[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 16:10

c_alsemgeest schreef:
Ja die is top, colourpop is ook goed en ik vind zelf die van clinique ook best goed. Ik heb daar alleen de grijs/bruine van, weet niet of de zwarte ook goed is. Soms verschilt het per kleur.

Thanks voor de tips. Heb de Epic Ink en de Skinny liner besteld. We gaan het zien :)

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:03

wat is jullie ultime favourite concealer? Ik gebruik hem vooral op m'n oogleden om die wat lichter te maken (en dan wat poeder om het te setten).

Gebruik nu de maybelline anti-age (die met die sponskop). Maar vind die vrij snel wegvagen

Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:05

De catrice true skin vind ik super fijn werken

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:21

Op oogleden gebruik ik veel liever een oogschaduw primer / basis met een tint. Concealer blijft bij mij nooit netjes zitten, die primers wel. En met een tint werken ze hetzelfde of eigenlijk beter als concealer.

Ik gebruik door tip van YouTube die primers zelfs op andere lastige plekken soms :') Maar dus nooit meer concealer op oogleden, geen enkele kunnen vinden die bleef zitten.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:22

MyWishMax schreef:
Op oogleden gebruik ik veel liever een oogschaduw primer / basis met een tint. Concealer blijft bij mij nooit netjes zitten, die primers wel. En met een tint werken ze hetzelfde of eigenlijk beter als concealer.

Ik gebruik door tip van YouTube die primers zelfs op andere lastige plekken soms :') Maar dus nooit meer concealer op oogleden, geen enkele kunnen vinden die bleef zitten.


Welke gebruik je als ik vragen mag :)

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:28

Sigma!
De beste die er is.

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 20:00

De Nyx Epic Ink getest. Vandaag vroeg iemand of ik mijn eyeliner had laten tatoeëren, of dat ik het met de hand had gedaan. Ik denk dat deze dus wel redelijk geslaagd is :P

Cer

Berichten: 30198
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:06

ik heb Nimya besteld met de black friday korting.. ben heel benieuwd..
En dan ben ik ECHT ECHT ECHT klaar..

hoewel... Psychadellic... :')

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 13:10

Hoi hoi :wave:

Ik kom hier even binnenvallen om hopelijk wat tips te krijgen. Ik ben op zoek naar een nieuwe foundation. Ik hem mijn oog laten vallen op de Estee Louder Double Wear. Na altijd budget/drogisterij foundation of bb Cream te hebben gebruikt wil ik wat meer dekking. Ik heb nu de Charlotte tilbury Hollywood Filter, maar die is te shiny voor mij.

Ervaringen hier met de Estee Louder of juist andere tips?

Daarnaast mijn belangrijkste vraag. Wat doen jullie met poeder? Ik poederde altijd heel mijn gezicht af na de foundation en voor de blush en highlighter. Maar einde dag had ik voor mijn gevoel allemaal ‘korreltjes’ op mijn gezicht.

Nu poeder ik even niet terwijl ik ben opgegroeid met de gedachten dat je gezicht afpoederen een must is in je make up routine.

Hoe zien jullie dat? Of wanneer/waar poeder je juist wel of niet af?

Hoor graag jullie mening :)

Tytonidae
Berichten: 949
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 17:26

Birgit__ schreef:
Hoi hoi :wave:

Ik kom hier even binnenvallen om hopelijk wat tips te krijgen. Ik ben op zoek naar een nieuwe foundation. Ik hem mijn oog laten vallen op de Estee Louder Double Wear. Na altijd budget/drogisterij foundation of bb Cream te hebben gebruikt wil ik wat meer dekking. Ik heb nu de Charlotte tilbury Hollywood Filter, maar die is te shiny voor mij.

Ervaringen hier met de Estee Louder of juist andere tips?

Daarnaast mijn belangrijkste vraag. Wat doen jullie met poeder? Ik poederde altijd heel mijn gezicht af na de foundation en voor de blush en highlighter. Maar einde dag had ik voor mijn gevoel allemaal ‘korreltjes’ op mijn gezicht.

Nu poeder ik even niet terwijl ik ben opgegroeid met de gedachten dat je gezicht afpoederen een must is in je make up routine.

Hoe zien jullie dat? Of wanneer/waar poeder je juist wel of niet af?

Hoor graag jullie mening :)


Welkom! De Charlotte Tilbury HFF is geen foundation, maar een primer/highlighter en hoort dus eigenlijk niet op zichzelf gedragen te worden, maar onder of gemixt met foundation :) De reguliere Double Wear heeft een volle dekking en is matte, maar blijft ook echt als een huis zitten. Als dat is wat je zoekt is deze zeker aan te raden!

Peelie

Berichten: 13423
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 19:38

Ik ben zelf fan van de it cosmetics cc cream. Die is heel mooi natuurlijk. Een natuurlijke glow. Buildeble.

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:54

Nog bedankt voor jullie input :) Ik heb inmiddels de foundation van Estee lauder gekocht en dusver er erg blij mee!

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 12:36

Mag ik hier binnen vallen om een vraag te stellen? :o

Ik ben niet echt thuis in make up, hoe alles heet en de mogelijkheden. Maar ik was aan het kijken naar een goede dagcrème en zag je deze ook heb met een lichte tint en eventueel SPF. Dat spreekt me wel aan!

Maar ik heb echt geen idee welke goed of minder goed zijn en geschikt zijn voor een wat gevoelige huid. En hoe je de juiste tint bepaald, of is er ook een soort welke op alle huidkleuren kan? :)

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:56

je moet even kijken wat voor ondertoon je huid heeft.
(de basis koel, warm, neutraal... er zijn er meer maar met een getinte dagcrème is dat genoeg).

dat is het makkelijkste met kleuren vast te stellen, wat staat bij jou het mooiste qua kleding/sieraden?
zilver, blauw, petrol, blauwig paars en andere koele kleuren - koele ondertoon
goud, rood, oker en andere warme kleuren - warme ondertoon
kan alles, dan vaak neutraal.

De dekking van veel getinte SPF's zijn heel licht dus veel mensen komen ook weg met neutraal, wat de meeste zijn.
Ik niet :') ik heb een mega koele ondertoon in mijn huid, dus alles wordt geel bij mij :P dus ik neem wel altijd een die specifiek voor een koele ondertoon is.
Ze staan vaak te koop als BB creme.

Ik vind zelf die van BareMinerals (complexion rescue) heel erg fijn. Maar ik ben dus wel wat beperkt in andere testen als ze geen verschillende tonen in de collectie hebben :P

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:51

De ondertoon van mijn huid, dat klinkt al ingewikkeld _O- . Sieraden draag ik eigenlijk niet en met kleding draag ik vooral een koele ondertoon. Misschien dat de rest ook wel past maar daar heb ik nauwelijks iets van :D .

Als ik er een neem met een koele ondertoon, kan dat dan ook verkeerd uitslaan met de kleur of zit ik dan altijd veilig?

Ik dacht dat een BB cream weer iets anders was maar ben er echt niet in thuis :o . Maar dat is dus eigenlijk een dagcrème met tint erin?

Ik ga het merk wat je noemt even opzoeken! Bedankt voor je uitgebreide reactie :) .

Cer

Berichten: 30198
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:53

Ik heb ook altijd de verkeerde ondertoon :') foundation dingen moet ik echt in een winkel testen en dan nog zit ik er wel eens naast.. plus dat t varieert met de seizoenen ..

Ik zag nieuwe afleveringen van Glow Up, kijkt iemand dat? :)

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:24

xChantal94 schreef:
De ondertoon van mijn huid, dat klinkt al ingewikkeld _O- . Sieraden draag ik eigenlijk niet en met kleding draag ik vooral een koele ondertoon. Misschien dat de rest ook wel past maar daar heb ik nauwelijks iets van :D .

Als ik er een neem met een koele ondertoon, kan dat dan ook verkeerd uitslaan met de kleur of zit ik dan altijd veilig?

Ik dacht dat een BB cream weer iets anders was maar ben er echt niet in thuis :o . Maar dat is dus eigenlijk een dagcrème met tint erin?

Ik ga het merk wat je noemt even opzoeken! Bedankt voor je uitgebreide reactie :) .


Wanneer je toch een warme of neutrale ondertoon hebt, kan een koele foundation of getinte dagcreme er rood/roze uit gaan zien op je huid.

Net als bij mij warme of neutrale geel worden :+
Maar als je een getinte dagcreme hebt, is een neutrale ondertoon vaak wel veilig omdat het weinig dekking heeft.

Cer

Berichten: 30198
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:35

Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering de foundation van IlMakiage besteld :')

Normaal zou ik dat nooit doen, zo duur en dan via internet een geschatte kleur foundation.. maar goed, het is gedaan .. dus ik ben heel benieuwd :')

TheNovelist

Berichten: 1514
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 16:31

Wie heeft hier ervaring met liquid lipsticks?
Heb laatst de Maybelline superstay vinyl ink gekocht, vanwege de goede reviews dat die niet afgeeft en lang blijft zitten.
Ik weet niet wat voor magische lippen iedereen heeft, maar hij lijkt bij mij heel slecht op te drogen :+ na 45 min geeft die nogsteeds af.
Heeft er iemand tips/ervaring hiermee?

BloemBloem

Berichten: 16599
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:33

Cer schreef:
Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering de foundation van IlMakiage besteld :')

Normaal zou ik dat nooit doen, zo duur en dan via internet een geschatte kleur foundation.. maar goed, het is gedaan .. dus ik ben heel benieuwd :')


Laat je het ons weten? Ik ben ook zo aan het twijfelen.

Peelie

Berichten: 13423
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 03:17

TheNovelist schreef:
Wie heeft hier ervaring met liquid lipsticks?
Heb laatst de Maybelline superstay vinyl ink gekocht, vanwege de goede reviews dat die niet afgeeft en lang blijft zitten.
Ik weet niet wat voor magische lippen iedereen heeft, maar hij lijkt bij mij heel slecht op te drogen :+ na 45 min geeft die nogsteeds af.
Heeft er iemand tips/ervaring hiermee?

Heb je de gebruiksaanwijzing wel goed gelezen en volg je die ook goed op? Bij mij gaat het geen kant op namelijk

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 08:28

Gebruik je niet te veel dan? Of heb je al eerst wat anders op lippen?

TheNovelist

Berichten: 1514
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 09:58

Heb de gebruiksaanwijzing gelezen en ook geschud. Voor mijn gevoel doe ik niet veel op en had het op droge lippen gedaan (naast een lippotlood).
Ik ga hem anders binnenkort nog wel een poging geven :+

Peelie

Berichten: 13423
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:00

https://vm.tiktok.com/ZMY1L5smH/

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik had in het begin ook gedoe met die lipstick. Het ook echt goed laten drogen van de lipstick helpt enorm! Minimaal 1 minuut laten drogen.

Cer

Berichten: 30198
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:40

BloemBloem schreef:
Cer schreef:
Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering de foundation van IlMakiage besteld :')

Normaal zou ik dat nooit doen, zo duur en dan via internet een geschatte kleur foundation.. maar goed, het is gedaan .. dus ik ben heel benieuwd :')


Laat je het ons weten? Ik ben ook zo aan het twijfelen.

Ik heb m ontvangen.. de kleur is echt .. nou ja.. precies goed! Ik ben daar heel verbaasd over eigenlijk..
Hoe het verder draagt weet ik nog niet echt. Ik heb veel last van vlekkende foundation omdat ik nog niet de goede dagcreme/moisturizer/ foundation combinatie gevonden heb. Dit is weer een nieuwe foundation dus even zien hoe dit werkt en of t vlekt / rult…