Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 07:20

Wauw ik heb echt respect dat jullie zo’n afstanden lopen! Ik heb het vandaag alweer zwaar na die luttele 15 km :o en dan ben ik nog niet eens snel. Daar gaan we eerst maar eens aan werken voordat ik nog eens een halve marathon ga doen. Ben nu echt zo’n slak voor mijn gevoel -O- hoewel de loopjes dus wel lekker gaan en mijn intervallen wel echt beter worden. Maar goed, dat tempo moet toch echt ‘normaal’ tempo gaan worden hoor

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:44

Haha Supervixen jouw benen! Zal inderdaad lekker modderig geweest zijn, pff wat een slecht weer gisteren...

Hwn, verstandig hoor dat je thuis bent gebleven het moet inderdaad wel leuk blijven, je doet het voor de lol!

Ik gisterochtend wel een duurloop gedaan van 60 min. Manman wat een wind en regen! Mijn route liep voor een groot deel over de dijk met volle wind van opzij. Soms echt ruk winden, ben 2x letterlijk van het pad gewaaid :+
maar ondanks de wind en regen lag mijn tempo toch te hoog... Had tussendoor niet echt op mijn horloge gekeken dus kwam ik achteraf pas achter haha. Ging dus best lekker 11,5 km in 60 min (5.16 km/min gemiddeld).

Supervixen

Berichten: 12929
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:05

Mooi tempo zeg!

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:55

Ja eigenlijk te snel dus, moest een rustige duurloop zijn op ongeveer 5.45 tempo maar ongemerkt dus te snel. Ging wel lekker!
En ik als mooi weer loper was trots dat ik was gegaan en het viel me alles mee zo in de regen :)

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:45

Ik zou willen dat ik een duurloop op dat tempo kon doen hoor! En regen kan best lekker zijn om in te lopen, erna lekker onder een warme douche en met warme choco de bank op.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:56

Jullie zijn allemaal zo goed bezig!
Ik heb sinds de slechte training na het bloedgeven niet meer gelopen (voelde me gewoon niet goed, ook spierpijn en koortsblaas enzo), ga morgen nog eens proberen!

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 00:11

Dankjewel Hinke! Dankzij jouw woorden heb ik mezelf van de bank gesleept vanavond. Ik heb voor het eerst interval gelopen :D
Ik vond het vreselijk maar zodra ik de deur achter me dicht trok toen ik weer thuis was voelde ik me heerlijk.
In de wind en hoosbui in een T-shirtje en ik heb echt hard mijn best gedaan. Ik moet nog even zoeken naar betere wegen en ook een manier om te klokken want ik kan naar dit horloge geen trainingen uploaden.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 00:41

Ik had gisteren een mooi droog momentje uitgekozen om te hardlopen :D . Ben helemaal geen lekkere middagloper, maar eigenlijk was het gewoon heerlijk. Hondtie mee, neus achterna lopen en ik ging wel zien hoe lang, hoe ver, en vooral of het droog zou blijven. En dat werd een mooi rondje van 15 km met stevige wind en een heel waterig en half verstopt zonnetje. En bij thuiskomst ging het weer uit de hemel pissen :D :') .

Morgen een klein stukje met vriendin mee. Zij wil ook af en toe gaan lopen, en vroeg of ik mee wilde om haar een beetje wegwijs te maken. Dus ik ga 3 km langzaam heen, kort rondje en dan 3 km langzaam terug. Mooi herstelloopje, want hamstring rechts is vandaag toch weer een beetje gevoelig na gisteren.

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 13:44

Gem, klinkt lekker die 15 km! en goed getimed inderdaad haha

Ik gisteren een fijne baantraining gehad. Stond 10x 500m op 10km tempo op het programma. Vind het nog wel lastig om op mijn klokje te lopen, ben gewend om gewoon domweg achter iemand anders aan te lopen :+ Moest de 500tjes in ongeveer 2.20 lopen maar heb ze eigenlijk heel constant op 2.13/2.14 gelopen en dat voelde goed! Met elke keer 200 doordribbel maakte het wel iets zwaarder maar lekker getraind :)

Supervixen

Berichten: 12929
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:21

Vind je dat niet heel erg saai op zo'n baan?
Ik vind het hier door het dorp al saai, laat staan op de atletiekbaan. Ik heb het uitgeprobeerd in Lapland toen we daar op vakantie waren, maar na een paar rondjes was ik er wel klaar mee.

Vanmorgen 23.5km door het bos en over de hei gelopen. Het was droog, weinig wind en een fijne temperatuur. Alleen jammer dat het zo grijs was.
Ik heb trouwens een heerlijke tight aangeschaft, van fusion. Wat zit die goed zeg! Heel blij mee. Ga in het voorjaar ook maar de korte versie aanschaffen.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:25

Ik vind het op de baan juist niet saai. ja als je een duurloop zou doen op de baan. Maar op de baan doe ik enkel interval training en dan is het handig om op de 100m punten van de baan te kunnen lopen ipv de afstand op je horloge te controleren. En zo kun je iedere 200m mooi controleren of je op schema loopt.
Door het dorp lopen is inderdaad saai. Dan ben je alleen bezig met stoepen, drempels, verkeer etc.

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:39

Precies wat greetje zegt. Ik vind baantrainingen heerlijk voor de afwisseling. Kan er dan ook echt naar uit kijken.

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:51

Supervixen schreef:
Vind je dat niet heel erg saai op zo'n baan?
Ik vind het hier door het dorp al saai, laat staan op de atletiekbaan. Ik heb het uitgeprobeerd in Lapland toen we daar op vakantie waren, maar na een paar rondjes was ik er wel klaar mee.

Vanmorgen 23.5km door het bos en over de hei gelopen. Het was droog, weinig wind en een fijne temperatuur. Alleen jammer dat het zo grijs was.
Ik heb trouwens een heerlijke tight aangeschaft, van fusion. Wat zit die goed zeg! Heel blij mee. Ga in het voorjaar ook maar de korte versie aanschaffen.

Fusion is heerlijk, ik heb nu 4 broeken van hen. Die 2 in 1 zit vooral heel lekker.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:25

Vanmorgen eindelijk weer eens een stukje getraild / 'gebosloopt' ;) ... had vanavond eigenlijk loopgroep-training, maar het heerlijke zonnetje was om 10.30 uur te verleidelijk :P . Dus hond in de auto en naar het bos gegaan waar ik een jaar of tien geleden wekelijks met mijn bijrijdpaard een bosrondje deed. Feest van de herkenning <3 . Donderdag is meestal 'vogeltjes-kijken-tempo' , dus lekker rustig loopje en volledig uitgerust weer terug bij de auto *D .

s1993

Berichten: 2128
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:01

Afgelopen tijd te druk geweest om veel op internet te zitten en hardlopen doe ik ook een beetje rustig op het moment. Het viel mijn vriend op dat ik niet meer zo lang weg ben als eerder haha. Maar momenteel wat minder tijd, meer slaap nodig, veel donker en wat minder uitnodigend weer :p Dus loop nu vaak in een week 2x 10 a 15 en een keer 5 en vind dat wel even prima voor nu. Iets meer of minder ook geen probleem, komt wel weer als het langer licht is :) Beweging krijg ik voldoende want ik fiets dagelijks 40km (soms met gewone fiets en soms met speed pedelec), rijd 3 keer per week paard, wandel elke dag en dan nog de klusjes op stal en grondwerk met mn eigen paard. In de kerstvakantie verwacht ik weer iets meer tijd te hebben om te lopen :)

Zag iets voorbij komen over bloed doneren, ik mag helaas niet doneren omdat Hb en ferritin te laag zijn...

Ik vind baantrainingen in mijn eentje ook niks aan, met een groep is dat veel leuker!

Ik moet eigenlijk ook nieuwe broeken, maar heb daar zo'n hekel aan want ik heb hele lange benen maar wil eigenlijk niet teveel uitgeven :p

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:26

Lijkt me inderdaad nog beweging genoeg zo!

Oh bij mij zijn ze net altijd veel te lang (maar dat is nu ook niet erg voor een legging). Misschien ook eens een fusion op m'n verlanglijstje zetten. Ik heb een legging van de decathlon en daar ben ik ook nog steeds tevreden van. Zijn die niet goed voor jou, s1993, als je niet te veel geld wil uitgeven?

Met baantrainingen heb ik geen ervaring, maar lijkt mij wel af en toe eens leuk voor korte intervallen.

Supervixen

Berichten: 12929
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:58

S1993 die van fusion hebben ze ook in extra lang. Hij is alleen wel 80 euro.

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:27

s1993 schreef:
Afgelopen tijd te druk geweest om veel op internet te zitten en hardlopen doe ik ook een beetje rustig op het moment. Het viel mijn vriend op dat ik niet meer zo lang weg ben als eerder haha. Maar momenteel wat minder tijd, meer slaap nodig, veel donker en wat minder uitnodigend weer :p Dus loop nu vaak in een week 2x 10 a 15 en een keer 5 en vind dat wel even prima voor nu. Iets meer of minder ook geen probleem, komt wel weer als het langer licht is :) Beweging krijg ik voldoende want ik fiets dagelijks 40km (soms met gewone fiets en soms met speed pedelec), rijd 3 keer per week paard, wandel elke dag en dan nog de klusjes op stal en grondwerk met mn eigen paard. In de kerstvakantie verwacht ik weer iets meer tijd te hebben om te lopen :)

Zag iets voorbij komen over bloed doneren, ik mag helaas niet doneren omdat Hb en ferritin te laag zijn...

Ik vind baantrainingen in mijn eentje ook niks aan, met een groep is dat veel leuker!

Ik moet eigenlijk ook nieuwe broeken, maar heb daar zo'n hekel aan want ik heb hele lange benen maar wil eigenlijk niet teveel uitgeven :p

Lange leggings zijn idd een crime! Ik heb lengtemaat 36 en m’n Nike en decathlon tights zijn eigenlijk een tikje kort. Maar met m’n zwarte tubes of een wat hogere zwarte hardloopsok eronder valt het niet zo op. Één broek van Asics is wel wat langer maar die kwaliteit vond ik echt om te janken zo slecht.

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 14:08

Bij mij zijn de Decathlon broeken altijd al te lang en ik heb daar maat XS en ben 1m70 :+ Zo klein ben ik niet.
Ik heb voor als ik 's avonds trail loop en dus risico heb op vallen een goedkope broek gehaald, van Decathlon. Die zit zo lekker dat ik 'm nu vaker draag. Hij is mij wel wat lang maar het gaat net. Twee grote zakken bij mijn bovenbenen en eentje op je kont. Mooi reflecterend ook en gevoerd dus lekker warm voor nu.
Deze: https://www.decathlon.nl/p/hardloopbroe ... l267800865

elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 14:27

Ik vind de leggings van de H&M wel langer vallen (dan Nike), maar die zijn al wel wat ouders, dus weet niet precies hoe het nu is.
Heeft iemand toevallig een leuk schema om hardlopen op te bouwen? Als het lekker gaat is het niet zo erg geen schema te hebben, maar soms als het al niet lekker gaat heb ik net even die extra motivatie nodig om net dat stukje langer door te lopen.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 15:05

Hey dames, ik klets ook weer even mee. Lees nog altijd wel mee, maar was wat motivatieloos, omdat ik geen concrete plannen heb voor een leuke run. Maar de motivatie om weer te gaan hardlopen is toegenomen, doordat ik begon te merken dat mijn conditie achteruit 'holt' nu ik minder loop. Doe heel veel krachttraining en bootcamp in de week en als je daarnaast maar 1x in de week een kilometer of 5 tot 10 hardloopt, gaat je conditie toch wel achteruit. Dus ik ga het maar weer wat meer oppakken.

Plus dat ik weer de halve marathon van Gent wil gaan lopen. Dit keer in maart komend jaar. Liefst onder de 2 uur. :D

Broeken ben ik ook fan van van de Decathlon. Vooral vanwege de lekkere prijsjes die ze hebben. :))

Supervixen, ik geniet altijd zo van je foto's. Palmera, van de jouwe ook. Heerlijk om eens foto's te zien van andere zaken dan asfalt en polder. :')

Hinke, hopelijk kun je de energie vinden om nog te lopen. Ik vind dat het allemaal heel groots wordt gemaakt en erg onredelijk. Je hebt superprestaties neergezet!

Supervixen

Berichten: 12929
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 15:31

Dank je Arzil!
Fijn dat je weer motivatie hebt, de halve is een mooi doel, wanneer is die?

De decathlon ben ik geen fan van qua lange broeken, die zitten me niet lekker en ik vind ze vaak nogal doorschijnen.

Ik ga morgen Santarunnen, welgeteld 3km door Oosterbeek. Gezellig met mijn zusje en mijn neefje van 5. Weet nog niet of ik daarvan een foto durf te plaatsen hier :+
En 'smorgens denk ik nog even een korte trail in het bos.

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:15

Ik heb een heeeeerlijke decathlon broek, maar die doe ik dus nooit aan met hardlopen want oh wat zakt 'ie af. Een fijne lange broek heb ik nog steeds niet gevonden, vind ze vaak ook echt wel heel erg duur om 'even uit te proberen'. Ben altijd maar blij als het weer korte broeken weer is :')

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:37

Mijn broek van de Decathlon schijnt niet door, ik heb ook twee korte (trail)broeken van hen en die zijn ook fijn.

Morgen 22 km lopen in Montferland, samen met de honden. Ik heb er zin in, ik heb ons goed voorbereid en we gaan genieten.

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:53

Bestaan er eigenlijk ook speciale winter broeken? Ik heb nu een (hele mooie) legging van Stronger. Ik vond hem erg duur maar hij zit gelukkig ook heel fijn. Wel koud... dus draag er nu een thermolegging onder, dat helpt wel wat.

Een paar post geleden ging het trouwens over baantrainingen, ik vind dat juist echt het leukste! Lekker met de groep en dan flink er tegenaan met interval training. Vind dat juist helemaal niet saai, kijk er naar uit om weer mee te kunnen doen.
Helaas nog steeds niet aan het lopen... Vandaag weer bij de fysio geweest en hij wil een echo maken aangezien het nu wel lang duurt. Kan nog steeds niet lopen en zijn ondertussen al bijna 6 weken verder, baal enorm -O- . Hij stelde ook dry needling voor, maar dat vind ik best wel heel heftig en eng :o . Iemand daar soms ervaringen mee?