Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:14

Het strand is ook elke dag anders, echt :D Het is mijn rustplek, ik zou het nooit willen missen.
En toch vind ik het jammer dat ik geen groot bos in de buurt heb. Maar daar rijd ik wel een uurtje voor dan.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:59

Grappig om te lezen wat ieders voorkeur is. Ik ben op drie kilometer van het strand opgegroeid. We kwamen er dus vaak, maar woon al weer 16 jaar in Limburg. Sinds ik hardloop dacht ik zeker te weten dat ik nooit aan het strand zou willen hardlopen, maar nu ik weer eens die lange brede ebstrook onder mijn voeten heb gevoeld afgelopen zondag, wil ik het toch eens gaan proberen.
Hier in Midden-Limburg gelukkig op tien minuten autorijden een heerlijk stuk bos, waar ik graag met de hond hardloop. Maar ook het Maasplassen-gebied met de sluizen biedt voldoende leuke rondjes. En Duitsland en België niet heel ver naast de deur voor de heuvels ... mag niet klagen!

ontherun
Berichten: 4965
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 08:42

Maasplassen lijkt me ook lekker om te lopen gem! Loop er eigenlijk nooit omdat het dan nèt wat ver rijden is en ik vooral niet weet waar ik dan het beste heen kan gaan.
Ik ben gewoon een strand mens. Strand is mijn happy place. Of de bergen in. De heide hier heb ik gewoon niet veel mee. Baal er van dat ik vandaag geen tijd heb om te lopen, heel misschien als ik op schiet dat ik het tussendoor nog red maar ik vrees het niet.

Nozidia

Berichten: 1316
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Aan de kust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:49

Dicht bij een bosgebied wonen, lijkt mij ook heerlijk! <3
Maar het strand is ook echt mijn happy place. Kan dan echt in een soort "modes" komen tijdens het hardlopen en dan vliegen de kilometers voorbij. :))

Gisteren heb ik wat krachttraining gedaan en vandaag heb ik mijn sport rustdag dus even niks, morgen mogen de benen weer. :)

Even een vraag, gingen er nog meer mensen uit dit topic de cpc loop doen in Den Haag?

s1993

Berichten: 2124
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:34

Ik heb helemaal niet zoveel met strand, voor hardlopen leuk voor een keertje maar verder hoeft het van mij niet zo nodig :p

Vandaag 'rustdag' van het skiën dus lekker rondje hardgelopen. Toevallig net een dag met sneeuw, vond het heerlijk door de sneeuw ploeteren, kou en natuurlijk prachtige bomen! Helaas wel door het dorp gegaan anders zou ik totaal verdwalen hier :p Maar fijne 10km gedaan, enkels waren heel gelukkig dat ze lekker konden bewegen ipv in de skischoenen!!

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:00

Ik hou ook niet zo van het strand, daar is altijd zoveel wind! Ik zou zo blij zijn met een mooi bos in de buurt, ook om met m'n paard te wandelen.

Amai gaan lopen op skivakantie, straf! Nog nooit gedaan (neem ook wel nooit een rustdag van t skiën, maar zou t anders ook niet doen denk ik). En vind je t skiën leuk?

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:48

Ik heb ook niet zoveel met het strand. In het bos lopen vind ik dan wel weer mooi maar ik kan ook heel erg genieten van het lopen op de dijk. Het maakt mij niet zoveel uit zo lang het maar niet te veel bebouwde kom is.

Lekker skieën S1993! Genoeg sneeuw? Waar zit je?
Ik mag volgend weekend lekker een paar dagen naar oostenrijk, helaas is de weersverwachting niet zo gunstig (hele week sneeuw voorspeld).

Ik gisteren 3x 2000 gedaan op de baan, dat was mentaal wel even afzien. Maar mooi op mijn beoogde 10 km tempo kunnen lopen voor Schoorl.
Donderdag nog duurloopje met tempoblokken en zaterdag een rustige duurloop en dan van zondag tm donderdag op wintersport. Vrijdag loslopen en dan die zondag is Schoorl al.

Supervixen

Berichten: 12859
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:22

Ik heb vandaag een rustig stukje getraild, 15km met onderweg wat edelherten, regen en modderige paden. Nog niet helemaal hersteld van mijn 33km van zondag, dus ook rustig de tijd genomen om wat foto's te maken.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:58

Nog niet helemaal hersteld maar toch weer even 15km gedaan. Rustig aan doen ben je niet zo goed in he :o ?
Het is daar echt prachtig!!

Venthe, dat komt dichtbij! Nog last van zenuwen nu het zo goed gaat?

De Hivernal trail dit weekend in Landgraaf is afgelast :( :( . Jammer, ik keek er naar uit.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:06

Wauw mooie fotos!

Hier staat het lopen deze week even op een laag pitje. Ontzettend druk op mijn werk waardoor ik vorige week 56 uur gewerkt heb en deze week wordt het net zo druk.

ontherun
Berichten: 4965
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:37

Waarom issie afgelast katharina? Dat is wel echt balen zeg... ik twijfelde nog steeds haha. Wel een leuk gebied om te lopen moet ik zeggen daar. Duurloopje doen zondag? _O-

Ik loop juist best graag in bebouwing, maar ben daarin een van de weinige geloof ik.

Mooie foto’s weer SV! En 15k is voor mij ook niet echt rustig aan, knap hoor na die 33k.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:05

Reden is niet zo duidelijk:
'Omstandigheden op de beoogde routes, waar wij als organisatie geen grip op hebben, maken het voor ons onmogelijk om een trailwaardig parcours aan te bieden zoals jullie van ons gewend zijn.
Dat deze moeilijke beslissing die wij nu moeten nemen ons niet in de koude kleren gaat zitten is een understatement. Hivernaltrail staat al jarenlang bekend om haar fraaie afwisselend, pittige parcours, kleinschalig en gezellige sfeer. Door de laatste onverwachte ontwikkelingen waaronder meer snoei- en kapwerkzaamheden op gedeelten van het parcours kunnen wij deze kenmerkende eigenschappen niet volwaardig bieden. Wij willen geen concessies doen aan kwaliteit en beleving.'

Misschien gaan we deze in de plaats doen, ziet er wel mooi uit, maar wel verder rijden. https://www.scopiastrail.nl/. Iemand hier deze vorig jaar gedaan?

ontherun
Berichten: 4965
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:11

Hmm dat is een beetje vaag ja. Zo’n heel vreemd weer is het hier nu ook weer niet geweest. Ze zijn wel heel vaak daar aan het werken enzo.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:19

Ik durf hier geeneens meer te posten. Jullie lopen allemaal zo hard!

Supervixen

Berichten: 12859
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:06

Gewoon posten hoor, ieder loopt op zijn eigen manier. Dat maakt het juist leuk.

Ik heb vanmorgen nog een stukje op de weg gedaan, maar kostte wat teveel moeite allemaal. Mijn verkoudheid zit me nog in de weg, dus heb het maar bij 7km gelaten.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:24

Dank je Supervixen!

Momenteel gaat het hardlopen helemaal niet goed. Lijkt wel of mijn lichaam vol op de rem is gaan staan. Ik merkte het al in aanloop naar de marathon. Die heb ik uiteindelijk op karakter uitgelopen, maar geen lekker gevoel.
En nu kom ik amper vooruit. Gewoon heel zwaar zeg maar.
Helaas met wintersport gevallen op mijn knie. Gewoon door blijven gaan, maar afgelopen dinsdag toch maar ns naar fysio en nu is mijn binnenste (kruis)band verrekt. Mag alleen beetje verhard hobbelen.
En ik wilde net lekker meer gaan trailen met onze hond Soof.

Supervixen

Berichten: 12859
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:33

Oh wat vervelend zeg! Even rustig aan doen dan maar. Heb je er veel pijn aan?

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:34

Oei dat klinkt niet goed! Maar even rustig aan doen voorlopig.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:54

Dat is niet leuk! Rustige hobbelen is misschien ook niet slecht voor de rest van je lichaam, alles eventjes wat later rusten. Wanneer was je marathon?

Mama3
Berichten: 1809
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:18

Jnien, wat balen dat het met lopen niet goed gaat. Ik ben echt een hardloop leek, kan het zijn dat je te veel verbrand en je lichaam meer energie nodig heeft? Ik heb echt geen idee maar probeer iets te bedenken.

En wat balen van je knie, maar Misschien een beetje rustig hobbelen wel net wat he nodig hebt. Ik hoop dat je straks weer lekker kan hardlopen wanneer je knie genezen is.

Ik wil proberen of ik een halve marathon kan lopen in juni. Ik heb vandaag 8 km gelopen, Ik had nog door willen lopen maar had wat problemen met mijn darmen, dus voor de veilige optie gekozen en teruggegaan. Enorm balen, vond het eigenlijk wel lekker in de regen..

Zaterdag ga ik in de ochtend lopen zonder ontbijt, kijken hoe lang het lopen dan lukt, Ik hoop dan 10-15 km te kinnen lopen.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 01:53

Dank jullie wel allemaal.
Pijn aan mij knie heb ik voornamelijk als ik onverhard loop en ‘s nachts met slapen. En als ik gezeten heb is ie stijf.
Maar ik hobbel vrolijk door ;)

Marathon was in dec.
Zou goed kunnen dat het ook aan de voeding ligt.
Ik hobbel nu sowieso ff rustig met de knie en misschien binnenkort bloed prikken.

ontherun
Berichten: 4965
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:21

Jnien balen van die pijn zeg. Lekker rustig door hobbelen is altijd fijn en goed, gewoon doen wat je lichaam aan kan. Stabiliteit worden inheb op 1 been zijn, mits goed uitgevoerd, altijd van toegevoegde waarde. Zolang die knie stabiel is en wordt en blijft kun je dan telkens weer wat meer opbouwen. Heeft je fysio je geen oefeningen gegeven? zegt de podo therapeut hier _O- Of wat kinesio tape om die band te ondersteunen. Welke halve marathon ben je over aan het denken? Ik wil hem ook in juni weer lopen.

SV misschien ook de combi van verkoudheid en herstel van die 33 km die het je zwaar maakt?

Hmm vind het een beetje vage reden inderdaad Katharina.

Ik baal dat ik gister wederom weer geen tijd had om te lopen, hopelijk vanmiddag een rondje. Gelukkig volgende week weer wat minder druk, dus dan ook weer wat meer tijd om te lopen.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:25

katahrina ik las het ook van die Hivernal trail. Ze komen er wel heel erg laat mee. Bomenkap is iets wat niet uit de lucht komt vallen maar vaak al lang van te voren gepland is. Dus dat had men dan toch veel eerder moeten weten en er op in moeten spelen.

Supervixen

Berichten: 12859
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:28

Tja ik zou meedoen met de strong viking trail in de Maasduinen, maar kreeg bericht dat ze de vergunningen niet rond kregen. Ook zoiets. Gelukkig konden ze het op een andere locatie doen, maar die is wel minder mooi (Wijchen). Jammer, want het is wel een dure inschrijving.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:15

Greetje63 schreef:
katahrina ik las het ook van die Hivernal trail. Ze komen er wel heel erg laat mee. Bomenkap is iets wat niet uit de lucht komt vallen maar vaak al lang van te voren gepland is. Dus dat had men dan toch veel eerder moeten weten en er op in moeten spelen.


Ja vond ik ook raar. We hadden nog 2 andere trails gevonden die we wouden doen, maar die waren natuurlijk allebei volzet. We gaan nu deze doen https://www.scopiastrail.nl/.

SV dat is ook wel vervelend inderdaad, maar die hadden het wel al een hele tijd terug laten weten, niet? Normaal gezien krijgen we wel ons inschrijvingsgeld terug. Had jij die keuze ook?

Mama3 ik heb al een paar keer gelezen dat je nuchter best niet te lang (max 1,5u, maar best zelfs maar een uur) of te intensief loopt.