[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:23

Ja ik vind dat dus ook zo jammer! Ik had deze (https://www.youtube.com/watch?v=ewRuSGheRcU&t=0s) look nagemaakt, met die ColourPop oogschaduw die beetje op Lolita lijkt, en dan de KVD oogschaduw maar hij zat zo mooi en na een uurtje gamen (dus in mijn kamer, weinig beweging etc) zaten er al strepen door de zwarte oogschaduw :\ Zo durf ik niet de deur uit :')

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:24

Ik gebruik de MAC paintpot (kleur Painterly) en dat werkt perfect :) zonder gaat het bij mij idd ook creasen.

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:25

Fenrir schreef:
Ik gebruik de MAC paintpot (kleur Painterly) en dat werkt perfect :) zonder gaat het bij mij idd ook creasen.

Dit inderdaad. Na lange dag creased het nog wel, maar wel een heel stuk minder.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:30

Hebben jullie nog CF opties waar jullie positief over zijn? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:42

Fenrir schreef:
Ik gebruik de MAC paintpot (kleur Painterly) en dat werkt perfect :) zonder gaat het bij mij idd ook creasen.


Hier hetzelfde idd. Potje heb ik inmiddels al 2 jaar, en denk dat ik er nog wel een paar jaar mee kan _O- (doe gemiddeld 2 keer per week make-up op).

Anoniem

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:47

Ik gebruik ook Painterly :j

Maar... denk niet dat dat gaat werken als je echt vette oogleden hebt.
Dan is de Nars primer stukken beter.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:00

Wat bij mij helpt is gewoon een dun laagje concealer op mij oogleden doen en het dan dik afpoederen met van dat los translucent powder. Het is niet perfect maar werkt tot nu toe veel beter dan mijn (welsiwaar goedkope) primer. Ik heb ook tamelijke vette oogleden en hooded eyes.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:15

Mac werkt bij mij juist meh. Ik heb 1 van Nyx en 1 van Art Deco en beide zijn fijn; blijft makkelijk 8+ uur zitten (incl paardrijden :+ )

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:04

Die MAC paintpots werken echt voor geen meter als je ook maar een beetje vette oogleden hebt. Bij mij creast dat echt na 2 uur al. Ik kan dat echt niet aanraden.

Bij mij werken de Art Deco en Zoeva altijd perfect.

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:05

chimello schreef:
Hebben jullie nog CF opties waar jullie positief over zijn? :)

Zoeva Matte primer dus. CF en werkt bij mij perfect.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:08

Zoeva zoveel goede dingen over gehoord, wilde ik al eens wat van bestellen, dan kan ik de primer eens testen, thanks!

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:08

Ik heb hele vette oogleden, moet afentoe echt even afnemen zo oily zijn ze maar de paintpot maakt het 10x zo erg.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:09

_Friemel schreef:
Hier sinds hele lange tijd weer make-up, heb zo een shoot met die kleine voor kerst :))

Ben voor bruin met brons gegaan, altijd safe en dan lijken Mn ogen feller blauw :))

[ [url=m/1f4oyi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cvRucS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goeie kwaliteit foto's zoals je ziet, iPhone vind binnen foto's maken best moeilijk met slecht licht :=


Mooie look! Vind deze kleuren je heel goed staan :)


chimello schreef:
Net toch maar shape tape besteld van Tarte, heb hem al zolang in m'n winkelwagentje.
Zou ik UD All Nighter foundation of Naked skin kiezen? Ik heb op zich best een mooie huid, heb alleen op mn wangen een beetje dekking nodig. Of zou ik de IT Cosmetics CC cream bestellen?

Eergisteren voor het eerst m'n CP oogschaduw geprobeerd, ben er wel fan van. Had ze al van mei en nooit aangeraakt.

Maar wat is een mooie oogschaduw primer waardoor mijn oogleden niet de oogschaduw verpesten? Ik heb hooded ogen en krijg na een tijdje zo'n lelijk lijntje en ik heb nogal vettige oogleden. Ik gebruik sws geen primer, alleen moisturiser maar op m'n ogen blijft dat niet mooi zitten.

O ja, en welke wimperlijm vinden jullie fijn? :*


Als je weinig dekking nodig heb zou ik persoonlijk voor een cc creme gaan. Ligt er natuurlijk ook aan wat voor effect je wilt krijgen. Sommige houden juist van zo'n dikke laag foundation terwijl andere gewoon een zo'n natuurlijk mogelijk effect willen. Ik hou zelf vab het natuurlijke dus daarom zeg ik de cc creme :)

Ik zelf gebruik de mac painpot maar die is inderdaad niet cf.
Ik had vroeget ook een fijne van catrice (weet niet of die cf is) alleen ging dir echt supersnel op :(

Verder helpt het bij mij ook om foundation op me ogen te doen. En misschien proberrn een keer geen moisturiser op te doen? Daar kunnrn jr oogleden ook vettiger van worden :)

Qua wimperlijn ben ik best wel te spreken over die van so low maar die zal wel niet cf zijn. Wel een goeie dupe voor de Duo wimperlijn.
Verder de wimperlijm van duo is ook fijn.

Vandaag uit eten met de schone familie. Zelfde look als gisteren gemaakt met de tips van elke en friemel :) moet zeggen dat ik er nu veel meer content mee ben. Alsnog geen nepwimpers op want ik moest autorijden :')
Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64564
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:16

Mooi!! :j

Mooi om zo het verschil te kunnen zien Elke. Jouw skills blijven echt gaaf :D

Ik heb de UD primer, maar die werkt dan weer niet zo lekker als ik dat er op doe en daarna oogschaduw van MAC op wil doen :? Ik gebruik de UD primer vooral als ik Heat wil gebruiken, dat werkt echt perfect samen.

Gisteren een hele mooie Peach blush van Clarins gehaald bij de Douglas. Yay voor singles day :))

_Flower
Berichten: 261
Geregistreerd: 25-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:38

Hee meiden, dat is weer een hele tijd geleden. Ik merk dat richting de feestdagen toe, dat ik weer wat meer make up ga dragen (en bestellen :o )

@Melati_vS , mooi dat groen, staat je erg goed!
@elke, wat mooi dat je zo’n verschil kan creëren met make-up!
@xU_Blinghx, de 2de look (dat je wat met de feedback hebt gedaan) vind ik erg goed gedaan, maakt wel een verschil oogschaduw naar buiten toe blenden of niet.
@_Friemel, mooi die bronskleuren bij je blauwe ogen.

Heb een hele mooie aankoop gedaan in Amerika!(was op roadtrip) Champagne Pop <3.

Hier mijn look van vandaag (Ik gebruik nu trouwens ook de paintpot in painterly van MAC).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

velvetblack

Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-08

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:43

Fijne kleuren friem!! Mooi neutraal bij je en lekker glansje

Leuk je weer te zien flower! Lipstick staat je goed

Ik gebruik altijd de primer potion van UD of de 24 hours primer van mac. Creast bij beide echt nooit. Ik breng het met de vinger aan (niet veel) en dep het droog tot het mat en stug is.
Wimperlijm gebruik ik al jaren bekand elke dag altijd Duo. Zowel de doorzichtige als de zwarte lijm. Overleefd bij mij achtbanen haha.

De naked skin foundation zou voor jou meer dan voldoende moeten zijn. De all nighter is echt mega dekking, maar zie dus automatisch ook wat meer zitten. De naked zit zoals het woord al zegt, naked op je huid maar haalt roodheden weg, sproetjes laat hij door met 1 laagje.

Mooi Blingh!! Je ziet meteen dat je iets met de tips hebt gedaan :wow:

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:53

Ik denk da ik dan toch echt de Naked skin ga halen, die kan ik dan iets dikker op mijn wangen doen, niet? Jij werkt bij UD toch? Dan zul jij het wel weten :D

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:53

Mooie looks weer ladies!

Naked skin zat bij mij ook heel mooi hele fijne foundation en zelfs een witter dan wit kleur :D
Elke, ja hoor jij wel! Krijg ik dan net zulke als jij? Hihi

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:12

Zo blij met heat!
Snap echt niet dat mensen zeggen dat ie geen pigment heeft vind m echt top en blend super makkelijk :D
Afbeelding
Afbeelding

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:01

Ik ben er ook super blij mee!

Links naked heat en rechts morphe a25 dacht ik.
Afbeelding

Lees nog steeds stilletjes mee en bewonder alle prachtige creaties :o

En mn look van vandaag dan ook gelijk maar met naked heat en Milani luminoso.
Afbeelding

Edit oh sorry is wel echt een bagger foto..

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:12

Krijg steeds meer de indruk dat omdat de zwaar gepigmenteerde palettes zo de norm zijn geworden, dat alles wat 'werkbaarder' is, bij voorbaat soms al wordt afgeschreven.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:06

Hebben jullie de nieuwe launch van JS al gezien? (Die zaterdag uitkomt)
Mooie kleurtjes zitten ertussen vind ik! Het enige wat ik jammer vind is dat er geen gewone lipsticks komen blijkbaar, want ik was een beetje teleurgesteld over de kwaliteit van mijn vorige liquid (calabasas) en dan vond ik de gewone lippenstift fijner om aan te brengen, dan de liquid die korrelde...
Misschien moet ik deze week calabasas maar een paar keer aandoen en dan zien of ik nog steeds een wil van de nieuwe collectie :+

Anoniem

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:12

Hij heeft 4 normale lipsticks in zijn kerstcollectie...
Nou ja, 1 topper en 3 satin finish.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:18

Oh bedankt, deze had ik niet gezien (ik zag iets voorbij komen via insragram)
Oke de nieuwe lip ammunitions vind ik toch maar teleurstellend :+

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:23

Ik wil nog altijd eens een skinfrost testen en kopen king tut ofzo maar mermaid blood is cool met mn turquoise haar :P al heb ik al eentje in die kleur van MUA maar dat vind ik een slechte formule. Mijn Calabases is niet slecht geeft allen ietsjes af.

Mooie looks, vind zelf ook minder pigment fijner dan te veel en moeilijk te blenden. Liever een extra laagje mooi en egaal dan een dikke cake