Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 16:13

Ja dat snap ik. Wel knap dat je doorzet ondanks de ellende!
Ik ga in Keulen de halve lopen, in mijn eentje. Mijn vriend gaat wel mee en hoewel het voor ons niet zover rijden is hebben we een hotel geboekt omdat de start al zo vroeg is op zondag.

Ik twijfel nog om me in te schrijven voor de 30 van amsterdam, om daar ook een halve te lopen. Of te kiezen voor de montferlandtrail van 14km. Montferland is dichterbij, maar 21km is meer uitdagend en je krijgt een medaille <<)

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 17:28

Oh Montferland <3
Ik ga eens kijken.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 22:41

Pfoe, 3 dagen achter elkaar getraild. Ik was weer een tijdje voornamelijk op de weg geweest en ik miste de zachte paden.
Zondag ging lekker, vrij snel ook zelfs voor mijn doen.
Gisteren met die storm op het strand en we kwamen zelfs een zeehond tegen! Zo, die wind! Ik had het even zwaar, het zand was wel nat maar ik zakte ver weg dus mijn benen moesten flink aan de bak.
Vanavond zou ik met iemand gaan lopen maar die zegde last minute af. Ik had me echter zo op het mooie rondje verheugd dat ik zelf maar ben gegaan. Zacht zand en heuvel op en af, man! Ik ging echt stuk :')

Morgen even lekker paardrijden en rust voor de benen.
Ik moet wel nog even flink trainen voor die 23 km op de Posbank :=
Drie dagen achter elkaar is ook wel wat veel hoor, maar ik raak dan zo enthousiast en verslaafd! Het was echt heerlijk. Nog een vos en een ree gezien.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 22:52

Ik mag morgen weer ... gelukkig maar, want mijn kop zit zó vol :? .
Had het hele weekend mensport-wedstrijden, moe thuisgekomen... moest dochter meteen ernstig toespreken, maar kreeg nauwelijks sjoege. Was zo boos dat ik uit frustratie een rondje van 10K, voor mijn doen hárd, ben gaan hardlopen in het donker (ok, een km tussendoor gewandeld) met de focus op techniek :x . Dus morgen hopelijk gewoon een rondje blijheid.

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:00

Lisitano doe je de 23km posbanktrail eind oktober? Die loop ik ook.
Verslavend hè, het trailen. In mijn vakanties ga ik ook het liefst elke dag, helaas zijn rustdagen ook nodig :P
Ik ga zo met een vriendin trailen in het Deelerwoud.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:36

Supervixen: Voor mij is Keulen ook niet zo ver weg, maar omdat je het startnummer ook niet op de dag zelf kan afhalen ben je eigenlijk verplicht om een overnachting te boeken. En aangezien ik geen ervaren marathonloper ben zag ik het niet zitten om alleen in een hotel daar te gaan zitten. Ook het terugrijden naar huis leek me gewoon geen goed idee na een marathon. Dus nu op naar Eindhoven, waar vrienden mee gaan, een loopmaatje ook start en mijn ouders komen kijken.

Listano: Goed bezig hoor! ik ben onverhard niet heel sterk, ik zwik heel snel om (hypermobiel) dus ik loop amper trails. Ik ben altijd wel jaloers als mensen dat wel kunnen. Hoe vaak loop je normaal, ook echt elke dag?

Gem: Hopelijk kun je vandaag lekker genieten van je rondje!

Ik had gisteren baantraining, onze eigen baan ligt eruit dus wij trainen tijdelijk bij een andere vereniging . Maar dat is zo haasten, ik woon praktisch tegenover de baan en nu moet ik ineens een half uur eerder weg. Ik heb 'rustweek' dus er stonden na de loopscholing 3 series van 6 x 300m op het programma met 100m rust tussendoor. Lekker gelopen! :D

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:14

Hier ook even radiostilte.

Angela, welkom! Wat zit jij in een heftige periode. Hopelijk kan je je hoofd lekker leeg maken tijdens het lopen. Fijn dat je bij je teamgenootjes kan aansluiten in Eindhoven, gaat vast helemaal goed komen!

Ohh gem balen van je frustrerende dag. Geniet van je loopje vandaag!

Ik had vorige week hele week niet kunnen lopen door drukte. Dus zaterdag met moeite er een 5 km loopje uitgeperst. Was zo gefrustreerd ervan dat ik zondag meteen weer ben gegaan en toen mijn langste duurloop ooit eruit geknald!! Heerlijk gelopen in de stromende regen en gewoon 15,6 km aangetikt! Ik was best wel trots en het ging heerlijk.
Zou gisteren baantraining hebben maar belande uiteindelijk met 1 van mijn manegepaarden op de kliniek. In de wei had ze een flinke open wond opgelopen op haar schouder... Ze moet een paar dagen op de kliniek blijven, hopelijk voor het weekend weer naar huis...
Dus morgen zelf maar even een intervaltraining bedenken, helaas is mijn Polar horloge overleden dus loopt momenteel zonder en dat is wel onhandig.
Ik krijg voor mijn verjaardag een nieuwe maar moet nog even maandje wachten dus.
Ik twijfel tussen dor Polar M600 en de Ignite, iemand ervaring met 1 van deze horloges?

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:07

Welkom Angela! Dat klinkt als een hele heftige periode. Wat knap dat je doorzet met de training!

Veel trails komen er langs. Ik heb een paar kortere trails gedaan (Marikenloop trail) en er staan wat kortere op de planning. Die lange afstanden durf ik nog niet zo goed. Vinden jullie een trail nou veel zwaarder dan vergelijkbare afstand op de weg? 't Is ook wel een andere benadering natuurlijk (ook qua tempo vaak :+ ).

Venthe, mooie afstand! Ik heb geen ervaring met die horloges, ik heb zelf een Garmin (vivoactive) waar ik wel heel tevreden mee ben. :)

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:24

Ik vind trailen zeker zwaarder dan op de weg lopen. Vooral als er veel hoogtemeters in zitten of als je hele stukken door mul zand moet, of door de modder.
Op de weg is gewoon blik op oneindig en gaan.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:19

Ik vind trailen ook pittiger, ondanks een lager tempo.

Bij trail spreek ik m'n kracht, conditie en techniek aan, op de weg echt mijn conditie. Ik vind trailen ook leuker, maar ik ben dan ook graag van het rondkijken en m'n hoofd leeg maken. Niet van het mezelf afmatten :D

Angela, heftig zeg. Ik hoop dat het gauw weer opklaart voor jou :*
Ik loop normaal 2 tot 4 keer per week, elke dag red ik niet met mijn benen. Mijn voet is soms wat pijnlijk, of mijn kuit trekt ergens of de oude blessure in mijn lies speelt weer op. Ik vind dat wel irritant eigenlijk, maar ik denk dat ik wel weet hoe ik het beter kan maken. Alleen tijd! Zo weinig tijd en zoveel plannen.
Wie wil er nou kracht trainen als je lekker op je paard of met je honden over het strand kan hollen? Not me :+
Ik moet wel. Oké, ik ga wel. Morgen begin ik.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:16

Ik vind trailen niet echt zwaarder dan op de weg. In die zin dat het onverhard en met hoogtemeters lopen natuurlijk wel zorgt voor een hoger hartslag maar dat wordt weer grotendeels weggefilterd door het rustiger tempo waar je dan toch op loopt. Bij een marathon op de weg loop ik op het uiterste limiet. Tot een 20km is dan dat bijbehorende tempo nog goed te controleren maar daarna wordt het dus echt heel hard werken. Bij een trail weet je dat er steeds uitdagingen gaan komen dus loop je constant in reserve die je dan inlevert bij de zware stukken. Hoewel bij de hele zware stukken gaat dan vaak wandelen sneller dan die langzame dribbelpas. En bij het naar beneden gaan wordt je weer op gang gebracht. Beleving is ook zo anders. bij een wegwedstrijd loop ik echt op tijd. En trail kan er ieder moment anders bijliggen en die loop je dus met veel minder tijdsdruk.
En ook al voelt het gedurende een trail soms even heel zwaar, het herstel (ook al gedurende de trail zelf) gaat veel sneller. Of te wel al zit je er doorheen dan kun je even later de draad weer gewoon oppakken. Bij een wegwedstrijd waar je op de toppen van je kunnen loopt en je zit er doorheen dan is het ook echt definitief gedaan.
1 1/2 week terug de Monschau ultra marathon (soort van trail) gelopen en a.s zondag een trailmarathon dwars door de veluwe. Maar voor mij zijn dit trainingslopen voor een groter doel.
verder train ik vaak in het bos maar dat noem ik dan gewoon een training in het bos tegenwoordig gaat schijnbaar iedereen die in het bos traint 'trailen'. Grappige ontwikkeling, alsof het onverhard lopen niet een gewoon onderdeel is van je trainingsprogramma.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:21

Ik loop graag onverhard vind het goed voor mijn (quasi onbestaande) balans en coördinatie. Ik mag het juist daarom ook niet ineens te lang doen.

Knie blijft toch zeuren dus heb gisteren cardio gedaan in de gym van het hotel i.p.v. hardlopen en ben ook weer gestart met mijn oefeningen van de kine. Als paard er niet komt ga ook toch fitnessen denk ik. Zou liever dansen maar valt bijna niet te combineren met mijn baan.

s1993

Berichten: 2120
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:47

Lies balen van je rug! Hoe gaat het er nu mee?

Heftig Angela, zo plotseling! Ik ga ook de marathon lopen in eindhoven :)

Haha Lisitano, zo herkenbaar! Wie wil er nou krachttrainen als er zoveel leukere dingen zijn :p Ik doe tegenwoordig wel elke dag een aantal core stability oefeningen. Wordt sochtends wakker van de wekker van mijn vriend en kan dan eigenlijk nog drie kwartier blijven liggen maar heb daar het geduld niet voor...

Mijn rondjes gaan vaak deels verhard, deels onverhard. Net waar ik zin in heb en hoe ver ik wil gaan, vind beide wel wat hebben.

Balen van je knie poes! Niet te combineren qua tijden?

Ik wilde gister rustige 15km lopen maar de benen hadden echt geen zin. Besloten dan maar korter te lopen en stukje te wandelen zodat ik zaterdag wel een beetje uitgerust aan de start sta :)

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:15

Greetje trailen is gewoon een ander woord voor lekker in het bos hardlopen. Voor mij tenminste.
Ik heb geen trainingsprogramma :P.

Poes: balen van je knie.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:25

Supervixen en hoe noem je het dan als je eerst een aantal km verhard loopt vervolgens door het bos en dan weer verhard naar huis? Voor mij is het allemaal gewoon hardlopen en omdat ik het vooraf bedacht volgens plan om iets specifieks te bereiken doe is het trainen. Een onverharde loop is voor mij nog geen trailrun daar komen wat mij betreft veel meer factoren bij kijken dan enkel de ondergrond. Zelfs in het georganiseerde evenementen wordt er nog onderscheid gemaakt tussen crossen, natuurlopen, boslopen, veldlopen en trails als het gaat om een wedstrijd/evenementen over een meer dan 90% onverharde ondergrond. Het is natuurlijk maar net hoe je het wil noemen maar het geeft wel verwarring als termen een eigen leven gaan leiden.
Net zoals sommige mensen zeggen een marathon te hebben gelopen en je vraagt na de tijd en ze zeggen dan bv 50min. Blijkt dat ze een 10km wedstrijd bedoelen maar noemen dan gewoon elk evenement een marathon.

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:27

Dan noem ik het een stukje op verharde weg hardlopen en een stukje trailrunnen? Je kunt ook moeilijk doen om het moeilijk doen.
Als ik ga trailen loop ik alleen maar in het bos/over de hei, zitten er heuvels in en zandpaden.
Maar prima als je een andere mening hebt hoor. Ik denk dat 99% van de mensen wel begrijpt wat ik met trailen bedoel.
Jij splitst het meer uit.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:19

Leuk S1993, heb je al eerder een marathon gelopen? Wie weet komen we elkaar tegen!

Bosloop/trail/onverhard lopen: volgens mij maakt het geen barst uit hoe je het noemt tijdens je training. Een cross is qua wedstrijd heel anders dan een trail. Maar ik erger me er ook aan als mensen zeggen ik ga de marathon van blabla lopen en dat blijkt dan uiteindelijk een 10km te zijn. Zeg dan ik ga de 10km bij de marathon van blabla.

Poes: wat balen van je knie!

Ik heb vanmorgen 12km duurloop gedaan. Het werd al vrij snel warm maar wel heel lekker gelopen!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:15

S1993: qua tijden idd. Ik ben vaak een nacht van huis of pas heel laat thuis dus danslessen halen is lastig. Helaas.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 22:25

supervixen ik wil er geen discussie van maken maar ik splits het juist niet uit alleen wordt het bij evenementen gedaan om duidelijkheid te scheppen in wat je kunt verwachten. Ik ga gewoon trainen op wat voor ondergrond dan ook. En ik doe mee aan een wedstrijd of een trail evenement net zoals de organisatie het zelf aankondig. (en ja dat schept bij mij dan wel bepaalde verwachtingen die dus eigenlijk altijd wel uitkomen doordat met in het algemeen bij evenementen vrij secuur is met die omschrijving)

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:03

S1993: hoe vond je de steamtrail?
Ik heb echt genoten!
Niet echt last van de warmte gehad omdat we voor het grootste deel in de schaduw liepen.
Blijft indrukwekkend, zo'n groot bakbeest.

Afbeelding

s1993

Berichten: 2120
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:03

Ik vond het geweldig! Goeie sfeer, leuk parcours en idd goed te doen qua warmte :D Vond onderweg ook elke keer veel aansluiting.

Ik herkende je precies toen je weg liep naar de auto, toen had ik goed zicht op je tatoeages :)

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:24

Haha ja die vallen wel op :+
Ik heb in de trein ook lekker gekletst met wat onbekenden. Sfeer was top inderdaad :)

Volgend weekend loop ik de Veluwse trailrun van 16km vanaf de schaapskooi in Ermelo.
En ik heb me ingeschreven voor de halve marathon van de 30 van Amsterdam Noord op 8 september.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:30

Wat een mooie foto! Ik heb geloof ik gemist wat de steamtrail is; hardlopen maar ook iets met een trein? :+

Ik doe volgende week ook de Veluwse trailrun, maar de 8km. :D

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 19:37

De organisatie had de stoomtrein afgehuurd voor een trailrun.
Om 10u stapten alle hardlopers in, in Dieren. Na een half uur stapten de 10km en 15km uit in Eerbeek, toen hebben we door het bos terug gelopen via een uitgepijlde route. De 25km en 42km reden met de trein door richting Beekbergen en liepen vanuit daar terug. Die moesten zelf de route downloaden van tevoren en zelf navigeren.
Echt heel leuk. De conducteurs kwamen ook je startnummer knippen.

Ik ben ook nog op tvGelderland te zien in het nieuws :+

Leuk Hanmar!

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 19:55

Dat klinkt als een leuk concept zeg!