paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25375
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:19

Goed bezig EW!

Ik vind spierpijn op de een of andere manier ook altijd wel lekker na 't sporten, zeker als 't sporten zelf lekker ging.

Ik had met trappen tegen een kickboxzak mijn zwakke enkel weer een optater gegeven, mijn hielbeen zat weer vast en de botjes uit m'n voetboog stonden scheef, dus kon niet alles meer doen kwa oefeningen.
Maar maandag kon mijn fysio mijn hielbeen weer losmaken en de rest in die voet ook weer in hun normale positie brengen en nu doet alles het weer.
Gisteren ook lekker een uurtje gesport en straks een flinke rit met Elmo kaken op de Ginkelse Hei.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 10:25

ik vind spierpijn ook fijn
bedoeling is om morgen weer te gaan

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:29

Dit is de vierde week dat ik netjes 2x per week naar de sportschool ga.
Ik doe lichte krachttraining.. maar ik merk wat spierkracht betreft wel vooruitgang.
Soms denk ik om mijn vetpercentage en spiermassa te laten meten en dat over 3 maand of zo weer te laten doen. Nog even over nadenken..

Marije_jiplover

Berichten: 25375
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:33

Ook goed bezig, ItsMe.
Ik ben sinds november in de sportschool bezig, en merk ook echt dat ik sterker ben geworden.
Zakken voer sjouwen is veel gemakkelijker, box of wei mesten ook.
En instructrice op de rijvereniging kon ook aan mijn houding zien dat m'n core stability goed verbeterd is.

Dat zijn de positieve bij-effecten, maar het allerbelangrijkste vind ik dat ik een plek heb gevonden waar ik sporten echt leuk vind en het 'ik moet sporten' meer is, maar 'ik wil sporten!'

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 10:37

waar sport jij marije?

ik moet nog even leren om ook alleen naar de sportschool te durven

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:43

De sportschool waar ik nu ben vind ik ook super fijn. Er hangt een fijne sfeer en ze komen regelmatig even vragen hoe het gaat en of ik nog vragen heb :)

Marije_jiplover

Berichten: 25375
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:50

Ik sport in Velp aan de Parkstraat, PT Paintsil heet het.
Kleinschalig en werken met groepslessen FunctionAll Fit.
Dat is een circuit van 20 oefeningen van een minuut waarbij je alle spiergroepen traint en werkt aan coördinatie, balans en uithoudingsvermogen.
Begint met gezamenlijke warming-up, dan 1 rondje circuit, dan 90 seconden pauze en dan nog 1 rondje circuit en we sluiten af met gezamenlijke stretchen.
Maximaal 20 deelnemers per groep, want er zijn 20 oefeningen.
Maar gisteren waren we maar met 5.
Trainer loopt er de hele tijd bij om aanwijzingen te geven, te motiveren om iets sneller te doen of wat zwaarder te pakken, etc.
En elke 4 weken een compleet nieuw circuit met weer 20 andere oefeningen.

Ik heb een gruwelijke hekel aan van die krachtapparaten en die gebruiken ze hier niet.
Soms staat er wel een loopband of crosstrainer in het circuit, maar de meeste oefeningen doe je gewoon zelf met je eigen lichaam en evt wat hulp van gewichten.
En er ligt altijd een range aan gewichten dus beginner en gevorderde kunnen in hetzelfde rondje meesporten.
En sommige oefeningen kunnen nog zwaarder of lichter gemaakt worden dmv een andere houding van jezelf, dat legt de trainer dan wel uit ook.

Daarnaast kun je er dus PT volgen, en andere groepslessen, maar die heb ik allemaal nog niet bekeken, ik vind dit erg leuk om te doen en dat doe ik nu ongeveer 3x per week.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 10:58

dat klinkt hetzelfde als de clubchallenge die ik doe, inderdaad een stuk of 16 oefeningen, gister moesten we die 3x 30 seconden doen, iedere keer 10 seconden rust. na 3 dezelde oefening door naar de volgende. zo had je 16 oefeningen, indd voor het hele lichaam.
ik vind het vooral fijn dat ik niet hoef na te denken. gewoon de oefeningen doen zoals ze voorgedaan zijn en klaar

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:38

Pfoe, goed bezig allemaal, sportschool kan mij echt niet bekoren en ik heb een hekel aan spierpijn :+ Zit nu lekker weer een dag of 4-5 in de week op m'n racefiets.

Overigens is hier de weegschaal ook een beetje maf, ik hang al dagen op hetzelfde gewicht. Dus het zal inderdaad wel in de lucht hangen :')

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:34

Ik heb ook een hekel aan spierpijn. Maar ik train net op het randje :D. Mijn spieren zijn wel vermoeid, maar ik heb nauwelijks tot geen spierpijn.

Wij eten vanavond bami :). Verder is mijn dag wel gezond.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:49

Hier gaat het ook helemaal niet.. In november is mijn schildklier deels verwijderd en sindsdien zijn mijn waardes ook omhoog gegaan, echter niet voldoende voor actie. Ze vallen nog binnen de grenzen. Maar ik heb wel alle klachten, val niet af, snel koud, droge huid.. Sport 2-3x per week, eet meestal redelijk goed, maar kom meer aan dan dat ik afval.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34775
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:55

Nou ik denk dat ik weet wat er scheelt. Ik zit hartstikke verstopt. Nog nooit zo erg gehad. Drink voldoende en eet veel vezels. Dus waar het door komt?

Relaxed: dat schiet natuurlijk ook niet op. Als je wel alle klachten hebt is medicatie dan niet toch een optie?

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:04

Dat is niet fijn Susan! Hopelijk komt de boel gauw los..

De spiegel was vandaag redelijk lief, ben niet meer zo’n Michelin poppetje. Zaterdag pas weer wegen, ben benieuwd

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34775
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:36

Van avond nog maar een sinaasappel en stuk ontbijtkoek genomen. Wie weet helpt het. Anders ga ik hulpmiddelen inslaan.

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:12

Susan, ik weet niet of je koffie drinkt? Maar als ik 's morgens havermout ontbijt met lijnzaad en ik eet overdag ontbijtkoek met koffie, dan ga ik echt enorm aan de race..

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:13

Super balen Susan!
Wandel je veel? Dat schijnt soms ook te werken.

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:17

Jup, beweging is altijd goed voor je spijsvertering en darmen :j
En veel drinken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34775
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:25

Veel drinken doe ik altijd al. En koffie. En ontbijtkoek 3 dagen terug gekocht. Eet volkoren. En veel fruit. Ook beweeg ik voldoende. Maar het doet momenteel niks.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:32

SusanH schreef:
Veel drinken doe ik altijd al. En koffie. En ontbijtkoek 3 dagen terug gekocht. Eet volkoren. En veel fruit. Ook beweeg ik voldoende. Maar het doet momenteel niks.



Ik raak juist verstopt van volkoren.. Mijn darmen kunnen het niet zo goed aan.


Je hebt van die elektrolyten zakjes die moest ik slikken tegen obstipatie toen ik aan de morfine zat.

Maar het is geen medicatie die poeder, this gewoon een supplement. je kunt ze kopen online of bij de apotheek. Dat spul helpt super. Zorgt er meteen voor dat je minder vocht vast houd omdat je lichaam efficiënter kan werken dankzij de elektrolyten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34775
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:14

Ik heb tabletjes gehaald. Kijken of dat wat gaat doen.

BarbaraNova

Berichten: 4208
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:26

SusanH, weet je wat ik vaak gebruik? Bij het Kruitvat verkopen ze afslankthee van eigen merk, zijn rose doosjes, daar drink ik soms in de avond 1 kop van (zakje tijdje laten trekken) en de volgende dag is het opgelost. Niet drinken als je weg moet ofzo want overdag zit ik na 4 uur al op de wc. Is op kruidenbasis dus denk beter dan chemische dingen.

Ik ben sinds twee weken met Intermitted Fasting bezig, het is redelijk goed vol te houden en ben nu 3 kg kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:43

SusanH schreef:
Relaxed: dat schiet natuurlijk ook niet op. Als je wel alle klachten hebt is medicatie dan niet toch een optie?


Nou nee, dat doen ze niet. Zijn wel medicijnen waar je je leven lang aan vastzit, dus dat snap ik ook wel..

Barbaras, IF kwam ik toevallig laatst ook iets van tegen. Ben toen al teruggegaan naar 3 maaltijden per dag en dat is prima te doen (gewoon die banaan die ik tussendoor eet bij de lunch schuiven)
Wil me er eens verder in verdiepen en kijken of het werkt. Vind de theorie erachter erg interessant.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34775
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:08

Dat wist ik niet, dat je er dan levenslang aan vast zit. Dan is het idd niet verstandig.

Bij mij eindelijk beweging.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:52

Hier gaat het nog steeds niet helemaal lekker..
Helaas de afgelopen dagen weer vrij veel bewerkte suiker gegeten. Ik merk als ik dat toch meer beperk, ik mij beter/energieker voel. Maar ik vind het nog wel lastig. Een paar dagen gaat goed, maar dan sluipt het er toch weer in..

SusanH: fijn dat de obstipatie in beweging komt, misschien inmiddels zelfs wel weg is :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34775
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:10

Die is weg idd. Maar de 1.5 kilo die ik er al een tijdje af probeer te krijgen blijft hardnekkig zitten.