[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:36

Ik ben op zoek...
Misschien kunnen jullie mij helpen, ik kan het namelijk nergens vinden :')

Ik ben op zoek naar een paarse velt-tip eyeliner (liefst waterproof of in ieder geval lang houdend).
NYX had een goede, maar die is er niet meer. Hema heeft er ook een gehad, maar ook die is er niet meer :+
Ik heb me rot gezocht, van high end tot drugstore, van beauty bay, naar douglas tot Sephora. Zonder resultaat. -O-
Ik kan wel gel liners, liquid liners en crème liners vinden, maar geen 'pennen'.
Iemand de oplossing? Want die blijf ik het fijnste vinden.

Anders ga ik toch maar voor deze van MAC:
https://www.douglas.nl/nl/p/5010207047?variant=153404&trac=nl.01psh.goo.9976225783.153404.130822768780.000000&gclid=CjwKCAiAzp6eBhByEiwA_gGq5OYP5iSMq1IbPuil9Ins5CYUOWuFthHATz12x-R88YlLO1fQwfKi_BoCaxEQAvD_BwE

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:43

Ik heb geen idee, maar ik ben wel heel benieuwd naar een look met paarse eyeliner :D :j

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:44


c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:47

Cer schreef:
Ik heb geen idee, maar ik ben wel heel benieuwd naar een look met paarse eyeliner :D :j


Moest even een foto zoeken en uit vergroten :+


Afbeelding

Paars en roodtinten zijn echt mijn favoriet ivm mijn huidtint en oogkleur :+

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 16:03

Mooi!! :j

Mijn ogen zijn ondertussen te oud voor een eyeliner.. niet dat dat me tegenhoudt om alle kleuren te hebben liggen.. gewoon, omdat dat kan :Y)

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 17:03

Ik heb een ooglidcorrectie gehad :+
Daarvoor zag je ook niks meer van de eyeliner.
Maar de eeuwige hoofdpijn was voor mij de reden. Daar ben ik ook vanaf gelukkig :P

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 17:07

c_alsemgeest schreef:
Ik heb een ooglidcorrectie gehad :+

.... ik ook... :') maar al even geleden ... staat nog ergens in het plastic topic geloof ik..

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:27


Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 22:50

Ken ze ook beide niet haha maar wie weet is het wat :)

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 13:49

Zijn er mensen die hier een eyeliner stamp gebruiken? Een wing staat mij erg gaaf maar ik ben er nog steeds geen held in en het kost me in de ochtend dus enorm veel tijd, ik zie die stamps steeds vaker langskomen dus wil het stiekem wel proberen

linoleum

Berichten: 6463
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 13:59

Heeft iemand tips voor fijne subtiele nepwimpers? Ik had altijd best lange wimpers van mezelf. Maar met een jonge baby en weinig slaap wrijf ik te vaak in m’n ogen en is er weinig meer van over..
Ik heb niet heel veel ruimte tussen m’n ogen en wenkbrauwen, dus ze moeten niet te groot zijn, dat ziet er gek uit.


_Friemel schreef:
Zijn er mensen die hier een eyeliner stamp gebruiken? Een wing staat mij erg gaaf maar ik ben er nog steeds geen held in en het kost me in de ochtend dus enorm veel tijd, ik zie die stamps steeds vaker langskomen dus wil het stiekem wel proberen

Volgens mij heb ik het jaren geleden eens geprobeerd, maar ik gebruik liever een kwastje. Zeker met mijn hooded eyes wil dat beter. Verder is het vooral oefenen oefenen oefenen. Maar snap dat je er in ochtend vroeg weinig zin in hebt :')

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 15:39

Ik gebruik van dke kleine clusters. Dan kan ik zelf kiezen hoeveel ik er zet en zitnik niet meteen aan hele lash vast en ik kan zelf de lengte kiezen. Begonnen met Kiss falscara haha

linoleum

Berichten: 6463
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 15:47

MyWishMax schreef:
Ik gebruik van dke kleine clusters. Dan kan ik zelf kiezen hoeveel ik er zet en zitnik niet meteen aan hele lash vast en ik kan zelf de lengte kiezen. Begonnen met Kiss falscara haha

Is dat ook beetje makkelijk te plaatsen? Ik heb die nog nooit gebruikt, maar zat er wel ook naar te kijken.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 16:05

Ik vind normale dus veel lastiger, dat lukt me echt niet :') Ik zal niet zeggen dat dit heel makkelijk is, maar omdat je de lijm als een soort mascara aanbrengt is die clusters aanbrengen wel makkelijker vind ik. Ze plakken gewoon aan wimpers, dus hoeft ze niet op de goede plek op ooglid te plakken.

En ik was echt een kluns met nepwimpers, heb die maar heel zelden gebruikt omdat het nooit goed zat of bleef zitten. Deze moet ik er 's avonds echt afhalen. En ik wil ook korte idd, de meeste vind ik te heftig. Dus ook bij die clusters gebruik ik alleen de korte :') en alleen buitenste helft van oog.
Nu moet ik zeggen dat normale valse wimpers misschien ook makkelijker zijn als je ze in delen knipt, dat zag ik pas als tip.

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 23:23

Ik vind de catrice versie erg fijn.. ik let vooral op dat het geen strip is maar losse delen.

Geen ervaring met stempels helaas.. helpt een stukje tape niet?

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 13:50

Stempels geprobeerd
, kreeg er een keer een in een cadeau pakketje. Maar ik vind gewone eyeliner eigenlijk makkelijker.
De stempel kan je namelijk ook ongelijk zetten. En dat gebeurde bij mij meer dan met een normale velttip pen :') de ene recht en de ander omhoog etc :+

Dat is met andere eyeliner/pen ook het moeilijke, maar daarbij kan ik makkelijker "mikken" zeg maar :')
Het helpt bij mij om eerst van oogschaduw of de potloot wat uit te smeren en een soort wing vorm te maken. Dat kan je makkelijk even wegvegen als het ongelijk is en dan hou ik die vorm aan voor mijn wing met de eyeliner.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 14:18

Ik heb ook zo'n stempel geprobeerd maar dat zorgde idd voor heel veel scheefheid. :+

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:14

Ik heb er inmiddels 1 in mijn mandje liggen om toch te proberen :D Is Jeffree Star nog steeds goede liquid lipstick? Vroeger was het altijd mijn nummer 1 maar ik merkte dat op een gegeven moment dat ze of heel droog werden toch op de lip of uitliepen, kwaliteit leek toen naar beneden te gaan maar kan zijn dat dat een foutje is geweest. Ik heb nu namelijk de bloodsugar trio in mijn mandje liggen en ben stiekem een beetje verliefd :D

linoleum

Berichten: 6463
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:32

MyWishMax schreef:
Ik vind normale dus veel lastiger, dat lukt me echt niet :') Ik zal niet zeggen dat dit heel makkelijk is, maar omdat je de lijm als een soort mascara aanbrengt is die clusters aanbrengen wel makkelijker vind ik. Ze plakken gewoon aan wimpers, dus hoeft ze niet op de goede plek op ooglid te plakken.

En ik was echt een kluns met nepwimpers, heb die maar heel zelden gebruikt omdat het nooit goed zat of bleef zitten. Deze moet ik er 's avonds echt afhalen. En ik wil ook korte idd, de meeste vind ik te heftig. Dus ook bij die clusters gebruik ik alleen de korte :') en alleen buitenste helft van oog.
Nu moet ik zeggen dat normale valse wimpers misschien ook makkelijker zijn als je ze in delen knipt, dat zag ik pas als tip.

Dankje! Ik heb inmiddels besteld. Binnenkort eens proberen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:48

Ik kan niet wennen aan de JS liquid lip.. het blijft droog.. waarschijnlijk omdat ie ook glosses heeft en met die combi gaat t wel.
De liquid lips van Cursed Cosmetics vind ik wel fijn, en de potloden trouwens ook :j
Maar goed, dat vroeg je niet :')

De nieuwe palette van Nikkie is ook een aanrader .. die is echt makkelijk in gebruik

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 14:46


Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:21

Ohhh balen zeg!

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 20:04

Hoi!

Waarmee verwijderen jullie je make up? :)

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 20:15

SuSem schreef:
Hoi!

Waarmee verwijderen jullie je make up? :)


Ik gebruik het herbruikbare wattenschijfje van Catrice, echt een top ding! Daarna altijd een cleanser. Savonds als ik make-up op had gebruik ik de Space Wash van Starface, in de ochtend en als ik geen makeup op had gebruik ik de ceramide cleanser van Revolution. Ik ben bezig om 100% cruelty-free te gaan en dit werkt tot nu toe super.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 21:15

SuSem schreef:
Hoi!

Waarmee verwijderen jullie je make up? :)

Ik gebruik de cleanser van ordinary. En daarna nog het reinigingswater van garnier.