Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:24

Ik ben na corona weer rustig aan begonnen. Loop wel weer 5 km, maar dan in etappes, moet af en toe echt weer even op adem komen en mis de benen nog. Dat laatste is wel echt niet motiverend :+ Hoop dat ik dat weer een beetje op kan bouwen.

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:24

Ik vind het stiekem te warm om hard te lopen :o

Tot een graad of 15 gaat het nog. Maar daarna krijg ik last van een warm gezicht, zweten (ook heel erg in mijn gezicht) en te warme voeten.

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:21

Heb ik ook, tot 15 graden is het lekker, daarna moet ik mijn best doen om de hitte te negeren.

Morgen ga ik twee loopjes doen. Een trailronde met een vriendin op kletstempo en dan eind van de middag nog een training op de weg.
Ben weer een beetje tempo's aan het trainen. Had ik lang niet gedaan.

Zondag wil ik een lange trail lopen, ligt een beetje aan het weer en hoe ik me voel wat de afstand wordt. Ik hoop op 30km en liefst wat meer.

WendyBZ goed bezig al toch! Lekker rustig opbouwen.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:38

Hoihoi,
Hier helaas niet aan het genieten van een loopje met het lekkere weer.

Laatste keer dat ik iets gepost had, was volgens mij net voor m'n operatie aan m'n. Vind het wel echt heel leuk om meetelezen, wat andere doen en hoe die het oppakken. Toch nog een beetje met hardlopen bezig

Operaties is nu ook 15 weken geleden. Zou na 8weken mogen gaan opbouwen. Loopt niet zo lekker, nog steeds meer pijn en zwelling dan voor de operatie. Hierdoor pas na 13 weken weer mogen hardlopen. Alleen op de loopband (sportscholen precies die dag weer open gelukkig). Totaal 10 min maximaal,1 min rennen, 1 lopen wisselend. Na een week mocht ik verder opbouwen naar totaal 16 min, nog steeds wisselend. Hier reageerde ik helaas slecht op, veel pijn en zwelling in m'n enkel :(. Dus zijn na een dag al weer terug gezet bij 10, opbouwen gaat nu in nog kleinere stappjes.
Deze zomer nog buiten 5km of meer aan een stuk lopen heb ik opgegeven, niet haalbaar met hoe het herstel nu gaat

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:51

Hier ook niks genieten van het mooie weer, wel veel werk en dramatische revalidatie.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:38

Hier juist wél aan het genieten van het warme weer. Ik hou er van, lekker warm en het zonnetje op mijn lijf. Heb sinds deze week ook pas mijn handschoenen weggelegd :+

Merk wel dat ik behoorlijk ben afgevallen door mijn zomerkleding. Waar het vorig jaar netjes om mijn benen en armen zat lubbert het er nu omheen, met als gevolg schuurplekken..

Zit niks anders op.. nu moet ik nieuwe zomerkleding kopen *\o/*

Training gaat goed. Gisteren een PR op de 10km (53:48) nog steeds niet heel snel maar het ging ontzettend makkelijk en het was niet eens een bedoeling om een PR te lopen. Vanmorgen vroeg een rustig rondje van 15km en morgen weer lekker zwemmen. Het gaat echt steeds makkelijker om ook op iets hogere snelheid te lopen. Best leuk hoor om 30+ te kunnen lopen maar nog leuker als het tempo sneller is dan 7min/km := . Doel is om in oktober de marathon van Amterdam onder de 4 uur te lopen.

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:31

Vanmorgen lekker over hei en door het bos gelopen, op laag tempo voor mij met een vriendin. Bijna 14km getraild.
Net nog 10.5km op de weg gelopen met 3 tempoblokken erin. Was aardig pittig in de warmte.
Geef mij maar maximaal 15 graden, liever nog een graadje of 8.

Lekker 0091 zo'n pr lopen. Ik weet niet wat mijn pr op de 10 is, ik dacht ergens in de 47 minuten.
Marathon onder de 4 uur mag je nog wel aardig aan het tempo werken denk ik.

Piekosjj

Berichten: 5452
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:29

0091 schreef:
Merk wel dat ik behoorlijk ben afgevallen door mijn zomerkleding. Waar het vorig jaar netjes om mijn benen en armen zat lubbert het er nu omheen, met als gevolg schuurplekken..

Zit niks anders op.. nu moet ik nieuwe zomerkleding kopen *\o/*

Ik heb helaas hetzelfde probleem maar dan net andersom :+

Kosseh, goed je tijd nemen en naar je lichaam luisteren!

Hier gaat het lopen af en aan, druk druk druk en de paarden hebben prio :j Voor de rest begint hier de zomer eindelijk een beetje door te komen, echt heerlijk weer die lange zomeravonden en de temperatuur begint nu ook een beetje aangenaam te worden :D

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:30

Supervixen schreef:
Lekker 0091 zo'n pr lopen. Ik weet niet wat mijn pr op de 10 is, ik dacht ergens in de 47 minuten.
Marathon onder de 4 uur mag je nog wel aardig aan het tempo werken denk ik.


Mwua, 4 uur is zeker een scherpe tijd maar ik denk dat het zeker haalbaar is. Mijn gemiddelde tijd is namelijk op de 10km hetzelfde als op de halve marathon of 30+ afstanden. De PR heb ik gelopen op een normale duurtraining met mijn hartslag onder de 160, vandaar de de PR me ook zo verbaasde :+

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:43

0091 schreef:
Gisteren een PR op de 10km (53:48) nog steeds niet heel snel maar het ging ontzettend makkelijk en het was niet eens een bedoeling om een PR te lopen. .


Ik vind dit dus wel snel :')

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:20

0091 ik ben heel benieuwd, ik hoop dat je het haalt! Zou heel tof zijn, hoop dat je in zo'n massa je eigen tempo kunt lopen.

Ik ben ook weer richting de marathonafstand aan het trainen. Maar dan wel een trailmarathon. Zondag weer een lange trail op de planning.

Voor mij is hartslag van 160 heel hoog, die haal ik pas als ik 4.35/4.40 per km loop. Rustige duurlopen doe ik op hartslag 135 ongeveer. Dat is bij mij zo'n 5.30/ 5.45 per km.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:22

Ik vind het ook vlug zat hoor! Ik vind het weer echt heeeerlijk.

Ik heb nu wel spierpijn :+ maar in de warmte gaat het in elk geval niet zo vastzitten

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:28

Mooie tijd, 0091! Hopelijk gaat het lukken, een marathon onder de 4 uur.

Ik heb weer heerlijke plaatjes van SV gezien, maar ook van Palmera! Hoe gaat het met je voet nu?

Gisteren nog een rondje thuis gelopen na het werk. Was goed te doen dankzij een zomers briesje.
Eigenlijk zou de dinsdagavondtraining weer beginnen maar de trainer besloot om van het mooie weer te genieten. -O- Had me er zo op verheugd maar anderzijds kon ik 'm ook niet ongelijk geven.

Mijn doel om een halve marathon onder de twee uren te lopen kan ik eindelijk concreet gaan maken: volgend jaar weer een Mar-Athon rond Sneek en meer. *\o/*

Nu alle trainingen ook weer beginnen/begonnen zijn, kan ik weer lekker drie keer per week lopen. In oktober nog twee loopjes op de planning en ik hoop dat de Urban City Trail van Leeuwarden nog een nieuwe datum kan vinden.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:54

Update!

Gisteren eindelijk eens iets positiefs :+ De vooruitgang die we woensdag maakten bij de fysio qua mobilisatie was nu deels gebleven. Vantevoren viel dat altijd een heel stuk terug, en nu was er toch een deel blijven hangen. Yay for me!

Ik mag dus terug wat opbouwen met fietsen (3x 20 minuten, waarvan 10 minuten zonder weerstand en 10 minuten met weerstand 1) en oefeningen doen voor m'n enkel thuis. 2 stuks. ;-) Verder mag ik mijn lesjes yoga wel doen als ik geen eenzijdige steun neem op de slechte enkel, en mag ik een afspraak maken bij de fitness om een aangepast schema (dit laatste is mss wel onder lichte dreiging toegelaten). En ik ben op zoek naar een vriendin om eens mee te gaan zwemmen. K vind de eerste keer spannend met krukken en heel dat gedoe, dus best even iemand mee om te zien of ik niet op m'n neus ga.
De uitdaging? Rustig doen en niet te veel ineens :+

#TochTerugLichtPositief
#GenietErvanTKanZoWeerVoorbijZijn

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:57

Wat heerlijk dat je weer wat meer mag doen! Vooruitgang!
Doet je enkel nog erg zeer? Zwemmen is ook fijn, ben je in ieder geval weer lekker bezig met bewegen.

Ik ga morgen een lange trail lopen. Alleen vannacht enorme kramp in mijn kuit gehad door te weinig drinken gisteren. Dus die is wat gevoelig. Hopelijk is het morgen weg.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:13

Super dat je weer een stapje verder mag, Memuska! +:)+

Ai, balen van de kramp in je kuit, SV. Hopelijk kun je morgen lekker trailen.

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:18

Vanmorgen een lange trail gelopen van 31.5km met 460HM.
Die luchtvochtigheid.. -O-
Heb ongeveer twee liter gedronken en volgens mij ben ik wel 20 liter zweet kwijtgeraakt :+ .
Maar wel weer genoten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:41

Ik heb vandaag mijn wekelijkse rustdag, en volgende week is week 8 van mijn trainingsschema en daarmee een relatieve rustweek. Ben er wel aan toe merk ik, met het mooie weer ben ik ook weer meer gaan fietsen en met het openen van de sportscholen dat er ook weer bij maakt het wel druk zo.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:50

Gave foto’s SV
Fijn die positieve update Memuska

Ik heb iets teveel rustdagen :D , ik loop 1x in de week. Ik heb een beetje last van mijn achillespezen, niet zozeer tijdens het lopen, maar vooral ‘s ochtend de eerste stappen. De eerste tekenen van verval :( ofzo

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 06:42

Mensen, we hebben het er al vaak over gehad en nu er steeds meer versoepelingen komen is het misschien eindelijk mogelijk.. een bokt hardloop meeting.

Is het wat om dit in het najaar te plannen?
Ik wil best een mooie route door het bos verzorgen.

Hoe denken jullie hierover?

En ik wil deze foto nog even spammen, omdat het kan en omdat ik hem tof vind. Mijn vriend heeft deze van me gemaakt.


Afbeelding

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 07:37

Hangt een klein beetje van de datum en de plaats af, maar I'm in! Lijkt me leuk.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:56

Leuk idee! Voor mij hangt het ook van de locatie af.

Mooie actiefoto!

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:23

Super leuk idee!
Als er dan ook mini rondjes voor revaliderende huppelaars zijn doe ik graag mee, en anders kom ik supporteren en waterflesjes uitdelen ofzo!

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:23

Volgens mij is het prima mogelijk om grotere en kleinere rondjes uit te zetten. Of dat snellere mensen teruglopen (de groep opvegen) naar mensen die wat langzamer lopen. Dat laatste deden wij pre-corona op het werk.

Leuk idee. Voor mij vooral afhankelijk van de datum ivm mijn marathon.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:43

Ik zal in het najaar waarschijnlijk hoogzwanger niet meer kunnen meelopen. Maar misschien kan ik Memuska wel helpen met de flesjes uitdelen.