[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:22

fjordjes schreef:
Welke primer is goed? Gebruik er nu 2 van essence.


Wat wil je dat je primer doet? Matteren, hydrateren, een glow geven?

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:26

Ze heeft snel last van zweten. Ik zou dan zeggen de Elf Poreless Putty Primer.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:31

Iris82 schreef:
Ze heeft snel last van zweten. Ik zou dan zeggen de Elf Poreless Putty Primer.



Waar kun je die kopen (winkel, niet online)

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:57

fjordjes schreef:
Iris82 schreef:
Ze heeft snel last van zweten. Ik zou dan zeggen de Elf Poreless Putty Primer.



Waar kun je die kopen (winkel, niet online)


Douglas, maar nu dus niet

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:40

De Douglas heeft gratis verzending. Dus dat helpt. :)

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:50

Ik kan je niet helpen met primers bij mij werkt er echt niets.. enige wat er gebeurd is dat mn foundation niet goed meer blijft zitten ipv beter :=

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 01:43

Vind van mac de skin base en de nyx heel goed. Koop ze alleen bij douglas als ze 25% korting hebben. Nu vind ik de nyx een goede mac dupe, of althans, 45ml meer voor de helft van de prijs. :)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:46

Olaaa, ik kom hier (weer) eens binnen vallen :D ben afgelopen jaar door vele thuiswerken behoorlijk basic geworden in mijn make up.

Nu heb ik zin om weer lekker te prutsende even de collectie op te frissen.
Wie heeft suggestieve voor eye shadow palettes? Wil wel wat meer natuurlijke looks ermee kunnen maken :D
Wie heeft er suggesties voor fijne foundations, die echt natuurlijke look geven. Bb Cream vind ik vaak dekking net niet en ook kleur bij mij gewoon niet goed uitvallen.

En nu ik ook lange dagen een mondkapje zal dragen wil ik ook eens een goede skincare routine.... maar ik zie echt door bomen het bos niet meer :’) Hoe begin je..

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:31

Skincare simpel, goede reiniger en moisturizer. Verder moet je gaan kijken wat huid nodig heeft, maar reinigen is extreem belangrijk, zonder dat is de rest weggegooid geld.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:26

MyWishMax schreef:
Skincare simpel, goede reiniger en moisturizer. Verder moet je gaan kijken wat huid nodig heeft, maar reinigen is extreem belangrijk, zonder dat is de rest weggegooid geld.


Ik lees dan over deep en gentle cleanser. Maakt dat heel erg uit? Zijn dingen als een gezichtsreiniging apparaat echt het geld waard?

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:29

Tja. Fijne foundation is heel persoonlijk. Ik vind L'Oréal Freshwear 24h echt heel goed bij mn huid passen. Zit als een huis!

Oogschaduw: wat is je budget? Hoeveel palettes zoek je?

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:41

Gianti schreef:
MyWishMax schreef:
Skincare simpel, goede reiniger en moisturizer. Verder moet je gaan kijken wat huid nodig heeft, maar reinigen is extreem belangrijk, zonder dat is de rest weggegooid geld.


Ik lees dan over deep en gentle cleanser. Maakt dat heel erg uit? Zijn dingen als een gezichtsreiniging apparaat echt het geld waard?


Ik vind zo'n apparaat veel te hard voor huid. Kom er morgen even op terug, goed?

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:48

Ik gebruik een scrub handschoen 1 a 2x onder de douche, werkt prima.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:15

Alleen niet zo goed voor huid. Veel te hard en je kan de huid echt beschadigen, ook al zie je het niet.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:25

Iris82 schreef:
Tja. Fijne foundation is heel persoonlijk. Ik vind L'Oréal Freshwear 24h echt heel goed bij mn huid passen. Zit als een huis!

Oogschaduw: wat is je budget? Hoeveel palettes zoek je?


max zo'n €50,- :D zoek 1 pallette waar ik zowel wat matte als shimmer looks mee kan maken. Vroeger was ik helemaal weg van de paus van MUG. Maar hoor toch dat deze over de jaren minder zijn geworden. Zat nu te kijken naar die van Tarte of colourpop (maar het houdt mij echt tegen om zoveel verzendkosten te betalen) en Morphe Jacely Hill Pallette . Te veel keuze _O-

Ik had nu een tester van Estee Lauder Double wear. En ben best verbaasd hoe goed mij dat beviel! Ik weet dat het een wat zwaardere dekking heeft (wat ik niet perse zoek), maar vond hem behoorlijk natuurlijk ogen :D. Maar merk wel dat passende kleur uitzoeken nu onmogelijk is :')

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:59

Ik heb colourpop en ben daar echt heel blij mee :') wacht vaak wel op actie of samen met iemand bestellen

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:20

Gianti schreef:
Iris82 schreef:
Tja. Fijne foundation is heel persoonlijk. Ik vind L'Oréal Freshwear 24h echt heel goed bij mn huid passen. Zit als een huis!

Oogschaduw: wat is je budget? Hoeveel palettes zoek je?


max zo'n €50,- :D zoek 1 pallette waar ik zowel wat matte als shimmer looks mee kan maken. Vroeger was ik helemaal weg van de paus van MUG. Maar hoor toch dat deze over de jaren minder zijn geworden. Zat nu te kijken naar die van Tarte of colourpop (maar het houdt mij echt tegen om zoveel verzendkosten te betalen) en Morphe Jacely Hill Pallette . Te veel keuze _O-

Ik had nu een tester van Estee Lauder Double wear. En ben best verbaasd hoe goed mij dat beviel! Ik weet dat het een wat zwaardere dekking heeft (wat ik niet perse zoek), maar vond hem behoorlijk natuurlijk ogen :D. Maar merk wel dat passende kleur uitzoeken nu onmogelijk is :')


Gebruik al jaren de double wear van estee lauder. Wil niks anders meer@ heb de ecru. Bij bol.com issie vaak rond de 26€ :)

Anders wacht ik altijd kortingacties bij ICI Paris XL of Douglas af.

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:28

Ik heb ook altijd de double wear! En afhankelijk wat voor dekking ik wil gebruik ik tussen de half of 2 pompjes. Voor even snel wat egaler een half pompje met een bufferkwast, voor een fullface waar ik dekkend wil pak ik 2 pompjes met mijn beautyblender spons.

Ik heb al in geen eeuwen meer de huidige collecties bijgehouden qua palettes, dus daar kan ik je weinig nuttigs over vertellen qua huidig aanbod.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:44

Gianti schreef:
max zo'n €50,- :D zoek 1 pallette waar ik zowel wat matte als shimmer looks mee kan maken.


Ja de Tartlette in Bloom staat hier ook zeker nog op het lijstje!

Colourpop is leuk maar ik blijf de kwaliteit niet zo bijzonder vinden (op de supershock na). Ik blijf maar meer en meer CP willen kopen maar iedere keer als ik iets binnenkrijg denk ik weer: meh.

Ik heb laatst een palette van Kaleidos gekocht waar ik wel echt bijzonder van onder de indruk was qua formule.

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:45

Inderdaad de estee lauder double wear, echt een super fijne foundation. Gebruik hem ook altijd.

De nieuwe Les beiges foundation van Chanel vind ik ook super, die is nog niet zo lang geleden gelanceerd dus moet hem nog wat meer dragen maar voor nu vind ik hem super!

Qua oogschaduw ben ik erg fan van Too Faced, Morphe, Juvia’s Place, Colourpop en Smashbox.

Huidverzorging:
Inderdaad vooral goed reinigen en hydrateren. Kan je nog eens je precieze wensen doorgeven? Dan kan ik kijken wat eventueel goede producten zijn voor je (ik werk bij Ici Paris)

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:48

Ik heb btw twee testers van de Estee Lauder hydra rescue foundation gehad en dat spul was fantastisch!! Ik dacht dat t een getinte moisturizer was dus ik had m met mn vingers aangebracht, maar echt geen klachten.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 15:11

Iris82 schreef:
Gianti schreef:
max zo'n €50,- :D zoek 1 pallette waar ik zowel wat matte als shimmer looks mee kan maken.


Ja de Tartlette in Bloom staat hier ook zeker nog op het lijstje!

Colourpop is leuk maar ik blijf de kwaliteit niet zo bijzonder vinden (op de supershock na). Ik blijf maar meer en meer CP willen kopen maar iedere keer als ik iets binnenkrijg denk ik weer: meh.

Ik heb laatst een palette van Kaleidos gekocht waar ik wel echt bijzonder van onder de indruk was qua formule.


Hoor dat vaker over colourpop en vooral met verzend en invoer kosten zit je gelijk in een duurder segment eigenlijk :(

In bloom heeft ook mijn aandacht O:) of die juicy Amazonian. Zijn er nog andere producten van tartte die echt een aanrader zijn?
Laatst bijgewerkt door Gianti op 24-01-21 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 15:16

donnar schreef:
Inderdaad de estee lauder double wear, echt een super fijne foundation. Gebruik hem ook altijd.

De nieuwe Les beiges foundation van Chanel vind ik ook super, die is nog niet zo lang geleden gelanceerd dus moet hem nog wat meer dragen maar voor nu vind ik hem super!

Qua oogschaduw ben ik erg fan van Too Faced, Morphe, Juvia’s Place, Colourpop en Smashbox.

Huidverzorging:
Inderdaad vooral goed reinigen en hydrateren. Kan je nog eens je precieze wensen doorgeven? Dan kan ik kijken wat eventueel goede producten zijn voor je (ik werk bij Ici Paris)


Les beiges heb ik toevallig tester van gehad! Maar die vond ik iets te droog/ velletjes accentueren.

Ik had volgende al naar bokker gestuurd maar ben te lui om te testen.

Ik heb een (eczeem/ allergie) gevoelige huid die richting droog gaat. Daardoor vind ik ook vaak eng om nieuwe reinigingsproducten te gebruiken. Ik ben helemaal fan van shisheido. Maar helaas is dat een alles behalve betaalbaar merk. Ik gebruik wel hun hydraterende crème 's avonds (net overgestapt van ibuki lijn naar waso en vind die toch wel beter) en 's ochtends een crème van Origin (ginzing)

Ik haal wel 's avonds braaf mijn make up er altijd af. Maar mis daarna eigenlijk totaal een stap van het echt reinigen van de huid. Omdat ik straks dagen van 10 uur met mondkapje loop, weet ik dat mijn huid wel echt meer zorg nodig zal hebben. Ik heb wel een tijdje ene cleanser van shisheido gehad (blauwe flacon), Maar deze was eigenlijk to much. Zat geen vocht meer in mijn huid erna _O- dus dat vond ik vooral fijn als soort 'reset' momentje met erna een lekkere gezichtsmasker.
Ik merk ook dat (vooral als ik iets van foundation draag), snel last van velletjes heb. Ik weet gewoon echt niet waar ik naar moet kijken in vinden van goede routine :')

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 15:34

Morphe heeft ook fijne pallettes :j ik ben een CP junkie, maar bestel idd vaak via een groep.

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:09

Hey dames, ik hoop dat jullie een tip voor me hebben. Ik ben op zoek naar een fijne matterende en vullende foundation primer. Ik ben al op zoek naar een fijne primer sinds gosh Velvet niet meer verkrijgbaar is (ik mis die nog steeds).ag siliconerig zijn.

Iemand een leuk advies?