3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:27

Ja dit zijn bloemkoolbodems. Er zitten wel flink khd in hoor, het is meer 'hier is meer groente aan toegevoegd dus je eet lekker extra groente' dan dat het glutenvrije/khd arme bodems zijn. Ik vind ze heel lekker, handig formaat, en ze zijn iets behapbaarder qua kcal dan een normale pizzabodem. Bij deze zit 399 in een bodem, ze hebben ook nog een groene variant waar minder in zit (iets van 240 uit mijn hoofd).

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:32

Ah ja! Ik ga er eens naar kijken. Je hebt wel een soort bloemkoolpizzabodems in een klein formaat, die hebben (uit mijn hoofd) rond de 40 KH dus die zijn wel behapbaar (see what I did there). Alleen ook meteen een mini formaatje dus, moet je er eigenlijk 2 van nemen om vol te zitten maar dan kun je net zo goed een volledige pizza nemen :')

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:51

Die bloemkoolbodems zijn wel chill, alleen eet ik er altijd twee omdat ze totaal niet vullen, dus dan kun je qua calorieën gewoon net zo goed een gewone pizzabodem pakken.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:52

Twee ja? Ik zit wel vol genoeg van eentje. Nu toevallig als lunch maar ook als avondeten overleef ik het er best op.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:52

Emmaa_ schreef:
Twee ja? Ik zit wel vol genoeg van eentje. Nu toevallig als lunch maar ook als avondeten overleef ik het er best op.


Ja :+
Ik heb nogal wat eetlust, haha

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:55

Ik vind die maggioni bodems juist veel beter vullen dan een gewone bodem. Na een gewone pizzabodem in hetzelfde formaal als een maggioni zit ik echt nooit vol, op een maggioni kan ik prima een avond voort.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 13:07

Ik kan dus al geen hele pizza op :') laat korstjes al over. Ben vooral goed in continu door kleine beetjes eten, daar zit probleem, niet dat ik heel veel in 1x eet.

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 13:13

Ik kon vroeger echt makkelijk zo'n Dr. Oetker Big American pizza met kaas en ui op, met zo'n achterlijk dikke bodem. Vraag me zo erg af hoe dat me ooit is gelukt :')
Die krengen waren wel enorm lekker. }>

Trouwens, weet iemand waar je redelijk goedkoop Matcha kan halen? Of acai? Ik kom het tegen bij 'healthy' winkels maar schrik me continu de pleuris van die prijzen.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 13:15

Ik kan wel echt heel veel eten, ik eet gerust in mijn eentje een 30cm pizza van NYP op bijvoorbeeld. Maar probeer mezelf nu te leren genoegen te nemen met 'gewoon vol' ipv 'zo vol dat ik de komende vijf uur niet eens meer kan denken aan eten'.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 13:50

Emmaa_ schreef:
Ik kan wel echt heel veel eten, ik eet gerust in mijn eentje een 30cm pizza van NYP op bijvoorbeeld. Maar probeer mezelf nu te leren genoegen te nemen met 'gewoon vol' ipv 'zo vol dat ik de komende vijf uur niet eens meer kan denken aan eten'.


Ja, precies dit.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:25

Wat is iedereen weer goed bezig!! Het duurde weer even voor ik mijn gezicht hier durf te laten zien, gezien ik nu weer bijna op m'n max gewicht zit :( Maar we gaan het doen! Die magioni pizza's vind ik trouwens zoo lekker, maar qua kcal vind ik het wel tegenvallen altijd...

Ik was begonnen met PBP, maar heb dat weer opgezegd. Qua voeding vond ik het niks toevoegen, ik ga geen poeders of supplementen nemen in dit stadium, vind ik echt onzin. En qua trainingsschema's vond ik het erg lastig combineren. Ik ga sinds jaren weer naar de sportschool en ben dus echt een beginner. Daarnaast vind ik klasjes doen wel leuk en samen met een vriendin sporten. En dat combineert gewoon niet met het schema wat hen in gedachten hadden. Anyhow, dus nu maar m'n intrinsieke motivatie aanspreken!

Lijstje vandaag:
O: ciabattina met heksenkaas en optimel drinkyoghurt (380)
L: vers brood met (nog onbekende) dagsoep (+/- 400)
T: peijnenburg low cal (47)
A: risotto met venkel, courgette en geitenkaas (685)
Totaal: 1512 kcal met nog ruimte voor koekje bij de thee :)

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:29

Iedereen valt wel eens terug Aight, is echt niets om je voor te schamen :* Ik zit ook nog steeds op mijn max gewicht, ondanks dat ik al jaren roep dat ik wil afvallen. Ben nu wel weer serieus bezig maar het is ook gewoon heel moeilijk.
PBP lijkt mij persoonlijk ook niks. Ik denk dat als je weinig van voeding weet en je veel geld hebt het misschien iets toe kan voegen maar verder... Weet ik het niet.

Mijn dagje vandaag:

O/T: Ik wou vasten tot 1 maar had net ontzettende trek dus heb een spinazie-kaas rondo gebakken := Paste nog heel mooi dus is geen probleem verder. Vanmorgen vroeg toen ik wakker werd heb ik een havermelk latte gehad.
L: Een restje verse pasta van AH met light kookroom en een lepel pesto
T: 25g van die frietjes-chips, zak is nog open vind het zonde om het weg te gooien dus eet het klein beetje bij klein beetje op.
A: Magioni pizza met een beetje tomato frito en een beetje pizzakaas.
In totaal zit ik nu op 1470. Als ik het volhou wil ik dat graag zo houden, als ik wel hongerig ben pak ik vanavond nog een alpro go on kwarkje a 130 kcal.

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:55

Aw Aight, niemand bereikt zijn laagste gewicht en houdt het heel z'n leven zo. Is meer dan logisch dat het fluctueert. Lekker duur woord gebruiken. :') Welkom terug in ieder geval! Ik moest echt even opzoeken wat PBP was, vind het wel interessant. Denk alleen dat je het in het beginstadium prima zelf kunt inderdaad, zou dit eerder doen als je flink bent afgevallen maar de laatste kilo's er niet af krijgt. Ofzo.
Lekker lijstje ook, heb nu zin in soep. :+

Emma, doe jij ook IF? Ik wilde daar eerst niets van weten maar hoor echt van alle kanten dat het zo goed werkt dus misschien toch eens proberen. Ik zie dat er light kookroom op je lijst staat en bedenk me ineens dat ik daar ook nog een half flesje van heb liggen, maar betwijfel of dat nog goed is na 1,5 week geopend in de koelkast. :')

Heb vanmorgen weer een circuit training gedaan; 650 kcal verbrand met een uur beuken. <<) Normaal vind ik dat heel veel, maar ik was echt gesloopt en zowel de hartslagmeter daar als mijn eigen Garmin gaven aan dat ik 650 had verbrand, dus dan geloof ik dat maar.
Lijstje ga ik een beetje gokken, komt er zo uit te zien:
Ontbijt: Tosti van KH arm brood met 2 plakken Lightlife kaas en ravigotesaus (ja da's dus wel een lekkere combi)
Lunch: Omelet van 3 eieren en wat kaas
Tussendoor: Smoothie van banaan, spinazie, blauwe bessen, aardbeien, amandelmelk en proteïne poeder, 30 gram groentechips
Avondeten: Geen idee nog eigenlijk. Sowieso zoete aardappel, misschien met een caprese salade.. Moet nog even kijken.
Na het eten: Kwark.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:58

Die kookroom blijft echt oneindig goed hoor. Ff ruiken en meestal is het gewoon nog prima.

Ik doe niet heel religieus aan IF, ik probeer wel naar mijn lichaam te luisteren. Als ik ochtenddienst heb (6u beginnen) ontbijt ik gewoon rond een uurtje of 10, maar zoals vandaag kom ik om 8 uur uit bed rollen want vrije dag, uurtje of half 10 voor ik achter mijn bureau ga zitten, en dan wacht ik liever met eten tot de lunch. Het is voor mij ook niets meer of minder dan 'ontbijt skippen om meer kcal over te houden voor andere maaltijden', ik geloof er niet per se in dat je lichaam harder gaat verbranden in hongersnood ofzo.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:28

Welkom terug Aight!

Lekkere lijstjes komen er weer voorbij allemaal.

Ik ben gister gezwicht voor een Big American Pizza en een halve chocoladereep. Heb maar geen calorieen geteld gister, het kan niet altijd goed gaan en wil mezelf dan niet extra straffen en het gevoel hebben dat ik dat de rest van de week moet compenseren. Zaterdag ook sushi gehad, maar toen heb ik niet heel veel gegeten.

Vanmorgen een hele pittige workout gehad, mijn armen voelden daarna als spaghetti. Was wel heel fijn!

Mijn lijstje voor vandaag:
L: proteineshake met magere kwark en een banaan, 3 maiswafels met een klein beetje mayonaise en Hollandse garnalen
T: grapefruit, 2 stukjes chocolade
A: caponata met wat brood
T: Lindahl Kvarg vanille, twee stukjes chocolade

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:31

Jeetje, wat doe jij voor werk? 06:00 beginnen ;o Ik moet op schooldagen om 06:00 mijn bed uit en vind dat al een ramp. Ik vraag me altijd af of je met IF echt hongersnood hebt of dat het te doen is. Mijn moeder eet bijvoorbeeld van 12:00-20:00 en vindt dat prima vol te houden. Als je een flink diner hebt en (terwijl je misschien niet zoveel trek hebt) daarna nog een bak kwark naar binnen schuift omdat je na 20:00 niet meer mag eten kan ik me zo voorstellen dat je niet hongerig naar bed gaat.

Ik weet wat ik ga eten vanavond! Gebakken andijvie met zoete aardappel en cashewnoten. Heb een receptenmap en blader daar regelmatig doorheen, deze lijkt me lekker om eens uit te proberen *\o/*

Super lijst trouwens Maanlicht. Grote kans dat je met die work out sowieso de helft ervan weer verbrand hebt, met jouw beweging kun je volgens mij iedere dag wel pizza eten zonder daar van aan te komen *D
Laatst bijgewerkt door Castilja op 20-01-20 13:32, in het totaal 2 keer bewerkt

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:32

Ik stel de eerste maaltijd zo lang uit als mijn lichaam die dag prettig vindt. Dus ene dag begin ik om 10.00 uur, andere dag red ik het makkelijk tot 13.00 uur.

Aight, welkom terug! En beter weer oppakken dan helemaal niks doen. Want dan zou je een nieuw max gewicht krijgen. We weten hier allemaal dat het absoluut niet makkelijk is.

Afgelopen dagen lekker teveel gegeten en gedronken. M’n vriend, z’n tweelingzusje en m’n opa waren jarig. Heb er van genoten en had de hele week er vooraf ook al rekening mee gehouden. Dus niks aan de hand.

Van het weekend is het me in de rug geschoten. Heerlijk precies op de eerste dag van m’n weekje vrij. Maar wandelen is het fijnste, dus zonet al klein uurtje gewandeld en vanmiddag ga ik dat nog een keer doen. Tussendoor aan de studie.
Alleen sporten laat ik even rusten tot het weer wat beter is. Hopelijk snel, want mis het nu al :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:34

Castilja schreef:
Jeetje, wat doe jij voor werk? 06:00 beginnen ;o Ik moet op schooldagen om 06:00 mijn bed uit en vind dat al een ramp. Ik vraag me altijd af of je met IF echt hongersnood hebt of dat het te doen is. Mijn moeder eet bijvoorbeeld van 12:00-20:00 en vindt dat prima vol te houden. Als je een flink diner hebt en (terwijl je misschien niet zoveel trek hebt) daarna nog een bak kwark naar binnen schuift omdat je na 20:00 niet meer mag eten kan ik me zo voorstellen dat je niet hongerig naar bed gaat.

Ik ben journalist en doe nieuwswerk, dus ik heb dienstenwerk waarin ik of om 6 uur begin, of tot 23 uur 's avonds werk. Vind het heerlijk en ben het gewend hoor :))

Ik bedoel ook niet per se hongersnood die je echt voelt, maar meer een soort crisis in je lichaam aanwakkeren.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:42

Castilja schreef:
Super lijst trouwens Maanlicht. Grote kans dat je met die work out sowieso de helft ervan weer verbrand hebt, met jouw beweging kun je volgens mij iedere dag wel pizza eten zonder daar van aan te komen *D


Haha, ik ga niet zo prat op wat ik wellicht verbrandt. Als ik dat zou bijhouden zou ik daadwerkelijk ongeveer elke dag pizza eten :+.

Ik wel een keer kijken voor WHOOP als ik weer meer geld heb, dat lijkt me ideaal omdat ie ook bijhoudt in hoeverre je bent hersteld van je vorige workout. Daar heb ik af en toe nog weleens problemen mee.

Goed dat je zo goed rekening kan houden met de verjaardagen, knap hoor! Ook fijn om gewoon te kunnen genieten van dit soort dingen. Wel vervelend dat het je in je rug is geschoten.. Naar is dat.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:22

Hier ging het van het weekend niet helemaal top maar vandaag weer met volle moed er tegen aan :)

O: alpro met muesli
T: appel
L: 2 boterhammen met scrammbled egg en kipfilet en beetje salade
T: 2 mandarijnen
A: bloemkoolpizza :9 met tomatenpuree, ui, tomaat, paprika en mozerella
T: wat komkommer denk ik en tussendoor heb ik nog wat snoepjes op hierzo :=
Qua kcal kom ik zonder de snoepjes op 1500 en salade is lastig te schatten. Dus ik denk dat ik het hierbij laat :j

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:21

Jongens je zal mij niet zo snel horen zeggen dat je iets moet, maar zou toch ten zeerste aanraden dit eens te proeven. <<) Heb dit net als diner gehad en het is echt abnormaal lekker en super gezond. :9 :~

Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:38

Ziet er goed uit, helaas ben ik geen fan van zoete aardappel.

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:46

Ja dan houdt het gerecht een beetje op :')

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:03

Klinkt goed! Ik word alleen strontchagrijnig van cashewnoten omdat ik altijd meer meer meer wil en het zo veel kcal zijn :=

Mijn dagje vandaag:

O: Twee grote havermelk lattes
L: Een spinazie-kaas rondo en zoete aardappelblokjes met ui, soort rosti maar dan zonder ei
A: Een grote bloemkoolbodem margharita pizza van NYP.

Ik zit pas op 1200 hiermee dus moet nog ff kijken wat ik extra ga eten om het een beetje uit te zwaren. Ik ben weer niet afgevallen maar lager dan 1500 gaan zitten is echt too much dus ik weet even niet zo goed wat ik moet doen.

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:06

Oh die spinazie-kaas rondo's zijn zo lekker.. Had ze deze kerst gegeten toen iedereen ging gourmetten en ik liever de vegetarische variant wilde hebben. Vervolgens werden 'mijn' stukjes ingepikt door mijn broer die ze ook lekker vond ~~}>
Emma, sport je? Ik zou inderdaad ook echt niet onder de 1500 gaan zitten, daar wordt niemand gelukkig van. Zou het echt in je beweging zoeken. Of anders IIFYM? Moet je wel bereid zijn (bijna) al je eten af te wegen en te tellen, maar dan ga je wel beter eten. :)

Hier niet een hele goede dag vandaag; moest een dagje werken in Utrecht en we konden mee eten met de lunch van een congres. Broodje tomaat/mozzarella/pesto en een broodje kaas op. Glas wijn. Thuis beetje popcorn. Hetzelfde avond eten als gisteren. Zit rond de 1900/2000 kcal denk ik, maar aangezien ik normaal eigenlijk niet op de 1700 uit kom is het "veel". Maar goed. Yolo. :')