Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Puera

Berichten: 8086
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:12

Leuk verslag!

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:18

Supergaaf hoor SV, mooie prestatie :D

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:37

Wat een leuk verslag en foto's SV, zo kunnen we het echt een beetje mee beleven!

Ik heb heerlijk hardgelopen door de duinen, alles onverhard, ook wat mulle stukken en uiteraard veel stijgen en dalen. Was echt leuk, stuk zwaarder natuurlijk maar mentaal minder vermoeiend door de afwisseling. Ik heb 10.1 km gelopen in 1.13, 8.3 km/u. Viel me heel niet tegen op deze ondergrond. Helaas niet het mooie zonnetje waar ik op gehoopt had, maar alsnog genoten van de mooie omgeving.


Afbeelding

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:20

Tof SV, wat een prestatie zeg. Mooie foto's ook.

Gaucho, wat een leuke omgeving. Lijkt me zwaar om door het zand te lopen.

Ik baal een beetje; ik heb me verstapt anderhalve week terug en heb last van mijn enkel. Ik kan helaas niet hardlopen nu en ik had juist zo de smaak te pakken.

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:27

Ah nee dat is zeker balen! Straks weer lekker opbouwen als het beter gaat.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 15:05

Superleuk om jouw verhaal te lezen SV! Bijzonder ook dat jullie dit samen hebben kunnen doen. Werkt motiverend!

Daarom vandaag maar weer mijn schoenen aangetrokken na een week of 4.. lopen lukte steeds niet en ik zat niet in een goede vibe.
Na verhaal van SV schop onder mijn kont en gaan.. helaas liep het iets anders..
vanuit mijn huis naar het bos is ongeveer 5 min. Toen ik daar aan kwam en het bos in wilde lopen kwamen er 4 mensen met een hond hijgend en puffend het bos uit.. angst in de ogen en steeds achterom kijken.
Met horten en stoten kwam eruit dat ze net achtervolgt en aangevallen waren door een grote groep zwijnen..
Even met de mensen gesproken totdat ze gekalmeerd waren maar toen was mijn zin om het bos in te gaan ook ver te zoeken.
Had mijn trailrunners aan dus het asfalt was ook geen opties.. dus maar omgekeerd en naar huis… -O- |(

Puera

Berichten: 8086
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 15:37

Jeetje, dat verwacht je ook niet. :oo

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 16:13

Aiii, dat is dus altijd mijn grootste angst als ik in het bos loop. Al kun je hier alleen door roofvogels aangevallen worden.

En door idiote mensen... :=

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 16:27

Namiro heftig zeg.. ik loop al járen in het bos en dit nog nooit meegemaakt met zwijnen. Dat doen ze echt niet zomaar. Als je gewoon afstand houdt en ze respecteert is er niks aan de hand. Maar ik snap dat je toen geen zin meer had.

Puera

Berichten: 8086
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 16:54

Kan het niet komen doordat ze hongerig zijn? Las onlangs iets over extra sterfte/afschieten omdat er veel minder eikels zijn.

Lijkt me wel eng als er zo’n horde achter je aan komt. :=

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:31

Supervixen schreef:
Namiro heftig zeg.. ik loop al járen in het bos en dit nog nooit meegemaakt met zwijnen. Dat doen ze echt niet zomaar. Als je gewoon afstand houdt en ze respecteert is er niks aan de hand. Maar ik snap dat je toen geen zin meer had.


Het waren wat oudere mensen uit het dorp.. kan me niet voorstellen dat zij iets gedaan hebben om het uit te lokken.. maar misschien dat hun hond dan de aanleiding was?
Er zitten er gewoon superveel nu. Ik ben er laatst op een wandeling van een uurtje 13 tegen gekomen. Gelukkig wel op afstand maar het geeft een idee hoeveel er dus zitten..

MuSLi

Berichten: 5240
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 20:42

Gaaf verslag @SV! En natuurlijk een topprestatie geleverd. Gaaf hoor :j

@Namiro ik zou ook het bos niet meer in gegaan zijn. Het risico dat je toevallig ook net die kudde tegenkomt is wel erg groot dan.

Hier net terug van een 10km duurloop. Gelukkig dit keer echt wel wat rustiger kunnen lopen. Daar wel blij mee, echt nodig voor herstel na gisteren op de baan met de fiets :)

Liep voor het eerst met m'n hardloop harnas verlichting van Action. Heel goed bevallen. Fijn ding, goed licht (knipper en stilstaand) en goed verstelbaar om aan te passen aan je eigen lichaam. Voor die paar euro echt een topaankoop *\o/*

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 21:07

Echt heel leuk SV. Wel echt een gekke tijd om te vertrekken idd? Er moeten toch veel mensen na zonsondergang aangekomen zijn zo?

Over die zwijnen: ook in België veel overlast en dus veel afschieten. Die beesten zijn intelligenter dan de slimme hondenrassen. Dus reken maar richting een 2-3 jarig kind. Veel afschieten zorgt er helaas ook voor dat ze dus angst krijgen voor mensen en reageren. De enige oplossing is als je gaat schieten ook alles afschieten… of beter je natuur beheren. Het is niet anders :(

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 21:15

Ja wij waren 14e en 15e en dat was net toen het donker werd. Na ons zijn op de 50km nog 7 vrouwen gefinisht, allemaal in het donker. Ook van de 87km en 120km nog meerdere in het donker. Je mocht tot 12 uur 's nachts finishen.

Ik hoorde dat ze deze ultra van 50km ook wel de kidsrun van de ultra's noemen. Omdat hier het ultrarunnen pas eigenlijk begint en er weinig HM in zitten. Het voelde niet als een kidsrun hoor :P .

Eind november willen mijn vriend en ik nog een eigen ultra lopen als alles meezit. Met meer hoogtemeters en de auto als vp.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 17-10-21 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 21:18

Poeh dat lijkt me echt super pittig? Na zo’n afstand op zo’n terrein in het donker lopen? Is dat nog leuk/verantwoord?

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 21:22

Ja hoor, dat doen genoeg getrainde ultrarunners. Op youtube staan docu's van ultra's met duizenden hoogtemeters die dagen of soms weken duren, waarbij mensen een week lopen met een uur of twee/drie aan slaap en wat korte hazeslaapjes van 5 minuten.
Aan zo'n afstand begin je niet zomaar hè. Daar gaan vaak jaren aan training vooraf.

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 21:27

Pfff kidsrun :')
Ik doe het jullie niet na hoor

Maar er zijn idd runs van meerdere dagen.
Heb het boek 'Finding Gobi' gelezen over een ultrarunner die tijdens een meerdaagse run een hondje tegen is gekomen dat hem bleef volgen.
Mooi verhaal vind ik dat :j
Waargebeurt ook.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 21:28

Heftig! Naast uithouding is dat ook nog best een uitdaging om zo goed je weg te vinden :j

MuSLi

Berichten: 5240
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 21:30

Bij de Looppraat podcast worden dat soort trailrun(ner)s en hun ervaring vaak besproken. Heel leuk en vaak ook inspirerend om naar te luisteren (vind ik zelf) :D

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 07:16

Zoek eens op youtube: the barkley marathons, the race that eats its young. Fantastische docu.
Ik heb ook een boek over de barkley. Wat een fenomeen.

MuSLi

Berichten: 5240
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 07:25

Barkley inderdaad. Echt een fenomeen... Altijd ontzettend tof om te "volgen". Docu stond volgens mij ook op Netflix.

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:20

Niet meer helaas.

Puera

Berichten: 8086
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:17

Leuk artikel over de Indian Summer!

MuSLi

Berichten: 5240
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:19

Is er ook ambitie voor misschien een leuke hardloopmeeting in een centraal natuurgebied/bos/duin waar we dan gezamenlijk een sociale run kunnen doen? (Just an idea) :)

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:24

Ja dat idee was er al een tijd en daar hebben we het ook over gehad hier in het topic, maar dat is nog niet helemaal van de grond gekomen.

Ik ben voor in ieder geval.
Ik heb sowieso een aantal leuke routes van ongeveer 15km door verschillende natuurgebieden.
Dat is natuurlijk best een afstand, maar hoef je natuurlijk niet helemaal hard te lopen. Ook wandelen en fotomomentjes tussendoor is prima toch.
Voor een kortere afstand is het misschien zonde om een stuk te moeten reizen. Maar ik hoor graag jullie ideeën.

Dank je puera!
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 18-10-21 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt