Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 00:46

Ik gebruik RunGo om routes in te laden, die leest ze dan voor. Niet feilloos wel handig zeker in het bos.

Palmera

Berichten: 9485
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 01:00

poes schreef:
Ik gebruik RunGo om routes in te laden, die leest ze dan voor. Niet feilloos wel handig zeker in het bos.

En werkt die ook offline? Ik weet het, ik vraag nogal wat....
Maar afgelopen maandag stond ik ook weer appelig voor me uit te staren toen ik geen enkel bereik had, mijn gps kaartje dus niet wilde laden en ik niet echt thuis ben in dat gebied.

Goed, dan heb ik dus altijd op de telefoon een foto van een normale kaart van het gebied waar ik die dag ben. Dus ik kom er echt wel uit. Maar het kost tijd. En ik wil graag lekker doorhobbelen i.p.v steeds stil te staan.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 01:09

Hm goeie vraag! Nog niet getest. Denk als je hem thuis inlaadt wel?

Palmera

Berichten: 9485
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 01:15

En dat thuis inladen, hoe gaat dat dan? Ik voer in dat ik van punt a over punt b weer bij punt a wil komen? En dan heb ik bv die ongeveer 15km die ik graag wilde hobbelen?

Ik ben echt zo niet thuis in dit....

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 02:23

Wel. Bij RunGo kun je bij de betaalde versie routes invoeren. Dus dat doe je thuis. Kan je mij ook vragen als je geen duur abbo wil haha. Dan creëer ik de route voor je. Vervolgens route selecteren. En dan moeten we eens kijken of dat offline werkt want geen idee :D

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:43

Greetje63 schreef:
Katharinaa ik heb de Hivernal trail al eens gelopen. Dan de 33(?) km. Was wel pittig, zeker in het begin eerst die trappen op, weer naar beneden en vervolgens via een trailpaadje weer naar boven.

Vanuit huis kan ik prima hele onverharde routes lopen door het bos en over akkers/grasland. Maar ik rij ook regelmatig een paar honderd km voor een mooie trail in de Ardennen of de Eifel. A.s zondag een trailwedstrijd van 42km in de Ardennen en half februari ga ik 3 dagen in de Eifel trailen met eigen routes.



Bedankt, vreesde er al wat voor. Ik had het gelezen van die trappen, ik ben benieuwd. Na het bloedgeven is m'n conditie nog altijd niet goed. Nu weer verkouden. Als het niet snel betert, zal ik mss wel moeten passen.

Veel succes zondag!!

In de Ardennen zijn er ook trailroutes, te vinden op https://extratrail.com/nl/

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:25

Ja die extra trails zijn heel goed uitgepijld. Super handig. Alleen soms gaan ze wel km's lang over asfalt dus daar moet je wel op voorbereid zijn. Maar verder gaan ze in het algemeen door mooie stukken. In Nationaal park de Eifel heb je weer het voordeel dat overal bordjes staan die naar de diverse dorpen verwijzen. En tot een afstand van een 15km zijn er in de omgeving van ieder dorp trailroutes op nummer uitgezet. En vaak kun je dan verschillende routes aan elkaar knopen.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:29

ontherun schreef:
Ik vind het knap als je kunt navigeren in vreemd gebied. Ik stond gister ineens weer aan de overkant van het kruispunt aan het eind van mijn straat :') ik wilde door de wijk tegenover de mijne lopen, maar ik liep dus een rondje terug. Regelmatig lach ik mezelf onderweg uit omdat ik dus ergens anders uit kom dan ik had gedacht/gewild/gehoopt.

Wel gaaf lijkt me dat Greetje, zo’n weekend in de Eifel lopen. Dingen die ik toch ook echt eens wil gaan doen.

Het niet goed kunnen navigeren en het totaal geen richtingsgevoel hebben heeft mij op het spoor van ultralopen gezet. Ik kan nog op een postzegel verdwalen. Maar ik ben altijd toch weer op de plaats van bestemming gekomen maar dan soms wel een paar uur langer weg dan gepland. En een keer in de Ardennen was ik echt het spoor bijster, was het donker geworden en had ik geen verlichting bij. Toen ben ik uiteindelijk bij iemand in de auto gestapt die mij wel even naar de berghut terug wilde brengen. Dat aanbod kwam spontaan dus ik moet er wel heel hulpeloos en moedeloos uitgezien hebben. En ja dat was ik toen ook.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:39

Dat lijkt me wel eng, in een onbekende omgeving de weg niet meer vinden. Ik kom ook nog altijd uit, hoewel ik in een paar weken in geleden in Berlijn wel een keer maps heb moeten openen op mijn telefoon omdat ik natuurlijk te ver rechtdoor gelopen was.
Ultra’s moet ik toch nog wel heeel veel voor trainen, maar het lijkt me wel heerlijk!

Piekosjj

Berichten: 5475
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:44

Ik zet ook regelmatig routes in m'n horloge, en vind het zo hartstikke leuk om nieuwe paadjes te ontdekken. Kan gerust uren strava en andere sites afspeuren en kijken waar andere mensen hebben gelopen! Zo nu en dan ook wel eens een 'slechte' route gelopen, bijv over een pad wat nu helemaal niet meer bestond. :+

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:52

Greetje63 schreef:
Op internet zijn veel trailroutes te vinden (gewoon via afstandmeten.nl staan er al heel veel) en een hardloopvriend die vaak meegaat maakt ze zelf vaak. Ik zet ze dan in mijn handheld. Want mijn horloge heeft enkel een kruimelspoor en daar red ik het ook niet mee. Maar ik ben dus echt slecht in navigeren. Nu lopen we nooit alleen maar delen ons op in groepjes na gelang de afstand die we willen gaan lopen. En het navigeren laat ik dan grotendeels aan een ander over. Nu gaan we naar een locatie waar we al vaak geweest zijn en de berghut is in een Burcht bovenop een heuvel (en boven een grote klimwand) dus van heel ver weg is die vaak zichtbaar en weet je in ieder geval welke kant je op moet als je terug wil.

Ga jij mee met het trailrunweekend van Ezra?

Loopmaatje en ik gaan zaterdag in Maasmechelen trailen. Zij heeft een paar routes, dus ik laat me verrassen :) .

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:42

Gem ja ben al heel vaak met haar weekendjes mee geweest.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:18

Ik zet nooit routes uit....ik ontdek een gebied lopend.
Heb de app trails aanstaan op mijn telefoon en die leid me wel terug en de horloge zit een kompas die leid me terug naar de auto.
Ik kan goed op het kompas lopen. :j

Ik heb niet meer gelopen sinds zondag moest keuze maken rijden of lopen aangezien ik pijn had aan banden bij enkels die wat rust gegeven.

Supervixen

Berichten: 12918
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 07:36

Ik heb een kleine terugslag gehad van mijn 32km afgelopen zaterdag. Zondag had ik nergens last van, toen nog 8km gelopen. Dinsdag met wat vermoeide benen 10km na het werk gedaan, maar woensdag.. pfff 18km door het bos gelopen, waarvan de laatste 5km met onwijs zere bovenbenen. Gisteren erge spierpijn, terwijl ik dat al maanden bijna niet meer heb. Ook heel erg moe.
Echt raar dat dat een paar dagen later pas kwam opzetten. Volgende keer iets meer rust na zo'n lange afstand inbouwen, ook als ik nergens last van heb.

Ik ontdek ook lopend. Soms google maps erbij, maar meestal probeer ik gewoon wat uit.

Had me ingeschreven voor de strong viking trail 19km in de Maasduinen, maar de gemeente heeft geen vergunning afgegeven en nu is het verplaatst naar Nijmegen. Aan de ene kant fijn, dat is dichterbij. Aan de andere kant jammer, het gebied is minder mooi.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:51

Je bent ook wel flink door blijven gaan SV! Even goed rust pakken nu dus :)

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:04

Misschien ook door een virus, SV. Er zijn zoveel mensen ziek momenteel. Moe en spierpijn klinkt wel als symptomen. Inderdaad maar even rust pakken, kan je er straks weer tegenaan.

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:50

SV misschien komt er een griepje aan. Ff rustig aan doen, uitrusten en slapen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 21:49

Greetje63 schreef:
Gem ja ben al heel vaak met haar weekendjes mee geweest.

Wij gaan het maart-weekend mee met Ezra :D .

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 21:53

Hier rondje gedaan in bos maar wat ging het slecht ik heb ineens allemaal spierpijn
Ook van paardrijden

Mijn voeten, hiel en randen voeten en alle pezen en banden bij enkels waren pijnlijk
Alsof niet hersteld is van zaterdag bovendien had ik zware benen

Ik word momenteel ook verdrietig van de grootschalige kap in Brabant in mijn ogen wordt er onnodig veel gekapt

Werd 7.2km in 51 minuten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12918
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:13

Ahh vervelend tita. Hier ook wat boomkap, gelukkig nog niet al te extreem.
Mooi paadje op die middelste foto.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:40

Hier ook zoveel tita, zo zonde.

Hier net een lekker rondje gelopen met 3 x 5 minuutjes versnellen, kom nog niet in de buurt van jullie tijden :') wel lekker gelopen, 44 min onderweg geweest in totaal. Ze hebben hier een fietsbrug afgesloten en daar baal ik van, kon ik zo fijn 2 rondjes van 5 km mee aan elkaar knopen.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:48

Gem schreef:
Greetje63 schreef:
Gem ja ben al heel vaak met haar weekendjes mee geweest.

Wij gaan het maart-weekend mee met Ezra :D .

Die heb ik helaas aan mij voorbij moeten laten gaan vanwege een familiefeest in dat weekend. Nu ga ik ieder jaar wel in augustus naar de omgeving van Monschau. Veel plezier dan in ieder geval, maar dat moet lukken met die weekendjes.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:51

Titia dat is vanwege een kever de letterzetter (staat overal op de borden te lezen) . Het is dus noodzakelijk kwaad en op veel locaties zal er een herplanting van loofbomen plaats vinden.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:01

Greetje geloof er niks van liesbos is zoveel weg.
Mastbos zoveel weg, snap dat er plek moet komen maar liesbos, is geen bos meer.

Dit was bos nabij rijen/ dorst
Heb nergens bord gelezen

Enige bord wat ik gelezen heb was gereght van Oosterhout... bizar liep over plek waar honderden mensen zijn opgehangen
Laatst bijgewerkt door tita op 10-01-20 23:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:02

Mooie omgeving Tita.

Ik heb vanavond looptraining gehad, wat was dat leuk. Pittig maar leuk. Ik ben echt uitgedaagd en ik blijk veel meer te kunnen dan ik denk. Een paar leuke oefeningen mee gekregen om te gaan trainen en verbeteren. Fijn, ik voel me weer gemotiveerder.