Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:35

Count me in. 15 kilometer zou ik moeten redden, beetje dooroefenen :D ik heb helemaal de smaak van het trailrunnen te pakken.

Net hardloop training gehad en geen last gehad van gisteren, ging weer echt lekker. Morgen wel dagje rustiger.

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:38

Goed plan, een meeting met 15 km trailrun :D

Qua suggesties, Veluwe of Utrechtse Heuvelrug lijken me wel wat :j
En dat ligt vrij centraal.

Bedoel, Limburg en Brabant hebben ook mooie plekken, maar is voor mensen uit het noorden weer vrij ver

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:44

Ik ben een tijdje niet zo actief geweest in dit topic, ook een beetje algemene pauze gehad van sporten. Maar, omdat ik me er via mijn werk voor had opgegeven, gister bij de Amersfoort Marathon de 5k gelopen. Geen tijd om over naar huis te schrijven maar met het gebrek aan training in het algemeen was dat ook wel te verwachten. Wat vervelender is, is dat ik binnen 500 meter na de start last van mijn knie kreeg die niet meer weg wilde. Na afloop maar even bij de fysio tent langs gelopen en wat korte testjes en wat oncomfortabel op de zere plek drukken later werd mijn vermoeden dat de banden pijn doen bevestigd. Nu het advies gekregen om te kijken naar stabiliteitsoefeningen voor enkels en knieën en core stability oefeningen. Nu dus op zoek naar een goede set basisoefeningen om een paar keer in de week te gaan doen.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:46

Ik vind het ook klinken als een goed plan @SV :j

gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:50

Voor mij werkt bodypump bij de sportschool goed. Als ik geen tijd heb doe ik een kettlebell workout thuis, met dingen als sumo squats, lunges, single leg dead lift / row, Russian twist En bicycle crunches. Ik heb een slechte enkel (blijvend bandenletsel en wat ijzerwerk erin) en een slechte knie (kraakbeen schade na gebroken knieschijf), dus voor mij is stabiliteit echt belangrijk om mijn gewrichten te ontlasten l.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:51

Ik ben ook voor een meeting, onder voorbehoud van de locatie.

gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:52

Voor mij is zowel Veluwe als heuvelrug top qua locatie. Ik ga komend weekend denk ik eens de veluwe proberen, kreeg al wat leuke tips voor routes van mijn chef.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 22:23

Mag mijn man eventueel mee? Dan plak ik er misschien een weekend aan vast :) dan moet ik zelfde dag niet zo’n eind alleen terug.

Supervixen

Berichten: 12833
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 06:34

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Ik zal eens even kijken welke routes ik allemaal heb en of ik er nog wat bij kan vinden.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 09:09

Leuk :D Ik krijg er al echt zin in...
Voor mij is Utrechtse Heuvelrug/Veluwe ook wel te doen.
En volgens mij een prima locatie voor een leuke trailrun :j

Fenn

Berichten: 6137
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 09:14

Als jullie naar de Utrechtse Heuvelrug komen kom ik ook gezellig langs. Eventueel kan ik wat drinken/eten verzorgen oid.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:01

Fenn schreef:
Als jullie naar de Utrechtse Heuvelrug komen kom ik ook gezellig langs. Eventueel kan ik wat drinken/eten verzorgen oid.


Hier kan ik ook wel mee helpen, of ik ontmoet jullie en ga zelf een stuk fietsen met nog gezamenlijk wat drinken achteraf ofzo. 15km trainen red ik niet.

gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 13:25

Ingeschreven voor de Maarten Maarten trail op de Utrechtse heuvelrug, nu kan ik niet meer terug :D

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 13:30

Ziet er leuk uit @Gaucho, veel plezier alvast... :)
Je gaat voor de 10km?

gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 13:48

MuSLi schreef:
Ziet er leuk uit @Gaucho, veel plezier alvast... :)
Je gaat voor de 10km?

Ja, in combinatie met vrij veel hoogtemeters lijkt me dat mooi genoeg om te beginnen.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 13:52

gaucho schreef:
MuSLi schreef:
Ziet er leuk uit @Gaucho, veel plezier alvast... :)
Je gaat voor de 10km?

Ja, in combinatie met vrij veel hoogtemeters lijkt me dat mooi genoeg om te beginnen.

Zeker weten, mooie uitdaging toch? *\o/*

Supervixen

Berichten: 12833
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 16:38

Ik heb een trail gevonden bij Leersum van bijna 14km (de Leersumse veldtrail).

Eentje bij Kwintelooijen van ruim 13km.

Die staan op afstand meten.
Is dat een beetje de goede kant op?

Ik woon vlakbij Arnhem, ik ken hier in de buurt meerdere routes van ongeveer 15km, maar ik heb iets meer naar het midden van het land gekeken.

gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 16:53

Dat is voor mij beiden binnen het uur rijden, dus prima. Bij Leersum waren er nog een paar gebieden afgesloten vorig weekend, en nog niet alle paden zijn helemaal vrij na het noodweer in juni.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 18:50

Supervixen schreef:
Ik heb een trail gevonden bij Leersum van bijna 14km (de Leersumse veldtrail).

Eentje bij Kwintelooijen van ruim 13km.

Die staan op afstand meten.
Is dat een beetje de goede kant op?

Ik woon vlakbij Arnhem, ik ken hier in de buurt meerdere routes van ongeveer 15km, maar ik heb iets meer naar het midden van het land gekeken.

Leersum/Leersumse veld is voor mij goed te bereizen. Geen idee hoe dat voor anderen is?

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 19:51

Puera schreef:
Lekker, even op de fiets weg, Foxy!

Kun je niet met je eigen rekeningnummer betalen bij die webshop? Meestal kun je wel vooruitbetalen via bankoverschrijving. Heb ik ook al eens gedaan met een Duitse webshop. Bestelling via de mail gedaan. Ging perfect.


Heb ze maar een mail gestuurd. Ze bieden alleen NL banken aan via Ideal of vooruitbetaling via Klarna. Niet echt slim van ze.

Dilan mooie tocht door de duinen!

SV late felicitaties met jullie top prestaties!

Everzwijnen, schrikken zeg! Gelukkig zitten er hier in het Waasland geen. Het enige waar het hiervoor uitkijken is, zijn de elektrische fietsen op het jaagpad. Ze rijden soms bijna je broek uit.

Een meeting klinkt leuk, maar ik vrees dat dat voor mij te vroeg komt met zo een afstand tot 15 km trail. Ik loop quasi altijd op asfalt of grindpad. En Kwintelooijen is vanaf hier 2 u rijden.

Ik blijf me maar lichamelijk moe voelen, dus training vandaag ook geschrapt. Rusten is ook recupereren en dat heb ik sinds 1 juli, toen ik startte met lopen, nooit gedaan. Altijd netjes 3 keer per week gelopen.

Supervixen

Berichten: 12833
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:00

Oh ja dat noodweer was daar ja.. ik zal nog even verder speuren in die omgeving.

Met mijn zusje gaat het nog steeds niet goed. Ik heb voor haar gekookt, schoongemaakt en de kleine naar bed gebracht. Dat kan ze niet. De artsen hebben tot nu toe niks gevonden. Ze denkt aan een second opinion bij een ander zkh. En kijken of ze misschien in aanmerking komt voor thuiszorg. Dit is geen doen zo.

gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:22

Jeetje wat heftig SV, vooral de onzekerheid van waar het vandaan komt.

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:25

Voor mij is beiden een uur en 15 á 20 minuten rijden. Maar dat heb ik al gauw als ik naar het midden van het land moet, dus voor mij is dit prima :j

Mijn nieuwe paard staat in Apeldoorn, dus rij regelmatig die afstand :')

Pfff wat sh*t dat jullie nog in onzekerheid zitten SV :(

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 22:20

Wat sneu voor je zusje, SV. Hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is en knapt ze snel op.

Het was warm te lopen vanavond! Lekker gelopen met de loopgroep. Wel iets rustiger aan gedaan want ik ben verkouden. :+ Zelftest was gelukkig negatief.

Zowel Leersum als Kwintelooijen is voor mij ook bijna twee uren rijden. Zijn er nog meer mensen hier uit het Noorden?

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 22:47

Ik sluit graag aan bij een loop-meeting, leuk! Ik heb alleen afgelopen zondag de HM van Amsterdam gelopen heb 21 nov de 7 heuvelen 15 km gepland staan. Ik weet niet of ik daartussen nog een Trail van 15 aan kan. Ik loop normaliter enkel op de weg en afentoe pak ik op zondag een bosweggetje rond de manege mee..

@SV, wat balen (zacht uitgedrukt) dat ze niks kunnen vinden bij je zus, terwijl het overduidelijk niet goed met haar gaat. Sterkte, fijn dat je er voor haar kan zijn.

Thuiszorg zou echt heel fijn zijn, vooral met de basiszorg voor haar zoon. Ik heb dat ook gehad na een ongeval en dat geeft je echt een gerust gevoel als er gekookt worden en je kind verzorgd naar bed gaat.