Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:41

Ik ben bang dat ik ook te jong ben met mijn 22 :(

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:47

Ga daar maar vanuit. :)
Ik heb moeten banketstaaf als Brugman om het verwijderen van mijn eierstokken voor elkaar te krijgen op mijn 29e, nadat het op mijn 27e was afgewezen en dat ondanks medische indicatie.
Sterilisatie is een kleinere ingreep maar daar doen ze ontzettend moeilijk over als je onder de 30-35 jaar bent en/of geen kinderen hebt.

Deri

Berichten: 1988
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:50

De hele wereld draait om het Lifescript™, je studeert, werkt, vind een partner, trouwt en krijgt kinderen op de hoop dat die voor je zorgen wanneer je oud bent, en je wat achter gelaten hebt. Het enige wat ik gemerkt heb wanneer het ter sprake komt is dat mensen het onbegrijpelijk vinden. Zij kunnen niet begrijpen dat hetgeen wat hen zo intens gelukkig maakt anderen juist ongelukkig zouden maken, of de angst dat ze alleen dood gaan.

Sommigen hebben er niet eens over na gedacht dat het een keuze is in de eerste instantie "want dat is wat je nou eenmaal doet". Zo dacht ik er als kind ook over, in gesprekken was het áltijd "wanneer je zelf kinderen hebt" en nooit "Als je ooit kinderen hebt". Het was nooit voorgeschoteld als een optie/keuze, maar als een moeten.

Het maakt mij nog steeds pissig dat artsen hun persoonlijke mening mee mogen laten spelen in de beslissing of de operatie gaat gebeuren of niet, ook al is de sterilisatievraag buiten de norm.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:52

Ja, ik op mijn 24e ook denk ik. Maar misschien na mijn 30e dan. Hoewel ik mij niet kan voorstellen dat ik ooit kinderen wil, vind ik het zelf ook nog wel een grote stap.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:53

Ja erg hè.
Als vrouw die beslist dat kinderen niet bij haar hoort is het maar een domme gans die zich nog kan bedenken.
Maar elke idioot mag zomaar kinderen op de wereld zetten.

Deri

Berichten: 1988
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:04

Klopt, het is zo dubbel.
En als we dan terug komen op het topic spijt, dan vind ik spijt hebben van geen kinderen krijgen toch een heel stuk minder erg dan dat je spijt hebt dat je ze wel gekregen hebt.
Je hebt dan de verantwoordelijkheid over een leven, een persoon met zijn eigen gevoelens. Dat weegt toch een heel stuk zwaarder dan iets waar je alleen jezelf mee hebt.

Dat is ook zo'n gigantisch taboe wat nooit publiekelijk word besproken. Alleen anoniem online lees je verhalen van kinderen of ouders erover.

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:04

http://www.netdoctor.co.uk/parenting/pr ... ifies-you/

Wat vinden jullie hier van?
Ik moet zeggen dat ik ondanks dat ik niet meteen denk dat ik een fobie heb wel dingen herken.
Het idee dat er een kind in mij groeit, als een parasiet, en dat dat er later uit moet, en het dan vervolgens nog van mij moet drinken.... het vervult me met walging. Als ik er aan denk voel ik me lichtelijk in paniek raken en wil ik mijn baarmoeder er het liefst meteen uitrukken. Ik heb ook wel eens nachtmerries gehad over zwanger zijn, dat je dan zo'n dikke buik hebt en dat dat kind eruit moet.... Brrrrr.... %)
Ik ga er ook heel erg veel aan denken als er mensen in mijn directe omgeving zwanger zijn, wat zich dan meestal uit in stress en vervolgens een verlate ongesteldheid dus nog meer stress en dikke paniek, zwangerschapstesten op voorraad en dergelijke....

Meer mensen die zichzelf hierin herkennen? Ik heb soms toch het idee dat er iets 'mis' met me is, want mijn lichaam is verdulleme gemáákt om kinderen te krijgen (gemaakt, wat is gemaakt.... geëvolueerd is misschien een beter woord)
Nou weet ik wel dat ik niet de enige ben.... Maar vrouwen zijn toch wel degene die voor nakomelingen moeten zorgen, waarom vind ik dat dan zo 'vies' en 'eng'?

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:11

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat die afkeer voor kinderen/zwangerschap bij vrouwen een poging is van moeder natuur om de wereldbevolking ietwat te beperken. Dus dat het zo ‘geëvolueerd is’. Maar dat is volledig ononderbouwd en gewoon een theorietje dat ik in mijn hoofd heb :+
Maar ik herken de ‘fobie’ voor zwangerschap zelf maar heel minimaal, maar ik denk dat dat er aan ligt dat ik nog maar 17 ben en niet bang hoef te zijn voor eventuele oepsjes.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:19

Kan best hoor. Dat vrouwen dat krijgen wanneer er teveel kinderen zijn. Kan me voorstellen dat in een groep oermensen het best handig is als niet alle vrouwen tegelijk babys aan de tiet hebben (die kunnen dan geen besjes plukken enzo)

Ik heb niet zozeer een angst voor zwanger worden (al denk ik dat mijn eerste reactie bij een zwangerschap wel daadwerkelijk blinde angst en paniek zou zijn :+ ), wat ik vooral heb is dat ik een beetje fobisch aan het worden ben op leuk doen tegen kinderen. Ik ben echt als de dood dat als iemand (zoals mijn vriend, moeder of schoonmoeder :o ) me leuk ziet doen tegen kinderen ik gelijk weer vast zit aan verwachtingen enzo

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:54

En gemaakt om te baren... Nee hoor, dat bepaal jezelf. En zo lekker zit het baren niet in elkaar. Genoeg vrouwen die er ellende aan overhouden.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 07:38

Dan heb ik mss een lichte vorm van die fobie :=
Al is het bij mij meer walging dan angst. Ik wil mijn lichaam niet zien veranderen.
Bovendien kan ik zeer slecht tegen pijn en lichamelijk ongemak. Wat er ongetwijfeld bij komt kijken...

Sterlisatie is voor mij een serieuze optie. Ben de 30 al voorbij dus ik hoop op niet al te veel weerstand van de artsen.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 08:35

Ik heb die angst ook hoor.

Ik kan een baby ook niet zien als een klein wondertje, wat in je groeit.

En zwangere buiken vermijd ik het liefst :o

Volgens mijn moeder, stel ik mij gewoon aan. Maar die heeft nog steeds hoop dat ik van gedachten verander.

Schoonmoeder heeft nog niet door, dat ik geen kinderen wil. Laten we ook maar zo.

Vriend heeft hele poos druk ervaren, dat hij moest zorgen voor kleinkinderen. Omdat zijn zus ook geen kinderen wil. Gelukkig heeft hij die gedachtes nu niet meer. Want hij moet er ook niet aan denken.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:29

Ik ben geboren met HD aan beide heupen, dat voel ik nog steeds. Hoe mag daar een kind uit komen dan. :+

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:30

Niet. Een kind komt door je bekken ;)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:36

Gisteren visiedag gehad met het werk. Tussen de pauzes door zo vaak gehoord van moeders "ja, als koppel kan je quality time toch echt wel in het hoekje zeldzaam of onbestaande zetten hoor. Maar ach, dat zijn ze wel waard".

Snap ik dus echt niet. Gewoon Q-time met je partner compleet onbestaanbaar door kinderen. Of me-time, konden ze ook niet meer. Dat niet iedereen even makkelijk oppas kan vinden: akkoord. Maar bewust opgeven? Waar ben je dan mee bezig?

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:57

Maar daarvoor hoef je niet eens aan kinderen te beginnen. Laatst toch ook het topic hier op Bokt dat mensen door paarden geen tijd meer hadden voor wat dan ook? Goed, een paard staat dan niet om vijf uur 's ochtends aan je bed te jengelen :+ maar sommige mensen gaan er net zo in op als met kinderen.

Ik heb overigens geen fobie voor zwanger zijn en bevallen. Ik wil het pertinent niet, maar ben er niet perse bang voor. Als de rest van de mensheid het kan, kan ik het vast ook :') Waar ik vooral bang voor ben is dat ik niets met m'n kind heb. Of er zelfs een afkeer van zou hebben. Maar ja, dat weet je pas als je ze eruit geworsteld hebt, en dan is het te laat. Dus begin ik er maar gewoon niet aan.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:59

Ik heb hetzelfde gevoel als berdien. Ook geen angst.
Maar ik wil het gewoon niet.
Ik heb niets met kinderen en ook te bang dat k dat dan ook blijf hebben.

Met of zonder kinderen, de meeste mensen plannen hun leven zo vol dat er niets meer kan verschuiven.

Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:04

Ik kan er enorm slecht tegen als mensen gaan klagen dat ze geen tijd voor iets leuks hebben terwijl ze zelf voor een kind/paard/hond gekozen hebben.
Die zelf gekozen hobby was toch bedoeld als iets leuks? Niemand heeft toch een geweer tegen je hoofd gehouden en gezegd: nu neem je een kind/hond/paard 8)7

Die nachtmerries over zwanger zijn heb ik ook heel erg. Jaren lang gehad, echt zeer vervelende nachtmerries......en toen toch bewust voor een kind gekozen.....en nu zijn ze weer terug die dromen.
Ik ben waarschijnlijk onbewust gewoon erg bang ineens zwanger te zijn of zo, moet er namelijk echt niet aan denken om dat nog een keer te doen :+

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:17

Ik wil het ook echt niet, daarom zou het best wel een grote schok en probleem zijn, dat ik wel ineens zwanger zou zijn.
En als je dan ook nog "I didn't know I was pregnant" kijkt van TLC (is dat er nog op?) dan staat dat garant voor dikke vette nachtmerries. Echt niet allemaal dikke vrouwen die het niet wisten. Ook vrouwtjes van 52 kilo, die 3 kilo aangekomen waren. Heel klein beetje buikje hadden en ineens een baby eruit poepten: Aaaaaaaaaaah!!!!

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:34

Ik raak al in paniek bij gedachte dat er een kind dan compleet afhankelijk van me is en ik er nooit meer vanaf kom. Dat je er constant tekening mee houden moet enzo, afschuwelijk.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:37

@laurora, dus precies hoe jij het omschrijft.. zo voel ik me ook.
Ik vind een vrouw die zwanger is ook niet ‘het mooiste verschijnsel’ zoals je wel vaker hoort. In tegendeel zelfs

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:48

Ik ook niet hoor, verre van.

noordje

Berichten: 2209
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:02

Zat ik gisteren in de pauze aan m'n ontbijt, was er op tv een item over dat het normaal wordt om een fotograaf bij de bevalling te hebben. Lieten ze ook even wat foto's zien :r . Daar ging m'n ontbijt bijna :(
Ik vind er dus ook niks aan dat zwanger zijn en bevallen. Er zal maar wat fout gaan :(

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:21

Ik ben ook best vaak met mijn pard/pony's bezig, maar heb er echt geen problemen mee om tijd voor mijn vriend in te plannen. Dat doen we bewust en met veel plezier voor elkaar.

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:47

Sizzle schreef:
Ik kan er enorm slecht tegen als mensen gaan klagen dat ze geen tijd voor iets leuks hebben terwijl ze zelf voor een kind/paard/hond gekozen hebben.
Die zelf gekozen hobby was toch bedoeld als iets leuks? Niemand heeft toch een geweer tegen je hoofd gehouden en gezegd: nu neem je een kind/hond/paard 8)7


Altijd als ik baal dat ik weer eens in de stromende regen/storm/sneeuw/vrieskou naar mn paard moet relativeer ik even, zucht diep, en denk 'tsja, eigen schuld'

@sanso nee zeg, En dan al die andere mensen er om heen "ohhh wat een mooie buik!" "en je gloeit helemaal" en dan denk ik, mooi? Nee man, je ziet er uit als een aangespoelde walvis, maar dat zeg ik dan maar niet hardop want dan krijg je de mamabrigade over je heen :=

En dat ze die buik dan ook willen aanraken, en dat je dan zo'n bultje eruit ziet komen van een schoppend kind... HELP %)