Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 447 van de 500 [ 12489 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hardlopen, wie nog meer? #4

 
Profiel   

Beterschap SV en memuska!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 18:44 



 
Profiel   

Goeienavond!

Ik heb de afgelopen maand in een flinke dip gezeten. Eigenlijk al een beetje vanaf dat ik corona kreeg, want ik kreeg (en krijg) mezelf eigenlijk niet lekker op gang. Met alles eigenlijk, niet alleen wat hardlopen betreft. Alles kost ontzettend veel energie en slapen lukt maar matig. Nu heeft het schapen-waken (er moesten vier ooien bevallen, waar we bij wilden zijn, dus vaak 'snachts de auto in om te checken) daar uiteraard ook geen goed aan gedaan, maar ik ben ook wel een piekeraar. Kan 'snachts flink 'malen'. Oftewel, lange tijd te moe om iets te verzetten, voelt als uitgeput.

Inmiddels weer twee keer een mensport-meetmoment gehad, energieloos, weinig motivatie en de dag erna dood en doodmoe. Vanmorgen mezelf na een goeie nacht een schop gegeven, bijtijds uit bed omdat het vanmorgen relatief koel zou blijven. Waar ik het vandaan haal weet ik niet, maar toch 11 km uit de hoge hoed getoverd. Vanmiddag mezelf weer naar stal moeten schoppen in de warmte, maar toch best fijn getraind.

(edit: ben aan het teruglezen ... SV en Memuska, beterschap!!)
(edit 2: Ja, ik wil wel meedoen aan een boktmeeting-trailloop!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:41 



 

Goedemorgen,
Zou ik mij ook weer mogen melden? Ik heb enkele jaren terug in dit hardlooptopic fanatiek meegepraat. Uiteindelijk ben ik vanwege terugkomende blessureleed (shin splints) helaas moeten stoppen met hardlopen. Ik heb wel nog regelmatig meegelezen in het topic maar niet meer gereageerd gezien ik toch niks te melden had op het gebied van hardlopen. In januari heb ik het hardlopen weer langzaam (lees 1 keer per week 3 km) opgepakt. Uiteindelijk weer heel langzaam gaan opbouwen en inmiddels kan ik wel zeggen dat ik weer terug ben :D Heel lang op 5 kilometer blijven steken omdat ik niet verder durfde te gaan, bang dat ik weer geblesseerd zou raken. Uiteindelijk toch iedere week mijn afstand met een halve km verleng en afgelopen zondag heb ik eindelijk weer de 10km kunnen lopen zonder ook maar ergens last van te hebben. Inmiddels ben ik deze week begonnen aan een trainingsschema om mijn snelheid op de 5km in eerste instantie omhoog te brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 09:18 



 
Profiel   

Veel beterschap Memuska en SV!!

Ik herken het energie-probleem Gem. Ik wordt er afentoe zo moedeloos van, maar bij mij is het niet constant. Het zijn fases, geen pijl op te trekken. Goede periodes, afgewisseld met waardeloze. Ook geur is dan ineens weer weg of ik ruik rare dingen. Afgelopen 2 weken rook ik enkel sigarettenlucht en ik ken niemand in mijn omgeving die rookt.

Ik hoop dat je snel weer op je gebruikelijke energielabel zit!

En ja, een boktmeeting, lijkt mij (nog steeds) heel leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 20:53 



 
Profiel   

Vanmorgen weer een stukje kunnen trailen! Zo blij :D .
Het ging nog niet geheel pijnloos en het was maar 8km, want ik heb me ingehouden.
Nu weer lekker opbouwen.
Ik heb me ingeschreven voor de Indian Summer Ultra van 50km in oktober. Dus een mooi doel voor ogen. Maar eerst nog wat andere mooie trails op het programma.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 11:39 



 
Profiel   

Oh dat is nog best snel weer! Is je teen al minder paars?

Ik heb per ongeluk 4,5 kilometer in 35 minuten gelopen. Hardloopstukjes van 12km/uur. Oeps _O- ging wel goed met mijn voet, maar ik vind het eigenlijk een beetje te snel qua opbouwen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 16:37 



 
Profiel   

Het zit er dus nog wel in, Sintara. +:)+ Rustig an.

Hopelijk kun je zo blijven opbouwen, SV.

Weer lekker bezig, Laura. Hopelijk blijf je blessurevrij. Shin splints is pijnlijk. :=

Ik heb voor de dinsdagavond een andere loopgroep gevonden. Bij deze gaat de training tenminste wel iedere week door. Heb al twee keer meegetraind, heerlijk. :):)

Vorige week met de collega's wezen SUP-pen in plaats van lopen, was heerlijk om met die hitte op het water te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:20 



 
Profiel   

Vandaag na het werk 13km getraild met mijn vriend na het werk met 300HM. De laatste km deed mijn teen wel weer aardig zeer, dus dit was mooi voor vandaag.
Zondag hopelijk weer iets verder.

Sintara wat fijn dat het zo goed ging!

Puera wat tof dat je met een andere loopgroep meekunt. Hopelijk blijft het goed bevallen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 18:56 



 
Profiel   

Ik heb weer voor het eerst een normaal evenement gelopen en wat was het genieten!
Drie weken na het breken van mijn kleine teen had ik niet durven hopen dat het zo goed zou gaan. Wel wat pijnstilling genomen voor de zekerheid.
Bijna 26km gelopen en 438HM in een tijd van 2.38 bij de Veluwezoomtrail in Dieren. Dat maakte mij de 7e vrouw op deze afstand. Ondanks de benauwde warmte heerlijk gelopen en dus dik tevreden.

Op naar meer kilometers.

Hoe staat het met jullie?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 18:42 



 
Profiel   

Wat goed! *\o/*
Ik ga nog lekker. Stelt niet veel voor maar ik geniet er wel van :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 18:47 



 
Profiel   

Wat goed!!! *\o/* Leuke foto weer.

Het lopen gaat hier lekker maar moet er wel om denken dat ik niet te hard van stapel loop.
Komende dinsdag en donderdag de laatste trainingen voor de zomerstop. Op de dinsdag gaat het lopen op eigen gelegenheid door en op donderdag zie ik het wel.
Binnenkort maar eens opgeven voor een loopje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 19:31 



 
Profiel   

Sintra, haha rustig opbouwen is lastig hé?

Supervixen, leuk dat het al weer zo goed gaat. Mooie tijd ook neergezet.
Heb je meer evenementen in de planning staan?

Trail linkt mij echt heel leuk om te doen, maar voordat ik dat weer mag.... voor nu hou ik het maar op de loopband.
3 weken op 14 min gebleven (1min rennen 1 lopen afgewisseld). Snelheid van rennen mocht ik wel omhoog doen. Laatste week op 15,5 gerend, ging wel goed.
Donderdag uitgebreid naar 16 min (1min langer rennen dus). Ook weer 6km/h lopen en 15,5 rennen. Dit was helaas te veel van het goed. Gister amper kunnen lopen/staan en vandaag ook nog steeds veel pijn. Baal echt dat herstel zo langsaam gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 20:31 



 
Profiel   

Oke, ik heb even wat input nodig. Ik heb een intern debat met mezelf: Ik zou een veldhockey toernooi gaan spelen in Kopenhagen half Augustus, maar omdat er niet genoeg vrouwenteams zijn zal het vrouwen toernooi niet door gaan. Nu gaat een deel van de mensen met wie ik zou gaan hockeyen wel nog naar Kopenhagen en ik ga ook mee. De meesten gaan voetballen, wat niet per se mijn sport is zegmaar, maar er is een heel scala aan sporten waar je je voor in kan schrijven en het inschrijfgeld voor een 2e sport is verwaarloosbaar. Ik overweeg om deel te nemen aan een 5k of 10k hardloopwedstrijd maar weet niet zo goed voor welke afstand ik zou moeten gaan. 5k kan ik met mijn ogen dicht lopen en daar zou ik voo een oke tijd(voor mijn doen) kunnen gaan, maar 10k heb ik pas 1 keer eerder gelopen en zou qua afstand een echte uitdaging zijn om te volbrengen. Ik heb er geen twijfels over dat ik door kan blijven lopen tot ik de 10 haal maar het tempo zou denk ik zo'n 7:20 per km zijn. Ik twijfel echt welke afstand ik zou moeten doen, 5 is dus qua afstand redelijk makkelijk maar daar kan ik een betere snelheid per km nastreven en 10 zou qua afstand alleen al uitdagend maar wel mogelijk zijn.

Oh ja, ik heb nog nooit een race gelopen op welke afstand dan ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 20:35 



 
Profiel   

Wow Supervixen, wat een afstand om te lopen met een nog helende teen/voet

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 20:36 



 
Profiel   

Sintara genieten is het allerbelangrijkste. Dat staat voor mij ook bovenaan. Lekker verder gaan met opbouwen.

Puera vind je het lastiger om zelf door te gaan, zonder de loopgroep? Of lukt dat wel?

Kosseh wat had je ook alweer voor een blessure? Frustrerend als je weer zo'n terugval krijgt. Vind je het op de loopband niet heel saai?
Ik heb zeker nog evenementen staan.
Voor juli/augustus heb ik nog de T4 XL staan van runforestrun, dat zijn 4 trailruns in Drenthe van ongeveer 25km, die je op gpx loopt op eigen gelegenheid.
Dan op 5 september de 45km freedomtrail en op 16 oktober de 50km Indian Summer Ultratrail. Dat vind ik beiden wel spannend, want het is wel een flinke afstand natuurlijk.

IMAY mijn brooks voor op de weg zijn de enige dichte schoenen die ik nu aankan :+ . Al mijn andere schoenen doen nog zeer. Ik had zelf niet verwacht dat het zo goed zou gaan vandaag, had al gekeken hoe ik de route kon afsnijden.

Als ik jou was zou ik gaan voor de 5km, dan heb je nog even om wat tempotrainingen te doen en dan heb je misschien ook meer voldoening als je een mooie tijd op de 5km kan lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 20:57 



 
Profiel   

Ik denk dat ik als ik jou was voor de 10k zou gaan, maar ik heb het hele 'willen winnen' gedoetje nooit begrepen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 21:03 



 
Profiel   

Ik wil ook niet winnen ofzo, maar ik weet niet of ik van 10k blijer wordt dan van 5k en als ik me dan toch al voor een sport inschrijf dan voetbal ik ook wel mee. Dan is het schema woensdag en donderdag in ieder geval voetbal (7 a side) en dan donderdag avond hardlopen en dan eventueel vrijdag meer voetbal als we het als hockeyteam goed genoeg doen de eerste twee dagen dus ik twijfel of 10k niet net iets te veel sterven is zegmaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 21:11 



 
Profiel   

Ik zou dolgraag mee willen doen aan de trail wedstrijden.. echter is Dieren ruim 2 uur rijden voor mij en dat vind ik een beetje te ver. Wil eigenlijk niet meer dan 1 uur moeten rijden.

IMAY ik zou de 5km doen in jouw geval. Zonder al het voetballen tussendoor zou ik zeker voor de 10km gaan, maar je hebt als best een uitdagende week voor je benen dus dan zou ik op safe spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 05:46 



 
Profiel   

Supervixen, ik ben in februari geopereerd aan m'n enkelbanden. Herstel loopt niet goed, ze weten helaas niet waardoor.
Loopband is best saai, maar ik mag alleen maar rechtdoor op een vlakke ondergrond. Buiten is dat niet te doen. Voor ongveer een kwartier is het prima uit te houden.
En het is gelijk m'n warming-up voor krachttraining.
45 en 50km klinkt echt super ver. Zeker als het niet over verharde paden is.

Imay1990, naast al het voetbal zal ik ook voor de 5km kiezen. Anders voor de 10, maar denk dat het nu wel veel is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 09:12 



 
Profiel   

Ik zou dan ook voor de 5 km kiezen, Imay. Dat is makkelijker om ernaast te doen en als je je fit genoeg voelt, kun je altijd voor een leuke tijd gaan.

SV, met loopgroep heb ik een stok achter de deur, en ik vind het veel gezelliger.

Getver, wat balen dat je herstel niet zo loopt als je had gewild, kosseh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 09:54 



 
Profiel   

Super SV, ik vind het ook behoorlijk warm benauwd en toch als je eenmaal aan het rennen bent, gaat het ook wel weer. Maar ik heb toch liever iets minder warm benauwd weer.

Anderen nog in opbouw, vaak wil je sneller dan het lichaam toelaat of voel je niets en ga je maar gewoon door.

Zelf heb ik ‘s ochtends nog wat pijnlijke gevoelige achillespezen. Is ook vrij snel weer weg. En met rennen heb ik er geen last van. Ik hou het nu maar even op 6 km op de zondag.
Ik heb de sportschool weer opgepakt, beetje krachttraining doen. Nou dat heb ik geweten, twee dagen spierpijn gehad en als een oud wijf uit de stoel komen en zo :D :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 12:15 



 
Profiel   

Haha Morris, dan heb je meteen goed getraind.

IMAY heb je al een keus gemaakt tussen de 5 en de 10?

Ik heb me ingeschreven voor een nighttrail! In oktober. Spannend, rennen in het donkere bos :P .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 18:41 



 
Profiel   

Ja, het gaat de 5k worden. Ik weet dat mijn teamgenoten me ook wel komen aanmoedigen als ik de 10 zou doen maar die zou ik alleen lopen om aan mezelf te bewijzen dat ik het kan en dat kan ik ook op een ander moment doen. 5k en dan als de benen niet al stuk zijn van voetbal hopen op een pr is een leukere race denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 19:16 



 
Profiel   

Het lijkt me ook leuker lopen op een afstand waarvan je weet dat je die makkelijk kan halen en dan nog vrij fit over de finish komen dan wanneer je die 10 km loopt en helemaal stuk bent.

Ieh, dapper SV! Niet mijn ding, zo in het donker door het bos.

Morgen laatste training voor de zomerstop, we gaan in het bos lopen. Gelukkig wel nog voor zonsondergang. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 21:16 



 
Profiel   

Slim plan IMAY, lijkt me een prima keuze.

Puera heerlijk in het bos lopen! Na zonsondergang mag ook niet toch? Tenminste dat is hier overal verboden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 14:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 447 van de 500 [ 12489 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen