Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 247 van de 500 [ 12489 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hardlopen, wie nog meer? #4

 
Profiel   

:') Die droom

Tuurlijk zijn er wel wat rechte stukken. Maar om nou 10 keer die ene kilometer op en neer te gaan is wat saai. :+

En vaak oogt het recht, maar blijkt het toch weer vals plat te zijn.

Fruitontbijtje naar binnen geschoven rn me eens klaar maken. Wat ontbijten jullie voor een training?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-19 10:08 



 
Profiel   

Voor een halve marathon of trailrun eigenlijk altijd 2 broodjes of 2 boterhammen en een banaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-19 10:19 



 
Profiel   

Ik ontbijt voor een training altijd hetzelfde als op dagen dat ik niet in de ochtend train of een rustdag heb. Twee boterhammen en een bekertje skyr. Voor een ultra wedstrijd probeer ik 4-5 boterhammen naar binnen te werken maar blijf ik toch vaak op 3 steken.

Palmera bij interval training loop ik altijd hetzelfde rondje van 400m of als ik niet op de baan train dezelfde 1000 meter op en neer. En voor heuveltraining doe ik dan bij gebrek aan heuvels vaak 90min hetzelfde viaduct op en neer of dezelfde tunnel op en neer. Is ook wel weer een stukje mentale training. Hoewel ik dat bij een interval training dat helemaal niet zo ervaar. Ben ik teveel met de intervallen/ tempo bezig om mij te beseffen dat ik steeds hetzelfde stukje loop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-19 13:47 



 
Profiel   

Ik ontbijt op rustdagen inderdaad eigenlijk ook alleen maar fruit. Ik zal me ook wel druk maken om niets, want ik krijg zelden trek onderweg en na afloop van trainen heb ik de eerste uren ook geen trek. Ik eet dan gewoon wat joghurt met noten, om maar wat erin te stoppen en later weer meer.

Toevallig begon het renmaatje vandaag ook over intervaltraining. Ik heb het nog nooit gedaan en zei ook tegen hem dat het me zo saai lijkt. -O-
Maar ik vrees dat ie me eerdaags toch aan het werk zet.

Anyway, de niet saaie training van vandaag: 14.88km met 521 hoogtemeters in 2'09. Ik zal niet klagen. :)

Fijne training/wedstrijd allemaal vandaag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-19 15:06 



 
Profiel   

Hatsekidee, ik heb mijn p.r. op de halve verbeterd!!

In Keulen voelde ik al dat ik sneller kon, maar dat lukte niet door de drukte. Dus had vandaag gekozen voor een kleine loop met een lekker vlak parcours.
Helaas was het niet 21.1km, maar 20.85km. Toch mijn tijd superdik verbeterd, dus ook als het wel 21.1km was zou ik mijn p.r. mooi verbeterd hebben.

Keulen: 1.59.42
Vandaag in Renswoude: 1.53.34

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-19 19:24 



 
Profiel   

Goed gedaan! Van harte! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-19 19:27 



 
Profiel   

Wauw SV! Wat een prestatie, heel erg gaaf.

Hier zou ik 10 km een najaarsloop doen, georganiseerd. Maar het regende ... dus niet gegaan.
Morgen maar weer de weg op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-19 19:40 



 
Profiel   

Gefeliciteerd sv. Maar klopte de afstand echt niet of had je zelf toevallig minder gemeten? Was het geen officieel gemeten parcours? Dat eerste zou wel heel banketstaaf zijn. En 250m is dan een best groot verschil in tijd. Maar voor jouw in ieder geval een dikke pr. Alleen als de afstand niet klopt kun je er niet zo veel mee behalve dat je zelf weet dat je zo snel kunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-19 21:03 



 
Profiel   

Ik hoorde er meer mensen over mopperen, volgens mij niet officieel gemeten.
Maar zoals ik al zei, met die 250m erbij, had ik ook een pr gelopen. Ik liep 5.27min/km en in Keulen 5.35min/km.
Dus ben dik tevreden.

In Keulen heb ik door het zigzaggen iets van 400m meer gelopen. Weet het niet helemaal precies, omdat mijn telefoon kapot ging.

Ik heb nog bij geen enkele halve precies 21.1 km gelopen.
Meestal iets meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-19 21:26 



 
Profiel   

gps is natuurlijk nooit nauwkeurig. 1000mensen die dezelfde wedstrijd lopen , 1000 verschillende afstanden. Dus die 400m meer in keulen zijn mogelijk ook 50meter meer geweest door niet de ideale lijn te volgen en verder gewoon onnauwkeurigheid van gps.
Bij een officieel gemeten parcours weet je zeker dat de afstand exact is maar is het een druk parcours dan kun je de bochten nooit ideaal aansnijden. Maar zo bochtig zijn massale wedstrijden in het algemeen ook niet.
Maar voor jouw in ieder geval zonder meer een mooie verbetering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-19 23:49 



 
Profiel   

Ik zie dat ook aan mijn eigen trainingen hier hoor!
Dat er toch verschil in zit, ook al heb ik exact dezelfde ronde gedaan als een week ervoor. Zelfs de hoogtemeters kunnen wat verschillen.

En als ik sommige van mijn rondes makijk in bv wandelboekjes hebben die veelal ook weer een andere mening dan mijn Endomondo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 00:08 



 
Profiel   

Ik moet wel zeggen dat runkeeper aardig precies is. Vorige week tijdens de Posbanktrail was mijn afstand 23.92km en mijn loopmaatje had 23.95km op zijn sporthorloge staan. Bij 10km wedstrijden scheelt het vaak ook weinig.
Dus ik denk dat 400m extra wel aardig klopt.
Maar goed, op naar de volgende loopjes.
Ik heb me ingeschreven voor een eindejaarstrail door de Loonse en Drunense duinen van 24km. Dat wordt flink zand happen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 08:28 



 
Profiel   

Ja, het verschil is bij mij ook echt nooit heel groot.

Geeft runkeeper ook hoogtemeters aan?
Ik ben op zich tevreden over Endomomdo, ik heb de betaalversie, maar als er beter bestaat stap ik zonder problemen over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 11:41 



 
Profiel   

Ik ontbijt niet voor een training ivm tijd (ik ga direct lopen wanneer ik opsta). Neem tijdens langere lopen (meer dan een uur) wel vaak wat mee voor onderweg. Eet dan na het lopen iets uitgebreider :)

Gefeliciteerd SV!

Vanochtend liep ik een duurloopje en kwam een interval loper constant tegen, we hebben elkaar wel 6 kwee ingehaald volgens mij. Vond het wel grappig. Lekker loopweer was het en fijn kunnen lopen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 14:08 



 
Profiel   

Supervixen schreef
Ik moet wel zeggen dat runkeeper aardig precies is. Vorige week tijdens de Posbanktrail was mijn afstand 23.92km en mijn loopmaatje had 23.95km op zijn sporthorloge staan. Bij 10km wedstrijden scheelt het vaak ook weinig.
Dus ik denk dat 400m extra wel aardig klopt.
Maar goed, op naar de volgende loopjes.
Ik heb me ingeschreven voor een eindejaarstrail door de Loonse en Drunense duinen van 24km. Dat wordt flink zand happen :P

Maar hoe goed de gps werkt is meer afhankelijk van de omgeving waar je toevallig loopt dan van het intstrument waar je mee loopt. Zeker als je in steden tussen de hoge gebouwen loopt kan de gps meting afwijken. Bij een rondje in de polder zal je daar minder last van hebben.
En anders is er nog een mooi verbeterpunt voor jezelf want als je 400m extra loopt op een marathon door niet de ideale lijn te volgen dan heb je daar toch ook veel laten liggen want helemaal de ideale lijn volgen zal op een druk parcours niet lukken maar 400m op 21km is echt gigantisch veel. Dan moet je nogal een keer van uiterst links naar uiterst rechts en weer terug over het parcours geslingerd hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 15:50 



 
Profiel   

Ik lees al een tijdje mee, wordt steeds een beetje fanatieker met hardlopen. Alleen tijd ontbreekt nogal eens.. Maar nu ben ik dus op zoek naar een sporthorloge. Ik zou graag tijdens het lopen mijn gemiddelde kunnen bekijken en er moet GPS op zitten, zodat ik later op mijn telefoon ook kan zien welk rondje ik heb gelopen etc. Hebben jullie toevallig tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 11:22 



 
Profiel   

Naath ik ben zelf groot fan van garmin. Heb momenteel de garmin 920. Maar de voorgangers waren ook allemaal garmin dus ik heb niet echt vergelijk. De reden dat ik deze nam was het grote goed afleesbare scherm, lange batterij duur op gps stand zonder dat het gelijk een belachelijk duur horloge is. Maar eigenlijk is het een triathlon horloge.
Loop je enkel kortere afstanden (en met korter bedoel ik dan minder dan 8 uur achtereen) dan zullen ook de nog goedkopere varianten van garmin voldoen.
Ik heb die van mij overigens tweede hands. Mensen zijn vaak zo snel met weer een andere kopen dat er nog bijna nieuwe horloges tweede hands aangeboden worden voor toch een veel zachter prijsje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 13:15 



 
Profiel   

Naath86 schreef
Ik lees al een tijdje mee, wordt steeds een beetje fanatieker met hardlopen. Alleen tijd ontbreekt nogal eens.. Maar nu ben ik dus op zoek naar een sporthorloge. Ik zou graag tijdens het lopen mijn gemiddelde kunnen bekijken en er moet GPS op zitten, zodat ik later op mijn telefoon ook kan zien welk rondje ik heb gelopen etc. Hebben jullie toevallig tips?


Ik heb de simpere Garmin Forerunner 35. Basic maar prima!

Welke Capri met zakje voor telefoon/sleutels raden jullie aan?
Er zijn er zo veel, maar ik wil er graag nog eentje die tot iets onder de knie komt.
Veel zijn wel langer heb ik het idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 10:57 



 
Profiel   

Nike epic lux?

Zit bij mij goed bij afstanden tot ongeveer16km. Daarna krijg ik vaak twee schuurplekken van de rand van de broek aan de achterkant. Ik gebruik ze dus alleen voor wat kortere afstanden.

Ik heb nu nike pro voor wat langere afstanden, maar daar zit geen zakje in. Ik denk erover om een fusion c3 aan te schaffen, daar hoor ik veel goede verhalen over. Maar dan wel een lange tight.

Vanmorgen 24km getraild, was pittig vier dagen na mijn halve marathon. Maar wel genoten. Nog nooit zoveel herten gezien. Zeker meer dan 40, ik denk zelfs wel tegen de 50.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 14:06 



 
Profiel   

Wat knap weer! Lekker dat je lichaam dit ook gewoon kan. Ik ben weer iets te enthousiast geweest en voel m'n lies. Dus 2 dagen even rust gehouden.

Josien, ik heb van Fusion een fijne. Nu loop ik bijna altijd in Fusion, ik heb drie verschillende lengtes :)) Die broeken zitten zó lekker. Ze hebben heel fijne, ruime zakken, een heerlijke stof en pasvorm en de kuitbroek komt maar net over de knie, met een plakstrip zodat het niet kruipt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 20:22 



 
Profiel   

Fusion is dus een aanrader?
Ik heb redelijk korte benen, vallen de lange tights erg lang?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 20:55 



 
Profiel   

Gem hier vanaf La Palma :)) !

Zondag gearriveerd en de "pareo's" (boulevards) met manlief verkend. Maandag- en dinsdagochtend meteen eerste loopje met (twee maal) een trappen-gebeuren gepakt. Hoogtemeters pakken ..... want .... vrijdag ga ik met Palmera samen lopen / trailen in het Parque Nacional de la Caldera de Taburiente. Oftewel, prachtig natuurgebied "onder" de hoogste berg van La Palma: de Roque de los Muchachos *\o/*

Gisteren en vandaag gehiked in de omgeving van Barlovento en Los Tilos ... aiiii echte kuitenbijters! Vanavond in het hotel heerlijk gezwommen en in de jacuzzi gelegen, hopen dat het vrijdag weer wat gezakt is, maar daar ga ik wel vanuit :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 00:25 



 
Profiel   

En trek je wollen onderbroek maar aan onder je sportbroek :')

Wat een koude snertwind hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 00:39 



 
Profiel   

Oh wat gaaf! Wel foto's maken hoor! Heel veel plezier *\o/*


Supervixen schreef
Fusion is dus een aanrader?
Ik heb redelijk korte benen, vallen de lange tights erg lang?

Ik heb ook korte benen en de broeken zitten mij als gegoten. Je hebt nu wel 2 verschillende taillebanden. Ik heb mijn lange broek met de brede tailleband en de kortere met de normale. Het zit beide erg lekker.

Aan beide zijden heb je een diepe zak. Ik vind ze echt heerlijk zitten. Wel prijzig, maar wat mij betreft is het het waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 01:52 



 
Profiel   

Ik lees nog steeds trouw mee elke dag, leuk om alle verhalen te lezen!
Hier gaat het wat minder goed, heb al langer wat last van m’n benen. Vorige week dinsdag hard getraind op de baan en sindsdien serieus pijn tijdens het lopen. Daarna rustig aan gedaan en gisteren heeft trainster het nog wat proberen te masseren. Hopelijk is het genoeg om te kunnen lopen, want morgen hebben we onze ‘kantoor-challenge’, waar het allemaal mee begonnen is. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan...

Baal er wel heel erg van, zo goed voorbereidt en nu dit... ik wil nog steeds winnen haha
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 15:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 247 van de 500 [ 12489 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen