Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:24

Gem: Klinkt alsof je een flinke smak gemaakt hebt, gelukkig helpt de aloe vera.

S1993: Flinke duurloop gedaan zeg! Hoe ziet je normale trainingsweek eruit? en inderdaad nog maar 6 weken tot de marathon, SPANNEND!

supervixen: waar loop de halve marathon volgende week? fijn dat je Veluwse trailrun zo fijn ging, en dan ook nog redelijk vooraan meelopen. Goed gedaan!

Piekosjj: Het lijkt me inderdaad in Zweden wel lastiger om te blijven lopen in de winter, maar daarvoor woon je wel in een waanzinnig mooie omgeving! <3

Listano: Leuk je eerste halve! Heb je een doel voor ogen of ga je lekker genieten en uitlopen?

Elles: Wellicht dat je wel sterker bent door de krachttraining, maar door de eenzijdige belasting van het lopen zou ik wel echt voorzichtig beginnen en heel rustig opbouwen.

Greetje: spannend zo'n 100km! Ik kan me er zo weinig bij voorstellen hoe dat moet zijn, ik vind een marathon gewoon echt al lang zat, haha. 2 loopmaatjes van de atletiek hebben zich ook helemaal op het ultralopen gericht en die zijn momenteel bezig met de transalpinerun. Diep diep respect als mensen tot zoiets in staat zijn.

Hanmar: jij ook al zo fijn gelopen op de veluwse trail! Ik zit zelf op een pasfrequentie van rond de 183 tot 189 gemiddeld. Dit is mijn natuurlijk pas, ik heb er buiten loopscholing nooit iets aan gedaan. Ik ben overigens wel een voorvoetlander, blijkbaar heeft dat er ook wel wat mee te maken.

Venthe: Gefeliciteerd met je PR en een hele nette tijd!

Morris: Altijd leuk en motiverend om je in te schrijven voor een loopje in eigen woonplaats toch?

Ik heb vrijdagavond met een loopmaatje mijn training afgewerkt, ik moest 15 minuten inlopen 30 minuten op marathontempo en 15 minuten uitlopen. Het ging echt super vlot en makkelijk. Echt ideaal om zo het weekend te beginnen. Hij gaat me overigens hazen op de marathon, niet zo zeer voor een vlotte tijd maar wel zodat ik niet onderweg ga piekeren enzo.

Zondag zijn we met de club naar een wedstrijd gegaan in de buurt. Dit was een 5 en een 10km loop door het bos om een plas heen. Wij hebben eerst een ronde van 5km warmgelopen, en toen zag ik al dat dit niet mijn ding is. Bergje op en af, gravel, zand en bospaden en geen asfalt. Ik ben hypermobiel en loop vrij onzeker in het bos en zwik heel snel mijn enkels/knieen/heupen. Ik zei nog tegen mijn trainster dat ik gewoon ging lopen en heel wilde blijven, zeker voor de marathon.
Uiteindelijk na de start mezelf redelijk snel vrij kunnen lopen en met een groepje mannen mee kunnen lopen die een fijn tempo liepen. De eerste ronde was best druk op de smalle paadjes omdat de 5km loop tegelijk startte en daardoor heb ik de eerste ronde vrij onzeker gelopen. De 2e ronde ging een stuk fijner, heel veel mannen voorbij gegaan en rond om mij heen liep geen enkele vrouw dus ik had geen idee waar ik lag qua uitslag. Bij de finish kwam ik binnen in een tijd van 49.11 en dat is een verbetering van bijna 2 minuten op mijn PR en daarnaast heb ik ook meteen mijn PR op de 5km aangescherpt haha. Ik bleek bij de prijsuitreiking 3e in de vrouwen onder de 40 klasse te zijn geworden. (er was geen vrouwen35) En 5e dame overall. Ik had dit totaal niet verwacht, en echt een fijne opsteker nu het thuis allemaal niet zo lekker gaat is het fijn om iets te hebben wat wel goed gaat. Nu weer lekker doortrainen, over 2 weken loop ik nog een halve en over 4 weken nog een 10km en dan is de marathon alweer. *\o/*

Piekosjj

Berichten: 5456
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:34

Wat een super bijleespost Angela!
En voor iets waar je niet fijn op kunt lopen heb je toch een hele scherpe tijd gelopen! Wat is je goal voor je marathon?

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:42

Ik hoop richting de 4 uur te komen. Afgelopen jaar liep ik hem in 4.26.01 maar toen woog ik bijna 20kg zwaarder, dus ik hoop dat ik er nu ook wel iets vanaf kan snoepen. Het ultieme doel (wat misschien niet haalbaar is voor deze marathon) is wel onder de 4 uur komen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:07

Heel heel héél stiekem loer ik wel eens naar de hele marathon, maar ik denk dat het verstandiger is om bij de halve te blijven en dan in verschillende zwaartes (hoogtemeters, temperaturen etc. etc) te lopen. En de langere trails ... zag eens een filmpje langskomen van iemand die lange trail in Luxemburg deed en dat lijkt me zo fantastisch. Dat geklauter, door beken waden en gewurm door spleten en spelonken. Gewoon berggeitje spelen, net als vroeger op vakantie.... maar dan een bietje verder weg mogen van de camping :D *D O:).

Afgelopen zaterdag voor de warmte uit met de loopgroep een duurtraining gedaan. Plan was 14, het werden er 16 en als iemand me had gezegd dat ik er nog 5 moest omdat we eigenlijk een HM deden, had ik ze nog zo uit mijn mouw geschud. Zo lekker ging het <3 .

Nozidia

Berichten: 1316
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Aan de kust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:53

Lisitano schreef:
Leuk! Het wordt mijn eerste echte!
Ik heb de afstand weleens als oefening gelopen maar wel met kleine pauzes (o.a. voor een boete van een boa :') ).

Ik ken de omgeving goed, heel mooi daar!


Oh spannend je eerste halve en meteen een mooie! :D
Ja ik ben daar ook zeer bekend, ik woon er namelijk haha dus loop sowieso veel in de zuid/noord duinen en het strand. :) Gisteren nog een heerlijke duurloop gemaakt van 18km door de duinen en over het strand weer terug! Heb ook echt zin in deze halve, ga denk ik geen pr lopen (die ligt nu op 1:57) dat komt een andere keer wel weer. :D

Ik loer ook wel eens stiekem naar een hele marathon.. maar daar wacht ik nog wel even mee wil er sowieso ooit een lopen, lijkt me echt een magische ervaring. :P

Supervixen

Berichten: 12865
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:58

Angela ik loop de halve volgend weekend bij de 30 van Amsterdam noord.

Lijkt me inderdaad heel lastig als je hypermobiel bent en dan op onregelmatige paden moet lopen. Maar alsnog een prachtige tijd neegezet!

Gem altijd heerlijk als het lopen bijna vanzelf gaat.

Een hele marathon lopen lijkt mij vooral een pijnlijke ervaring :')
Ik ga er niet aan beginnen, 25km ofzo is mijn max. Kost me anders teveel tijd ook qua training.
Maar respect voor iedereen die daar aan begint.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:27

s1993 schreef:
Spannend de 100km Greetje! Tot hoever loop je dan eigenlijk tijdens trainingen?

Ik had de afgelopen twee maanden twee marathons en twee ultralopen van resp 58km en 56km gepland. Alleen een van die marathons is afgelast en heb ik dus niet gelopen. En vanwege de warmte is dat een gewone duurloop van 33km in de vroege ochtend geworden. De andere drie zijn dus mijn lange duurlopen geweest. Verder bijna iedere week een duurloop (met tempoblokken) van 30-35km. Weekomvang ligt op gemiddeld 100km/week. Maar varieert van 85km-120km. Maar de eerste helft van het jaar ook al 4 ultra's (resp. 46-86-96-64km) en een marathon gelopen. Dus de 'wedstrijden' zijn voor mij vaak trainingen voor weer een andere wedstrijd.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:30

Ja ik heb vnv 7km gerend :’)

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:39

Zeven km is op dit moment voor mijn nog wáy out of my league, poes :') Dus ik vind het een hele afstand :)) Ging het een beetje? De temperatuur is in ieder geval een stuk aangenamer, de komende tijd :)

Jij verslijt ook schoenen, Greetje! Ik neem aan dat jij meerdere paren hebt staan? :)

Hier een rustdag. Ik voel nog m'n kont van benendag en een dag later een potje squashen was even wat heftig voor het onderstel, merk ik :') Morgen na het werk weer even een rondje draven.

Supervixen

Berichten: 12865
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:40

poes schreef:
Ja ik heb vnv 7km gerend :’)


:')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:32

Elles: het ging ok dank je :D ik ben hier echt het kneusje haha. Maar komt goed. Zolang ik maar lol heb toch? ! :D

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:01

Wat een leuke posts weer allemaal van allerlei prestaties. Lekker bezig!

Die halve marathon wil ik graag uitlopen. Ik ga gewoon als altijd in mijn comfortable tempo lopen en ik zie wel hoe het gaat. Het zal geen toptijd worden in elk geval, ik ga lekker om me heen kijken en genieten van elke pas <3

Gisteren heuvel- en traptraining gedaan. Jeetje :') ik moet dat dus vaker gaan doen. Maar wat is dat leuk!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 05:32

poes schreef:
ik ben hier echt het kneusje haha.

Nee hoor, nu ik er ben, ben jíj het kneusje niet meer! :P

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:42

Elles schreef:
poes schreef:
ik ben hier echt het kneusje haha.

Nee hoor, nu ik er ben, ben jíj het kneusje niet meer! :P

Nee, nee, echt niet!
Ik ben nu 1,5 jaar bezig en het beginnen was zo leuk! Elke loop kun je weer zo verbeteren. Het nadeel zijn de pijntjes maar dat gaat echt over.
Zolang je geniet ben je absoluut geen kneusje! Lekker doorgaan *\o/*

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:16

Elles, ja dat kun je verwachten na squashen :') _O- !

Hier nog een kneus ... kan nog steeds geen lange broek dragen over de kapotte knieën.

Ik schat mijn rondjes vaak zo slecht in. Een wikiloc loopje dat 12 km moest worden werd uiteindelijk 16 km omdat ik ergens weer een misrekening had. En dan had ik nog ergens afgesneden ook :? . Gelukkig eten en drinken bij me (behalve 2 vieze dropjes en een paar slokken water niks van nodig gehad), dus een HM - afstand zou ik ook nog wel hebben kunnen lopen. Maar moest een beetje op tijd terug, schip moest nog varen :oo

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:26

Ah! Jij gebruikt ook Wikiloc. Ik ben zo blij met die app. Heel leuk om nieuwe routes te proberen.
Helaas niet veel leuke in de omgeving, maar een half uurtje rijden en ik ben in een prachtig uitgestrekt duingebied met heel veel routes. Wel een beetje klooien soms, ik heb een richtinggevoel van niks dus ik moet m'n telefoon eigenlijk de hele tijd in m'n hand houden om niet verkeerd te lopen :=

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:29

Niet echt gebruiken hoor, meer omdat ik met het schip op veel verschillende plaatsen kom is het makkelijk om inspiratie op te doen waar het leuk of mooi lopen is. Veel mensen plaatsen een beetje dezelfde routes, dus kun je er vanuit gaan dat het daar fijn wandelen of fietsen (en dus ook hardlopen is :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:31

Op vente exclusieve nu saucony loopschoenen met veel korting! Ik had 180 euro korting op 2 paar.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:55

Je kunt niet eens op de website kijken zonder eerst je gegevens af te geven......

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:23

Voor zoveel korting geef ik mijn Facebook account wel op :D bestel er al jaren regelmatig, het is gewoon net als zalando lounge :j

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 22:05

Vanmorgen vroeg een HM - afstand gelopen (waarvan 18,5 kilometer met een maatje van de loopgroep) heerlijk om de bevestiging te krijgen dat ik tamelijk zorgeloos kan inschrijven voor Breda, Eindhoven of de HM van Ell *\o/* .

s1993

Berichten: 2124
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 12:39

Neejoh jullie zijn geen kneusjes, het is juist leuk dat er zoveel verschillende mensen in dit topic zitten :) Bij mij was hardlopen in het begin helemaal niet leuk, heel snel buiten adem waardoor ik het niet lang volhield en altijd last van mijn schenen. Toen met wat krachttraining en een heel rustig schema opgebouwd en inmiddels loop ik zo'n drie jaar blessurevrij en geniet ik ontzettend van lange afstanden :) Maar vraag me niet om in een hoog tempo te lopen want dat houd ik niet lang vol en gaat de lol er bij mij ook snel af.

Lekker Gem! Wat voor tempo lopen jullie?

Afgelopen vrijdag voor het eerst intervallen gelopen met mijn pony, dat was even wennen voor hem (normaal doe ik vaak een rustig loopje met hem), maar wel lekker! 10x 1min versnellen gedaan (de eerste keer was hij nog heel enthousiast, op het einde wat minder :p )

Vanochtend langzame duurloop gedaan van 3 uur, heel relaxed nog een podcast geluisterd en om me geen gekeken. Viel me niks tegen. Dat geeft vertrouwen voor de marathon!

Supervixen

Berichten: 12865
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:49

Fijn dat het lekker ging s1993, voor welke marathon ben je aan het trainen?

Ik heb vandaag de halve marathon bij de 30 van Amsterdam Noord gelopen. Mijn vierde halve marathon dit jaar. Getwijfeld of ik moest gaan, want ik ben al een paar dagen niet fit/verkouden. Toch maar gelopen. Genoten van de mooie route en het ging op de laatste kms na ook best lekker. Geen p.r. gelopen, maar dat had ik ook niet verwacht.
Op naar de halve in Keulen volgende maand!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:19

s1993 schreef:
Lekker Gem! Wat voor tempo lopen jullie?

Gisteren heb ik mijn loopmaatjes tempo aangehouden. Dat gaat niet zo zeer sneller of langzamer, maar hij is erg zoekend naar de vorm waarin hij zo lang mogelijk aan één stuk door kan lopen. Ik zeg vaak: M heeft alleen een aan / uit - knop :D . Hij begint vaak te snel, weet dat ook, maar krijgt het niet onder controle.

Als ik voor mezelf zou lopen, ligt mijn huidig tempo voor de HM rond de 6.16 min / km. Dan heb ik het cruisecontrol gevoel op die afstand. Maar zal je eerlijk zeggen: ik loop niet op een tijd of tempo, interesseert me helemaal niks. Ik loop op gevoel, en dat is meestal rond de 6.16 op de langere afstanden en op de ca 10K rond de 5.50. Mits, maar, als, tenzij ... enz enz enz :D :') . Als ik boos ben, loop ik ineens het vuur uit mijn schenen, maar heb ik het echt niet beter naar mijn zin als ik daarna de tijd zie. Het doet me niks.
Afstanden uitbreiden wel ... gisteren 22 km aangetikt (zag ik pas toen ik thuis was), maar dat gaf wel een kick. Langzaam richting de magische 30 :7 .

s1993

Berichten: 2124
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:57

Ik train voor de marathon van Eindhoven :)
Fijn dat je halve alsnog best lekker ging, ben je inmiddels weer fit?

Haha Gem, dat klinkt als mijn vriend die gaat hardlopen: begint veel te snel en na een paar minuten staat hij dan te hijgen. Zelf zegt hij dat dat door astma komt, maar ik weet zeker dat conditie en tempo veel meer van toepassing zijn bij hem. Als ik op dat tempo start houd ik het ook niet lang vol :D Heerlijk die afstanden uitbrieden Gem, ik heb een beetje hetzelfde :)

Had maandag en dinsdag hardloopvrij gepland om bij te komen van mijn lange duurloop. Wilde gister weer lopen maar ben helaas niet fit.... Vandaag ga ik wel wandelen en dan hoop ik morgen weer te kunnen lopen.