Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:20

Welkom terug Laura! Hopelijk gaat de opbouw goed & zonder klachten. Ik stuur je even een pb voor m'n stravaprofiel, leuk!

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:40

Leuk! Geeft wat motivatie!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:53

In het kader van trainingsdoelen, afstand en hoogtemeters uitbreiden etc etc.... gisteren met mooi loopweer de eerste trail van 2020 in Maasmechelen in voorbereiding op het "Ezra - weekend" in de Eifel.

Ideaal oefengebied: beginnen met het grootste rondje (paarse route) van 8,5 km en dan steeds een kleiner rondje erbij, maar hoe korter ... hoe steiler :oo .
De heide, de bossen, meertjes, de diepgelegen zandafgravingen met meerdere kleuren zand, soms steil of met trappen, soms glooiend en af en toe een bezienswaardigheid. Soms verharde ondergrond, soms heerlijk verende bosgrond en af en toe een stuk mul zand. Prachtig gebied <3 .

Na elk rondje bij de auto even een paar minuten rust voor een hapje en een slok hete thee, overweging jasje aan of rugzakje uit en na vier rondjes ... afstands-trailrecord van ruim 25 kilometers *\o/* . Onszelf beloond met een chocomelletje en een glühwein :9 . Superleuk dagje!

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12945
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 07:25

Klinkt heerlijk zeg!

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 07:42

Klinkt goed!

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 08:57

laura fijn dat je de draad weer op kunt pakken. Je geduld is aardig op de proef gesteld.

Gem in dat gebied kun je aardig hoogtemeters trainen.

Zelf gisteren dus lekker buiten gespeel bij de klavertje vier trail in Olne. Pittig parcours met veel modder. Onderweg zelfs mijn schoen verloren die ik vervolgens bijna niet meer aankreeg omdat het sluitingschuifje van de veter kapot was. probeer je daar op een been in de drek die schoen aan te krijgen. Alles bij elkaar 900hm. Ik had voor de 42km willen gaan maar ik was samen met een groepje die enkel kortere afstanden liepen dus voelde na 3 lussen (33km) toch wel de groepsdrang te finishen. Jammer want ik had zo graag nog verder geweld met nog maar 9km te gaan waarvan ik wist dat de eerste km in ieder geval dalen was.

Supervixen

Berichten: 12945
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:00

Ik zag iemand op insta die die had gelopen. Zag er pittig uit!

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:34

Klinkt heerlijk Gem en Greetje!

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:46

Klinkt mij te vermoeiend dames :D

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:38

Mijn geduld is inderdaad aardig op de proef gesteld.
Wel iets last gehad van gisteren maar niet meer de pijn die ik 6 maanden terug voelde. Deze week als ik eens vroeg klaar ben met werken eens langs de hardloopzaak gaan om mijn schoenen na te laten kijken en misschien toch gaan kijken voor compressiekousen.

Wauw super Greetje! Wat een afstand zeg. Ik ging toen mijn conditie nog goed was al dood na 10 km. Al lijkt trailrun mij wel gaaf!

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 06:09

Gister klein loopje gedaan, grote loopjes heb ik geen tijd voor en nog wat plaatjes geschoten.
Vanuit mijn werk stap ik in het bos.... echt gaaf dat ons bedrijf aan bosrand ligt, ong 50 meter lopen :D
Hier alleen klimmetjes gedaan maar krijgt dat niet zo goed op de foto, 5km in 35 minuutjes


Afbeelding
Mooie lucht, stukje zielig bos dit is midden in het bos.... en een UFO die geland is orzo :')


Afbeelding
Singletrack op een verhoging maar dat zie je niet wel kun je het spoor volgen


Afbeelding
Zoek het spoor :D


Afbeelding
Tsja

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 08:56

Tita tja het grootste gedeelte van die naaldbomen zijn aangetast dus zelfs zonder kap zal het uiteindelijk plat gaan. Alleen dan zal het alleen heel lang duren voordat het weer opnieuw begroeid is.
Wel jammer dat de bossen hier allemaal zo relatief vlak zijn he. Richting brabantse wal kun je je beter uitleven wat betreft hoogtemeters. Overigens zitten ze daar helaas ook met die kever opgezadeld. Dus ook daar veel kap en veel dood hout.

Lauraa in maart heb ik een 80,5km trail dus dan is dit maar een training. Moet ik er wel bij zeggen dat er in die 80,5km maar net iets meer hoogtemeters zitten dan in de 33 van zondag.

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:30

80km trail :wow: :wow: :wow: :wow: :wow: OMG hoe dóé je dat?!?!

So, ik kom ook weer even binnen vallen :D . Ik lees al die tijd trouw mee, maar heb zelf weinig te melden. Blessure gaat maar zeeeer langzaam vooruit... Heb opdracht van de fysio 4 weken helemaal niet gerend, letterlijk geen pas. Met dagelijks lopen heb ik geen last/klachten en vorige week 6 meter gerend op de training, pijn was DIRECT weer aanwezig, vanaf de 1e pas. Was wel even een flinke tegenvaller -O- ...

Vanavond kijkt trainster er nog eens naar, ik weet het zelf ook echt niet meer. Ik ben nu (ter overbrugging) aan het mountainbike en dan bedoel ik écht mountainbike. Niet zo maar wat over bospaadjes, maar echte singletracks en hoogtemeters. Gekke is dat dat helemaal geen zeer doet. Kracht zetten kan prima, het opvangen (rennen/springen) is wat niet gaat. Ben in de tussentijd ook 2x naar een osteopaat geweest, daar staat over 2 weken nog een afspraak.

Maare, Greetje, even serieus, hoe doe je dat? 80km... dat zijn gewoon bijna 2 marathons en dan ook nog trailen? Poeh, echt heftig hoor! Hoe ziet zo'n wedstrijd er dan uit? Loop je dan ook veel tussendoor? Of zijn het meerdere dagen? Of ren je 80km aan 1 stuk? Of? Ik heb echt geen idee, maar vind het onwijs knap dat je dit gaat doen :D !

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:30

Aagje ik heb die trail al een aantal keren gelopen. 2 keer in de 75km versie en vorig jaar was die dus iets langer geworden en 80,5km. Het gaat inderdaad in een stuk. Je mag er 10 uur over doen. Bij dergelijke lange trails neem ik echte pittige hellingen meestal wandelend en bij de verzorgingsposten die iedere 12 a 13 km staan neem ik ook de tijd om goed te drinken en wat te eten. Dat itt bij een wegwedstrijd over 100km dan probeer ik alles hardlopend naar binnen te werken maar na 80km moet ik dan om nog goed en voldoende te kunnen drinken vaak ook even wandelen bij een verzorgingspost.

Wel balen zeg dat al die weken rust weinig lijken te hebben opgeleverd. Heb je tussendoor ook specifieke oefeningen moeten doen of nog behandelingen gehad?

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:31

Greetje ik vind de seterse bergen hoog zat := hoeft niet hoger.
Brabantse wal is mooi maar sinds ik de Kalmthoutse heide heb ontdekt loop ik daar liever vooral het verlaten militair terrein maar is best spooky eng daar.
Is stukkie rijden dus ik kom er maar 2-3x per jaar voor een training

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:07

Ohmy 80 km :wow: had wel eens gelezen dat jij echt lange afstanden loopt, maar 80! Respect. Kom ik nu aan met mijn 4km.

Ik wilde eigelijk vanavond gaan hardlopen maar ik denk dat het verstandiger is dat ik morgen na mijn werk eerst mijn schoenen laat nakijken en eventueel andere kopen. Na mijn 4 km van zondag wel iets gevoeld maar het lijkt niet op de zelfde pijn als de blessure. Ik hoop maar dat het gewoon weer onwennig is gezien ik 6 maanden niet ben gaan hardlopen. Schoenen zitten denk ik op het randje van vervangen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:43

Hier een prulrondje van 5km gelopen. Gewoon doelloos mijn neus achterna in de stad, ook lekker :)

lies_sparkle

Berichten: 6136
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:58

Heerlijk allemaal!

& wat een afstand Greetje, je bent een inspiratie!

Ik heb gister weer lekker op de baan getraind; allemaal 200 m stukken.
Morgen weer op de weg.
Vandaag lekker wandelen :)

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:38

Lijkt mij echt heerlijk, zo 10u gewoon met niets anders bezig zijn als hardlopen (en eten en drinken).

Welke is die trailrun die je doet in maar Greetje?

Laura, als je twijfelt, misschien toch beter nog een dagje uitstellen inderdaad.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 08:55

Tita in mijn beleving is de Kalmthoutse heide een onderdeel van de brabantse wal. Ik doorkruis meestal in trainingen het gehele gebied.
katharinaa is de Sallandtrail.
Wat betreft afstanden er is niets mis met 4 of 5km hoor. net zo goed al de sprintafstand van 100m een hele grote uitdaging kan zijn waar mensen superveel voor trainen. Het is gewoon een andere discipline.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:37

Ik zag op de site van de Sallandtrail dat het een qualifying race is voor UTMB. Is dat een doel voor jou, de UTMB? of heb je die al eens gedaan?

Mijn man had voor kerst het boek 'holy trail' van Rik Merchie gekregen, daar staan veel verhalen in over grote trails zoals UTMB. Heb het bijna in 1 ruk uitgelezen, heel interessant en vooral grappig en leuk boek, een aanrader!

ontherun
Berichten: 4970
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:14

Wow wat een afstanden Greetje. Ik vind het echt knap dat je het kunt!

Klinkt als een leuk boek katharina!

Poes zo’n rondje gewoon je neus achterna vind ik ook heerlijk. Gewoon lekker simpel lopen en verder niks.

Succes met schoenen vinden Laura! Toch wel heel belangrijk, zeker als je van een blessure terugkomt.

Hier mijn favo rondje gelopen, 6 km van gemaakt met tegenwind heen en wind mee terug. Ondanks de harde wind toch wel een redelijk tempo kunnen lopen

Supervixen

Berichten: 12945
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:20

Ik heb vanmorgen heerlijk getraild met een vrouw die ik van instagram ken. Klikt goed en we lopen ongeveer hetzelfde tempo. De kilometers vlogen voorbij. Uiteindelijk 24km en 240HM gelopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:44

Prachtige foto's SV!! Met welke telefoon maak je die? (ik ga er vanuit dat het telefoonfoto's zijn)

Gem, klinkt als een heerlijke geslaagde dag me een lekkere afsluiter! Leuke foto ook.

Laura, fijn dat je weer wat kan doen. Hopelijk vanaf nu gewoon stijgende lijn! Lijkt me inderdaad verstandig om even naar een goede winkel te gaan. Compressiekousen hebben mij toen wel goed geholpen tijdens mijn herstel.

Aagje, jeetje joh wat balen dat het nog niet beter gaat na je rustperiode... Erg frustrerend!

Ik heb zondag een rustige 70 min. duurloop gedaan, nadat ik de 1e 5 km even in moest komen ging het daarna hartstikke fijn. Gisteren baantraining; 7x 800m op 10km wedstrijdtempo, pauze 2 min. doordribbelen. Ging ook goed.
Ik merk wel dat wedstrijdlopen best een groot dingetje zijn in mijn hoofd. 9 feb staat Schoorl op de planning en ben er nu al flink mee bezig in gedachten, zie er als een berg tegenop. Ook denk ik tijdens het lopen vaak aan de marathon wat me zenuwachtig maakt.. Dus hopelijk door wat regelmatiger wedstrijdjes mee pikken krijg ik dit een beetje onder controle.

Supervixen

Berichten: 12945
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:05

Ik heb een galaxy s10e. Gooi er vaak nog een klein filtertje over om de kleuren net wat op te halen.

Ik heb echt totaal geen zenuwen voor mijn 33km en voor de marathon. Ik ben ook totaal niet gefocust op tempo, misschien scheelt dat. Alleen op de dag zelf ben ik voor de start nerveus.
Ik weet gewoon dat ik het ga halen en of ik er nou 10 min korter of langer over doe, maakt mij niks uit. Misschien helpt het als je dat een beetje loslaat.
Waarom zie je tegen Schoorl op dan? Stel je te hoge eisen aan jezelf?