Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:04

Eigenlijk vind ik het niet netjes om het daar te plaatsen. Laat ze daar toch lekker lentezoet zijn.
De kotsnaam zegt het al.

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:05

bruintje123 schreef:
Eigenlijk vind ik het niet netjes om het daar te plaatsen. Laat ze daar toch lekker lentezoet zijn.
De kotsnaam zegt het al.

Dat snap ik even niet, is het op facebook soms alleen toegestaan om te reageren als je het ergens wel mee eens bent?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:09

Nee, maar ik vind het een beetje net als de topics hier.
Hier gaan we uit beleefdheid ook niet in de mama topics klieren (helaas hebben de mama's dat fatsoen andersom regelmatig niet ) en dat vind ik dan gelijk met facebook. Laat ze lekker in hun slachtofferrol zitten in een mama "topic" op facebook.

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:15

bruintje123 schreef:
Nee, maar ik vind het een beetje net als de topics hier.
Hier gaan we uit beleefdheid ook niet in de mama topics klieren (helaas hebben de mama's dat fatsoen andersom regelmatig niet ) en dat vind ik dan gelijk met facebook. Laat ze lekker in hun slachtofferrol zitten in een mama "topic" op facebook.

That's not how Facebook works :')

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:43

Ach, misschien worden ze nu wel wakker geschud met de keuzes die ze gemaakt hebben (kinderen nemen) aangezien sommige er heilig van overtuigd zijn dat kinderen nemen een verplichting is en het MOET in het leven omdat je er anders niet bij hoort. Zo werkt dat dus niet namelijk maar als ze de andere kant nooit zien dan kun je het ook niet weten :)
Dit gedicht slaat de spijkers op zijn kop!
Heb er geen spijt van, vind het wel grappig. Tot nu toe nog niet op gereageerd. Wat ik hoogstens bijzonder vind overigens

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:43

Ik ben het wel met Bruintje eens hoor.

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:34

Hahahahahahahaha
Niet gedacht dat het op fb geplaatst zou worden _O-
Kan iemand screenshots van de reacties hier plaatsen of naar mij sturen in pb?
Ben wel benieuwd :=

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:35

Wrijving op FB is leuk! :))

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:36

__Sannne schreef:
Ik ben het wel met Bruintje eens hoor.


Ik ook wel

Fatsoen op internet is een beetje moeilijk soms. Natuurlijk mag je een mening hebben, maar omdat die nou moedwillig bij mensen met een duidelijk andere mening in te wrijven... Mja. Vind ik niet zo netjes

Laurora

Berichten: 2653
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:50

Nog erger zijn moeders die wel roepen dat ze zo geweldig zijn omdat ze een kind hebben, maar het kind ondertussen 4 dagen in de week naar de opvang brengen en dan zelf thuis zitten geen reet uit te voeren. En is het kind dan thuis, dan mag papa er lekker voor zorgen. En dan nóg zeuren dat ze het zoooo zwaar hebben :roll:

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:59

Laurora schreef:
Nog erger zijn moeders die wel roepen dat ze zo geweldig zijn omdat ze een kind hebben, maar het kind ondertussen 4 dagen in de week naar de opvang brengen en dan zelf thuis zitten geen reet uit te voeren. En is het kind dan thuis, dan mag papa er lekker voor zorgen. En dan nóg zeuren dat ze het zoooo zwaar hebben :roll:


Dus dit, dit is modern kinderen houden.. zo kan ik het ook wel (bij wijze van spreke dan he ;) )

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:10

Wat is er in vredesnaam tegen op de kinderopvang? Die zie ik juist als hoop in bange dagen omdat zij de kinderen tenminste nog opvoeding meegeven... :D ;)

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:16

Er zijn doorgaans ook geen mensen die kinderen naar de kinderopvang brengen zonder te werken, want dan krijg je daar geen toeslag voor en zijn de kosten wel heel erg hoog.

Laurora

Berichten: 2653
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:15

Ik heb niks tegen de kinderopvang, vind ik juist goed, is goed voor de ontwikkeling en de flexibiliteit van zo'n kind.
Echter, in de situatie die ik hierboven schets werkt moeders niet (heeft psychische problemen en wajong uitkering. Daar ga ik verder geen oordeel over vellen, ik heb zelf ook wajong) De opvang word volledig vergoed door de gemeente omdat zij als gezin niet genoeg verdienen. Als kindlief naar de opvang is zit moeders thuis duimen te draaien, letterlijk, want schoonmaken en het huishouden doet ze niet aan, dat moet dr man doen als die thuiskomt na een dag werken, evenals koken en anderszins voor kindlief zorgen.
En dan zeuren dat je het zo zwaar hebt met je kind. En dat je nergens tijd voor hebt. En dat je het zo druk hebt. Dat gaat er simpelweg niet in bij mij, en zulke mensen moeten echt gewoon even flink door elkaar geschud worden.
Gelukkig ken ik maar één zo'n situatie.

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:05

Leuk zo'n reclame via Facebook... zitten er echt ouders te wachten op een heuptas-kinder-wc? :=

Afbeelding

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:07

Dit meen je niet?
Gatverdamme.
Die lucht wil je toch niet zo onder je neus vastbinden? :r

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:08

Wat :')

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:15

:oo
Dit wil ik echt nooit of te nimmer van dichtbij of veraf zien :')

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:17

Is dat het ultieme "attachment parenting" ofzo? :')

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:18

Laurora schreef:
Ik heb niks tegen de kinderopvang, vind ik juist goed, is goed voor de ontwikkeling en de flexibiliteit van zo'n kind.
Echter, in de situatie die ik hierboven schets werkt moeders niet (heeft psychische problemen en wajong uitkering. Daar ga ik verder geen oordeel over vellen, ik heb zelf ook wajong) De opvang word volledig vergoed door de gemeente omdat zij als gezin niet genoeg verdienen. Als kindlief naar de opvang is zit moeders thuis duimen te draaien, letterlijk, want schoonmaken en het huishouden doet ze niet aan, dat moet dr man doen als die thuiskomt na een dag werken, evenals koken en anderszins voor kindlief zorgen.
En dan zeuren dat je het zo zwaar hebt met je kind. En dat je nergens tijd voor hebt. En dat je het zo druk hebt. Dat gaat er simpelweg niet in bij mij, en zulke mensen moeten echt gewoon even flink door elkaar geschud worden.
Gelukkig ken ik maar één zo'n situatie.

Ah, bij die personen werkt het inderdaad dan wel zo, maar dat is inderdaad (gelukkig) een uitzondering. Je vraagt je af waarom zulke mensen kinderen hebben, dat wordt bij voorbaat al niets.

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:19

Gadverdamme, wat goor!

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:37

Hahahhaha bah :')

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:41

Oh nee je zult zo'n grappenmaker naast je hebben in het OV ofzo. De horror :') WAAROM zou je zoiets ook willen?

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:43

Dat ding is toch hopelijk alleen op 1 april leverbaar hoop ik?

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:48

Gadverdegadver

Ik snap trouwens niet waarom kinderen moeten leren lopen in het gangpad van het vliegtuig. Kan dat niet elders?
Verleden week meegemaakt op een transaviavlucht. En moeders maar aanmoedigen 'hou je maar goed vast hoor!'. En dan zo'n vieze plakhand op mijn schone broek.

Na één blik begreep moeders overigens wel dat ze dat geintje bij mij niet nog eens moest flikken.
Later zag ik de appelsap nog over een andere onschuldige reiziger heen vallen, want ja, leren lopen moet óók met drinken in de hand.