Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:52

Greetje63 schreef:
Gem schreef:
Wij gaan het maart-weekend mee met Ezra :D .

Die heb ik helaas aan mij voorbij moeten laten gaan vanwege een familiefeest in dat weekend. Nu ga ik ieder jaar wel in augustus naar de omgeving van Monschau. Veel plezier dan in ieder geval, maar dat moet lukken met die weekendjes.

Het wordt ons eerste trailweekend, heel veel zin in :)

Mama3
Berichten: 1812
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:21

Spijtig dat er zoveel bomen worden gekapt in NB. En dat er geen bos meer overblijft. Ik zag vandaag in het park waar ik loop dat er ook weer een groot deel bouwrijp word gemaakt. Tot 2 jaar terug mochten er geen lantarenpalen komen ivm de dieren en hun nachtrust en nu bouwen ze er huizen. Ik snap dat echt niet. Zo zonde..

Ik loop nog niet zo lang en wilde kijken of ik in 2020 10km zou kunnen lopen. Nou dat doel heb ik eerder bereikt dan verwacht.

11.73km om precies te zijn.

Ik ga eens kijken of het haalbaar is om 2x 5km te lopen en 1x 10km per week en dan misschien de 5 op steeds sneller tempo.

Ik ben behoorlijk trots op mezelf. Ik heb met iemand gelopen en ben blijven doorlopen en kletsen. In mijn eentje was ik misschien eerder wel afgehaakt

Afbeelding

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:41

Klinkt ook leuk Gem, zo'n trailrunweekend!

Goed gedaan Mama3, en ook al een mooi tempo!


Ik wou deze morgen voor het eerst met het loopgroepje van m'n brandweercollega's (vrijwilligers) meegaan, maar er kon maar 1 iemand. Ze hadden mij gezegd dat ze altijd hetzelfde toertje doen van 10 km op 48-50 minuten. Dus ik dacht, oeh wel rap, maarja dan maak ik er maar een tempotraining van. Omdat we maar met 2 waren, mocht ik het tempo kiezen, maar ik dacht, ben voorzien op 12km/u, dus dat gaan we maar doen ook. Maar nu blijkt de toer maar 9.2 km te zijn, dus hadden we veel rapper gelopen dan dat ze normaal doen :D

Supervixen

Berichten: 12918
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:22

Goed gedaan mama3!

Ik heb vanmorgen met mijn zusje de Hammerrun gedaan. Hier wordt een nieuwe hornbach geopend en ter gelegenheid daarvan was er een obstakel route neergezet van 700 meter. Inschrijving was maar 3 euro 45 en ging naar het goede doel. Je schreef je in voor een uur en dan mocht je zoveel mogelijk rondjes doen. Echt genoten. Super georganiseerd, toffe vrijwilligers, gave obstakels en na 4 rondjes kregen we zelfs een (houten) medaille.
Wel een dikke blaar op mijn hand en blauwe plekken op mijn schenen.
Morgenochtend trailen in het bos, waarschijnlijk met fijne spierpijn van vandaag :')

Paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:25

Oooh wat leuk! dat is echt cool!

Ik heb net per ongeluk (ja geen grapje :+) een hardloopwedstrijd gewonnen :P

Supervixen

Berichten: 12918
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:41

Oh heerlijk, ik wou dat ik dat eens per ongeluk deed :')
Super gedaan!

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 18:01

Per ongeluk gewonnen zegt ze _O- Gefeliciteerd!

Leuk SV! Ziet er gezellig uit.

Hier stel ik mijn rondje uit tot morgen denk ik, lang gewerkt en ik ben gesloopt.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 18:41

Ziet er iid heel leuk uit SV

Een hardloopwedstrijd winnen zal ik nooit :D best een hele goede prestatie

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 18:56

Tita google maar eens. het is al een groot probleem sinds het voorjaar. En nu is ook de grove den aan de buurt. Geloof mij ze kappen echt niet zomaar voor de lol maar de aangetaste bomen zijn een te groot risico. Hier een voorbeeld van de vele artikelen die verschenen zijn.
https://www.omroepbrabant.nl/media/3077 ... den-gemunt

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:37

Jeetje Greetje...ik heb nog geen bord gezien in mijn loop gebied, alleen dat ze de kap hebben voor begroeiing andere bomen.
Maar in dorst en liesbos en mastbos staat er soms op groot veld 3-4 zielige kleine boompjes ...rest op de grond en dan denk ik ja zal wel.

Maar meeste bomen liggen ook te drogen voor de handel

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:08

Proficiat Lies! Wat voor wedstrijd was het?

Lijkt leuk SV. Rusten is ook niets voor jou denk ik!

Wat jammer van die bossen daar.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:28

tita schreef:
Jeetje Greetje...ik heb nog geen bord gezien in mijn loop gebied, alleen dat ze de kap hebben voor begroeiing andere bomen.
Maar in dorst en liesbos en mastbos staat er soms op groot veld 3-4 zielige kleine boompjes ...rest op de grond en dan denk ik ja zal wel.

Maar meeste bomen liggen ook te drogen voor de handel

Ja als je dan toch de bomen moet kappen kunnen ze er beter maar geld aan verdienen zodat er strakjes geld is voor herbeplanting. Ik kwam hier en daar al protestborden tegen rondom de bosgebieden. Maar duidelijk van niet echt geïnteresseerden want het is al een maand of 9 bijna continu in het nieuws en ik heb eigenlijk overal in de bosgebieden waar ik kom wel borden zien staan. Moet zeggen dat ik maanden terug ook een keer verontwaardigd thuiskwam omdat er weer bomen waren gekapt maar toen ben ik gelijk gaan googlen en kwam ik op de kever ramp.
In het liesbos is overigens de kap al jaren terug begonnen en toen is dat ook aangekondigd met borden in het liesbos. Dat stond nog los van die kever maar daar is een plan ontstaan om de oorspronkelijke boombegroeiing terug te brengen dus meer loofbomen. Die worden nu wel extra geholpen door die kever. En dat in oorspronkelijke staat herstellen gebeurd in meerdere bossen. Net zoals overal ook natuurlijke waterstromen worden teruggebracht.

Mama3
Berichten: 1812
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:43

Wat een leuk idee sv! Ziet er geinig uit, leuk dat ze dat zo doen bij een opening.

En per ongeluk een hardloopwedstrijd winnen. Hoe doe je dat? Tof!

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:47

Greetje ik woon zowat in het liesbos kom daar zeker 2x per week.
De bomen naast ruiterpad dus naast de Leursebaan zijn deze winter massaal gekapt en komt nog meer aan.

In linkse gedeelte was mooi pad aangelegd voor wandelen is helemaal weg door bouwverkeer.
Is een kaal park aan het worden.

Ik heb daar nog nooit een bord gezien :=
Ben er wel verdrietig om vindt zo’n naar gezicht

Piekosjj

Berichten: 5475
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:29

Tita ze kappen (in NL) nooit bomen zonder reden. Dat is ofwel om jonge begroeiing te stimuleren of om oude/zieke/..... bomen te ruimen voordat de ziekte verder spreid.

En per ongeluk een wedstrijd winnen, dat is wel een prestatie haha :))

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:33

Staatsbosbeheer doet wel meer domme dingen

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 07:23

tita schreef:
Staatsbosbeheer doet wel meer domme dingen

Zijn dat dan ook echt domme dingen of is het zo dat je de werkelijke reden niet weet of een andere opvatting/visie hebt. Ik geloof namelijk echt dat de keuzes weloverwogen gemaakt worden.
Het Liesbos daar hebben dus inderdaad wel infoborden gestaan jaren terug toen ze begonnen met de buitenrand langs de liesbosweg. Of er nu borden staan ivm de kever weet ik niet. ik heb ze daar inderdaad niet gezien ook al kom ik er regelmatig. In de vloeiweide en de pannenhoef heb ik ze in ieder geval wel gezien. Maar ik heb geleerd dat als je gefrustreerd raakt over een plan van aanpak in een natuurgebied even zoeken op internet al de nodige verklaringen geeft. Is dat niet zo dan kun je altijd informeren.
Natuurbeheer is lange termijn denken en goed inspelen op bepaalde 'rampen' die je van te voren niet had kunnen incalculeren. Ik kan alleen maar concluderen dat de afgelopen jaar in mijn (in dus ook jouw) woongebied er veel natuur is bijgekomen, veel natuur verbindingen tot stand zijn gebracht en veel stukken natuur langzaam teruggebracht worden naar hoe het ooit bedoeld was alvorens de mensheid strakke lijntjes ging trekken. Ik ben dus heel positief over natuurmonumenten en staadsbosbeheer.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:09

Greetje

Staatsbosbeheer doet domme dingen zo heb ik mijn abonnement natuurmonument opgezegd en toegelicht.

Boeren verplichten tot verkoop en de grond verwoesten.....
Oostvaardersplassen
Onnodige boomtak
En nog wat meuk want niet alles staat op internet en niet alles staat is bekend maar wat er is gebeurd met de schapen bij mijn vrienden op het land verdient niet de schoonheidsprijs

Ik weet genoeg lees me vaak in.
Maar ze zullen nooit op internet zetten wij gaan flink kappen voor bv de houtprijs of omdat we nu daarmee bezig zijn er zal altijd een pedagogisch verantwoord antwoord zijn.

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:43

Ik denk dat ook staatsbosbeheer en natuurmonumenten fouten kunnen maken. Een van die fouten is in mijn beleving de gehele Oostvaardersplassen.
Maar verder; ze zorgen er met gedegen plannen voor dat er zoveel mogelijk behouden wordt, danwel terug gebracht wordt naar hoe het eigenlijk was. Zodat ons bos en de omgeving er goed uit blijven zien.

Overigens over de hardloopwedstrijd; t was hier vlakbij en ik verveelde mij. Meer mensen van mijn club gingen. Dus ik dacht, ik doe ook eventjes gezellig mee. Kan ik mooi mijn nieuwe horloge testen en ben ik er eventjes uit! Ik dacht dat t over t asfalt was dus ik kwam lekker met mijn gladde baanschoenen aan, bleek t een cross te zijn :+ Het waren 3 rondes. Na 1 ronde lag ik 1e dame van de 5 km. Dus ja, toen wilde ik natuurlijk ook winnen! Ik heb mezelf helemaal stuk gelopen maar wel gewonnen! :D

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:00

Gefeliciteerd Liespower! Een vriendin van mij heeft die ook mee gedaan, ik hoorde dat het best pittig was. Knap gedaan!

Ik heb na de looptraining van vrijdagavond weer wat meer zin en ik ben dan soms wat overenthousiast :+ Gisteren 15 km bos, duin en strand gelopen. Wat was dat heerlijk! Een fijn tempo en het weer was perfect. Lekker tegen de wind in op een hard strand gebuffeld en duinheuvels getrotseerd om daarna op de verende bospaden weer lekker bij te kunnen komen. Wat heb ik genoten. De hond was natuurlijk weer mee, die deed het ook superfijn. Toch prettig als je een beetje geholpen wordt, lichte spanning op de lijn waardoor je lekker makkelijk in een wat ruimere pas kan blijven.

Daarna had ik een feestje en heb ik zes uur lang op hakken gestaan. Stijf! :') Vanochtend dus maar even uitgelopen, 8 km over glibberige paden, lekker plassen en blubber gestampt. Met zwarte schoenen en broekspijpen terug naar huis. Regen en wind onderweg en de kudde runderen kunnen bewonderen.
Genoten!

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:22

Gefeliciteerd Lies!

Heerlijk Lisitano, de strijd tegen de elementen :D.

Ik heb gister echt een ontzettend fijne duurloop gelopen. Na het drama van vorige week zag ik er nogal tegenop maar het ging boven verwachting fijn. 20km op 5:50/5.55 gemiddeld en mijn hartslag en ademhaling hebben zich netjes gedragen. Of het nou kwam door mijn nieuwe astmamedicatie, dry january, conditieverbetering, dat ik niet meer zo verkouden ben als vorige week, dat maandelijkse feestje weer achter de rug is of simpelweg de som der delen: geen idee, maar als de rest van m’n trainingen richting Rotterdam ook zo gaan dan ben ik een tevreden mens.

Supervixen

Berichten: 12918
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:53

Lekker bezig Noeps en Lisitano!

Voor mij bijna 22km met 250hm met mijn trailmaatje. We hadden het beide erg zwaar, hij was brak van een feestje en ik heb spierpijn van de hammerrun van gisteren. We moesten elkaar echt er doorheen slepen. Maar toch maar weer gedaan :D! Zonder elkaar hadden we het denk ik bij 10km gehouden.
Waarschijnlijk heb ik er morgen spijt van :')

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:35

Goed bezig iedereen hier! Klinkt als lekkere loopjes.

Hier ook de wind getrotseerd en 10 km gelopen, met een sneller tempo als ik dacht. Nog altijd niet in de buurt van jullie, maar ik was met 6:15 gem toch tevreden, zeker omdat ik tussendoor een km echt langzaam heb gelopen want door de wind kwam ik gewoon niet vooruit. Goed plan om door de velden te lopen en dus vol in de wind bergop te moeten _O-

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:24

Goedemiddag, mag ik mij hier weer melden? Vorig jaar actief mee gekletst maar door een hardnekkige shin splints blessure die ik opgelopen heb tijdens een wedstrijd helaas 6 maanden er uit gelegen. Volgens de fysio zou het een paar weken duren. In september groen licht gekregen van de fysio om te starten maar helaas nog te veel last. Besloten om mijn hardloopschoenen de rest van 2019 in de kast te laten staan en in 2020 het maar overnieuw te gaan proberen.

Vorige week de hardloopschoenen weer aangetrokken en begonnen met een hele langzame 3,5 km waarin ik hardlopen en wandelen het afgewisseld. Geen last gehad van mijn schenen behalve wat spierpijn. Vanochtend ook de wind getrotseerd en 4 km hardgelopen. Ook afgewisseld met wandelen. Tijdens het hardlopen gelukkig nergens last van gehad. Na het hardlopen wel weer eventjes gekoeld en nu afwachten hoe het morgen voelt. Doel voor nu is de 5 km lopen tijdens de Venloop. Ik kan dus lekker op mijn gemakje opbouwen.

Jullie zijn nog aardig actief zie ik!

Zijn er mensen die ik mag volgen op Strava? Dat geeft wat motivatie.

Supervixen

Berichten: 12918
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:15

Fijn dat je van je shinsplints af bent! Welkom terug, ik hoop dat je er geen last meer van krijgt.