Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 249 van de 500 [ 12489 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hardlopen, wie nog meer? #4

 
Profiel   

Mama3, het ligt er aan wat je jezelf voor doel oplegt. Wil je een prestatie qua PR opleggen, of gewoon zo lekker en comfortabel mogelijk finishen?
Als ik voor mezelf spreek, vind ik dat laatste belangrijk. Het motiveert en geeft me de ruimte om naar twee kanten progressie te zoeken omdat je 'makkelijk' finisht: qua snelheid én in afstand.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 20:18 



 
Profiel   

Ik ben het met Gem eens, ik vind het vooral belangrijk om zo fijn mogelijk te lopen en vind het gaaf dat dat ik zo steeds meer afstand of steeds 'moeilijker' loopjes (bijv. trail runs) kan doen. Snelheid vind ik niet zo belangrijk en eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dat vooral komt omdat ik er ook niet zo goed in ben :D

Ik zou zeggen: probeer het gewoon! Blijf goed naar je lichaam luisteren, lukt het uiteindelijk niet dan niet, maar ergens naartoe werken is altijd fijn *\o/*

Een paar weken geleden liep ik m'n eerste halve marathon in Amsterdam en dat smaakte naar meer; ik heb me inmiddels ingegeven voor de halve van Egmond. Een heel ander soort route en - denk ik - een flinke uitdaging, want een flink strandgedeelte plus duinen is toch echt iets anders dan de Amsterdamse polder :+ Maar: het geeft me een doel om door de winter naartoe te trainen. Ik woon dichtbij duinen en strand dus het is voor mij wel heel haalbaar om dat te trainen. Eerst heb ik aankomend weekend nog de zevenheuvelenloop staan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 21:33 



 
Profiel   

Zevenheuvelenloop sla ik dit jaar over. Vorig jaar voor het eerst gedaan, maar ik vind hem te druk.
Ik loop wel de 7h nacht.
Zondag maar lekker het bos in.

Mijn zusje heeft 2 startbewijzen voor de warandeloop gewonnen, daar gaan we samen heen. Ben benieuwd, voor ons beiden onbekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 21:52 



 
Profiel   

Fijn en leuk lopen doe ik wel tijdens trainingen of trainingsloopjes. Wedstrijden wil ik echt wel zo snel mogelijk lopen. En je kunt natuurlijk niet altijd voluit gaan maar ik plan echt wel een aantal evenementen waar ik wil pieken en het uiterste uit mezelf wil halen. Dat zo'n loopje op dat moment dan misschien minder leuk is (lees zwaar afzien) neem ik voor lief. Lukt het om de doelstelling te bereiken dan kan ik er de rest van mijn leven met tevreden gevoel op terugzien en mijn trainingen die dan volgen daar geniet ik dan wel extra.

sv ik ga de ronde venen marathon lopen a.s zondag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 21:58 



 
Profiel   

Mijn weektotaal ligt momenteel vaak ergens tussen de 20-30, net hoe het uitkomt. Dat lag eerder natuurlijk veel hoger maar nu zijn mijn duurlopen maar 10-15km en loop ik max 3 keer in de week. Kan helaas momenteel niet met paard lopen want het is vroeg donker en zijn hoeven zijn ook wat kort op het moment. Voor mijn lichaam ook wel prima om een wat rustigere loopperiode te hebben, fietsen doe ik momenteel des te meer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 06:38 



 
Profiel   

De halve marathon van Egmond aan zee heb ik een aantal jaar geleden gelopen. "toen die keer dat het zo enorm waaide" de kwart marathon had toen een andere route en wij liepen door de enorme schuimvlokken. Het is wel wat zwaarder maar nog goed te doen. Het was veel te druk om hard te kunnen gaan. En houd er rekening mee dat je ongeveer 1.5 km voor de finish nog een mooie klim mag maken. Buiten de drukte is het gewoon een hele mooie loop.

Warandeloop heb ik ook aan mee gedaan. Dit jaar is hij weer terug in de warande toch? Heb daar met de 5 km meegedaan, dat is wel echt een snel parcours. Of gaan jullie met de cross meedoen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 05:39 



 
Profiel   

Hi dames, ik lees altijd nog mee maar posten doe ik niet meer.

Heb wel vraagje
De asselronde hoe zwaar is die, gaat die echt door de natuur ( de 8 viel nogal regen) en gaat die alleen op asfalt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 06:24 



 
Profiel   

Nee de Asselronde gaat over asfalt en de laatste kilometers gaan naar beneden. Prachtige route.
Ik wilde die ook lopen, maar de week ervoor loop ik de 33km van de safaritrail, dus ik sla even over.

Fleury we lopen de 10km, niet de cross. In de warande inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 06:37 



 
Profiel   

Je loopt niet echt door bos maar op autowegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 08:01 



 
Profiel   

Ja klopt, een deel over de brede autoweg en ook een stuk wat smallere autoweg, zo'n 60km weg achtig iets. En een stuk door Apeldoorn natuurlijk. Ik heb vorig jaar de 16km gelopen, die heeft bijna dezelfde route als de 25km. Wel helemaal autovrij die dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 17:34 



 
Profiel   

tita schreef
Je loopt niet echt door bos maar op autowegen?

Maar wel tussen de bossen. zeker de heenweg van de asselronde heb je niet echt het idee over een autoweg te lopen. De terugweg wel over een hele brede (autovrije) weg met aan beide kanten bos. Er zit een klein stukje onverhard in (althans dat was eerst zo).
Op de heen weg heb je wel wat hoogteverschillen maar op de terugweg mag je een heel eind vals plat naar beneden. Ik vind het wel een hele mooie route en als ze nog gewoon de marathonafstand gehad zouden hebben zou ik zeker meegedaan hebben. Maar voor 25km ga ik niet zo ver weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 17:54 



 
Profiel   

Ik ga ook voor comfortabel lopen. Duurlopen vind ik wel leuk, het daagt me uit terwijl ik me toch nog redelijk comfortabel voel tot de finish. Zo hard m'n best doen dat ik nauwelijks nog lucht krijg en bijna over m'n nek ga vind ik niet leuk. Ja, 1 km lang :+ Misschien komt dat nog, ik ben namelijk nog steeds niet heel goed in snel.

Morgenochtend een rustige duurloop en zondag een trail in Castricum. 11 km dit keer, ik kon een startbewijs overnemen van iemand. Met beide honden en een loopmaatje, wordt dus zeker een leuke loop :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 20:38 



 
Profiel   

Ik hou van allebei. Af en toe vind ik het heerlijk mezelf helemaal af te maken. Maar lekker kalm aan kilometers maken is ook heerlijk, afgelopen woensdag 17km in 2'14 met slechts 600 meter stijging, puur genieten ondanks de kou!

Voor nu een zeurende achillespees, hoewel gister erger dan vandaag. A.s donderdag kan ik bij mijn osteo terecht, hopelijk morgen toch hollen.

Iedereen een fijn weekend met prettige wedstrijden/trainingen gewenst! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 23:22 



 
Profiel   

Blijft leuk om alle verhalen te lezen!

Hier gaat het even rustig aan. Heb onze 'kantoor challenge' gewonnen, 5k in 24.29 :D ! Erg blij mee, maar heeft me ook veel gekost. Had al langer last van m'n benen (te hard getraind), maar toch doorgezet omdat ik het zo leuk vind en uiteraard die wedstrijd wilde winnen :Y) ! De week voor de wedstrijd al redelijk serieus geblesseerd dus ik baalde enorm... Kon dinsdag tijdens de training nauwelijks lopen en de wedstrijd stond vrijdag gepland, dramatisch, want een timing :( . Samen met trainster een plan gemaakt om toch te kunnen lopen, want ik wilde zó graag!
Maar goed, geblesseerd 'even' een 5k erdoor heen knallen is natuurlijk niet zo best voor je lichaam. Dus nu tijd om rustig aan te doen -:) . Heb deze week dus alleen dinsdag tijdens de training heel rustig, een klein beetje gelopen en donderdag en vandaag rustig met de mountainbike op de weg geweest.

Hoop dat het snel beter gaat, dinsdag tijdens de training weer even kijken hoe het ervoor staat, want ik vind het heel erg leuk en wil graag door :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 18:48 



 
Profiel   

Tof dat je de 5k challenge hebt gewonnen, alleen jammer dat je meer last hebt van je blessure. Slim om rustig aan te doen.

Man, man wat ging de 7 heuvelennacht fantastisch!!
Ik heb zelden zo lekker gelopen, het voelde als een sprintje van 7km. Het was ook het snelste wat ik tot nu toe heb gelopen, voor het eerst een gemiddelde onder de 5 min/km. Al dat trailen maakt mijn lijf zoveel sterker.

Eindtijd 7km: 34.33, 4.56 min/km.
33e van de 527 in mijn leeftijdscategorie. Supertrots op mezelf!

Straks even een rustig rondje trailen in het bos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 07:26 



 
Profiel   

Wau SV! Gefeliciteerd! Daar mag je zeker trots op zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 08:09 



 
Profiel   

Wow!!! Super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 09:52 



 
Profiel   

Dan spam ik meteen maar een paar foto's van vanmorgen.
Een prachtige route van ongeveer 16km gelopen op de Loenermark.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 13:17 



 
Profiel   

Wat fijn sv dat je zo lekker hebt gelopen. Knap hoor, gefeliciteerd, 33ste in de leeftijdscategorie is niet mis!

Ik heb vandaag voor de tweede keer buiten gelopen. Ik moest vandaag 18min lopen en had meteen een lekker rustig tempo te pakken en voor ik het wist keek ik op mijn horloge en zaten de minuten er al op. Ik had nog gemakkelijk kunnen doorlopen, maar wilde me aan het schema houden, dus niet gedaan.. In 18 min heb ik 2.5 km afgelegd, verre van snel, maar wel prima vol te houden. Tempo komt later wel, vind het al knap van mezelf dat ik 18 min aan één stuk kan lopen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 15:32 



 
Profiel   

Super, mama3! Inderdaad, het begint met gewoon eerst maar eens volhouden.
En zo langzaam is die tijd van je volgens mij niet hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 16:00 



 
Profiel   

Dat is een heel net tempo mama3! Zo begon ik echt niet. Petje af!

Supervixen, wat een tempo, wauw! Dat is echt wel héél snel en voor mij is dat nog zo onbereikbaar. Niet lang geleden schreef je nog dat je geen snelle loper bent! Hallo!
Jij hebt vast een lekker feel good weekend :D

Vandaag de Graef Castricum trail gelopen, voor het eerst met beide honden. Ik liep met een leuke meid van de loopgroep en ik kon wel blijven gaan. Benen voelde goed en tempo was iets laag maar prettig in het zand. Gisteren ook 8 km in het bos gedaan met heuvels, dus was zeker niet ontevreden over hoe ik het deed.
Nu lekker doortrainen en kilometers blijven maken. Deze week 32,7 km gelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 20:31 



 
Profiel   

Hallo bokkers,
Ik kom even binnen vallen.
Ik wil graag meer sporten/bewegen maar ik vind de sportschool helemaal niks.

Nu denk ik er aan om te beginnen met hardlopen. Maar hoe begin je en hoe zorg ik er voor dat ik het vol hou haha. Zeker nu het kouder wordt.

Iemand tips? :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 09:05 



 
Profiel   

Ik kom me toch ook maar melden!
Heb 4 en 6 jaar geleden een keer getraind voor de 10 km in mijn stad, maar tussendoor nooit volgehouden om door te gaan :')
Nu dit jaar tóch weer begonnen zonder echt doel en het gaat beter dan verwacht! Ik kan er stiekem toch nog wel van genieten en het lopen zelf valt ook nog niet tegen. Van de week een heel lekker rondje gehad van 5 km. De spiertjes moeten nog wel lekker soepel worden zodat er weer in beetje tempo in kan, maar dat duurt denk ik nog wel even.

@WinSel Ik vond het zelf altijd veel leuker om met iemand samen hard te lopen, maar dan moet je wel iemand hebben die hetzelfde tempo loopt. Misschien voor de eerste keren wel fijn om met iemand mee te lopen zodat je tips kan krijgen oid. Weet niet of je die mogelijkheid hebt? Ook raad ik je wel echt aan voor goede schoenen te gaan kijken, want blessures zijn echt niet tof :o Verdere tips voor volhouden kan ik je nog niet echt geven, want die heb ik zelf ook nog nodig :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 09:12 



 
Profiel   

Hallo, jaren geleden heb ik eens meegekletst met een voorgaand hardlooptopic (ik weet dat Greetje63 er ook in zat)

De afgelopen jaren heb ik wel gelopen maar een beetje op en af. Ik heb een tijdje in Azië gewoond (hardlopen daar lukt niet ivm verkeer) en ik heb Pfeiffer gehad. Voorheen liep ik baanwedstrijden en deed ik triathlon. Ik was altijd vet competitief en moest altijd een PR lopen. Ik loop nu drie keer per week (1 keer interval, 1 keer rust met vriend en een keer lange afstand) en nog een keertje krachttraining. Plezier staat voor op en de tijden loop ik vanzelf wel weer. Ik wil wel weer wedstrijden gaan lopen maar nu even niet. Ik heb eigenlijk net mijn lidmaatschap bij de AU vandaag opgezegd :Y) Voor nu: opbouwen naar halve marathon afstand en wat sneller worden.
Oh ja, momenteel kan ik niet lopen door een mysterieuze kniepijn sinds afgelopen vrijdag :') morgenochtend ga ik naar de fysio dus hopelijk kan ik snel weer lopen want ben het stilzitten nu wel weer zat!

(Genoeg gepraat over mezelf)

WinSel, momenteel is mijn vriend ook net begonnen. Ik loop altijd met hem en hij vond het vreselijk. Maak het lopen leuk en maak het vooral niet te moeilijk. Ga met iemand samen lopen en ga vooral lekker kletsen (goed voor je ademhaling ook). De valkuil is altijd dat je pezen langzamer sterker worden dan je spieren dus neem het lekker rustig. En als je een keer geen zin hebt stel een compromis: je gaat tien minuutjes lopen en als je dan nog geen zin hebt stop je. Werkt altijd, want meestal vind je het na 10 min veel leuker en zo niet? Dan ben je toch 10 min geweest. Want ik ook met mijn vriend (de loophater) doe onderweg, is dat we wat oefeningen doen tussendoor. Na enkele maanden begint het een beetje aan te slaan bij hem. Qua kou: misschien wat dunne handschoentjes en een speciale sjaal? Ik zal even een foto maken voor je vanavond van eentje die ik gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 19:21 



 
Profiel   

WinSel
Misschien helpt lopen met muziek?
Als ik alleen loop, loop ik zelf altijd met muziek.
Samen lopen is ook altijd leuker.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 19:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 249 van de 500 [ 12489 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen