Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:14

Bij de start wel harde regen, na een minuut of tien werd het droog. Ik had er geen last van en merkte pas na de finish dat mijn voeten zeiknat waren.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:17

Leuk dat je de zevenheuvelennacht hebt gelopen supervixen! Daar heb ik ook nog over nagedacht, maar was niet praktisch qua timing voor ons.

Plien, zag het op strava! Netjes joh!!

Jemig hwn, dat is schrikken joh dat je zo ergens tegenop loopt. Denk je er verstandig aan te doen om je ronde in te korten en dan gebeurd er zoiets. :oo

Klinkt toch gewoon goed Daan, hoe je aan het trainen bent? Maar idd wel even verstandig om niet te heftig op te bouwen. Rotterdam is 8 april toch? Dan heb je nog een kleine 20 weken geloof ik om op te bouwen. Kilometertje per week erbij. :D

Ik vanochtend gelopen, maar ging echt voor geen meter. Wou eigenlijk voor de 14 km gaan, maar die was echt totaal niet haalbaar. :+ Had vrijdagavond een feestje, waar ik een paar wijntjes heb gedronken en daar had ik serieus een onwijze kater van gister. En ik word ook een dagje ouder dus heb wat langer nodig om te herstellen. :)) Had ook al 4 jaar geen alcohol gedronken sinds mijn eerste zwangerschap, behalve 2 weken geleden voor het eerst weer een wijntje. Dus ik dacht dat 3 ook wel ging. Foute inschatting. %)
Maargoed, uiteindelijk 9,1 gelopen aan 6:13 en het laatste stuk over de zeedijk gelopen met een onwijze tegenwind. Allemachtig.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:35

@supervixen: leuk dat je meegedaan hebt aan de zevenheuvelenloop!

@arzil: alcohol en sporten is geen goede combinatie haha. Toch knap dat je nog 9 gelopen hebt!!

Ik wilde zojuist met mn hardloopmaatje de 8 km gaan lopen. Vol goede moed begonnen maar na 1 km begon het echt hard te regenen en zaten bovenop de brug van de snelweg dus konden ook nergens schuilen. Toch besloten om nog eventjes door te lopen maar na 200 meter toch weer besloten om om te draaien. Op de terugweg hadden we de regen vol van voor en het waaide hard. Langs de snelweg door in een open veld. Uiteindelijk 3,4 km maar gelopen en zeiknat geworden. Volgende keer beter!

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 07:34

Het weer zit niet echt mee de laatste tijd. Ik pak af en toe de loopband mee in de sportschool, maar dat is zo veel minder leuk dan lekker buiten lopen!

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 09:55

Plien mooie afstand gelopen :D

Supervixen goed gedaan ook!

hwn auw dat klinkt echt pijnlijk!

Laura naar is dat als je vol in de regen loopt en nergens kan schuilen, had ik vorige week ook een keer.

Arzil oeps, knap dat je toch hebt gelopen.


Ik heb vrijdag een kort rondje gelopen en gisteren had ik moeten lopen maar gewoon echt geen zin en dag liep even anders dan gepland. Toen kon ik in de avond pas lopen en was de motivatie heel ver te zoeken. Nu moet ik eigenlijk vanavond maar ik weet niet of ik dat ga redden (en mezelf kennende ga ik dan ook geen zin hebben).
Hebben jullie dat ook met dit weer en als het dan ook nog eens donker is, dat je dan gewoon geen zin hebt om naar buiten te gaan?

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:21

Yep. Ik probeer zoveel mogelijk in het licht te doen.

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:33

Bij komt demotivatie vooral door regen, heb daar toch zo'n ontzettende hekel aan :r Gister dus ook ondanks het heerlijke weer - maar de constante buien tussendoor - uiteindelijk pas om half 5 gaan lopen. Achteraf wel echt heerlijk gelopen en m'n flow weer wat terug!

Arzil da's toch gewoon een net tempo? Er lopen een boel snelle mensen hier, maar als ik dat tempo haal op een bosloopje ben ik altijd blij :D

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:40

Daan_O schreef:
Hebben jullie dat ook met dit weer en als het dan ook nog eens donker is, dat je dan gewoon geen zin hebt om naar buiten te gaan?

Jep. Guilty. Vooral donker demotiveert me, koud/nat weer niet eens zozeer. Het helpt mij dat ik bijna altijd samen met iemand train, dan kan ik niet op de bank blijven zitten :+. Maar probeer wel zoveel mogelijk trainingen bij daglicht te doen.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:59

Ja vooral om nog van de bank af te komen als het eenmaal donker is vind ik lastig. Als ik eenmaal bezig ben heb ik er geen moeite mee.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:59

Overdag en in droog en windstil weer heeft ook mijn voorkeur, maar ik laat me over het algemeen niet tegenhouden door hardlopen in het donker of een spatje regen. Tenzij het echt plenst. Dan wacht ik even tot het wat afzwakt, want al doorweekt aan je ronde is ook niet echt wenselijk natuurlijk. Ik probeer in ieder geval 2 rondes in dag/schemer te doen en op donderdagavond moet ik tegenwoordig wel in het donker. Ik ben ook afhankelijk hoelaat ik de jongste op bed heb liggen.

Piekosjj, 6:13 is inderdaad geen superslechte tijd, maar tot voor kort lag mijn gemiddelde op 5:45 en ik was bezig om verder te verbeteren hierin. Maar om de een of andere manier zit ik de laatste tijd steeds meer rond de 6 minuten met als dieptepunt dus afgelopen zondag. Daar baal ik dan wel van.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:08

Varieer je in je trainingen, Arzil? Rustig loopje - loopje met wat tempoblokken - interval ? Je kunt ook niet continue sneller / harder lopen, ook juist periodes van wat rustiger lopen kunnen heel goed zijn.


Dit weekend heb ik trouwens het boek 'eet als een atleet' gekocht. Het eerste deel (eet als een expert) vond ik heel goed en prettig om te lezen en de eerste indruk van dit boek is minstens zo goed. Veel waardevolle (en goed onderbouwde!) adviezen maar ook veel dingen die je naargelang je eigen situatie moet uitrekenen. Daar moet ik echt even voor gaan zitten, denk dat ik wel winst nog kan behalen op het gebied van voeding...

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:30

Plien, variaties in mijn trainingen heb ik wel, maar ik denk te weinig. Over het algemeen is mijn schema als volgt:

Dinsdag: 6 km loopje op rustig tempo (herstellen van bootcamp dag ervoor)
Donderdag: Sneller 5/6/7 km loopje
Weekend: Wedstrijdje of langere loop in opbouw naar halve marathon. Afgelopen weekend was dus de bedoeling die 14 km, maar die ging een beetje de mist in. :+

Zal absoluut niet de ultieme training zijn en interval heb ik echt een schurfthekel aan. := Maar ik denk dat ik er toch niet aan kan ontkomen.

Het boek waar jij het over hebt, klinkt wel interessant. Ga eens kijken, misschien leuk voor de feestdagen. :)

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:08

Toch een nette tijd Supervixen ondanks je beperkte training! En extra fijn dat je niet zo veel last hebt gehad van je heup.

Dat boek klinkt interessant Plien! Ik weet behoorlijk veel van voeding, maar de uitvoering is een ander verhaal. Ik heb 2 lintwormen en er is er altijd 1 wakker :+

Interval is wel goed voor je tempo inderdaad Arzil. Of je moet even een weekje (of 2) rust pakken. Misschien toch iets onder de leden. Als ik je huidige schema zie, ben je jezelf niet aan het overtrainen.

Ik loop alleen overdag (en alleen als het droog is). Momenteel 2x per week, maar normaal alleen op zondag. 's Winters pak ik iets meer sportschool. Zonder auto en met paarden word ik al vaak genoeg nat.

Zondag weer 9 km in het bos gelopen met mijn broer met gemiddeld 5.30, dus dik tevreden. Deze week wat rustiger aan. Ook met pump mijn gewicht maar braaf wat omlaag.

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:28

Lekker bezig allemaal!

Ik heb super goed nieuws :D . Afgelopen week heb ik (vrijwel) geen last gehad van mijn blessure. Vanmiddag bij de fysio dus wat 'loopoefeningen' gedaan. Overhead squats, lunges en zonnegroetjes om warm te worden. Vervolgens tripling, touwtje springen en knieheffen 1 been om de 4 passen. Ik was echt in staat om m'n fysio een hug te geven. Zo blij! Ik hoop echt zo dat ik gauw weer kan lopen

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:05

Heerlijk nieuws!

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:48

Goed nieuws Unique!

Ik ben dus niet de enige die wat minder zin heeft met dit weer en als het donker is. Gisterochtend wel weer rondje van 12km gedaan. Mijn benen wilde niet echt. Ik moet echt weer proberen wat meer regelmaat in de training te krijgen.

Voeding is nog zo’n ding, ik snoep zoooo graag (suikerverslaafd). Zeker straks in aanloop naar de marathon moet ik echt wel wat gezonder gaan eten. Goed voornemen voor het nieuwe jaar, december is toch kansloos bij mij haha.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:43

Wauw super Unique!

Voeding is bij mij inderdaad ook nog n puntje. Ik snoep ook graag.

Dinsdag weer voor de 2e keer n rondje van 8 km gemaakt en het was zwaar. Het waaide heel erg hard langs de haven en we liepen vol tegen de wind in terwijl t ook nog eens een beetje bergop ging. Toch net ietsjes sneller gelopen als de vorige keer!

Vanmiddag komt ook als het goed is mijn activitytracker binnen. Deze geeft ook de snelheid aan tijdens het lopen en de hartslag. Ben eens benieuwd of ik hiermee betere resultaten mee ga behalen.

hwn
Berichten: 4699
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:41

Niet echt het lekkerste loopweertje momenteel, maar gisteren geluk gehad tijdens mijn loopwedstrijd, het is droog gebleven, en de wind was ook wat gaan liggen.

De vorige wedstrijd had ik het iets te zwaar gehad, vond het niet leuk meer, en de wedstrijd van gisteren was er eentje met zware concurrentie, dus ik wist dat er sowieso geen ereplaats in zat. Dus redelijk achteraan gestart, met de bedoeling om gewoon bij mijn clubmaatjes te blijven. Dat lukte voor 500 m, maar toen stak de adrenaline de kop op, en moest ik er toch weer vandoor. :)

Best wel lekker gelopen, ik kon redelijk constant tussen 13 en 13,5 km/u blijven, af en toe sneller, soms ook trager (was nogal moeilijk inhalen), maar ik was stomverbaasd toen ik bij de finish een extra envelop kreeg (met een waardebon van 5 euro van Ysco, lekker !), dat was voor de eerste 40 vrouwen, ik bleek 33ste vrouw te zijn. Twee jaar geleden was ik krap 39ste geworden, en ik liep toen aan 13 km/u, dus ik had verwacht dat ik niet in de prijzen zou vallen.

Maar vooral: het was deze keer leuk lopen, zonder afzien, benen ok, ademhaling ok, hartslag net boven het omslagpunt, dus zo mogen er meer wedstrijden zijn. :)

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:24

Super zeg!! Mooi tempo hoor.

Ik mis het lekker lopen buiten.. denk dat ik al bijna twee maanden niet meer lekker heb kunnen trainen zoals ik het wil. Dit weekend was het plan om lekker wat buiten te joggen, maar ik ben ziek. Wel goed voor mijn blessure :P

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:09

Hoi iedereen! Sinds kort ben ik begonnen met hardlopen :)
Eigenlijk valt het me enorm mee
Gisteren mijn 3e rondje gehad
Waarvan 80 % ongeveer hardgelopen
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:28

Lekker begin :)

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:54

Ja zeker! Momenteel maar 1 keer per week. Maar ga zeker opbouwen

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:48

Welkom claudiadvx!

Hwn, goed gelopen zeg!

Lauraa, heb je al met je activity tracker kunnen lopen?

Ik heb in plaats van donderdagavond, vrijdagavond mijn korte 5km rondje gedaan. En hij ging best lekker met 5:36. Vandaag had ik een wedstrijdje van 7,3km en mijn streven was om onder de 5:45 te blijven en ik zat op 5:37 dus ben niet ontevreden. Was een erg leuk loopje, maar ook heel erg veel snelle lopers zeg! Eerste man kwam binnen op 23:35 en eerste vrouw op 29:17! :wow:

Ik merk trouwens de laatste tijd dat ik steeds meer moeite met mijn ademhaling krijg. Om een of andere reden wil ik telkens diep inademen ofzo en hierdoor krijg ik voor mijn gevoel een erg oppervlakkige ademhaling. En om de zoveel tijd wil ik dan weer diep ademhalen en als dat dan niet lukt is dat niet prettig, als ik dat laatste teugje zuurstof niet binnenkrijg. Herkenbaar voor iemand?

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 00:18

@claudia: je bent al goed op weg!! Mijn 3e rondje ging echt niet zo goed hoor.

@arzil: mooie tijd zeg. 7,3 in 29:17 is wel erg snel!

Ik heb zojuist voor het eerst met mijn activitytracker gelopen! Opzich beviel die goed. Geeft elke km aan en ik kan onder het lopen diverse functies gebruiken zoals hartslagmeter, huidige snelheid, huidig tempo, aantal km dat je gelopen hebt. Moet zeggen dat de snelheid regelmatig niet klopte maar het kan best zijn dat ik nog even goed naar de instellingen moet kijken.

Wel weer super lekker gelopen. N rondje van 8 km uitgelopen met een gemiddeld tempo van 6,11. Dit is erg snel voor mij en tevens mijn pr

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:09

Goed bezig allemaal!

Ik heb sinds donderdag niet meer gelopen. Zaterdagnacht heb ik geheel onverwacht mijn pony van 29 jaar moeten laten inslapen door een heel heftige koliekaanval. Ben er zo verdrietig van.. ;( Morgen denk rustig rondje joggen..