Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:50

Lijkt me een goed plan SV, die 2 lange trails en verder wat onderhouden, zeker omdat je de laatste tijd wat pijntjes hebt, rust is ook belangrijk. Je conditie is top, die gaat zo snel niet weggaan.

Memuska, super hoor van je knie!
Haha die fysio zal wel blij zijn dat zijn werk helpt!

Ik heb vanmorgen m'n 10k PB verbroken! *\%/*
Ik wou graag onder de 46 minuten lopen en had 44:59, dus ik ben content met m'n lijf! Het was wel zwaar hoor, maar heb me niet kapot gelopen, heb mooi heel de tijd m'n tempo kunnen aanhouden.
Nadien nog wat gewerkt en nu mag m'n paard wat gaan lopen ~~}>

Vanavond is het 'test-event' voor die last man standing van volgende week, om te testen of alles werkt qua tijdsingave enzo. Normaal 2 rondjes (van 6,7km), ik weet nog niet of ik die ga lopen. Denken jullie dat dat verstandig is om wat los te lopen? Of beter van niet? Ik heb nu helemaal nergens last van, maar kan me wel voorstellen dat ik zware benen zou hebben als k moet hardlopen.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:50

Netjes katharinaa binnen de 45min.

Ik heb vanmorgen mijn marathon gelopen. Vanuit huis een rondje uitgestippeld. Met twee liter aan sportdrank vertrokken. Heb er gewoon een rustige duurloop van gemaakt. Wat waterloopjes gevolgd (aa of weerijs en de Mark) en het mastbos doorkruist. En in het begin nog even een stukje door mijn "eigen" bos. Was een mooi rondje. Het was iets meer dan een marathon geworden en na 3hr50 was ik weer thuis. Had er mooier weer op dan voorspeld. In het begin wel een regenbuitje maar daarna uren in de zon gelopen.

ontherun
Berichten: 4967
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:36

Netjes Katharina! Super knappe tijd hoor, net onder die 45 :D

Rustige duurkoop zegt ze dan Greetje, alsnog binnen 4 uur weer terug zijn. Ik blijf het echt knap vinden hoe jij loopt! Heerlijk.

Memuska ook super netjes die halve marathon!

Hier dinsdag onverwacht 10 km gelopen, niet in 45 minuten maar in 70 minuten :') maar het ging zo super lekker! Ik bleef er maar lusjes aan plakken omdat ik zoiets had van ach ik loop nog die kant op ach en dan gaan we hier ook nog een extra stukje _O- mijn hartslag was gemiddeld 160, dat is voor mij echt super laag, als je bedenkt dat ik regelmatig met 175 liep/loop *\%/* gisteren nog een intervalletje gelopen, totaal ook bijna 9km. Gaat best lekker, en ik blijf pijnvrij, zo blij mee.

Supervixen

Berichten: 12863
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:52

Lekker bezig greetje en supermooie tijd op de tien kilometer Katharinaa!
Kun je trots op zijn.

Mijn 10km trail ging iets verder en werd uiteindelijk ruim 14km. Het verste dat mijn vriend had gelopen, de laatste km had hij het zwaar.
Maar wat een heerlijk weer zeg!


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 18:11

ontherun schreef:
Netjes Katharina! Super knappe tijd hoor, net onder die 45 :D

Rustige duurkoop zegt ze dan Greetje, alsnog binnen 4 uur weer terug zijn. Ik blijf het echt knap vinden hoe jij loopt! Heerlijk.

Memuska ook super netjes die halve marathon!

Hier dinsdag onverwacht 10 km gelopen, niet in 45 minuten maar in 70 minuten :') maar het ging zo super lekker! Ik bleef er maar lusjes aan plakken omdat ik zoiets had van ach ik loop nog die kant op ach en dan gaan we hier ook nog een extra stukje _O- mijn hartslag was gemiddeld 160, dat is voor mij echt super laag, als je bedenkt dat ik regelmatig met 175 liep/loop *\%/* gisteren nog een intervalletje gelopen, totaal ook bijna 9km. Gaat best lekker, en ik blijf pijnvrij, zo blij mee.


Wat lekker! Super fijn dat het zo lekker voelt. Heel herkenbaar die lusjes, als het goed voelt toch nog ééntje extra :')
En pijnvrij *\o/*

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 18:42

Dankjewel dames, ik ben er ook blij mee!
Heb besloten seffes 1 toertje te fietsen en 1 toertje te lopen.

Klinkt als een leuke marahton Greetje!

SV haha ver verschieten al niet meer als je er zomaar een paar km bijdoet hoor! Goed gedaan van je vriend en weer prachtige foto's!

Ontherun wat ga je goed! Ben blij dat de blessures nu wegblijven, gewoon rustig aan blijven opbouwen en blijven genieten! Ook leuk dat je hartslag lager blijft, het rustig opbouwen heeft een goed effect op je conditie!

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:41

Ik kom me heeeeeeel voorzichtig ook hier melden. Ik ben eind juni wakker geworden met een hernia die een van mijn benen beinvloedde. Ik ben gelukkig al weer een tijdje pijnvrij en wandelen is in steeds langere stukken ook weer helemaal opgebouwd en nu ben ik toe aan de volgende stap. Ik speel hickey in een vriendenteam en wil in het voorjaar weer het veld op kunnen en een toch wel belanglijk onderdeel daarvan is stukjes kunnen hardlopen. Ik ben na een start met krachttraining in de sportschool een paar weken terug nu 2 weken bezig met joggen opbouwen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:46

Welkom!

Weer veel mooie loopjes hier :j ik een rustige duurloop van 40 min vandaag na het werk. Was moe na een lange werkweek (en moet morgen nog een dag) maar loopje was lekker en tempo viel me niets tegen. Volgende week twee dagjes verlof :)

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:28

Welkom Imay. Wat goed dat je alles zo doelbewust aanpakt. Heel veel succes met opbouwen!

Poes succes met je werkdag vandaag.

s1993

Berichten: 2124
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:27

Mooie tijd Katharina!

Greetje heb je dan ook eten bij je? Of loop je puur op de sportdrank?

Ontherun fijn dat je lekker pijnvrij kan lopen, houden zo!

Welkom Imay

Ik ben gister weer naar het bos geweest, was alleen even de weg kwijt en daardoor langer gelopen dan gepland (en had maar een halve liter water bij dus niet heel handig). Ik dacht richting huis te lopen maar besefte me na een half uur dat ik hetzelfde stuk liep alleen dan in tegengestelde richting.... Uiteindelijk 2uur 15 minuten gelopen, tussendoor wel even een stukje gewandeld maar dat was ik na 5 min zat dus verder gerend.
Had mijn compressiekousen aan (heb een paar goedkope gekocht bij de decathlon om eens te testen) en dat was wel lekker eigenlijk. Vind alleen het sok-deel warm en krikg dan snellee zweetvoeten dan met mijn normale sokken. Kuiten voelen vandaag ook prima, alleen bovenbenen zij ietsje stijf.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:31

Ik heb ooit ook compressie tubes van decathlon gekocht maar vind het meer beenwarmers dan dat ze echt compressie geven. Maar goed met een dergelijke maatvoering moet je ook niet te veel verwachten. Maar als je de sok niet lekker vind kan je beter tubes nemen. Die heb ik ook want ik wil perse injinji teensokken.
Je hebt al net zo'n richtingsgevoel als ik. Soms herken ik een pad en denk ik het wel weer te weten omdat vervolgens de pad het verkeerde kant op te nemen.
Voor een marathon afstand neem ik alleen sportdrank mee. Ik had voor nood wel een paar minimarsjes bij maar die had ik zoals meestal niet nodig. Als ik ga trailen over een lange afstand neem ik meestal wel wat te eten. Maar vooral ook omdat ik dan eigenijk niet voldoende drinken (en dus energie in drankvorm) mee kan nemen.

Memuska

Berichten: 5012
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:05

@ SV: aangezien het werk me even boven het hoofd groeit, zijn de plannen nu iets rustiger. Deze week hou ik het op rustige korte (5K) loopjes met de beginnende vriendinnen (ideaal om mijn tempo rustig te houden / bij te kletsen / mezelf niet voorbij te lopen / niet in de verleiding te komen toch snel ff verder te lopen), en daarna ga ik denk ik wat aan snelheid werken. Een snellere 5K, een snellere 10K.
Mooie foto's weer trouwens!

@ Katharina: proficiat met je PR!!!!!!! Super!
Hoeveel rondjes verwacht je vol te houden bij de LMS?

@ Greetje: zooooo, even een marathon gelopen! Proficiat!

@ ontherun: super gedaan! Soms gaat het zo makkelijk hé.

@ Imay: welkom! Hopelijk blijft je opbouw goed gaan! Ben je nu nog aan het krachttrainen naast het lopen?

@ poes: mooie vooruitzichten, iets gepland in je verlof? Fijn gelopen zo te lezen, top!

@ s1993: ik heb compressiekousen van Herzog, vind ik geweldig. Mijn eerste paar kreeg ik van mama, fluo roze, omdat ze mij op de foto's van evenementen dan makkelijker kon terugvinden :+ In die tijd liep iedereen nog met zwarte volgens mij. Daarna heb ik zelf een paar bijgekocht. Vaak meer voor m'n hoofd ook hoor, maar goed. Ik vind 't wel fijn.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:33

Gisterenmiddag de intake met de arts gehad. Hij vond het een juweeltje van een hernia, want deze behoort tot de 10% uitzonderingsgevallen waarbij de 'bel' niet recht naar achteren naar buiten komt, maar opzij. Ik hoefde niet uit te leggen hoeveel last ik heb (gehad), want hij legde met modellen uit waarom het de 'misselijkste' vorm van hernia's is die je kunt krijgen.
Hij stelde dat er wrs al een zwakte op die plek zat, waardoor de hernia er 'scheef' uit kwam. Dat klopt, want ik heb daar een paar jaar geleden rugletsel gehad toen ik mijnvorige, 300 kilo zware koets op dacht te kunnen vangen toen die ongecontroleerd uit de trailer kwam denderen.

Morgen moet ik naar Keulen voor een tweede intake met het ZH-personeel en de coronatest en dan weer naar huis. Donderdagochtend nuchter melden, dan operatie en vrijdag mag ik pijnvrij naar huis *\o/* .
De arts zat 'medisch gezien' te genieten van het vooruitzicht zijn mooie, zelfontwikkelde operatie-instrumentje weer eens te mogen gebruiken :D .

Memuska

Berichten: 5012
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:38

Dat zijn al bij al mooie vooruitzichten Gem!
Hoe zal de revalidatie verlopen?
Alvast veel succes!!!!

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:39

@Memuska Voorlopig blijft krachttraining op nr. 1 staan, aansterken en stabilisatie van spieren en gewrichten staat voorop. Ik ben op maandag, woensdag en vrijdag een uurtje bezig in de sportschool en heb daar nu dinsdag, donderdag en zaterdag een half uurtje opbouwen joggen bij. Ik loop sowieso elke dag twee keer een half uurtje een rondje buiten om aan de 10k stappen per dag te komen en op die drie dagen is het avondrondje dus met wat stukjes joggen erbij. De eerste week was het 5 min wandelen, dan 8 keer 1 min joggen - 1½ min wandelen en dan nog 5 min wandelen aan het eind. Afgelopen week was het 5 min wandelen, dan 6 keer 1½ minuut joggen - 2 min wandelen en dan nog 5 min wandelen aan het eind. Voor deze week staat er 5 min wandelen, 2 keer 1½ min joggen - 1½ min wandelen - 3 min joggen - 3 min wandelen en weer 5 min wandelen als afsluiter. Mocht het deze week nog te zwaar zijn dan herhaal ik week 2 deze week nog een keer.

Memuska

Berichten: 5012
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:40

Klinkt goed!!! Lijkt me ook een verstandige aanpak. Daar kan ik nog wat van leren geloof ik :+
Ik hoop dat hier de sportscholen half december ook weer open mogen. Fijn hoor, al die home-work-outs en online lessen, maar toch niet 't zelfde...

Memuska

Berichten: 5012
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:22

Zo, weer terug!
Rustig 5 km gelopen met de vriendin, gevolgd door een rustige 2,5 km solo (maar wel iets vlotter).
Fijn fijn!

Supervixen

Berichten: 12863
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:58

Gem, wat gaat dat snel, ik hoop dat je niet teveel napijn hebt.

Imay1990 klinkt als een goede opbouw, volgens mij ben je goed bezig.

Lekker Memuska. Samen lopen is altijd gezellig.

Ik heb de tweede lus van mijn volgende ultra getest. Hij is 19km.
Lus 1 is 18km. Dus nu 37km compleet. Volgende keer de route voor de resterende 13km testen. Dat wordt de minst zware lus qua hoogtemeters, dus die komt mooi aan het eind.

ontherun
Berichten: 4967
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:04

Imay1990 welkom! Klinkt als een goede opbouw, en slim om trainingen dubbel te doen als het zwaar is. Pas als het goed gaat verder gaan. Opbouwen gaat voor iedereen anders.

Gem dat gaat snel hoor. Wel fijn denk ik? Hopelijk ben je dan ook snel weer de oude.

Memuska ook goed bezig!

SV ik weet nog dat je zei dat je nooit een marathon zou lopen, en nu doe je zelfs ultra's :D Echt respect voor hoe jij loopt nu hoor. What reminds me, ik wilde me nog voor die virtueelNL inschrijven.

Ik ben ook nog altijd lekker aan het lopen, gisteren onverwacht snel mijn kleine rondje gedaan. En vandaag 6 uur online meetings, kom op zeg dat houd ik nooit vol _O- Dus ik ben tussendoor even een rondje om de wijk gegaan, 1 van de opties voor mijn dagelijkse rondje en daarna had ik weer energie :D

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 07:50

Gem gaat snel zeg! Wel fijn, ben je straks weer pijnvrij. Sterkte alvast.

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:38

Mijn planning gister liep op alle punten uit dus gister niet aan het rondje toegekomen. Vanochtend wel wat tijd over en heerlijk in het zonnetje gelopen. Ik loop vooralsnog steeds hetzelfde rondje zodat de afstand elke keer gelijk is en ik daarmee ook een beetje progressie kan zien. Vandaag voor het eerst het week 3 schema uitgeprobeerd en het viel me allezins mee. Ik heb me wel bewust wat ingehouden op de 3 min stukken joggen maar had wel steeds het gevoel nog iets harder of iets langer door te kunnen gaan dus daar tevreden mee. Wel trager over het hele rondje gezien dan de laatste keer vorige week maar dat is niet zo gek. Ik moet denk ik eerder de tijden vergelijken met dezelfde training een week eerder, dus training 1 met training 1 etc en als ik daar naar kijk dan was ik sneller dan vorige week dus al met al goed tevreden en morgenavond weer...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:05

Ik ben weer thuis. We zijn drie nachten naar een vakantiehuisje gegaan in de Belgische polders. Het was er stil en heerlijk. We hebben gelopen, gewandeld, gefiets en veel in de houtgestookte hot tub en sauna gezeten. En lekker gegeten en geborreld uiteraard. Helemaal opgeladen! Naja of toch deels :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:04

Dat klinkt als een leuk ronde S1993.
Ik heb nog nooit compressiesokken gedragen, kan je dus ook geen advies geven.

Greetje, neem je enkel sportdrank mee of ook gewoon water?

Amai Gem dat gaat snel vooruit. Hopelijk weer pijnvrij na de operatie!! Veel succes morgen!

Imay, dat lijkt een goede en verstandige opbouw! Goed dat je je verloren training vanochtend kon inhalen. En ik ben ook van het 'meten is weten'-principe, maar je moet wel opletten dat je er niet blind op staart. Je kan altijd eens een mindere dag hebben, terwijl je algemeen wel goed bezig bent.

Memuska je blijft lekker bezig! Kniepijn weg?

SV klinkt goed! Met zo'n mooie omgeving en goed gezelgschap zal die ultra voorbij vliegen!

Ontherun je snelheid komt terug hoor! Heerlijk toch als je energie krijgt van het hardlopen. Ik krijg vaak de vraag: 'waar haal je toch die energie vandaan?', maar het hardlopen geeft me net zo'n energie (en goed eten natuurlijk ook).

Heerlijk Poes, (letterlijk) uitgewaaid! Klinkt als een leuk weekend en het zijn mooie foto's!

Ik begin hier stilletjesaan wat zenuwachtig te worden voor onze 'last man standing' van zaterdag. Ik heb totaal geen idee hoe ik het ga doen. Weet niet hoe ik het best aanpak qua eten enzo. En wat ik deze week best wel of net best niet doe qua sporten. Ik hou niet van onzekerheid :o

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:23

Katharina ik neem enkel sportdrank mee. Water gaat te veel klotsen in mijn buik, plus dat ik daarmee helemaal geen energie binnen krijg en dus wat te eten mee zou moeten nemen.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:13

0091 schreef:
Ik zou hier graag mee komen kletsen. Mijn motivatie is er weer en ik wil weer op mijn oude niveau komen (halve marathon) en het liefste er ver overheen!

Ga nu 3 weken opbouwen met 10%, dan een week halve afstanden en dan weer 3 weken opbouwen met 10%. Op zich zou ik dan aan het einde van het jaar in theorie de halve kunnen lopen, maar alles zonder haast.

Mijn droom is uiteindelijk een marathon te kunnen lopen en heel misschien wel een keer een ultra..

Maar eerst stap 1: het oude niveau weer bereiken zonder blessures :D


Even mezelf gequote.. Want ik ben er weer *\o/*
Vandaag een HM gelopenin 2:36:06
Helemaal blij! Nu even dit niveau vasthouden en het weer wat meer "eigen" maken en dan gaan we eens een stapje verder..

Compressiesokken, ik draag ze altijd bij meer dan 7km. Vind het heerlijk. Voelt toch als meer steun en ik heb minder snel last van blessures tijdens het opbouwen. Moet wel zeggen dat ik voorheen toen ik al op niveau zat weinig verschil ervaarde (behalve lekker warm) maar dat ik nu tijdens het opbouwen wel degelijk een groot verschil voel. Vooral mijn scheenbenen vinden de sokken heel fijn.

Mooie plaatjes Poes! Ziet eruit als een prachtig huisje. en die hottub <3

Ontherun, lekker zo tussen de meetings door een rondje!

SV leuk dat je de lussen al kan testen!