Bokkers op het autistisch spectrum?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:46

Hallo allemaal, voor het opstarten van ons gezinshuis, zou ik jullie hulp, inzichten en ervaringen goed kunnen gebruiken.

Wij hebben een woonboerderij gekocht in een naburig dorp en zijn deze aan het renoveren. We hebben straks plaats voor 4- maximaal 5 jongeren met een diagnose binnen het autistisch spectrum die niet meer thuis kunnen wonen, maar ook nog niet zelfstandig.

Wij gaan uiteindelijk zelf in de schuur een woning realiseren, de jongeren hebben dan het voorhuis.

Wie zou met ons mee willen denken over bepaalde zaken? Ik wil met name mensen met ASS en ouders van een jongere met een ASS diagnose vragen mij pb te sturen als je mij advies wil geven over bepaalde onderwerpen. Ook andere tips zijn welkom.

Onderwerpen:

Website, inhoud en vormgeving
Methodieken
Inrichting
Overige belangrijke dingen om rekening mee te houden.

Groeten Yvonne

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-17 15:16

Hé mensen, wat is het hier dood... Zijn we met z'n allen normaal geworden of zo? :+

Ik wil even heel dringend ergens over praten. Ik heb echt zo'n last van 'drempelvrees'. Kijk, sociale dingen gaan me nog redelijk af. Ik raak niet in paniek van twintig mensen om me heen, en ik sla ook geen pleefiguur als ik een triviaal gesprek met iemand moet voeren. Maar ik kom de deur gewoon nauwelijks uit.

Elke keer neem ik me voor om ergens heen te gaan, omdat dat me leuk lijkt. En elke keer ga ik niet omdat ik er vlak van tevoren zó tegenop zie.... Als ik dan wél ga, dan moet ik mezelf echt dwingen. Ik zit niet met de spanning van "joepie, ik ga naar dit-en-dat". Terwijl ik weet dat ik het bij dit-en-dat waarschijnlijk heel erg naar mijn zin zal hebben. Het is ook niet dat ik pleinvrees heb: ik durf prima de straat op, waar en wanneer dan ook. Alleen uit mijn stoel komen en ergens naartoe gaan...

Ik heb dat altijd al, maar de laatste tijd wordt het niet minder. Zo heb ik onlangs al heel wat concerten laten schieten. Zelfs paardrijden is er al twee maanden niet van gekomen. Ik had iets aan mijn schouder waardoor ik niet kon rijden, maar pas gisteren heb ik me weer voor een nieuw lesje opgegeven (terwijl het dus allang weer kon). Vanavond is hier vlakbij in Utrecht Smartlappenfestival. Een week geleden had ik enorm zin; nu zoek ik naar een excuus om thuis te blijven (voetbal kijken of zo).

Herkennen jullie dat nou ook?

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Bokkers op het autistisch spectrum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:37

Ik heb dat ook musiqolog.. Heb ook het gevoel dat het bij mij wat met het weer te maken heeft of zo.