Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piekosjj

Berichten: 5456
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:57

Hahah Gem wat een avontuur :')
Mijn tempoloopje van vandaag ging niet zo lekker, kon om een of andere reden m'n ademhaling echt to-taaaal niet onder controle krijgen en dus uiteindelijk na vele stukjes wandelen maar wat eerder gestopt door de gigantische steken die ik kreeg. Volgende keer beter :)

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:14

Oh Gem, wat een superafstand en dan ook nog avontuur! Hop hop!

Nadjajump, knap gedaan! Mooi tempo en zeker voor een halve marathon. Jij zal wel op een roze wolk zitten :D

Nananana! Ik ren mijn vervelende vriend er eindelijk uit. Die gewoon twee weken niet loopt en in een hazentempo over het asfalt vliegt. Sjongejonge.
Hij wilde wel samen lopen vanavond. Ja, is goed joh. Mak an hè? Ik heb al ruim 17,6 km gelopen afgelopen zondag. Mét heuvels, zeg.
Na 800 meter kwam ik een Strava segmentje tegen en daar moest ik natuurlijk even de pas erin zetten. 900 meter lang. Helaas weer 4:47, net als laatst :P Vriend liep toen al hijgend en puffend achter me aan _O-
Na 6 km heb ik elke 500 meter gehoord: hoe lang nog? Hoe lang nog? Nog zó lang?!
En toen ik na 9 km nog even ging sprinten hoorde ik hem hijgen als een oud paard :')
Nu heeft hij allerlei trainingsplannen haha! Hij kan het lekker niet hebben dat mijn conditie veel beter is. Heel kinderachtig, maar ik voel me zo'n sportieveling vanavond :')

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:04


Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:51

Haha Gem wat een avontuur. Gelukkig lieten ze je zonder al te veel gedoe gaan...

Heerlijk Lisitano, beloning voor al het trainen :) Groot gelijk dat het lekker voelt. Wrijf het er maar lekker bij hem in in.

Ik vorige week griep gehad dus een week niet gelopen. Dinsdag baantraining maar nog niet top fit dus viel zwaar. Gisteren een duurloop gedaan van 12 km en het ging heerlijk! Dit was de 1e keer dat ik een duurloop deed en echt kon genieten,voorheen was het vaak een mentale strijd: 'zal ik gaan lopen? ik zweet zo veel... Mijn teen kriebelt... Mmm misschien doet mijn linker heup een beetje pijn etc.'. Nu gewoon echt lekker gelopen en mooi gemiddeld tempo van 5.30 min/km. Voor ik het wist was ik alweer thuis!
Helaas is mijn Polar horloge gisteren overleden... Krijg nu een nieuwe voor mijn verjaardag maar moet ik dus nog een maandje op wachten, dus aankomende maand gedwongen zonder horloge lopen.

Supervixen

Berichten: 12867
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:25

Heerlijk Venthe! Zo'n duurloop is altijd lekker als het vanzelf gaat.

Ik heb vanmorgen weer voor het eerst in het bos gelopen na mijn vakantie. Dat viel niet mee zeg. Helaas had ik gisteren en vanmorgen ook nog last van mijn buik door dat vieze vliegtuigeten, dus dat werkte ook niet mee.
Maar goed, volgende keer beter. Ik ga weer opbouwen naar halve marathonafstand trail.

julya

Berichten: 677
Geregistreerd: 09-04-09

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:09

Ik wilde gister mijn eerste poging tot 5km doen. Kreeg ik na 10 minuutjes een migraine aanval... morgen nog maar eens proberen

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:38

Zo lekker gelopen vandaag! Na eindelijk toegeven dat ik echt in een dipje zat even heel kritisch gekeken. Twee dingen vielen me gelijk op: gewoon te weinig getraind afgelopen tijd en te veel willen. Dus toch weer schema’s opgezocht en eentje gekozen die ik leuk vond. Nu dus in week drie van opbouwen van 5 naar 10. Even een stapje ‘terug’maar loop gelijk weer een pak fijner!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:45

Fijn Poes! De 'weg' kan niet alleen maar omhoog lopen. Soms ff een stukje vlak lopen of een lichte afdaling ter ontspanning en dan kun je weer pieken! Wat een beeldspraak

hwn
Berichten: 4722
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:46

Nadat gisteren mijn intervaltraining - letterlijk - in het water gevallen is, vandaag dan maar n duurloopje gedaan met de club. We waren plots met n groepje van 3 vrouwen, en waren zo enthousiast aan het tetteren over privé zaken, dat we ons 2x van route vergist hebben.

Viel me wel op dat ik zowat de enige ben van de club die totaal niet hijgt of zwaar ademt na het lopen. Blijkbaar kan je ook met n bescheiden A-cup toch n grote longinhoud hebben. :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:49

Wat zou je cup daarmee te maken hebben?
Hier gisteren ook niet gelopen door de stortregen. Vanmorgen bleek dat het om om 5u alweer nog donker was. Vnv in de gietende regen vertrokken maar deed toch deugd.

Gem: poëtisch hoor :D

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 23:08

hwn schreef:
Nadat gisteren mijn intervaltraining - letterlijk - in het water gevallen is, vandaag dan maar n duurloopje gedaan met de club. We waren plots met n groepje van 3 vrouwen, en waren zo enthousiast aan het tetteren over privé zaken, dat we ons 2x van route vergist hebben.

Viel me wel op dat ik zowat de enige ben van de club die totaal niet hijgt of zwaar ademt na het lopen. Blijkbaar kan je ook met n bescheiden A-cup toch n grote longinhoud hebben. :)

He? Je cupmaat? Kleine borsten zijn voor hardlopen sowieso een voordeel, believe me :+

Lekker Poes!
Na zo'n dipje knal je zo weer een stuk omhoog, ik had dat in elk geval wel. Als je motivatie maar weer lekker aan gaat *\o/*

Ik ben wel lekker bezig. Ik ga steeds makkelijker snel, de afstanden gaan goed en makkelijk. Ik kan in een steady tempo in een lekkere pas komen die ik voor m'n gevoel eeuwig vol kan houden.
Wat is lopen leuk zo! En ik heb heel veel zin in komende herfst en winter, als ik weer veel met de honden weg kan. Dan kan ik ook eindelijk starten met de training van mijn andere hond, die vindt het hardlopen in donker vooral fantastisch.
Wat voelt een beetje motivatie toch fijn :D

Supervixen

Berichten: 12867
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 07:18

Mijn conditie heeft wel een deukje opgelopen door de vakantie. Eergisteren bijna 16km getraild en dat viel niet mee! Straks eerst werken en dan vanmiddag op de weg lopen. Hoe ver, dat ligt eraan hoe lekker het gaat.
Ik dacht dat ik zondag een trail moest lopen, maar heb me vergist. Is pas het weekend erna gelukkig :+

Ben ook een poging aan het doen om krachttraining voor mijn bovenlijf weer op te pakken. Ik vind er alleen niks aan, dus ben benieuwd of ik het volhou.

Lisitano heerlijk zeg. Ik kijk ook uit naar de herfst. Het bos is dan zo mooi en de temperatuur lekker.

Poes, die motivatie komt vanzelf weer. Iedereen heeft wel eens een dipje.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 23:09

Ik kom weer even onder mn steen vandaan! Vanmiddag bij de fysio geweest en het zag er goed uit. De ontsteking was er uit en de bobbels (geen idee hoe het heet) die je kon voelen naast mijn schenen waren ook volledig verdwenen. Ook is de pijn in het dagelijks leven zo goed als helemaal weg. Alleen bij het omhoog sjouwen van de boodschappen krijg ik weer een beetje last. Volgende week nog 1 behandeling en afhankelijk van hoe die behandeling gaat hoef ik niet meer terug en mag ik langzaam weer beginnen met de crosstrainer en later voorzichtig met hardlopen. Hoe en wat precies bespreken we volgende week! Ik heb geluk gehad dat ik direct ben gestopt toen de pijntjes begonnen waardoor het nu vrij snel geneest.
Ik hoop dus dat ik snel weer mee kan praten!

s1993

Berichten: 2124
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:46

Fijn dat je lekker hebt gelopen Venthe! Ik kan zo genieten van zulke duurloopjes :)

SV, jij doet ook mee aan de steamtrail toch?

Poes, verstandig om dan even een stapje terug te doen. Dat je weer kan geniten van het lopen en gemotiveerd blijft.

Lisitano fijn dat het goed gaat. Ik zie wel een beetje op tegen het donker dat weer gaat komen in de winter, liep vanochtend om 5.30 en het was echt nog behoorlijk donker. Voor korte rondjes niet erg, maar mijn lange duurlopen begin ik vaak rond 6.30 en kom ik op veel paden zonder verlichting....

Fijn dat het weer de goede kant op gaat Laura! Goed dat je bent gestopt toen je lichaam aangaf dat het niet ging, daar heb je op de lange termijn zeker profijt van :)

Vanochtend heel lekker gelopen, eerst 10 min warmlopen (waarbij mijn linkerbeen wat stijf voelde maar trok snel weg), vervolgens 20 minuten tempo en daarna nog even uitlopen. Tempo lopen zou ik ook echt vaker moeten doen maar moet mezelf altijd even streng toespreken om te beginnen :o Zondag weer duurlopen *\o/*

Supervixen

Berichten: 12867
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:55

Ja daar doe ik ook aan mee!
Loop je met de voorloper of alleen?
Ik met de groep.

Vanmorgen ruim 15km in het Deelerwoud gelopen. De hei is nu op zijn mooist, staat prachtig in bloei.
Mijn conditie gaat alweer wat vooruit gelukkig.

Zondag ga ik met mijn instagram hardloop vriend lopen als alles meezit. Dat wordt vast weer een flink tempo. Ik hoop dat het een beetje droog is zondag.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 22:24

roosje78 schreef:
@greetje, waar loop jij mee dan in de zomer? Mijn bovenbenen schuren langs elkaar en met een kort broekje zou ik mezelf kapot lopen. Heb eigenlijk nog niet iets anders gezien, dus als je ideeën hebt , graag!

Ik loop behalve in de koude wintermaanden altijd in een korte tight. Geen last van bovenbenen die langs elkaar schuren. Maar als je daar last van hebt kun je toch een iets langere korte tight nemen.

Afgelopen weekend een natuurultraloop in de Eifel gelopen. Blijft een schitterend gebied. Volgende week een marathontrail op de Veluwe.

s1993

Berichten: 2124
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:58

Ik ga ook met de groep lopen, ben niet zo goed in navigeren en het lijkt me ook gezellig zo :)

Supervixen

Berichten: 12867
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:35

Leuk!

Vandaag ging het trailen eindelijk weer lekker. Mede omdat ik het niet zo warm had door de regen.
19km getraild :). Ik had gisteren waterproof mascara van de etos gehaald. Kom ik terug in de auto, zie ik eruit als een enorme panda! Vandaar dat wat mensen me raar aankeken :')
Tijd om nieuwe aan te schaffen. Iemand goede ervaringen met waterproof mascara die niet te duur is?? En dus wel waterproof is..

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:08

Stille meelezer meldt zich: essence sportmascara. Heeft zondagmorgen 25km in de stromende regen overleeft.

Supervixen

Berichten: 12867
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:07

Dank u!

lies_sparkle

Berichten: 6131
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:59

Wat is iedereen goed bezig!
Hier ging het ook top, lekker aan het voorbereiden voor de komende wedstrijdjes tot gister :+
Ik ben gister ineens ‘door mijn rug gezakt’, ik heb ontiegelijk veel spierspanning en kramp in mijn rechterkant halverwege dat ik nog net wat kan lopen...
Dus t gaat lekker, hopelijk is het snel weer voorbij....

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 20:13

Ik wil hier ook wat actiever meekletsen als dat mag. Mijn man heeft na 8 jaar zeer onverwachts een punt achter onze relatie gezet en ik zit midden in mijn marathontraining. Mijn loopmaatjes van de atletiekvereniging steunen mij enorm maar dit topic zou een goede stok achter de deur zijn.

Supervixen

Berichten: 12867
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 20:48

Heftig Angela_, sterkte daarmee.
Voor welke marathon train je?
Helpt het lopen je een beetje om je hoofd leeg te maken?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:04

Oei lies hopelijk is je rug snel beter.

Welko Angela. Wat heftig! Hoe gaan je trainingen?

Bij mij gaat lopen erg goed maar de buitenkant van mijn knie is wat gevoelig. Even goed luisteren naar mijn lichaam dus. Teer beestje.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 08:25

Supervixen: ik zou eigenlijk Keulen gaan lopen, maar omdat ik daar dan alleen heen moet (ik zou met mijn ex een weekendje gaan) heb ik besloten te switchen naar Eindhoven. Daar kan ik met mijn loopmaatjes naar toe. De trainingen gaan wel goed, maar het is wel heftig in combinatie met de energie die dit alles vreet.