[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:21

Misschien Going CocoNuts van CP?

Heb er nog een over, zit nog in t karton ongebruikt

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:29

Ik houd van going coconuts. :+: Wil sowieso weer wat bij colourpop gaan bestellen, maar telkens is er wel iets uitverkocht wat ik wil hebben. :+

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:15

Iris82 schreef:
Misschien Going CocoNuts van CP?

Heb er nog een over, zit nog in t karton ongebruikt


Oeh die vind ik erg tof! Wat wil je er voor hebben?

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:07

Ik heb zijn broertje That’s Taupe, de GC was te warm voor mij helaas. Dus denk perfect voor jou Kelly :+

Heb nog 3 bestellingen van CP onderweg, en nog wat spulletjes via een groepsorder :') Het is by far mijn favoriete makeup merk, mede mogelijk gemaakt door... Bokt :D

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:29

Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Ik heb een oogpotlood met ik dacht een soort draai stuk aan het einde van het potlood. Het is iig geen potlood die je kan slijpen.
Maar nu krijg ik met geen mogelijkheid meer van de kohl uit het potlood. Kan niet draaien of duwen. er gebeurt niks.
Mis ik iets, of is die gewoon kapot.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:36

Hoi!

Ik wil graag een foundation gaan gebruiken voor een egalere tint. Ik heb rondom mijn neus rode vlekkerige huid.
Er is echter zoveel keus in kleur en dan heb je liquid, poeder en alles daar tussen...
Ik zou graag van een “pro” leren welke tint ik moet hebben en hoe ik het goed aanbreng, want ik ben nog redelijk een beginner in make up :P
Mijn dagelijkse make-up is mascara, gekleurde wenkbrauwgel en wat oogschaduw.

Ik zat al wel eens te denken om bij Douglas advies te vragen (mocht dat allemaal weer kunnen in de winkel). Is dat een beetje goed advies daar?
Ik wil niet dat me een bepaald merk wordt aangesmeerd zegmaar, maar dat ik er ook echt wat aan heb en de skill ook leer.
Hoor graag jullie tips en ervaringen :D

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:43

furious schreef:
Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Ik heb een oogpotlood met ik dacht een soort draai stuk aan het einde van het potlood. Het is iig geen potlood die je kan slijpen.
Maar nu krijg ik met geen mogelijkheid meer van de kohl uit het potlood. Kan niet draaien of duwen. er gebeurt niks.
Mis ik iets, of is die gewoon kapot.

Weet je zeker dat je hem moet draaien? Veel plastic potloden moet je alsnog gewoon slijpen en aan het uiteinde is enkel de dop, geen draai stuk.

Heb je anders foto van je potlood?

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:44

_Lois_ schreef:
Hoi!

Ik wil graag een foundation gaan gebruiken voor een egalere tint. Ik heb rondom mijn neus rode vlekkerige huid.
Er is echter zoveel keus in kleur en dan heb je liquid, poeder en alles daar tussen...
Ik zou graag van een “pro” leren welke tint ik moet hebben en hoe ik het goed aanbreng, want ik ben nog redelijk een beginner in make up :P
Mijn dagelijkse make-up is mascara, gekleurde wenkbrauwgel en wat oogschaduw.

Ik zat al wel eens te denken om bij Douglas advies te vragen (mocht dat allemaal weer kunnen in de winkel). Is dat een beetje goed advies daar?
Ik wil niet dat me een bepaald merk wordt aangesmeerd zegmaar, maar dat ik er ook echt wat aan heb en de skill ook leer.
Hoor graag jullie tips en ervaringen :D


Als je weet wat je ondertoon is van je huidskleur wordt het al wat makkelijker. Zie deze link https://www.iciparisxl.nl/nl/blog/beaut ... 0ondertoon

Als je kan testen qua kleur test dan op je kaaklijn en niet op je hand. Het moet dezelfde kleur hebben als je nek anders lijkt het net of je een masker op hebt en dat wil je niet en je hand heeft vaak toch net een andere tint.

Verder ligt het er ook aan of je een vette, droge, gevoelige of gecombineerde huid hebt want de ene foundation pakt beter op bijv een droge huid dan een vette huid.

Wil je een volledige dekking of juist medium, ook daar zit verschil in.

Ik heb de l'oréal true match foundation in de kleur rose ivory, deze is medium dekkend en in veel kleuren verkrijgbaar. De ondertoon van mijn huid is een koele ondertoon en mijn huid is normaal tot ietsjes vet (gecombineerd)
Ik vind het fijn om het aan te brengen met een natte beauty blender. Verder hielp het mij goed om filmpjes te kijken op YouTube, vind sarah marikh een fijne om naar te kijken.

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:58

linoleum schreef:
furious schreef:
Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Ik heb een oogpotlood met ik dacht een soort draai stuk aan het einde van het potlood. Het is iig geen potlood die je kan slijpen.
Maar nu krijg ik met geen mogelijkheid meer van de kohl uit het potlood. Kan niet draaien of duwen. er gebeurt niks.
Mis ik iets, of is die gewoon kapot.

Weet je zeker dat je hem moet draaien? Veel plastic potloden moet je alsnog gewoon slijpen en aan het uiteinde is enkel de dop, geen draai stuk.

Heb je anders foto van je potlood?


Het gaat om de gene in de link. Is van Rimmel . Je ziet het niet zo goed maar de 'dop' zit er wel.
https://www.wehkamp.nl/rimmel-london-sc ... fullscreen

Durf niet zo goed gewoon te slijpen.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:08

furious schreef:
Het gaat om de gene in de link. Is van Rimmel . Je ziet het niet zo goed maar de 'dop' zit er wel.
https://www.wehkamp.nl/rimmel-london-sc ... fullscreen

Durf niet zo goed gewoon te slijpen.


Is dit niet gewoon een klein puntenslijpertje die je eruit kunt trekken?

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:12

Volgens mij kan je deze gewoon slijpen. Ik heb er ook enkele die beetje plastic huls hebben, en je moet slijpen.

Of wat DrunkS zegt?

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:28

Krijg de dop er niet af. Dus ga hem wel slijpen. Dank voor het meedenken!

ontherun
Berichten: 4964
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:34

Die Rimmel moet inderdaad gewoon geslepen, dat is geen draai potlood ;)

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:13

Die moet je inderdaad gewoon slijpen! Maar snap je verwarring. Heeft mij jaren geleden ook eens heel wat frustratie opgeleverd voor ik daar achter was :')

Marjo

Berichten: 37248
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:58

Mag ik hier mee komen praten? Ik ben sinds ik een nieuwe baan heb steeds meer met make-up aan het doen namelijk. Ben nog wel aan het experimenteren en ben daar nog erg onhandig in :')

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:08

Hoe meer hoe leuker!

Heeft iemand een tip, ik zweet snel in mijn gezicht en daardoor doe ik niet altijd make up op, is daar iets tegen te doen?

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:10

linoleum schreef:
Die moet je inderdaad gewoon slijpen! Maar snap je verwarring. Heeft mij jaren geleden ook eens heel wat frustratie opgeleverd voor ik daar achter was :')

haha hier een paar dagen aan lopen draaien trekken duwen :')

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:25

fjordjes schreef:
Hoe meer hoe leuker!

Heeft iemand een tip, ik zweet snel in mijn gezicht en daardoor doe ik niet altijd make up op, is daar iets tegen te doen?

Hmmm. Het zweten zelf niet. Ik zou het niet weten iig....

Draag je ook foundation?

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:29

Ja maar door het zweten niet zo snel omdat het er dan af loopt

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:26

fjordjes schreef:
_Lois_ schreef:
Hoi!

Ik wil graag een foundation gaan gebruiken voor een egalere tint. Ik heb rondom mijn neus rode vlekkerige huid.
Er is echter zoveel keus in kleur en dan heb je liquid, poeder en alles daar tussen...
Ik zou graag van een “pro” leren welke tint ik moet hebben en hoe ik het goed aanbreng, want ik ben nog redelijk een beginner in make up :P
Mijn dagelijkse make-up is mascara, gekleurde wenkbrauwgel en wat oogschaduw.

Ik zat al wel eens te denken om bij Douglas advies te vragen (mocht dat allemaal weer kunnen in de winkel). Is dat een beetje goed advies daar?
Ik wil niet dat me een bepaald merk wordt aangesmeerd zegmaar, maar dat ik er ook echt wat aan heb en de skill ook leer.
Hoor graag jullie tips en ervaringen :D


Als je weet wat je ondertoon is van je huidskleur wordt het al wat makkelijker. Zie deze link https://www.iciparisxl.nl/nl/blog/beaut ... 0ondertoon

Als je kan testen qua kleur test dan op je kaaklijn en niet op je hand. Het moet dezelfde kleur hebben als je nek anders lijkt het net of je een masker op hebt en dat wil je niet en je hand heeft vaak toch net een andere tint.

Verder ligt het er ook aan of je een vette, droge, gevoelige of gecombineerde huid hebt want de ene foundation pakt beter op bijv een droge huid dan een vette huid.

Wil je een volledige dekking of juist medium, ook daar zit verschil in.

Ik heb de l'oréal true match foundation in de kleur rose ivory, deze is medium dekkend en in veel kleuren verkrijgbaar. De ondertoon van mijn huid is een koele ondertoon en mijn huid is normaal tot ietsjes vet (gecombineerd)
Ik vind het fijn om het aan te brengen met een natte beauty blender. Verder hielp het mij goed om filmpjes te kijken op YouTube, vind sarah marikh een fijne om naar te kijken.


Bedankt dit is al erg nuttige info :D

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:52

Ik ben fan van de L'Oréal Freshwear foundation. Deze blijft bijzonder goed zitten.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:08

fjordjes schreef:
Ja maar door het zweten niet zo snel omdat het er dan af loopt

Goede primer gebruiken? En afblotten tussendoor?

ontherun
Berichten: 4964
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:15

Ik blijf fan van de Mac studio fix en nars foundation. Maar het is wel afhankelijk van je huis vind ik welke de beste match is. In de zomer gebruik ik altijd een primer, ook Mac, en setting spray, UD of kat von d. En ik poeder foundation altijd even af. Het is even zoeken naar de fijnste routine voor je huid, wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken helaas.

anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:49

linoleum schreef:
furious schreef:
Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Ik heb een oogpotlood met ik dacht een soort draai stuk aan het einde van het potlood. Het is iig geen potlood die je kan slijpen.
Maar nu krijg ik met geen mogelijkheid meer van de kohl uit het potlood. Kan niet draaien of duwen. er gebeurt niks.
Mis ik iets, of is die gewoon kapot.

Weet je zeker dat je hem moet draaien? Veel plastic potloden moet je alsnog gewoon slijpen en aan het uiteinde is enkel de dop, geen draai stuk.

Heb je anders foto van je potlood?



In de revieuws staat ook dat hij niet te slijpen is

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:08

Welke primer is goed? Gebruik er nu 2 van essence.