[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:13

BloemBloem schreef:
c_alsemgeest schreef:
Oh heb het even aan een vriendin voor je gevraagd... die draagt ze altijd en ze zijn echt prachtig.

Zij zegt:
Lunar beauty of Huda beauty
Beste "drogist": Ardell


Primark lieverds! Werkelijk, iedereen vraagt altijd waar mijn
wimpers vandaan komen :D

Lijm van QueenTarzi, dan kan je wimpers van €5,50 wel drie maanden gebruiken!


ècht?
Ga ik ook even aan haar doorgeven :P

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:33

Heel echt! Waanzinnige wimpers! Krijg er werkelijk altijd
complimenten over. Vaak denken ze dat het extensions zijn, maar dat trek ik
niet, want ik wil altijd lekker kunnen wrijven in mijn ogen. Dus voor het naar bed gaan
eraf, en in de ochtend er weer op. Ben sneller klaar met plakken dan met mascara op doen :D

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:43

Ik ga volgende keer ook kijken :') en ik heb hetzelfde met extensions, ik wil lekker wrijven. Plus dat ik dat lelijk vind als ze uitvallen en je wel erg vaak terug moet haha.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:58

Ik wrijf gewoon :')
Maar moet zeggen dat ik zelf eigenlijk best sterke wimpers heb.
Veel en lang... ook na jaren extensions.
Maar dat gedoe met mascara is vreselijk :')

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 17:11

Mijne zijn al niet zo sterk := en misschien heb ik slechte voorbeelden hier in de omgeving hoor, maar daar zie je na een week al kalere plekken. Heb er ooit wel naar gekeken, maar te duur icm de frequentie haha

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:27

Ik heb ze nu (met 1 corona tussenstop :') ) al een jaar of 8.
Ga 1x per 4 weken... ik kan 6 redden, naar dan wordt de uitgroei echt te lang :+
Wel verzorg ik ze echt heel erg goed, schoonmaken met speciale mousse en borstelen.
En toch voelt dat als minder werk dan mascara :P

Fake lashes ook een keer geprobeerd, maar ik ben rechts nagenoeg blind, dus dat plakt zo lastig als ik links moet doen. Mijn diepte is ook niet zo best :')

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:28

Dat worden hele creatieve wimpers dan :')

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:38

Kimbers schreef:
Mintenz vind ik een fijne poeder foundation. Je kan proefzakjes kopen om achter de juiste kleur te komen.


Minerale foundation van Mintenz inderdaad. :j
Heel natuurlijk

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:40

Meliaforever schreef:
Kimbers schreef:
Mintenz vind ik een fijne poeder foundation. Je kan proefzakjes kopen om achter de juiste kleur te komen.


Minerale foundation van Mintenz inderdaad. :j
Heel natuurlijk


Meelezer breekt even in .
Ik ben sinds ik Ilia ken en gebruik geen fan meer van poeder.

https://www.debijenkorf.nl/ilia-beauty- ... 9000100000

Dit serum geeft een veel mooier en natuurlijk resultaat , echt een aanrader!

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 00:24

BloemBloem schreef:
c_alsemgeest schreef:
Oh heb het even aan een vriendin voor je gevraagd... die draagt ze altijd en ze zijn echt prachtig.

Zij zegt:
Lunar beauty of Huda beauty
Beste "drogist": Ardell


Primark lieverds! Werkelijk, iedereen vraagt altijd waar mijn
wimpers vandaan komen :D

Lijm van QueenTarzi, dan kan je wimpers van €5,50 wel drie maanden gebruiken!

En bedoel je dat het merk dat alsemgeest noemt bij de Primark te koop is, of gewoon nepwimpers bij primark?

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:14

Ik bedoel gewone nepwimpers van Primark, heb er echt veel gebruikt, ook dure, maar de eerst
genoemde zijn echt het beste, en dan vooral die in gouden verpakking met de naam "Paris" :+ die zijn echt prima voor op de dag. Voor een avond stappen pak ik Holly :D :')

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:09

Ik ben dus superslecht in een foto maken van mezelf grrr

Maar ik heb eens blauw op mijn ogen maar weet niet of ik het mooi vind haha. Sinds ik een bril heb ben ik nog steeds zoekende.

Afbeelding

Ik weet niet of ik het mooi vind of dat ik gewoon baal dat ik wat meer oogmake upp nodig heb met bril. Of dat ik baal dat de kleuren die ik leuk vind mij juist niet staan.

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:37

BeFunny:
Je geeft aan dat je baalt, omdat je wat meer oog make-up nodig hebt vanwege je bril. Gebruikte je voor die tijd geen of weinig make-up op je ogen?
In dat geval kun je er ook voor kiezen om voornamelijk wat accenten te leggen. Bijvoorbeeld door het contour in je arcade boog te accentueren met een subtiele bruin tint (ik gebruik hiervoor een tint uit mijn contourpaletje, dat is een koele bruintint). Daarnaast kun je wat subtiele highlights aanzetten. Bij het dragen van een bril is het mooi om een highlight in je binnenste ooghoek te zetten en onder de "staart" van je wenkbrauw. Zo krijg je zonder te veel oog make-up wat meer nuances door diepteverschillen, waardoor het mooier uit komt achter je bril. :)

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:52

Mariettjj schreef:
BeFunny:
Je geeft aan dat je baalt, omdat je wat meer oog make-up nodig hebt vanwege je bril. Gebruikte je voor die tijd geen of weinig make-up op je ogen?
In dat geval kun je er ook voor kiezen om voornamelijk wat accenten te leggen. Bijvoorbeeld door het contour in je arcade boog te accentueren met een subtiele bruin tint (ik gebruik hiervoor een tint uit mijn contourpaletje, dat is een koele bruintint). Daarnaast kun je wat subtiele highlights aanzetten. Bij het dragen van een bril is het mooi om een highlight in je binnenste ooghoek te zetten en onder de "staart" van je wenkbrauw. Zo krijg je zonder te veel oog make-up wat meer nuances door diepteverschillen, waardoor het mooier uit komt achter je bril. :)


Ik gebruikte soms een kleurtje en droeg wel oogmakeup maar vooral bruintinten en een zwarte streep onder. Maar die zwarte streep vind ik met de bril niks meer. Het lukt mij niet goed om aan de bovenkant een mooie streep te maken dat zou wel mooi zijn denk ik.
Ik merk nu dat ik op uw zoekende ben naar de look zeg maar die nu past.

Het is trouwens niet alleen oogmakeup. Ik droeg af en toe s'winters foundation vooral als ik wat uitslag had om het een beetje egaler te krijgen. Maar meestal niet. Sinds de bril draag ik dagelijks foundation en zelf een beetje consealer rond de ogen. Zonder vind ik het ineens niks.

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:18

In plaats van een zwart lijntje onder je ogen kun je ook met oogschaduw en een dun kwastje een lichter lijntje zetten. Dat maakt het wat minder hard.
Ook kun je met een oogschaduw en een dun kwastje (ik gebruik een plat kwastje die wat schuin af loopt) een lijntje tussen/op je bovenste wimpers zetten. Dat brengt wat makkelijker aan dan een eyeliner en geeft toch een mooi accent.

Dit kun je ook doen in combinatie met wat ik in mijn vorige bericht aangaf.

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:22

Met bril vind ik eyeliner vaak te hard idd. Met oogschaduw is het subtieler maar wel aanwezig waardoor je wel die uitstraling hebt. Maat ik herken het met bril wel hoor! Zonder bril loop ik vaak zat ook met alleen een beetje mascara. Met bril zie ik er dan wat zieker uit bijna. Het is allemaal wat flets en plat ofzo.

Of zou dat komen omdat ik het zelf ineens beter zie :')

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 18:30

Mariettjj schreef:
In plaats van een zwart lijntje onder je ogen kun je ook met oogschaduw en een dun kwastje een lichter lijntje zetten. Dat maakt het wat minder hard.
Ook kun je met een oogschaduw en een dun kwastje (ik gebruik een plat kwastje die wat schuin af loopt) een lijntje tussen/op je bovenste wimpers zetten. Dat brengt wat makkelijker aan dan een eyeliner en geeft toch een mooi accent.

Dit kun je ook doen in combinatie met wat ik in mijn vorige bericht aangaf.


Ik heb nu dus dat dunne lijntjes met een kwast gedaan. In de kleur van de oogschaduw en een dunner grijs streepje dat maakt gek genoeg dat de oogschaduw rustiger oogt. Ik weet dus wel hoe ik het aan moet brengen. Maar vind het lastig om te wennen aan dagelijks oogmake upp. Het voelt niet als "ik".
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 06-11-21 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 18:36

MyWishMax schreef:
Met bril vind ik eyeliner vaak te hard idd. Met oogschaduw is het subtieler maar wel aanwezig waardoor je wel die uitstraling hebt. Maat ik herken het met bril wel hoor! Zonder bril loop ik vaak zat ook met alleen een beetje mascara. Met bril zie ik er dan wat zieker uit bijna. Het is allemaal wat flets en plat ofzo.

Of zou dat komen omdat ik het zelf ineens beter zie :')


Wahaha.
Ja dat kan ook natuurlijk.

Kijk de rode plekjes vallen wat meer op en door de bril ziet het er al snel wat rommeliger uit. De bleke plekjes vallen ook meer op. Helaas moet ik de bril op houden. En ben ik dus zoekende naar de alle dat look en dat kan wel wisselen kwa kleurtje maar toch merk ik dat ik het lastig vind die look voor mezelf te vinden ik hou niet van overmatig. Maar die bruine tinten bij mijn ogen werken wel nu icm iets maar alleen die bruintinten doen niet zoveel zeg maar.

Ik deed voorheen met zwart of donkergrijs een streepje onder mijn oog. En mijn gezicht wassen en een crème en dat was de normale dagelijkse look. Bij een feestje deed ik wat meer of als ik zin had. Maar als ik nu zonder make upp mijn bril op zet denk ik phoe hey dat kan niet hahaha.

Als kind en tiener had ik ook een bril maar heb daar toen geen last van gehad. Zo stom.

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:13

Lekker experimenteren dan komt er vast iets uit waarbij je je meer jezelf voelt. :) ik zou iig niet te veel met zwart doen. Misschien is het ook gewoon even wennen dat je nu een bril draagt. Op de foto heb je je haar strak naar achter, wellicht als je je haar wat meer langs je gezicht laat vallen krijg je ook wat meer accent in je gezicht.
Ik vind het je overigens niet misstaan hoor!

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:43

Afbeelding
Ik ben zelf ook bril dragend en heb juist gekozen voor een heel dun montuur waar mijn wenkbrauwen niet achter weg vallen.

Het voordeel van een bril vind ik, dat het juist ook accentueert. Ik kies vaak voor een beetje een smokey bruin met rozé glimmers. En voor het goude montuur (maar ook in jou geval met een donker montuur) kan je alle kanten op wbt toon. Of koele tonen of warme tonen.

Ik heb wel geleerd dat wenkbrauwen echt een wereld van verschil maken met een bril. Dan kan je toch een beetje balans in je gezicht krijgen.

Wat ook mooi is om met oogschaduw je ogen wat langer te maken door de schaduw echt naar buiten toe te werken. Persoonlijk vind ik dat erg mooi met een bril.

Eyeliner kan ook zeker wel, maar ik zou dan voor een foxy eye gaan. Ook weer het langer maken van je ogen. En highlighter in je ooghoek werkt ook top ja. Onder de wenkbrauwen zou ik wel spaarzaam zijn met highlighter. Het kan je ook ook war zwaar maken.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel ;)

Oh. En met blauwe ogen zou ik niet kiezen voor blauwe oogschaduw. Ik zou iets kiezen wat tegenovergesteld is van blauw. Dan kom je dus uit op bruin oranje rood.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:02

Mooie bril peelie.

Iemand hier ervaring met wimper serum? Welk merk wordt gebruikt en waar koop je het?

Fijne nepwimper tips ook. Plan ik een tripje naar de primark :D

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:59

Mariettjj schreef:
Lekker experimenteren dan komt er vast iets uit waarbij je je meer jezelf voelt. :) ik zou iig niet te veel met zwart doen. Misschien is het ook gewoon even wennen dat je nu een bril draagt. Op de foto heb je je haar strak naar achter, wellicht als je je haar wat meer langs je gezicht laat vallen krijg je ook wat meer accent in je gezicht.
Ik vind het je overigens niet misstaan hoor!



Ik kan dus niet wennen aan haar voor mijn ogen. Dat wordt het niet.

Ik heb nu groen,grijs en zwart. Dit is een look die ik zonder bril ook zou kunnen dragen alleen heb ik boven mijn oog zeg maar nu iets meer dus wat zwaarder. Misschien voor mij te zwaar.


Afbeelding


O ja ik kreeg overal van die groene licht strepen op mijn glazen. Op deze maffe foto het minst. Echt charmant is die niet. Maar ik ben met deze kleuren opzich wel tevreden maar vind het mogelijk te zwaar voor mij. En dat heb ik dus steeds een beetje. Maar kwam kleuren licht het dichter bij mij dan het blauwe. Ik heb ook groene ogen. Ons afgemaakt boven mijn oog ook met highlighter dat doe ik zonder bril niet. Dan werk ik het minder hoog af zeg maar.

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:04

Peelie schreef:
[ [url=m/QM2PoI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben zelf ook bril dragend en heb juist gekozen voor een heel dun montuur waar mijn wenkbrauwen niet achter weg vallen.

Het voordeel van een bril vind ik, dat het juist ook accentueert. Ik kies vaak voor een beetje een smokey bruin met rozé glimmers. En voor het goude montuur (maar ook in jou geval met een donker montuur) kan je alle kanten op wbt toon. Of koele tonen of warme tonen.

Ik heb wel geleerd dat wenkbrauwen echt een wereld van verschil maken met een bril. Dan kan je toch een beetje balans in je gezicht krijgen.

Wat ook mooi is om met oogschaduw je ogen wat langer te maken door de schaduw echt naar buiten toe te werken. Persoonlijk vind ik dat erg mooi met een bril.

Eyeliner kan ook zeker wel, maar ik zou dan voor een foxy eye gaan. Ook weer het langer maken van je ogen. En highlighter in je ooghoek werkt ook top ja. Onder de wenkbrauwen zou ik wel spaarzaam zijn met highlighter. Het kan je ook ook war zwaar maken.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel ;)

Oh. En met blauwe ogen zou ik niet kiezen voor blauwe oogschaduw. Ik zou iets kiezen wat tegenovergesteld is van blauw. Dan kom je dus uit op bruin oranje rood.


Staat je mooi. Ik krijg zaterdag mijn tweede bril.

Ijs voorheen deed ik dus niks met mijn wenkbrauwen. Wat verdwaalde haartjes weg hen en that's IT. Maar nu is het wel een beetje zoeken daarin. Gebruik bruine poeder heel licht en daarvoor sneer ik een beetje vaseline (wonder middel)

Bedankt voor je tips hoor.

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 13:39

Kimbers schreef:
Iemand hier ervaring met wimper serum? Welk merk wordt gebruikt en waar koop je het?


Ik gebruik Revitalash, die koop ik in de Black Friday periode met redelijk korting. Met de 3.5ml doe ik een jaar. Na de enge verhalen van sommige goedkopere varianten vond ik het wat spannend en ging daarom voor de dure. Ik heb sinds kort een andere gekocht (long4lashes, wordt veel genoemd in wimperserum topic) maar de Revitalash moet eerst op.

Mijn ervaring met Revitalash is echt fantastisch! Na 2 weken ging je al 'wat zien' een beetje alsof mijn wimpers er fitter uit zagen. Bij week 5-6 raakten mn wimpers de huid onder de wenkbrauw,
ze verdubbelden echt in lengte. Ik bewonder nog steeds elke dag mijn lange wimpers. Ze krullen ook veel meer omhoog.

[MWS] Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:26

Vandaag 30% korting bij MAC (eigen site) ivm singlesday. Whoop whoop! Hoogste tijd om mijn allerallerallerfavorietste Stay Curious lippenstift in te slaan :D