Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:11

Eindelijk ... motivatie, mooi weer en de durf om weer een rondje te gaan hardlopen. Wat kan het ontzettend tussen je oren gaan zitten dat je 'het niet meer kan'. Maar 7K bostrailrondje op rustig tempo ging prima en dan begint ook de wil (drang klinkt iets te negatief) weer ergens op te spelen om er 10K van te maken. Denk dat ik dat beter niet had kunnen doen, want mentaal voelt het fijn, maar mijn pootjes sputteren nu al.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:39

Supervixen schreef:
Meestal gewoon accounts van instagrammers, of van merken/hardloopmerken. Hokafans doet ook regelmatig winacties.



Dank voor de tips! Gelijk ook maar een hoop gaan volgen haha.

Wat leuk je weer te zien Gem! Ik moest aan je denken.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:50

Ik hoop dat dit weer nog een tijdje aanhoudt, dat is echt het zetje dat ik momenteel nodig heb :o .
En ik ben blij dat ik nog nét voor het einde van dit topic (we naderen de 500 blz) weer mee kan praten :D

Puera

Berichten: 8108
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:29

MuSLi schreef:
Ik heb een C3+ women. De unisex heeft inderdaad wel een touwtje :j
Ah zo, handig om te weten, dank! Vind het altijd wel prettig als een broek een touwtje heeft, voor het geval ie toch wat gaat zakken. Ik fluctueer ook wel wat in gewicht soms. :+

Goed gedaan, IMAY! *\o/* Een mooi begin om je hardlopen weer op te pakken. :j

Leuk om weer van je te horen, Gem! Goed naar je pootjes blijven luisteren, dan komen die kilometers vanzelf. :j

Ik ga zondag trailen, het gaat door! 18,3 km, ben benieuwd. Ik ga er geen tempoloop van maken, maar ik ga lekker 18 kilometer genieten. Zin in! :):)

Supervixen

Berichten: 12879
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:43

Heel veel plezier Puera!

Ben benieuwd of de 7h nacht door mag gaan..want er mogen geen evenementen zijn na 18u. Dit lijkt me toch een evenement. En de 7h loop; hoe voorkom je toeschouwers? Dat is niet te doen toch.

Puera

Berichten: 8108
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:06

Misschien wordt het als amateursport beschouwd?

Dat met die toeschouwers snap ik ook niet helemaal. Er wordt dringend verzocht om niet als toeschouwer te komen maar er zullen altijd mensen die vinden dat zij een uitzondering op de regel zijn.

foxy80

Berichten: 7908
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 09:39

Misschien is een vrije start wel de oplossing. Zo moet je bij ons geen mondmasker dragen bij een loopevenement. Alleen bij inschrijvingszone en sporttassenbalie.

Supervixen

Berichten: 12879
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:02

Vanmorgen met onze trailcrew een rondje Kootwijkerzand gedaan van 13.5km. Echt genoten.

Gaucho was jij dat die daar een route zocht? Deze is echt tof, aanrader. Had hem al eerder gepost hier.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:27

Stille meelezer hier! Wat is dit toch een heerlijk motiverend topic met jaloersmakende foto’s :j
Kan mij helemaal vinden in jullie hardloop plezier en loop zelf ook graag. 5,8 of 10 km. In de ochtend voor mijn werk, lampjes aan en gaan of in het weekend waar het mooi is.

Helaas nu weer in de opbouw fase vanwege mijn schildklier, maar de eerste 5 km is alweer gelukt. Mijzelf nieuwe schoenen cadeau gedaan en voor morgen weer een leuke route uitgekozen. Wat is jouw geheim van de mooie actie foto’s supervixen?

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:42

BB80 schreef:
Stille meelezer hier! Wat is dit toch een heerlijk motiverend topic met jaloersmakende foto’s :j
Kan mij helemaal vinden in jullie hardloop plezier en loop zelf ook graag. 5,8 of 10 km. In de ochtend voor mijn werk, lampjes aan en gaan of in het weekend waar het mooi is.

Helaas nu weer in de opbouw fase vanwege mijn schildklier, maar de eerste 5 km is alweer gelukt. Mijzelf nieuwe schoenen cadeau gedaan en voor morgen weer een leuke route uitgekozen. Wat is jouw geheim van de mooie actie foto’s supervixen?

Ik las 5,8km in plaats van 5km, 8km of 10km :') vond het al wel heel specifiek. Haha.

Fijn dat je nu weer aan de 5km bent gekomen... Nieuwe schoenen en leuke route doet het inderdaad altijd goed! :j

Puera

Berichten: 8108
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:06

Genieten, SV! Leuke foto’s!

Fijn dat het opbouwen goed gaat, BB80. Nieuwe schoenen werken altijd extra motiverend, vind ik. :))

Supervixen

Berichten: 12879
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 19:15

Ehmm geheim van de mooie actiefoto.. gewoon meerdere maken, dan zit er meestal wel wat bij. De telefoon van mijn vriend maakt bewegingsfoto's van twee seconden, daar kun je makkelijk een screenshot uit maken.
Je wordt er ook handiger in als je het vaker doet.
En ik heb ooit de opleiding tot vakfotograaf gevolgd, misschien helpt dat soms ook mee.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:19

Bedankt voor de reacties en de antwoorden, ik blijf lekker meelezen hier en ga morgen ook genieten van alle kleuren het bos!
Als het lukt maak ik een foto _/-\o_ Ik gebruik weleens de zelfontspanner op mijn Applewatch maar wil eigenlijk niet stoppen onderweg.

Ga nog even ‘afkijken’ op de vorige pagina’s van dit topic. Fijn loop-weekend allemaal en succes voor de mensen die morgen officieel starten.

gaucho

Berichten: 9540
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:40

Morgen Maarten Maartenstrail *\o/* Zin in.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:43

Hier lekker een bezoekje aan een kat gecombineerd met lopen :)

Edit: volgend jaar wil ik de Gent halve marathon weer meelopen op 27 maart. Straks een kiezen met welke garmin coach ik wil voorbereiden. Jeff is lekker omdat het zalig lange lopen zijn en verder niet veel trainingen. Maar weet nog niet…

gaucho

Berichten: 9540
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:51

gaucho schreef:
Morgen Maarten Maartenstrail *\o/* Zin in.


En voor volgende week lijkt jouw Radio Kootwijk rondje erg tof SV

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 00:27

Ik vandaag unne paarduh-wedstrijd gehad. Minstens zo vermoeiend :D .
(oftewel, lees: je kunt beter gaan hardlopen :+ )

Sherivey
Berichten: 8700
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 09:10

SV, mooie foto's weer :j

Gaucho, succes vandaag! :D

Ik heb gisteren 13 km hardgelopen. Vertrokken met de lichtjes aan over verharde paden en door het bos terug. :D

Was wel even pittig gezien ik ongeveer 3 uur geslapen had. Maar tempo lag gemiddeld op 6:30, wat voor mijn doen tijdens een duurloop heel netjes is.

Ook meteen de afstand voor mijn eerste World Ekiden team gelopen. Ik moest het 10 km deel doen.

gaucho

Berichten: 9540
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:51

Was echt heerlijk, rustig begonnen en vervolgens heel constant kunnen lopen met alle blubber, bladeren en heuvels :D Eigenlijk alleen maar mensen ingehaald. Bos was echt prachtig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:52

Goed gedaan! Ik ga zo ook voor een rondje :)

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:02

Wat leuk @Gaucho! Fijn dat je lekker gelopen hebt.

Ik heb vanmiddag even de auto gepakt om een rondje te lopen in een andere omgeving. Rondje langs het meer, lekker rustig daar :D 10km rondje kom je dan precies uit.

Afbeelding

Afbeelding

foxy80

Berichten: 7908
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:30

Ik heb deze ochtend een flinke intervaltraining gepakt. Overmorgen dan weer duurloop van 8 km denk ik

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:31

Leuk hoor!

Ik moest naar een katje en met een omweggetje kwam ik uit op 9 km. Ik heb echt weer zin in lange lopen.

Supervixen

Berichten: 12879
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:04

Lekker bezig allemaal!
Hier een korte trailrun van 11.5km met mijn vriend.

Woensdag ga ik rennen voor de ekiden, 10km. Ik ga er geen snelle tijd van maken, want het plan is om zaterdag een lange trail te lopen. Als in marathon of langer. Maar ligt ook aan het weer, geen zin om zo'n afstand in de regen te lopen. En natuurlijk moet ik me lichamelijk goed voelen.

Luxorvalkje
Berichten: 1942
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:52

Ik heb vooral mee gelezen met jullie avonturen.
Lekker bezig allemaal. En die paar hobbels op de weg gaan helemaal goed komen.

Eigenlijk was ik in training voor Londen, maar dat ging niet door (rare eisen reisorganisatie).
Ook de marathon van New York ging niet door omdat ik het land niet in mocht.
Dus training was gedaald naar een dieptepunt. Het hoort niet, maar ik was er echt even klaar mee.

Nu kwamen vorige week nog een paar startnummers beschikbaar voor de Dopey Challenge in Walt Disney World. In een opwelling heb ik me ingeschreven. Gisteren daalde het besef in wat ik heb gedaan en overheerst het : Oh crap, waar ben ik aan begonnen. Het is namelijk al over 52 dagen.