Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:49

Oh, by the way, wat vinden jullie van de benaming "wondertje" voor een kind? Ik moet daar altijd hartelijk om lachen, je hebt gewoon liggen krikken, niks geen wonder :evaw:

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:56

Hangt er zo vanaf. Het komt niet iedereen zo makkelijk aanwaaien als bij mij. Soms is het echt een wonder.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:57

Met zoveel miljarden aan mensen is het geen wonder meer.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:00

Als iemand op een natuurlijke manier zwanger raakt terwijl het eigenlijk niet zou kunnen vind ik dat heel bijzonder cq een wonder. Er genezen miljarden mensen van kanker maar mijn vader had 3% kans en is al 6 jaar schoon. Vind ik ook een wonder.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:06

Er zijn geen miljarden mensen op aarde van personen die moeilijk zwanger raken....

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:09

Dat heb ik ook nooit gezegd.

Wil er overigens aan toevoegen dat wij nooit referereren aan 'ons wondertje'. Het heeft een sentimenteel tintje waar ik niet van houd.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:13

Dan is een kind ook geen wonder.
Dat is iets onverklaarbaars, iets wat bijna niet voor kan komen.

Iemand die bijna geen kinderen kan krijgen en het toch krijgt is gewoon te verklaren.
Geen wonder.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:15

Ik vind van wel.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:17

Cayenne schreef:
Misschien is het hier al besproken: maar zijn er hier mensen die zich hebben laten steriliseren?

Ja. Helemaal onder zeil. Veel last gehad van het gas van pijn tussen mijn schouders. Ok van de hormonen die toch een beetje van de wap waren. Heeft een maand of 3 geduurd. Complete eileiders (ook wel glijbanen genoemd) laten weghalen.

Zwangere walvissen (vrouwen) vind ik walgelijk en vermijd ik zoveel mogelijk. Zeker met zo'n band om de buik.

Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, was mijn eerste reactie: ABORTUS! HAAL DIE PARASIET ERUIT! En dat om 5u s nachts :+ Ik wilde ook absoluut niet zwanger worden om de dikke pens en de bevalling en dat je daarna nog wat aan je hebt hangen ook. En dat dan nog de komende 21 jaar (als je mazzel hebt) voor moet zorgen.

Sterilisatie dus. Probleem opgelost. Alleen helaas nog steeds ongesteld, dat is het grootste nadeel :P

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:17

Dat mag.
Ik vind van niet :)
Ik vind het kind van de buurman dat geboren is nadat hij is gesteriliseerd ook geen wonder.
Kun je daar dan ook wel onder scharen.

Kinderen zijn geen wonderen, hoogstens hun ouders vinden dat.

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:35

Laurora schreef:
Oh, by the way, wat vinden jullie van de benaming "wondertje" voor een kind? Ik moet daar altijd hartelijk om lachen, je hebt gewoon liggen krikken, niks geen wonder :evaw:


Haha, ja vind ik ook altijd zo'n onzin. Dan zijn er 7 miljard wonderen op de wereld, ook een beetje overdreven.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:37

bruintje123 schreef:
Kinderen zijn geen wonderen, hoogstens hun ouders vinden dat.

Helemaal mee eens :j

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:45

Kinderen zijn volgens de geldende definitie geen wonderen inderdaad, hooguit in sommige individuele gevallen maar dat is onbelangrijk bij het kijken naar een populatie als geheel.

Als mensen aan hun kind refereren als zijnde 'wondertje' dan draait mijn maag automatisch om.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:46

Mars schreef:
Kinderen zijn volgens de geldende definitie geen wonderen inderdaad, hooguit in sommige individuele gevallen maar dat is onbelangrijk bij het kijken naar een populatie als geheel.

Als mensen aan hun kind refereren als zijnde 'wondertje' dan draait mijn maag automatisch om.

Zelfde effect heeft de uitspraak: WIJ zijn zwanger {:)-:(

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:49

Die is mogelijk nog dommer.

Niet alleen feitelijk onjuist maar ook fysiek gezien onmogelijk. Moesten de mannen zwanger raken vrees ik dat de mensheid snel uitgestorven was. En zoals ik al eerder opmerkte: dan zou elke Kruitvat een abortushoek hebben.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:49

Oe ja, wij zijn zwanger, ook zoiets doms.
Echt wie die term ooit verzonnen heeft. 8)7

Ik moet me dan ook altijd inhouden om niet een flauw antwoord daarop te geven.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:53

Of 'meezwangeren'. Maar eigenlijk ken ik niemand die dat zo zegt behalve ouderen van 40+.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:34

Ouderen van 40+ >;)
Volgend jaar ben ik bejaard :')

Het is ouder dan 39 maar om 40+ers nou ouderen te noemen......
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 18-11-17 16:36, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:35

Haha, let maar op ja :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110667
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:39

Anoniem schreef:
Ik raak al in paniek bij gedachte dat er een kind dan compleet afhankelijk van me is en ik er nooit meer vanaf kom. Dat je er constant tekening mee houden moet enzo, afschuwelijk.


Hier ook, en je kunt hem moeilijk even een paar dagen buiten zetten :') Je zit er je hele leven aan vast.
En zoals mijn oma altijd zei: je denkt dat de zorgen minder worden wanneer ze uit huis gaan, maar dan wordt het vaak alleen maar erger.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110667
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:40

Prairy schreef:
Cayenne schreef:
Misschien is het hier al besproken: maar zijn er hier mensen die zich hebben laten steriliseren?

Ja. Helemaal onder zeil. Veel last gehad van het gas van pijn tussen mijn schouders. Ok van de hormonen die toch een beetje van de wap waren. Heeft een maand of 3 geduurd. Complete eileiders (ook wel glijbanen genoemd) laten weghalen.

Zwangere walvissen (vrouwen) vind ik walgelijk en vermijd ik zoveel mogelijk. Zeker met zo'n band om de buik.

Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, was mijn eerste reactie: ABORTUS! HAAL DIE PARASIET ERUIT! En dat om 5u s nachts :+ Ik wilde ook absoluut niet zwanger worden om de dikke pens en de bevalling en dat je daarna nog wat aan je hebt hangen ook. En dat dan nog de komende 21 jaar (als je mazzel hebt) voor moet zorgen.

Sterilisatie dus. Probleem opgelost. Alleen helaas nog steeds ongesteld, dat is het grootste nadeel :P


Je wordt nog steeds ongesteld? Dat is dan weer jammer :')
Parasiet _O- Zo zie ik het dus ook. Blij dat ik niet de enige ben. Een soort larve :')

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:44

Mijn toenmalige partner vond die benaming ook niet zo vriendelijk :+ Maar zo voelde het voor mij wel. Bolletje wat er met de abortus pil uitkwam heb ik gewoon door het toilet gespoeld. Hij zei later dat hij dat misschien toch liever had willen begraven. Ik had toen echt zoiets van, hallo, het is een knikker formaat met iets wat ik niet wil (en jij toen ook niet), hoezo wil je dat begraven... Heb er ook echt nooit spijt van gehad.

En ja. Dat ongesteld is wel echt héél erg jammer :P

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:12

Ik heb altijd t idee dat kinderen die 'wondertje' genoemd worden ook door de directe omgeving als wondertje behandeld worden en dan van die verwende nesten worden :=
Ze worden al op een voetstuk geplaatst zonder iets bereikt te hebben. (Tenzij je uitgepoept worden door moeders, poepluiers en lawaai produceren en je ouders slapeloze nachten bezorgen als prestatie telt. :+ )

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:27

Zwangerschap is geen wonder. Hooguit een zeer onwaarschijnlijke gebeurtenis, een wonder zou ik eerder noemen als het daadwerkelijk onverklaarbaar is. "Zaadcel komt bij eitje en zorgt voor zwangerschap " is dus wel een verklaring.

Wat "wij zijn zwanger" betreft: iew :r "wij zijn in verwachting " klopt dan wel weer, je verwacht namelijk een baby, ook als die niet in jou groeit.

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:44

Sizzle schreef:
Ouderen van 40+ >;)
Volgend jaar ben ik bejaard :')

Het is ouder dan 39 maar om 40+ers nou ouderen te noemen......


Ach, zonder kinderen ben je sowieso minstens 10 jaar jonger dan je werkelijke leeftijd, van lichaam en geest.