Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hwn
Berichten: 4700
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:29

Ik heb gisteren voor het eerst een 10km-wedstrijdje gelopen, meestal liep ik 5 km, maximum 7 of 8. Heel rustig gestart, ik liep maar zo'n 10 km/u (6 min/km), maar dan toch ietwat versneld. De tweede ronde (de 5 km startte gelijk met ons) kreeg ik gezelschap van een clubgenoot die de 5 km in amper 17 min gelopen had, heeft nog uitgelopen de tweede ronde. Volop gepraat, zo gaat de tijd sneller, we liepen toen rond 11,5 à 12 km/u. Op het eind nog mee gesprint met iemand die ik ken, maar die kon ik toch niet bijhouden, was mij te snel, al ging ik over de finish aan 15 à 16 km/u.

Ik heb wel fijn gelopen, wel licht verzuurde beenspieren (had daags voordien ook 10 km gelopen, was de wedstrijd glad vergeten), maar mooi op adem gebleven. Op 22 september waag ik me wss aan een halve marathon...

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:19

Zo gaaf supervixen!! De foto's zien er prachtig uit, lijkt me echt een leuke ervaring.

Lekker hwn! Goed gelopen dus en de volgende keer geen 10 km voor je wedstrijd doen dan zit er misschien nog wel meer in ;-) succes met de halve!

Ik ga zo denk ik voor de 3e keer de 7,5 km trailroute doen in rheden. De 1e keer mislukt door de wilde zwijnen, 2e keer ging goed maar ergens een km af gesneden dus 3 keer is scheepsrecht :+

Carlijn_09

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-04-16
Woonplaats: Dichtbij ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 15:52

Net een klein rondje van 5 km gelopen op laag tempo. Pfoe, moest echt uit mijn tenen komen met deze hitte (hier toch wel 30 graden). Was wel een leuk rondje, ben langs ons nepstrand gerend waar het propvol lag en al die verbaasde koppen dat ik aan het rennen was met dit weer doet me altijd goed :D

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:15

Ik heb gisteren gelopen, 10 km. Niet heel snel, maar ik wilde gewoon weer eens verder dan 7 km.
Nu wil ik door de weeks ook een keer lopen, zodat ik twee keer in de week loop.
Maar dat moet dan wel ‘s ochtends aankomende week, vanwege de hitte. Hitte kan ik niet goed tegen, en nu zeker op het heetst van de dag, mij niet gezien.

Carlijn toch maar ff mooi 5 km gelopen.

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:18

Haha leuk is dat he Carlijn. Die verbaasde gezichten.

Mijn benen voelden vannochtend goed dus stoute schoenen aan getrokken ipv de 7,5km de 15km trailroute gevolgd. Het ging hartstikke lekker en in het bos was het goed te doen met de hitte. Nou ga ik sowieso altijd wel lekker op die warmte
Dus vorige week mijn eerste 15km duurloop gedaan en vandaag mijn 1e 15km trailrun *D

s1993

Berichten: 2121
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:22

Ja het was echt heel gaaf! Mijn vrienden worden nu ook enthousiast over het lopen van trails, weten jullie waar een kalender oid te vinden is waar alle trails op staan?

Klinkt goed hwn, gaat vast lukken met die halve!

Ik heb gister wil vroeg in de ochtend gelopen om de warmte voor te zijn, ging om 7.30 van huis weg en was 9.30 weer thuis. Lekker rondje gelopen en de benen wilden nog goed, al kan ik het vandaag wel weer voelen dus even rustig aan :)

Goed bezig Venthe! In de schaduw in het bos is de hitte inderdaad vaak beter vol te houden.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:51

Zo, ik kom ook weer eens om het hoekje kijken :D. Zo te lezen is iedereen lekker bezig, ook in de warmte wordt nog flink getraind. Goed hoor!

In het bos of een park lopen is echt een stuk fijner met de warmte. Ik liep gisteren een rondje van 10km. De eerste helft veel beschutting en de tweede helft vol in de zon. M'n tempo schoot omlaag en m'n hartslag omhoog.

@ s1993, https://hardloopkalender.nl/loopagenda- ... nementen/1 en als je dan op 'trail' zoekt komt er een hele lijst tevoorschijn.

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:22

Bij mudsweattrails kun je ook veel vinden. Of de devils trail, dat zijn ook meerdere trailruns door het land heen.
Ik kom op facebook ook nog wel eens wat tegen. Je kunt je ook aanmelden voor de trailruncommunity op facebook. Daar staan ook leuke evenementen bij.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:31


Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:58

Hier gisteren een marathon dwars door de Veluwe maar ik moet zeggen dat ik maar weinig schaduw van het bos gehad had. De start ging over het Kootwijkerzand en hele grote stukken route dwars door heidegebied. Schitterend maar dus wel in de brandende zon en dan is 30 graden heel erg heet en een marathon heel erg lang. Zeker als je nog eens je eigen drinken mee moet sjouwen. Maar het was wel leuk hoor en ik heb genoten van het mooie parcours. En met deze temperaturen en een zwaar parcours toch tevreden met 3hr57 voor de marathon afstand. De laatste km na de finish ging overigens heel langzaam want we moesten door een kudden schapen heen. Levert vast leuke plaatjes op.

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:09

Gaaf! En knap dat je dat kunt met die warmte.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:10

WoW en ik twijfel al of ik straks nog 5 km ga doen met deze hitte :D eerst eten want uitgehongerd. Ik maak best lange dagen en vind dat wel lastig soms heb ik gewoon zoveel honger en wil ik eerst eten.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:56

Gefeliciteerd Greetje! Wat een prestatie!

Ik heb vandaag ook weer gelopen.
Ik heb een weekje rust gehad, wel gefietst en gewandeld maar even mijn rug laten herstellen.
Vandaag ging de training heerlijk. Lekker snel kunnen lopen ondanks de warmte.

Waar in het noorden van Nederland zijn trouwens mooie 5-8 km wedstrijdjes? Ik wil gewoon heel wat starten voor de ervaring :)
Trails mogen ook, ik moet leren lopen zonder me helemaal mentaal gek te laten maken.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:29

liespower94 schreef:
Gefeliciteerd Greetje! Wat een prestatie!

Ik heb vandaag ook weer gelopen.
Ik heb een weekje rust gehad, wel gefietst en gewandeld maar even mijn rug laten herstellen.
Vandaag ging de training heerlijk. Lekker snel kunnen lopen ondanks de warmte.

Waar in het noorden van Nederland zijn trouwens mooie 5-8 km wedstrijdjes? Ik wil gewoon heel wat starten voor de ervaring :)
Trails mogen ook, ik moet leren lopen zonder me helemaal mentaal gek te laten maken.

http://www.ommelanderloopcircuit.nl/sei ... rcuit-2019 zijn leuke, redelijk kleinschalige loopjes.

En verder de 4 mijl van Groningen en de plantsoenloop maar die is pas in november. Heb je hier wat aan?

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:07

Wikipedia: definitie van trailrunning
niks meer en niks minder dus :D

Bij mij is iets een trail wanneer ik zin heb op een verslagje te posten op de Traillopers / trailloopsters - facebookpagina :+ . En een bosloopje met een klimmetje noem ik dan meestal een minitrail.

Dussss ... afgelopen zaterdag om 08.00 uur met de loopgroep elf kilometer ge(mini)traild op de Beegderhei, die momenteel práchtig in bloei staat. Genieten van de koelte, de route, de gezelligheid en ons koffiemomentje bij de auto's. Superleuk en weer enorm veel zin om voor een trail in te schrijven.
Ik kan echter nog geen keuze maken; eerst de vakantie met mijn man boeken, dan weet ik welke weekenden er over blijven :D .

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 23:31

Ik heb me ingeschreven voor de halve van Katwijk *\o/*
21 km duinen en strand <3

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 06:47

Leuk!!

Ik had de wekker vroeg gezet om te gaan lopen, maar werd vannacht wakker met enorme kramp in mijn linkerkuit. Het zweet brak me helemaal uit en ik werd misselijk. Trillend en zwetend naar de wc gestrompeld. Gelukkig zakte het weg, maar nu doet mijn hele kuit zeer door die takkekramp. Nog maar een dag rust dus.
Ik denk erover om magnesium bij te gaan slikken om dit te voorkomen. Ik had laatst ook al enorme kramp in mijn tenen.
Iemand hier die magnesium bijslikt?

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 06:56

Wat gaaf, de halve van Katwijk! Had er ook naar gekeken, maar hij komt voor mij nog een beetje vroeg in m'n voorbereiding.

Kramp is naar Supervixen. Magnesium kan daar wel echt bij helpen. Zelf gebruik ik het niet - ik heb ook geen last van kramp - maar ken verschillende mensen waar het goed bij helpt. :j

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:48

Supervixen schreef:
Leuk!!

Ik had de wekker vroeg gezet om te gaan lopen, maar werd vannacht wakker met enorme kramp in mijn linkerkuit. Het zweet brak me helemaal uit en ik werd misselijk. Trillend en zwetend naar de wc gestrompeld. Gelukkig zakte het weg, maar nu doet mijn hele kuit zeer door die takkekramp. Nog maar een dag rust dus.
Ik denk erover om magnesium bij te gaan slikken om dit te voorkomen. Ik had laatst ook al enorme kramp in mijn tenen.
Iemand hier die magnesium bijslikt?


Ikke! Zeker als ik meer KM loop helpt dat echt, ook tegen de verzuring heb ik het idee. Ik heb gewone simpele van de body en fit shop.

Nozidia

Berichten: 1316
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Aan de kust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:29

Lisitano schreef:
Ik heb me ingeschreven voor de halve van Katwijk *\o/*
21 km duinen en strand <3


Wat leuk ik loop die ook en dan ook de 21 km! *\o/* *\o/* wordt mijn tweede halve marathon.
En ik slik eigenlijk dagelijks magnesium SV merk wel dat het helpt en heb nu minder last van krampen dan voorheen ik gebruik deze:

https://www.bodyandfit.com/nl-nl/Produc ... /p/p_08864

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:22

Ik heb vanmiddag magnesium gehaald bij het kruidvat. Pillen en een spray. Even een tijdje testen.
Body en fitshop was me door meerdere mensen aangeraden.
Als die van het kruidvat op zijn kan ik wel switchen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:15

Supervixen schreef:
Leuk!!

Ik had de wekker vroeg gezet om te gaan lopen, maar werd vannacht wakker met enorme kramp in mijn linkerkuit. Het zweet brak me helemaal uit en ik werd misselijk. Trillend en zwetend naar de wc gestrompeld. Gelukkig zakte het weg, maar nu doet mijn hele kuit zeer door die takkekramp. Nog maar een dag rust dus.
Ik denk erover om magnesium bij te gaan slikken om dit te voorkomen. Ik had laatst ook al enorme kramp in mijn tenen.
Iemand hier die magnesium bijslikt?

Yep, ik slik magnesium. En ijzer. En een dikke multivitaminepil van de Gezondheidswinkel. Weet niet of het allemaal helpt, maar ben nou eenmaal niet de jongste hardloper, dus moet je goed voor jezelf zorgen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:21

En om de balans er dan maar in te houden ... gisteren op het asfalt over de hond gestruikeld omdat mijn uitzicht ontnomen was door een doos met potten eigengemaakte jam en appelmoes. Twee kapotte knieën, drie kapotte potten pruimenjam en twee potten appelmoes ;( .
Die potten baal ik het meest van, maar vandaag loopt er de héle dag wondvocht uit mijn linkerknie en is de rechter nog flink pijnlijk en stijf. Niet handig als je nog op de koets moet klimmen voor training ... hardlopen denk ik nog maar even niet aan (maar morgen kriebelt het waarschijnlijk toch :') )

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 06:24

Au! Dat doet ook zeer zeg!

De pijn in mijn kuit is wat minder, eens kijken of ik vanavond een rondje kan.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:14

Gisteren naar het schip gegaan, de hele rit wondvocht naar mijn enkels lopend. Vanochtend de pleisters er maar afgehaald, onder de airco gaan zitten en zowaar ... het lekken stopte! Vanmiddag de Brooks aangedaan (had geen wandelschoenen bij me) en een vestingronde door Brugge (waar we moeten lossen) gewandeld met de hond. Heerlijk en de stijfheid / trekkerigheid is ook een stuk minder.