[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matheno

Berichten: 7957
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 00:23

Ik kom telkens terug op de Lash Princess van Essence. Kost werkelijk geen drol en tot nu toe toch telkens echt het beste.

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:36

Ik werk bij ICI, een paar bestsellers,

High Impact, Clinique
Hypnose, Lancôme
Mister Big, Lancôme
Le volume de Chanel, Chanel
Diorshow Iconic, Dior

Van die van Clinique en Lancôme hebben we nu setjes van, betaal je minder of hetzelfde als de mascara los en krijg je nog producten erbij. We hebben nu ook 40% korting op de mascara en de base, dus ook op die pakketjes

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:02

Matheno schreef:
Ik kom telkens terug op de Lash Princess van Essence. Kost werkelijk geen drol en tot nu toe toch telkens echt het beste.


Haha, dat wilde ik zelf ook posten. Ik heb vele mascara's inmiddels en de LP blijft toch gewoon nummer 1.

Als je geld uit wil geven zou ik eerder een goede foundation kopen, of een goed oogschaduwpalette, dan mascara.

A_nouk

Berichten: 11639
Geregistreerd: 02-12-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:47

Ik heb die van Essence al een paar keer gekocht maar mijn ogen vinden hem niet fijn -O-

Ga eens kijken naar de tips :j dankjewel!

xAnthea

Berichten: 4435
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:54

Ik gebruikte eerst Total Temptation van Maybelline en ben sinds kort overgestapt op de Unlimited Mascara van L'Oréal en dat is mijn nieuwe favoriet!

mirtedl

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:12

Ik heb een liquid eyeliner al jaren van essence, fijnste kwastje en blijf hele dag mooi :)

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:06

Oke oké, ik heb een paar reviews gezien van de Marc Jacobs At Lash'd mascara en ik ben wel bijzonder overtuigd.

Dus, als je nog ergens in wil investeren, is dat wel een hele mooie optie.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:06

iemand die deze toevallig gebruikt, gebruik normaal de mac primer. Maar deze is goedkoper met meer inhoud?


Afbeelding

Donnaa_

Berichten: 370
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:38

Banyu schreef:
iemand die deze toevallig gebruikt, gebruik normaal de mac primer. Maar deze is goedkoper met meer inhoud?


[ [url=m/E9uIrN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Geen ervaring, maar wel geïnteresseerd!
Mocht je hem kopen, zou je dan je ervaring willen delen?

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:31

Ik heb hier al een tijd niet meer gepost of actief gelezen, niet zo heel veel met nieuwe make-up bezig, maar ben vooral weg van mijn favoriete producten, en baal altijd zo als ze er dan uit gaan!

Laatst was mijn Jeffree Star Calabasas uitgedroogd... Zo jammer! Had me op een aantal sites aangemeld voor als die weer op voorraad zou komen, en Yes, paar weken terug was die ineens weer leverbaar!
Tot ik diezelfde week nog de teleurstelling dat mijn favo liquid lipstick van Urban decay op was, en ik deze niet meer online kan vinden :(
Hebben jullie nog tips voor sites of winkels die ik nog zou kunnen proberen die misschien nog oude collecties voorraad hebben? Het gaat om de urban decay Vice liquid lipstick in de kleur backtalk, een soort lichtroze nude kleur.

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:13

Ha mensen! Topic is al eeuwen niet meer zo actief als een paar jaar terug, en ik merk zelf dat ik wel behoefte heb aan weer wat meer leven. Zijn er meer of ben ik de enige? :D

Ik merk dat ik al tijden enorm weinig inspiratie en motivatie heb om er wat van te maken met m'n makeup, en dat vind ik eigenlijk erg jammer want ik heb zoveel liggen. Toen we een paar jaar geleden de lipstick challenge deden zat ik er helemaal lekker in en had ik echt zin om m'n makeup te doen elke dag. Hebben meer mensen dit? Kunnen we niet weer eens een challenge doen ofzo? Lipstick, eyelooks, weet ik het. Zijn er mensen die dit leuk zouden vinden? Misschien roeptoeter ik hier wel volledig in de leegte, maar wie weet!

@xFioon: Ik had precies hetzelfde! Laatst mn makeup eens grondig uitgeruimd en alles gecheckt en ik kon driekwart weggooien want uitgedroogd. Ook met een paar druppeltjes Inglot kon ik de meeste niet meer redden. En het viel mij ook op dat bijna alle JS kleuren op alle sites uitverkocht zijn, echt bizar. Geen idee waar dat nou ineens door komt, want ik kan me herinneren dat de basiscollectie eigenlijk altijd wel op voorraad was, maar zou wellicht met de crisis te maken kunnen hebben ofzo? Heb jij ze inmiddels alweer ergens kunnen vinden? Backtalk zag ik trouwens net op parfumdreams.nl. Die site klinkt een beetje shady maar ik heb er al eens eerder besteld en dat ging prima.

Oh ja en nog over mascara's: Ik gebruik door dit topic inmiddels alweer jaren de Lash Princess van Essence en daarnaast de Glam & Doll van Catrice, werkt perfect en zo goedkoop!

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:37

Jodie, ik zat laatst ook aan de lipstick challenges te denken! Maar momenteel heb werk ik al drie maanden thuis, zal ook nog zeker 3 maanden duren (als het niet nog veel langer is). Gevolg is dat ik misschien 2 keer per maand een klein beetje make-up op heb :')


Maar wel leuk om iets te doen met weer heerlijke uitgebreide make-up looks!

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:26

Hier alleen mascara en soms lipstick maar verder alles weggedaan :)) ik kijk wel nog graag!

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:32

Goed idee J! Door dat thuiswerken is de noodzaak er voor mij iets af :') In het weekend ga ik meestal wel zitten voor een ooglook ook omdat ik het dan leuk op Insta kan plaatsen :+

Qua mascara ook de Lash Princess van Essence en de Glam & Doll van Catrice :j En de Lashes to Kill van Catrice vind ik ook heel fijn in gebruik!

Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:01

@jodie ontzettend goed idee!
Ik zelf vind het leuk om verschillende ooglooks te creëren, misschien ook een idee?
Ik zit thuis vanwege zwangerschapsverlof dus een goeie smoes om meer met make-up bezig te zijn! :D

Vind het vooral jammer dat er bijna geen looks meer geplaatst worden, was idd een jaar of 2 geleden veel meer :(

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:10

Het is geen full-face en niet al te beste foto, maar ik heb vandaag mijn wenkbrauwen en ogen opgemaakt :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 17:41

Hoi jongens,

ik heb een paar vraagjes. Ik wil even investeren (heb liever dat ik wat meer betaal voor een goed product dan dat ik bespaar en meuk koop) in goede oogmakeup. Ik merk dat ik er wel wat beter in worden maar momenteel kloot ik aan met, jahoor, meuk. :') Ik ga het even stapsgewijs allemaal beschrijven wat ik wil.


-een primer
Ik heb niet enkel onder m'n ogen maar ook om m'n ogen heen best wel een dunne huid. Echt dat het ook paarsig eruitziet. Verder niet geïrriteerd ofzo; je ziet gewoon echt dat het daar donkerder is en alle adertjes lopen. Ook heb ik hooded eyes.


-een goede oogschaduw palet
Ik ben heel erg van nudes. Bruintinten, een paar shimmers, ook een hele lichte/witte tint, iets donkers en een occasional roze ofzo erbij. Ik hou van classy looks die je van heel natuurlijk tot een flinke avondlook kan opbouwen, en daar nog wat variatie in hebt. Ik ben niet zo van de felle of gekke kleuren en heb best wel een gele ondertoon. Ook lijkt het me handig om zowel een palette palette te hebben als een wat kleinere die je makkelijk mee kan nemen in je handtas. :j

-Kwasten
Ik heb al best wat kwasten (voornamelijk van eco tools), maar ik merk met oogschaduw dat kwasten zo snel te groot zijn. Eigenlijk alles wat ik heb, ook de blending kwasten enzo van NYX zijn gewoon te grof. Ik kan absoluut niet precies werken, en als ik nu iets probeer lijk ik eerder op een panda dan dat het mooi wordt. :+ Ik merk gewoon dat mijn ooglid gewoon niet zo groot is ofzo? Er is niet veel ruimte. Ik zou dus graag een niet al te grote set willen (want zo uitgebreid als 50 stuks hoeft het ook weer niet) waar ik een mooie look mee kan maken. :j Eigenlijk alle essentials plus nog een paar erin.

-Een niet te harde eyeliner waar ik precies mee kan werken
Ik merk dat een zwarte eyeliner me heel snel heel "hard" maakt. Ik gebruik nu een donkerbruine oogpotlood van l'oreal maar het blijft gewoon allemaal net niet zitten. Ook kan je eigenlijk alleen maar dikke lijntjes maken.


Ik ben benieuwd of jullie aanraders hebben! :)

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 17:51

Primer:
Urban Decay Primer Potion.

Oogschaduwpalette:
Anastasia Beverley Hills Soft Glam roept jouw naam. :+ Is alleen niet goed mee te nemen in je tas. Wellicht is dan Tart Tartlette in Bloom een beter idee.

Kwasten:
Sigma!

Oogpotlood:
Urban Decay 24/7 eye pencil

Memories

Berichten: 2636
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:11

Hier ook iemand die echt een stuk minder fanatiek met make-up bezig is... volgde dit topic altijd op de voet en heb echt genoten van zoveel mooie looks! Hier was het voor de corona al een beetje over eigenlijk. Misschien dat niemand hier zich er in herkent, maar ik was echt klaar met het oververzadigde gevoel wat ik kreeg van de hele make-up wereld, palette na palette met kleuren die je eigenlijk al 100x hebt maar toch weer gepusht worden om het nieuwste van het nieuwste te halen, iedereen en z'n moeder die en collab met een merk deed of z'n eigen merk opstartte, problematische make-up influencers en bijbehorend drama... Alle lol in die dingen die make-up voorheen tot een hobby maakten die behoorlijk wat tijd en geld opslokte was compleet verdwenen voor mij persoonlijk.
Ik doe regelmatig wat met de spulletjes die ik nog heb liggen maar ik heb al in geen maanden meer iets nieuws gekocht wat niet een refill is van een product wat ik al eeuwen opgebruik.

Leuke foto linoleum, ook een niet full face kan gelijk al zo'n lekker frisse blik geven :j

Mlt94, geniet (hopelijk) nog even van je zwangerschap en de vrije tijd! Vond jouw looks in dit topic altijd ontzettend gaaf en inspirerend.

Leuk idee een challenge om het topic wat meer leven in te blazen Jodie, misschien dat het ook voor mij wat plezier en inspiratie terugbrengt :D

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:26

Nice Lino! Je haar lijkt best heel donker :D

Door de weeks voor mij ook geen tierelantijnen, heb je met thuiswerken he :') Weekends ga ik er altijd wel even voor zitten :))

Dit is klein lookje het JS Thirsty palette <3

Afbeelding

@Resistance: ik vind Zoeva, BHCosmetics en Morphe hele fijne en betaalbare kwasten.

Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:01

Mooi @linoleum! Staat je heel fris!

Wat lief Memories! Dankje! :)

Mooie kleurtjes Marrit! Lekker zomers!

Ik ben afgelopen tijd ook nog lekker bezig geweest, sommige dagen meer inspiratie dan andere dagen maar probeer toch weer wat dingetjes uit.
Laatste tijd ben ik verassend genoeg fan van glosses, ik was altijd meer van mat maar grijp de laaste tijd veel naar Diamond Milk van Fenty <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:34

WAUW!!!!

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:57

Marrit, ja ik heb mijn haar laatste tijd weer donkerder. Helemaal nu mijn 5cm blonde uitgroei eindelijk weer bijgewerkt is :')
Jij nog steeds helemaal gek van alles wat glittert of niet?!

Mlt94, leuke looks! Fanatiek bezig ook nog :D

Resistance,
voor primer: MAC paintpot, die verbergt ook goed wat donkere kringen rondom de ogen.
Oogschaduwpalette: een Urban Decay palette of een Anastacia palette. Beide goede kwaliteit en veel keuze in neutrals in één te kiezen die jou aanstaat.
Kwasten: ZOEVA <3 goede kwaliteit voor leuke prijs
Eyeliner: potlood zou ik voor zwarte standaard potloodje van Rimmel gaan. Voor een vloeibare eyeliner de Kat von D Tattoo Liner.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:57

Ja alles wat glittert trekt nog steeds mijn aandacht *D

Mlt94 gaaf hoor! De halo eye is mn favoriet <3

Anoniem

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:51

Zo, ik heb vandaag de MAC paintpot en het Naturel eyes palette van Too Faced gekocht, en ik ben werkelijk verliefd <3 Wat een verschil zeg, met alle oliebol die ik eerst gebruikte. En die palette is ook echt helemaal perfect voor me; je kan er zowel mooie dag als avond looks mee maken.

Afbeelding


Net alvast een beetje aangekloot. Nog niet een hele speciale look gemaakt, maar ben al dik tevreden. :j Verder heb ik niets op, want dat vind ik zonde als ik verder niet uitga ofzo, haha.

Afbeelding
Afbeelding



Enorm bedankt voor alle tips! :)