Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 20 [ 495 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vtamine d te kort lotgenoten

 
Profiel   

Wat ik mij afvraag. Als jullie een tekort hebben dan krijgen jullie een kuur met de ampullen en daarna slikken jullie niets meer?
Tot het weer te laag is en klachten veroorzaakt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 12:26 



 
Profiel   

Volgens mij zijn er hier veel die het hele jaar door vit D bijnemen, of sommige enkel in de maanden met een R. Mijn dokter zei dat ik mocht stoppen tot het weer wam is... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 12:29 



 
Profiel   

Volgens mijn HA's mag je er vergif op nemen dat als je eenmaal een tekort gehad hebt, dat je in niet zonnige maanden terug een tekort hebt. Dus ik neem nu preventief in de wintermaanden (start meestal als ik er aan denk door mogelijke symptomen ve tekort) ampules om de +/- 2 weken. In de zomermaanden alleen als het mij nog eens te binnen schiet (combi druilerig weer en vage klachten).

Die parels zouden een tekort moeten voorkomen. Dus als je 1 of 2 ampules overleeft, zou je daarna voldoende moeten hebben met de dagelijkse dosering van 1 parel... Maar vond dat idd erg duur in vergelijking met de D-cure ampules.

Kreeg enkele weken terug waterkefir en dat zou ook vit D moeten bevatten, dus da's ook mooi meegenomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 12:39 



 
Profiel   

Sinds mijn waarde 20.6 was met alle bijhorende klachten, slik ik het hele jaar door bij. In de zomer minder dan in de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 12:48 



 
Profiel   

Nadat bij mij 2,7 was geconstateerd en ik de ampullen had genomen, werd mij verzekerd dat ik geen glachten meer zou hebben en dat het goed was zo.

Na een maand begon mijn haar weer uit te vallen. Toen ben ik terug gegaan, maar nee mw. Uw vitamine D kon niet te laag zijn.

Toen ben ik zelf kauwtabletten gaan nemen. En voila, weinig klachten over. Ik slik nu winter en zomer vitamine D bij. Omdat ik zelfs zomers klachten krijg.

Nu blijkt dat ik ook fibromyalgie heb. Maar daar valt je haar niet van uit :P


Laatst bijgewerkt door Peelie op 28-04-17 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 13:01 



 
Profiel   

Ik moet nog kijken hoe of wat loop al maanden met vermoeidheids klachten. Maar mijn b12 was ook te laag afgelopen oktober en toen was mijn d nog goed, dus had geen idee dat nu door d te kort kwam. Dus ik denk idd dat mijn te kort alleen komt door de wintermaanden en het gebrek aan zonlicht. Heb over 6weken weer afspraak dus dan zullen wel bespreken hoe en wat.

Ik vind de smaak van de ampullen wel mee vallen gelukkig daarna paar slokken water en proefde niks meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 13:02 



 
Profiel   

Ok, ik geef toe dat als ik als me echt vermoeid voel, dan neem ik ook vit12 bij (enkele tabletten vitB complex of een spuit)

ik geloof dat me eerst aangeraden werd de ampules in een beetje fruitssap/sinaas te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 13:09 



 
Profiel   

Ik slik ook heel het jaar door vitamine D van de huisarts. Het tekort was in de zomer van 2015 vast gesteld en toen pillen gekregen en die geslikt tot het voorjaar want mn waarde was weer 74. Midden in de zomer van 2016 weer laten prikken en was het weer te laag en toen heeft de HA gezegd dat ik ze dan maar heel het jaar door moet nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 13:19 



 
Profiel   

Ik slik standaard 5000 ųmg per dag als onderhoud. Bevalt goed! Indien interesse doe even een pb, t is een pilletje ter grote van een doperwt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 17:23 



 
Profiel   

Mijn dokter zei tegen mij: Goh enkel wat vitamine D te kort. Dat is niet erg. Dus alle klachten zijn enkel psychisch >;)

Voelde mij wel een beetje een aansteller. Blij dat ik hier lees dat iedereen dezelfde klachten en symptomen omschrijft. Voel ik mij minder hypochondrisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 21:13 



 
Profiel   

Laibadji schreef
Mijn dokter zei tegen mij: Goh enkel wat vitamine D te kort. Dat is niet erg. Dus alle klachten zijn enkel psychisch >;)

Voelde mij wel een beetje een aansteller. Blij dat ik hier lees dat iedereen dezelfde klachten en symptomen omschrijft. Voel ik mij minder hypochondrisch.

dan vraag ik me af, waar je huisarts zijn diploma heeft gehaald.

vitamine D tekort kan behoorlijk beschadigend zijn voor je lichaam, op langere termijn ^) ^)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 22:21 



 
Profiel   

Gelukkig slikken een heleboel gewoon door. Mijn vroegere huisarts zei ook dat ik moest stoppen in de zomer (terwijl het tekort in de zomer geconstateerd was) maar ik ben en blijf doorslikken. Inderdaad ook softgels van 5.000 IU. Deze koop ik in Amerika waar ze een derde kosten van wat ze hier in nederland moeten kosten terwijl het hetzelfde merk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 22:48 



 
Profiel   

Mijne was na de zomer goed en nu na de winter te laag is het dan verstandig om alleen in de winter bij te slikken of ook het hele jaar? Ben met mooi weer wel heel veel buiten smiddags en voel me dan ook altijd veel energieker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 00:01 



 

Ik had 26 een tijd terug. 25.000iE per week geslikt en daarna zou het weer op peil moeten zijn. Klachten zijn niet weg gegaan maar niemand weet meer wat er kan zijn. Nogal ontmoedigend. Ben wekelijks, meestal dagelijks ziek, alsof ik griep heb. En het wordt steeds erger. Ik geloof alleen niet dat het door de vit d komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 00:33 



 
Profiel   

Pernilla op lyme gecheckt
Zou ook kunnen. Maar is lastig te diagnosticeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 00:34 



 

Er is heel veel gecheckt. Lyme ook geloof ik. Volgens de internist moest ik maar in therapie gaan om met m'n klachten te leren om te gaan want er was niets te vinden. Daar geloof ik niet zo in. Het komt érgens vandaan, alleen weten we dus niet waar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 00:35 



 
Profiel   

Lotgenoot hier :D
Mijn lichaam slaat het zelf bijna niet op. Had een aantal jaar geleden een zomerbaantje in het bessen plukken, stond uren lang elke dag vol in de zon, en op dat moment was zelfs mijn vitamine D heel erg laag.. winters zijn voor mij echt niet leuk. Ik heb 0,0 energie en ben maanden lang echt goed ziek (met als gevolg dat ik afgelopen week 2 antibioticakuren en prednison heb gehad om er voor dit jaar weer vanaf te komen tot ongeveer oktober/november).

ik slik dus het hele jaar door pillen :))
Overigens worden ze bij mij wel vergoed

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 01:03 



 
Profiel   

Hier ook vitamine D te kort.. al een hele tijd, maar dit komt door mijn medicatie die ik gebruik.

Ik heb hier wekelijks ampulletjes voor. Of zoals Mn neuroloog het noemt "een boost"

Maar mijn vit D is niet omhoog te krijgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 02:04 



 
Profiel   

Laibadji schreef
Mijn dokter zei tegen mij: Goh enkel wat vitamine D te kort. Dat is niet erg. Dus alle klachten zijn enkel psychisch >;)

Voelde mij wel een beetje een aansteller. Blij dat ik hier lees dat iedereen dezelfde klachten en symptomen omschrijft. Voel ik mij minder hypochondrisch.


Ik herken zulke reacties van dokters... wonen wij toevallig in dezelfde regio ? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 08:58 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Laibadji schreef
Mijn dokter zei tegen mij: Goh enkel wat vitamine D te kort. Dat is niet erg. Dus alle klachten zijn enkel psychisch >;)

Voelde mij wel een beetje een aansteller. Blij dat ik hier lees dat iedereen dezelfde klachten en symptomen omschrijft. Voel ik mij minder hypochondrisch.


Ik herken zulke reacties van dokters... wonen wij toevallig in dezelfde regio ? :+

wat ben ik blij met mn eigen huisarts. die neemt het wel serieus op, gelukkig :j :j :j _/-\o_ _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 09:05 



 
Profiel   

Even gespiekt waar je woont... is toch net iets te ver weg :') :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 09:07 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Ik had 26 een tijd terug. 25.000iE per week geslikt en daarna zou het weer op peil moeten zijn. Klachten zijn niet weg gegaan maar niemand weet meer wat er kan zijn. Nogal ontmoedigend. Ben wekelijks, meestal dagelijks ziek, alsof ik griep heb. En het wordt steeds erger. Ik geloof alleen niet dat het door de vit d komt.


Voeding gecheckt? Mss één of andere allergie of intolerantie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 19:52 



 
Profiel   

Andere tekorten ook laten checken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 20:02 



 
Profiel   

Ik doe al máánden een vit D kuur (2 olie ampullen die ik meng met wat oplos limo, anders is het niet te zuup'n!)

Maar of ik er iets van merk? Nou...... nee....

Zonder mijn vit D lijkt het net alsof ik 'heuveltje-op' loop, een beetje zweverig gevoel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 20:07 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Even gespiekt waar je woont... is toch net iets te ver weg :') :+

Hihi wil niet zeggen dat e een dokter hebben met dezelfde mentaliteit. :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-17 21:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 20 [ 495 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen