Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stybba

Berichten: 3017
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:49

Ik kon jammergenoeg de link niet openen, dan moet je lid zijn van die site. Ben wel erg benieuwd naar de recensies :')

Bah palmera, daar zou ik ook niet op zitten te wachten. Kunnen die ouders nou niet wat meer rekening houden met anderen als je met zijn allen in een kleine ruimte gepropt zit..? Niet iedereen is er gecharmeerd van.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58058
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:28

Ouders, vooral 'nieuwe' ouders lijken er van uit te gaan dat iedereen hun mormel leuk vind. Zo zei de vader van het levende chocolade mannetje dat op de grond zat (het hing serieus overal en zijn handen waren bruin ipv roze) 'trek je maar op aan die mevrouw' op mij... Ik zei zonder nadenken 'ben je 'm nu al beu?'
Heb nog nooit een vader zo snel naar z'n kind zien grijpen...
Ik was nog maar net geopereerd en het was vrij druk geweest dus ik vrees dat mijn toon en blik boekdelen spraken.. :o

Schoonbroer en zus moesten erg veel moeite doen om niet te lachen trouwens. :') ik was daar voor mijn toen pas geboren nichtje (van hun dus) en zij zijn ook niet zo voorstander van die 'opvoeding' maar zij willen meer de kerk in het midden houden..

Ik doe daar dus niet aan... :o
Ze hadden beter een filter tussen hersenen en mond geïnstalleerd :=

c_alsemgeest

Berichten: 20733
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:48

Ik op mijn werk nu er meerdere collega's zwanger zijn:

Afbeelding

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 00:31

Whahahaha die is echt te grappig!

Prairy
Berichten: 9205
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:22

Pas maar op, het schijnt besmettelijk te zijn!

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:26

Het regent hier, er staat een kind jankend op de stoep, een stuk verderop staat een moeder te schreeuwen "[naam] kom nou!", meer gehuil, "[naam] KOM NOU!"

Ook goeie morgen :evaw:

Stybba

Berichten: 3017
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:17

c_alsemgeest :') heel herkenbaar, op de afdeling waar ik werk (+/- 35 mensen) is het elk jaar minimaal 1 of 2x raak met geboortes... Het gemiddelde ligt op 2 kinderen per collega (onder hen die kinderen hebben), maar er zijn er een aantal met 3 en zelfs 1 met 5!

Steeph schreef:
Het regent hier, er staat een kind jankend op de stoep, een stuk verderop staat een moeder te schreeuwen "[naam] kom nou!", meer gehuil, "[naam] KOM NOU!"

Ook goeie morgen :evaw:

Net zoals mijn buurvrouw vanmorgen, hele discussie met haar zoontje die boven was terwijl zij beneden stond. En maar heen en weer schreeuwen. De muren zijn echt niet ineens dikker geworden, dus het is nog steeds gehorig. Dat soort mensen staan er gewoon niet bij stil dat er ook nog anderen zijn die er last van kunnen hebben, of het interesseert ze gewoon niets. Wat is bij jouw geval nu de moeite om het kind op te pakken,te zeggen 'ssst er liggen nog mensen in bed' en hem in de auto te zetten? Onee dat wordt tegenwoordig als schadelijk voor de ontwikkeling van het kind gezien. Als je het oppakt en ergens neerzet waar hij niet wil zijn dan heeft hij geen 'vrije keuze' meer... :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 58058
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:48

Dan zou ik eens op de muren bonken als dat vaak zo is Stybba. :+

petraaken

Berichten: 44238
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:15

Goh, waar is de tijd dat wij als kinderen moesten wat moeders of vaders zei. En als je vroeg waarom je als antwoord kreeg 'Omdat ik het zeg, punt'.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:29

Of het zinnetje "Kinderen hebben niets te willen". Vaak gehoord als kind, maar dat was natuurlijk wel echt een andere tijd. Denk dat het nu als zeer streng wordt beschouwd.

Stybba

Berichten: 3017
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:39

Ayasha schreef:
Dan zou ik eens op de muren bonken als dat vaak zo is Stybba. :+

Dat punt zijn we helaas al voorbij... -O-
Als het echt te erg word mep ik weer een keer met de hak van mijn hakkenschoen op de vloer (na veel experimenteren bleek dat het duidelijkst door te komen). Voor de rest doe ik mijn best om me er zo min mogelijk aan te ergeren en tegelijkertijd houd ik funda in de gaten...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:06

laetitia schreef:
Of het zinnetje "Kinderen hebben niets te willen". Vaak gehoord als kind, maar dat was natuurlijk wel echt een andere tijd. Denk dat het nu als zeer streng wordt beschouwd.

Ik moet zeggen dat dat mij wel echt vreselijk boos maakte als kind :+
Een alternatief zou ik zo gauw ook niet weten...

Gisteren ook weer in de supermarkt: jengelend kind omdat ze een karretje wilde ipv een mandje. Moeder zo "nee we hebben geen muntje ervoor" kind zet een keel op... Daar was toch zo een handige methode voor? "Okee dan ga ik wel zonder jou, doei!" :+ (Dat zou ik echt heel vaak doen hahaha)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:52

https://www.facebook.com/AD.NL/posts/1805189306166819
*Pakt de popcorn*

Bovenste comment: moeder heeft een kind zonder eten naar bed gestuurd omdat ze haar zus ging schoppen tijdens het eten en een grote mond had. Kindermishandeling natuurlijk. :') Hilarisch en triest tegelijk.

Stybba

Berichten: 3017
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:15

Magrathea schreef:
https://www.facebook.com/AD.NL/posts/1805189306166819
*Pakt de popcorn*

Bovenste comment: moeder heeft een kind zonder eten naar bed gestuurd omdat ze haar zus ging schoppen tijdens het eten en een grote mond had. Kindermishandeling natuurlijk. :') Hilarisch en triest tegelijk.

Al 257 replies!
*pakt ook een bak popcorn* :9

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33884
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:20

"Als ze meestal niets willen etten .dan hebben ze al genoeg geeten die dag meeste ouders denken altyd dat hun kinderen niet genoeg etten .meeste van de kinderen krygen altyd nou altyd wil ik ook weer niet zeggen .1 zakje chips .of wat snoep toe gediend of iets anders dat krygen ze dan 1 uur voor avond etten dan is hun al meer dan zat .ik wil mij er niet mee bemoeien maar ik heb dat ook onder vonden met mijn dochter na 13 uur midag kreeg ze alleen maar een glas drinken voor de avond maal dat ging perfeckt . Kinder maagjes zijn niet groot ."

Wauw. :') WAAROM heeft dit kinderen. :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:25

Etten? Is dat een nieuw werkwoord? :+

Ik heb mijn moeder een paar jaar terug een ijskastmagneetje cadeau gedaan met de tekst "omdat ik je moeder ben, daarom!". Vaak gebruikte uitspraak en ik begrijp die intussen volledig :))

Aan diegene met brulapen als buren: nooit aan gedacht om een keer keihard te schreeuwen "God hier. Hou je waffel en doe wat je moeder zegt"? Of een man zich voorstellen als Sint?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:27

Dat kan echt niet hoor, je kind zijn eerste levensbehoefte afpakken. Van 1x een maaltijd overslaan gaat de ontwikkeling van de hersenen meteen sterk achteruit en lopen ze meteen een trauma op.

Pandora2
Berichten: 19882
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:39

MarlindeRooz schreef:
"Als ze meestal niets willen etten .dan hebben ze al genoeg geeten die dag meeste ouders denken altyd dat hun kinderen niet genoeg etten .meeste van de kinderen krygen altyd nou altyd wil ik ook weer niet zeggen .1 zakje chips .of wat snoep toe gediend of iets anders dat krygen ze dan 1 uur voor avond etten dan is hun al meer dan zat .ik wil mij er niet mee bemoeien maar ik heb dat ook onder vonden met mijn dochter na 13 uur midag kreeg ze alleen maar een glas drinken voor de avond maal dat ging perfeckt . Kinder maagjes zijn niet groot ."

Wauw. :') WAAROM heeft dit kinderen. :+



_O- _O- :x

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:44

Aan de andere kant: laaggeletterheid zegt werkelijk helemaal niks over verantwoordelijkheid nemen. Ik vind dat deze -ik gok- moeder dat juist wel doet door na te denken over het snoepgedrag van haar kind.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:24

Ja jezus dat lijkt me dus zo'n hel met kinderen. Dat gezeik tijdens het avondeten. Dat je uit wanhoop maar ze volstopt met komkommer en tomaatjes zodat ze nog íéts binnenkrijgen :') mij niet gezien...
Echt pure horror haha

Foreverkliek

Berichten: 1355
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:25

Varekaj schreef:
Etten? Is dat een nieuw werkwoord? :+

Ik heb mijn moeder een paar jaar terug een ijskastmagneetje cadeau gedaan met de tekst "omdat ik je moeder ben, daarom!". Vaak gebruikte uitspraak en ik begrijp die intussen volledig :))

Aan diegene met brulapen als buren: nooit aan gedacht om een keer keihard te schreeuwen "God hier. Hou je waffel en doe wat je moeder zegt"? Of een man zich voorstellen als Sint?


Alsjeblieft doen +:)+
En de reactie filmen. Gaat het eerste you tube filmpje met kinderen worden wat ik vrijwillig ga bekijken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:29

1. Ik heb geen lastige buurkrijsjes
2. De buurkinderen zijn niet christelijk :)) Denk niet dat Sint bestaat in Marokko.
3. Ik zou niet weten hoe ik bij buren in huis moet filmen zonder dat ze het merken.

Maar ik kan het wel proberen vanuit mijn woonkamer die aan de straat grenst maar onzichtbaar is voor langslopers van de kleuterschool :)*

Urona447
Berichten: 2819
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:30

Ik heb zelf een kleine maar heb een ontzettende hekel aan onopgevoede kinderen. Vandaag werd de klant voor mij bij de kruidvat aangesproken of ze het snoep wat zoonlief in zijn mond had ook afgerekend moest worden. Die had blijkbaar even een graai in de snoepbak daar gedaan. Kon ik erg waarderen dat er door de caissière wat van gezegd werd.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:51

Heel goed van die cassière.
Helaas kan ze het onfatsoen van die snot handen in die bak niet ongedaan maken.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:16

Iew, ik zie ineens voor me dat ie het dan uitspuugt op de weegschaal :r