[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:34

Sorry ik hoop dat ik hier een kleine vraag mag stellen?
Weet
Iemand of er meer mascara’s zijn die met warm water al goed van je wimpers smelten? Ik heb nu clinique maar was benieuwd of er meer smaken zijn.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:20

Daarin kan ik je niet adviseren.

Heeft iemand al ervaring met magnetische wimpers die je vastplakt op magnetische eyeliner?

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:39

Muze schreef:
Sorry ik hoop dat ik hier een kleine vraag mag stellen?
Weet
Iemand of er meer mascara’s zijn die met warm water al goed van je wimpers smelten? Ik heb nu clinique maar was benieuwd of er meer smaken zijn.


Ja, Sensai heeft de 38• mascara’s, die gaan zoals de naam al aangeeft met water van 38• of warmer van de wimpers af. Net zoals de Clinique

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:12

F_Orumster schreef:
Daarin kan ik je niet adviseren.

Heeft iemand al ervaring met magnetische wimpers die je vastplakt op magnetische eyeliner?

ja, bagger :')
eyeliner smeert niet makkelijk en komt er heel rot vanaf, de magneetjes trekken een beetje aan je ooglid waardoor het bobbelig wordt.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:21

Muze schreef:
Sorry ik hoop dat ik hier een kleine vraag mag stellen?
Weet
Iemand of er meer mascara’s zijn die met warm water al goed van je wimpers smelten? Ik heb nu clinique maar was benieuwd of er meer smaken zijn.


Je kunt daarvoor zoeken op 'tubing mascara'. Ik heb alleen de Snapscara van Maybelline maar die vind ik niet zo bijzonder.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:25

Misschien niet helemaal make-up gerelateerd, maar heeft iemand hier ervaring met wimper extensions? Het lijkt me wel interessant, maar tamelijk duur ook als je elke x aantal weken moet vervangen?

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:41

Ja ik,heb ze echt al iets van 8 jaar.
Belangrijkste is dat je echt naar iemand gaat die weet wat ze doet. En kan je daarin eerlijk advies geven.
Je hele beauty en verzorgings routine moet je er op aanpassen, want je moet ze echt goed schoon houden en verzorgen, maar je kan vrij veel producten niet gebruiken omdat olie de lijm af breekt. Veel dag crèmes etc vallen al af.
Ik reinig ze bijvoorbeeld om de twee dagen met een speciale mousse en borstel.
Ik kam ze meerdere keren per dag recht en glad en maak tussendoor schoon met 0% miscellair water.
Veel mensen houden het niet schoon genoeg... en dan gaat het irriteren en valt de boel veel sneller uit.
Het is namelijk ook heel erg afhankelijk van je eigen wimpers en verzorging hoe het gaat.
Sommige wimpers zijn zwakker of vallen sneller uit, dan moet je vaak laten vullen en waarschijnlijk eens in de zo veel tijd even wimperloz3 "rust" periode nemen.
Normaal is 1x per 3 weken voor vullen.
Maar er zijn ook mensen waarbij elke 2 weken beter is. (Bij 2 weken betaal je doorgaand minder dan drie... etc)
Ik zelf hoef maar om de 4 a 5 weken... maar doe het om de 3 om alles goed na te laten kijken.

Ik heb zelf hele sterke wimpers en ook heel veel. Maar wel blond. Ik heb alleen geen zin in dat geknoei met mascara elke ochtend :')
In de corona tijd extension-loos geweest, maar nu weer heel blij ze terug te hebben. :+: Na al die jaren vond in mascara echt te veel gedoe :+
Bij mij beplakt ze ook maar een deel van mijn wimpers, anders is het veel te vol.
Mijn eigen wimpers leiden er niks onder... na al die jaren kwam er in mijn lockdown wimperloze periode gewoon mooie lange volle wimpers onder van daan.
Maar zoals ik al aan gaf... ik heb van mezelf heel veel en sterke wimpers en verzorg mijn extensions ook extreem goed.
Èn wat mij betreft de beste stylist(en). :P

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:52

Schemerdier schreef:
Misschien niet helemaal make-up gerelateerd, maar heeft iemand hier ervaring met wimper extensions? Het lijkt me wel interessant, maar tamelijk duur ook als je elke x aantal weken moet vervangen?


Volgens mij is daar ook nog wel ergens een eigen topic over :j
Ik heb ze nu meer dan een jaar en ben er ontzettend blij mee. Is idd een behoorlijke investering over de lange termijn, want ze moeten iedere 2-4 weken bijgevuld worden wil je het mooi houden. Ik zit zelf op 3 weken en betaal dan 37 euro per keer. Allereerste behandeling is natuurlijk wel duurder, zit dan zelf op 85 euro. Dus reken maar uit, goedkoop is het niet en bij salons die het voor veeeeeel minder aanbieden is de kwaliteit (en veiligheid, ze zitten immers wel bij je ogen te werken) vaak slecht. Behalve qua geld is het ook een investering qua tijd, je moet maar zin hebben (en de mogelijkheid) om elke paar weken 45-60 minuten in de stoel te liggen om het bij te laten werken.
Ander dingetje om rekening mee te houden: alle makeup dingen die dicht bij of op je ogen komen, incl gezichtsverzorging en removers mogen geen olie bevatten, daar lost de wimperlijm in op en dan valt de boel nog eerder uit.

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:09

Iris82 schreef:
Muze schreef:
Sorry ik hoop dat ik hier een kleine vraag mag stellen?
Weet
Iemand of er meer mascara’s zijn die met warm water al goed van je wimpers smelten? Ik heb nu clinique maar was benieuwd of er meer smaken zijn.


Je kunt daarvoor zoeken op 'tubing mascara'. Ik heb alleen de Snapscara van Maybelline maar die vind ik niet zo bijzonder.


Oh! Dank
Ik zoek dit omdat ik bijna geen removers goed verdraag ivm lenzen en gevoelige huid.
En toch alleen maar mascara gebruik en heeeel soms een klein beetje potlood.. dus dan is afwasbaar heel fijn.
Mochten mensen fijne weten?

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:13

Ik krijg de Jeffree Star mascara er prima af met gewoon was spul, geen idee of dat ook met alleen warm water lukt eigenlijk.. is ook een soort tube mascara volgens mij?

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:27

Bedankt voor de ervaringen!

Misschien dat ik eerst eens een wimperlift kan proberen... Is toch een stapje minder heavy :+

Het gaat er voornamelijk om dat ik voldoende krul wil omdat ik last heb van hooded eyes, en een wat meer open blik wil.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:34

Ooglid correctie werkt daar ook prima voor :+
Nee flauw :') maar ik mag de grap maken want heb er een gehad :+

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:42

:')

Dat wil ik nog zo lang mogelijk uitstellen, anders zal ik er wel nog een paar moeten ondergaan vrees ik :+ (ben 24).

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:58

Wimperlift incl verven doet al heel veel.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 21:52

Ja heb ik ook een keer laten doen... als je van jezelf langere wimpers hebt is dat ook best opvallend.
En geen restricties qua make up of verzorgingsproducten.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 09:20

Ik zit te twijfelen of ik het een keer op mezelf wil doen. Ik heb er de spullen voor (want zelfde middelen als wenkbrauwlift/lamination en dat doe ik ook altijd zelf), maar durf nog niet. Lijkt me ook wel mooi.

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 09:25

Ik vraag me ook af of het wat voor mij is. Heb geen lange wimpers, maar als ik ze zelf krul zijn ze binnen no time weer uitgezakt en dan zie je ze dus minder goed. Ben alleen bang dat ze te kort zijn om echt zichtbaar te zijn.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 15:28

Ik heb op den valreep toch nog maar even wat overzeese bestellingen gedaan voordat de nieuwe btw regels van kracht zijn... zeker bij colourpop lekker ivm nog steeds geen shipping fee. *\o/*

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 15:46

c_alsemgeest schreef:
Ik heb op den valreep toch nog maar even wat overzeese bestellingen gedaan voordat de nieuwe btw regels van kracht zijn... zeker bij colourpop lekker ivm nog steeds geen shipping fee. *\o/*

Let er wel op dat ze niet kijken naar datum van bestellen, maar wanneer ze hier binnenkomen bij de douane!

De extra kosten worden pas in Nederland in rekening gebracht. Als dus even duurt voor ze verzenden en hier binnenkomt, heb je alsnog de extra kosten.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:13

Ja klopt, maar beide stond de aankomst datum nog ruim er voor.
CT heb ik doorgaand sowieso altijd binnen drie dagen binnen... die is er al. :D

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:26

Wanneer gaan de nieuwe regels in?

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:27

1 juli

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:35

Ik durf CP niet aan, maar heb vorige week 3 bestellingen binnen dus moet niet zeuren :') Wat heb je besteld??

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 20:11

Van CP de flutter by palette en een face mist.

De nieuwe primer had ik als pre-sale dus die gaan we even testen, contour/highlight set en ik kreeg er nog een mooie lipstick en wat testers gratis bij.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:01

Ik moet echt gaan ruimen heb ik gemerkt, mijn kast is echt vol :+
Ik ga trouwens een hele zooi make up weg doen, heb ik bedacht.
Hele zak voor 5 euro ofzo... als ik er maar van af ben :')

Van drugstore NL en buitenlandse drugstore (zoals wet'n wild) tot A merken (zoals l'ancome).
Mascara, vloerbare oogschaduw, palette, lipstick etc etc
Alles nieuw of bijna niet gebruikt en helemaal schoon gemaakt natuurlijk.

Dus als je interesse hebt, stuur even een PB.