoghurt met muesli at :)
Goed dat je varieert!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:38

Nee dat zou ik niet volhouden. Ben echt gek op brood

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:37

Dat fruit er ook zeker inhouden hoor en ook je boterhammen gewoon lekker eten alleen opletten wat je erop doet. Daarbij is 1 boterham tussen de middag echt veel te weinig hoor dan kun je beter 3 boterhammen eten maar dan met mager beleg zoals kipfilet, runderrookvlees, filet americain of eens een omelet met bijvoorbeeld wat roerbakgroenten of spinazie erdoor. Wat ook heel goed past is vruchtenhagel/anijshagel (5 gram per boterham, is 20 kcal).

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:52

Ik had vanmorgen smeerkaas met kipfilet op brood :9
Of rosbief met light roomkaas (philadelphia) sla, komkommer en peper en zout, heerlijk! :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:58

Lekker idd.
Ik eet meestal 2 plakken. En als ik de kans heb. Ook nog de korstjes/kapjes. Die vind ik het lekkerste.

Vruchtenhagel? Heb gehoord dat dat nog t beste alternatief voor zoet op brood is.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 13:00

ben begonnen met kwark.

nu wachten tot ik rond n uur of 1 ga lunchen, dus lekker veel bakken thee wegslurpen

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:58

Ik moet wel zeggen dat ik de vruchtenhagel van de Ruijter lekekr vind :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34637
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:04

Ik eet graag vruchtenspread, bijv van dalfour of Zonnatura. Is net jam, maar dan alleen gezoet met fruit. En volgens de app 34 kcal per boterham. Ik vind 3 boterhammen trouwens wel veel. Ik doe een tussenvorm, 2 boterhammen en 1 cracker. Totaal dus ongeveer 2,5 boterham.

Ik voel me trouwens zwaar onthand. Telefoon is acuut gecrasht en nou kan ik niks invoeren :+ maar goed, weet al wat ik ga eten vandaag (hutspot met filetlapje) en dat is een magere maaltijd. Blijf dus makkelijk binnen de marges. Voor de rest doe ik toch geen spectaculaire dingen vandaag.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:22

Ga dat eens proberen Susan!

Vruchtenhagel vind ik eigenlijk alleen echt lekker op witbrood of een wit kadetje :') En dat wil ik zo min mogelijk eten, omdat ik binnen no time weer honger heb.

Net lekker de fout in gegaan :roll: warme chocolade melk (van die drops die je moet smelten in warme melk) met slagroom, en een stukje boterkoek. Het was erg lekker :') Nu wel een beetje de balen in mezelf. Ik ging lunchen met een vriendin en had braaf voor carpaccio gekozen, wel op een broodje.
Achja nu de rest van de dag maar streng, vanmiddag alleen een stukje fruit, en vanavond maar weinig of geen aardappeltjes. Gelukkig eten we vis! :9 En ik maak het in de oven, dus super gezond!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:23

Was et wel lekker Kelly? Soms kan dat best een keer hoor en als je vanmiddag en vanavond er rekening mee houd, zal de schade echt niet heeel groot zijn.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:10

Het was mega lekker :') zo zoet en romig haha. Heb er wel van genoten :)
Maar inderdaad, de schade zal wel meevallen hoor. Ik blijf binnen m'n calorieën, maar moet wel opletten.

Zit nu lekker aan de thee zonder koekjes ~~}>

Hoop dat m'n vader zo thuis komt, dan kan ik aan het avond eten beginnen en kunnen we vroeg eten :')
Hij is visboer, dus ik wacht op de vis!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:58

ja maar als je vroeg begint, heb je savonds honger is mijn gevoel dan vaak, dus ik eet vaak wel later op de avond.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:56

Oh daar heb ik geen last van! Ben geen avond eter, dan snoep ik eigenlijk nooit :)

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:14

Ik heb altijd barstende honger tegen 17u. Dan kijk ik de minuten weg tot het half 6 is

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:36

Dit heb ik ook vaak tt, en daar ga ik ook vaak de fout in. Ik probeer nu gewoon rond 4 uur nog een tussendoortje te nemen. Beter een gezond tussendoortje dan dat ik ga vreten

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:45

Hier wel een echte (avond)snoeper. Daarom plan ik om 20.00 uur mijn laatste tussendoortje.

TurboTinker: heb je al antwoord gehad van je zorgverzekeraar?