[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:12

Elf poreless putty primer vind ik wel fijn! Ik heb de gewone maar je hebt ook een matterende versie :)

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:24

Gianti schreef:
Iris82 schreef:
Tja. Fijne foundation is heel persoonlijk. Ik vind L'Oréal Freshwear 24h echt heel goed bij mn huid passen. Zit als een huis!

Oogschaduw: wat is je budget? Hoeveel palettes zoek je?


max zo'n €50,- :D zoek 1 pallette waar ik zowel wat matte als shimmer looks mee kan maken. Vroeger was ik helemaal weg van de paus van MUG. Maar hoor toch dat deze over de jaren minder zijn geworden. Zat nu te kijken naar die van Tarte of colourpop (maar het houdt mij echt tegen om zoveel verzendkosten te betalen) en Morphe Jacely Hill Pallette . Te veel keuze _O-

Ik had nu een tester van Estee Lauder Double wear. En ben best verbaasd hoe goed mij dat beviel! Ik weet dat het een wat zwaardere dekking heeft (wat ik niet perse zoek), maar vond hem behoorlijk natuurlijk ogen :D. Maar merk wel dat passende kleur uitzoeken nu onmogelijk is :')


Ik draag ook vaak Estee Lauder Double Wear, al jaren favoriet! Ik draag niet dagelijks foundation dus ik kan heel lang met zo'n flesje gelukkig. Vind het ook natuurlijk ogen en niet 'cakey' ook al dekt hij wel super goed.

Ik heb vorige week het Morphe 35XO Natural Flirt Palette gekocht, ik ben er erg tevreden mee, ook een aanrader voor natuurlijke looks en de prijs is ook leuk. :)

*kruipt weer onder meelees-steen*

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:32

Gianti schreef:
Olaaa, ik kom hier (weer) eens binnen vallen :D ben afgelopen jaar door vele thuiswerken behoorlijk basic geworden in mijn make up.

Nu heb ik zin om weer lekker te prutsende even de collectie op te frissen.
Wie heeft suggestieve voor eye shadow palettes? Wil wel wat meer natuurlijke looks ermee kunnen maken :D
Wie heeft er suggesties voor fijne foundations, die echt natuurlijke look geven. Bb Cream vind ik vaak dekking net niet en ook kleur bij mij gewoon niet goed uitvallen.

En nu ik ook lange dagen een mondkapje zal dragen wil ik ook eens een goede skincare routine.... maar ik zie echt door bomen het bos niet meer :’) Hoe begin je..


Serum foundation van bobbi brown vind ik persoonlijk heel erg fijn. (Neem wel de iets 'luxere' met het pompje, de ander met het pipetje wordt snel vies)

KB01
Berichten: 289
Geregistreerd: 18-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:15

c_alsemgeest schreef:
Gianti schreef:
Olaaa, ik kom hier (weer) eens binnen vallen :D ben afgelopen jaar door vele thuiswerken behoorlijk basic geworden in mijn make up.

Nu heb ik zin om weer lekker te prutsende even de collectie op te frissen.
Wie heeft suggestieve voor eye shadow palettes? Wil wel wat meer natuurlijke looks ermee kunnen maken :D
Wie heeft er suggesties voor fijne foundations, die echt natuurlijke look geven. Bb Cream vind ik vaak dekking net niet en ook kleur bij mij gewoon niet goed uitvallen.

En nu ik ook lange dagen een mondkapje zal dragen wil ik ook eens een goede skincare routine.... maar ik zie echt door bomen het bos niet meer :’) Hoe begin je..


Serum foundation van bobbi brown vind ik persoonlijk heel erg fijn. (Neem wel de iets 'luxere' met het pompje, de ander met het pipetje wordt snel vies)


Dit is inderdaad ook al jaren mijn favoriet!

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:19

De corona tijd is trouwens echt niet goed voor mijn make-up collectie :')
Ben in de avondklok uren allemaal filmpjes aan het bingen van Robert Welsh (ook Bailey Sarian en Jackie Aina, Jaimy French)
En er volgen vaak bestellingen uit... laatste aanwinst is de poreless primer van benefit en de translucent powder van LM :Y)

Het grappige is dat ik vrij weinig make up draag... op een enkel feestje na. Maar ik vind het zo leuk om te hebben en om de technieken onder de knie te krijgen :')
Hebben jullie daar ook last van?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:34

c_alsemgeest schreef:
De corona tijd is trouwens echt niet goed voor mijn make-up collectie :')
Ben in de avondklok uren allemaal filmpjes aan het bingen van Robert Welsh (ook Bailey Sarian en Jackie Aina, Jaimy French)
En er volgen vaak bestellingen uit... laatste aanwinst is de poreless primer van benefit en de translucent powder van LM :Y)

Het grappige is dat ik vrij weinig make up draag... op een enkel feestje na. Maar ik vind het zo leuk om te hebben en om de technieken onder de knie te krijgen :')
Hebben jullie daar ook last van?


Ja :')
En die twee die jij noemt heb ik ook al idd.... :') Maar ik vond LM toch wel prijzig, dus heb ook (want ik maak t natuurlijk niet eerst op) Coty Airspun (moet je even aan de geur wennen) en JS (die ruikt echt hemels..)

Nu tijdens de laatste lockdown kan k me gelukkig aardig inhouden (zou ook niet weten wat er nóg meer bij kan hebben :') ) Het palette van NikkiTutorials is wel mn favoriet en ik had mezelf beloofd mn laatste aanschaf...

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:50

Ik baal nog steeds (portemonnee niet... :') )
Dat Rare beauty nog niet verkrijgbaar is in Nederland... of heb ik iets gemist? :D

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 16:19

c_alsemgeest schreef:
Ik baal nog steeds (portemonnee niet... :') )
Dat Rare beauty nog niet verkrijgbaar is in Nederland... of heb ik iets gemist? :D


Niet in Europa. Klopt.

Mijn laatste aanwinst qua makeup is het Kaleidos Sashimi pallette.

Oja en een Maybelline crème blush. Dat is gelijk favo geworden. Verder moet ik nu eerst eea pannen.

MyWishMax

Berichten: 25447
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:26

Robert is leuk! Die kijk ik ook haha

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 23:30

Sorry voor de inbraak..
Iemand hier interesse in een Naked Heat palette van Urban Decay die amper gebruikt is? Heb hem misschien 2x geopend, maar de kleur past mij totaal niet :)

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:02

Heb ik al :')

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:31

Ik heb je een PB gestuurd Marjo. Lijkt mij wel een mooie aanvulling op mijn nude palette van Mac Cosmetics. Ik gebruik niet zoveel make up maar volg jullie hier en vind het wel prachtig!

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:31

Gooi ik hem er ook maar even in :+

Ik heb trouwens ook nog een ongebruikte bobbi brown serum foundation over... was mijn verkeerde "winterkleur"
Alleen geswatched. Kleur cool sand... mag voor een heel leuk prijsje weg

Peelie

Berichten: 13433
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:20

c_alsemgeest schreef:
De corona tijd is trouwens echt niet goed voor mijn make-up collectie :')
Ben in de avondklok uren allemaal filmpjes aan het bingen van Robert Welsh (ook Bailey Sarian en Jackie Aina, Jaimy French)
En er volgen vaak bestellingen uit... laatste aanwinst is de poreless primer van benefit en de translucent powder van LM :Y)

Het grappige is dat ik vrij weinig make up draag... op een enkel feestje na. Maar ik vind het zo leuk om te hebben en om de technieken onder de knie te krijgen :')
Hebben jullie daar ook last van?

Ja :')

Maar ik probeer echt me in te houden met makeup bestellen.

Ik ben ook sinds corona veel meer makeup gaan dragen. Voorheen was het alleen voor een feestje, tegenwoordig ook wel gewoon door de weeks. Haha

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:43

Hebben jullie tips voor een goede stick highlighter?
Niet glitterig, meer een hele zachte glow?

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 01:44

c_alsemgeest schreef:
Hebben jullie tips voor een goede stick highlighter?
Niet glitterig, meer een hele zachte glow?



Ik heb er eentje van rituals (moonlight). Je mag me pben bij intresse. 1x keer geswatcht, maar vind m niet fijn in vergelijking met een "poeder"highlitgher.

Ufurio4e

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:54

Ik heb een vraag. Ik zoek vegan oogschaduw palet. Oogschaduw die een diepe kleur geeft. Iemand tips?

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:54

Banyu schreef:
c_alsemgeest schreef:
Hebben jullie tips voor een goede stick highlighter?
Niet glitterig, meer een hele zachte glow?



Ik heb er eentje van rituals (moonlight). Je mag me pben bij intresse. 1x keer geswatcht, maar vind m niet fijn in vergelijking met een "poeder"highlitgher.


Hoi, ik ken deze highlighter, maar vind hem te veel op de huid liggen.
Ik heb toch maar een overzeese bestelling geplaatst :')


Ufurio4e schreef:
Ik heb een vraag. Ik zoek vegan oogschaduw palet. Oogschaduw die een diepe kleur geeft. Iemand tips?


https://www.beautybay.com/p/beauty-bay/ ... r-palette/

Deze palette van beauty bay is heel fijn.
Sturen ook naar NL

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 13:38

Heeft iemand nog tips voor een mooi palette?
Ik gebruik nu altijd de Naked Heat en vind die super, maar wil ook wat meer matte bruintinten. Heb de Naked 1 ook nog liggen maar gebruik die amper, zijn vooral koele kleuren en ik vind warme tinten toch beter staan bij mijn groene ogen. Daarnaast veel roze in dat palette, niet mijn ding.
Er is teveel op de markt dus kom er zelf niet meer uit :Y)

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:26

Vind de BTW The Natural nudes van Too Faced wel top, heeft veel bruin en bruinig.
Of MAC amber times?

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:35

Shaggy09 schreef:
Heeft iemand nog tips voor een mooi palette?
Ik gebruik nu altijd de Naked Heat en vind die super, maar wil ook wat meer matte bruintinten. Heb de Naked 1 ook nog liggen maar gebruik die amper, zijn vooral koele kleuren en ik vind warme tinten toch beter staan bij mijn groene ogen. Daarnaast veel roze in dat palette, niet mijn ding.
Er is teveel op de markt dus kom er zelf niet meer uit :Y)


ABH Soft Glam zou ook passen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:52

Soft Glam heeft voor mij teveel kleuren die ik niet zou gebruiken, zoals de paarstinten.
Born This Way vond ik ook een mooie, hoe is Too Faced qua pigment?

Ik had trouwens ook mijn oog laten vallen op Morphe, wist niet dat dat zo goedkoop was. Hebben jullie daar ervaring mee? Zie het altijd voorbij komen bij James Charles etc.

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:49

Morphe ben ik geen fan van, veel kan je niet echt goed blenden.
Van deze van too faced ben ik wel te spreken. Goed gepigmenteerd wat mij betreft, de mac zelfs nog wat beter met minder fallout.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:28

Mijn favoriete neutrale palette is het Biba palette van Natasha Denona. Kost wat, maar heb je ook wat.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:53

Morphe ben ik dan wel weer fan van, Too Faced wat minder :o
Ik heb 35XO Natural Flirt Palette, Jaclyn Hill palette en nog eentje met 16 bruintinten, die laatste gebruik ik bijna dagelijks maar ik weet de naam zo niet uit het hoofd.