3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:03

Hey ladies <<)
Haha lief dat je het vraagt Frummels; ben weer helemaal opgeknapt! Vind het wel jammer; ik kan niet vaak naar mijn sportschool door mijn drukke schoolrooster en wilde in de vakantie zo vaak mogelijk gaan, maar door die zieke dagen heb ik niet meer kunnen sporten. Ik sluit iedere maand een abonnement af omdat ik een hele drukke studie heb, maar aankomende maand zit genoeg sporten om de kosten eruit te krijgen er niet in -O- Helemaal balen. Gelukkig wel veel beweging op school, maar dat zijn niet zulke leuke danslessen in plaats van mijn favo lesjes club battle en club power op de sportschool.

Wat een heerlijke lijstjes trouwens! Heb je die soep zelf gemaakt Maanlicht? Ik ga denk ik ook weer eiwitrepen bestellen, deed ik vroeger altijd maar vergat het gewoon. Is een goed tussendoortje voor lange dagen op school.
Ik heb trouwens een 1-persoons oventje over kunnen kopen van een huisgenoot! Wilde echt al maanden een oventje maar vond het allemaal maar duur, nu een tweedehands op de kop kunnen tikken. Helemaal blij. Net een vegetarische kapsalon gemaakt, gisteren pompoen met tomatenpuree en ui (lekker is dat!!!) en ben helemaal blij. Haha.

Lijstje van vandaag:
Ontbijt: 2 Kh arme kaas/peper crackers met oude kaas salade van Johma
Lunch: Bruine bol met vegetarische knakworst, proteine pudding van Ehrmann
Tussendoor: Kaasrijstwafel, 2 Jumbo kaaskoppen (soort BabyBell maar dan lekkerder en goedkoper), 2 Atkins crackers met ham/prei salade, 3 glazen Krings Tomatensap
Avondeten: Vegetarische kapsalon (aardappelschijfjes, vegetarische shoarma, geraspte kaas, tomaat, komkommer, ijsbergsla, tzatziki.

Kcal: 1736, dag zonder beweging. Zit wel ramvol van dat avond eten dus heb goede hoop dat ik vanavond zonder snaaien door kom. :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:09

Fijn dat je je weer beter voelt! Jammer van je abonnement wel..
En handig zo een oventje! Lekker lijstje heb je ook :)

Hier geen fatsoenlijk lijstje vandaag dus ik plaats m niet. Morgen weer :j

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 22:06

Oeh lekker vegetarische kapsalon, ook zin in!

Kan gebeuren Frummels! Morgen weer een dag!

Hier proberen de draad op te pakken:
O: -
T: prince chocoprins (138)
L: mexicaanse soep met eetlepel nachochips, dikke plak volkorenbrood met olijfolie en zout/peper (451)
A: vega curry met bloemkoolrijst en zelfgemaakte knoflooknaan (924)
Totaal: 1514 kcal, vooral veel khd vandaag, vetten vallen wel mee voor de verandering :')

Morgen iets minder gehaast, maar waarschijnlijk iets minder goed:
O: griekse yoghurt (65)
L: soep (?) met brood en olijfolie (+/- 450)
A: runderstoof van TGTG-pakket met bloemkoolrijst en gebakken cherrytomaatjes/oesterzwammen (1000?)
Totaal: schatting 1500/1600 kcal, ik weet niet hoe ''vet'' de stoof is, want die komt uit een restaurant.

Zoals je kunt zien ben ik echt een genieter van flink bord avondmaaltijd haha :=

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:28

Heerlijke lijstjes komen er voorbij!


Fijn dat je je weer beter voelt Castilja! Je avondeten klinkt heerlijk :9

Morgen weer een dag Frummels! Leuk dat je weer terug bent!

Vanaf maandag mezelf eindelijk weer bij elkaar geraapt en tot nu toe gaat het nog goed. Een lijstje met genoeg ruimte voor lekkere dingen, maar dit keer binnen de perken.
O: een krentenbol met nutella en een kleine eierkoek met halvarine en poedersuiker. (316) (Ik had eigenlijk een ander ontbijt gepland, maar ik was nogal misselijk en dit was het enige dat ik binnen kreeg)
T: twee volkoren crackers met halvarine en pure vlokken en 100% pindakaas naturel. (252)
T: een klein puntje zelfgemaakte appeltaart. (159)
L: een kip broodje uit de kantine. (220)
T: een mini puntje appeltaart (zo'n 30 gram) (79)
A: twee volkoren crackers met kalkoenfilet, twee boterhammen met halvarine, Limburgse cervelaat en grilworst, een beker halfvolle melk. (561)
T: zelfgemaakte chocoladetaart en een stukje melkchocolade. (261)
B: 9000 stappen, 30 minuten fietsen, 40 minuten paarden verzorgen en 50 minuten paardrijden, les.
Totaal kcal: 1839.

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:45

Echt rustig hier zeg! Gisteren dacht ik dat het een goed plan was om zonder zadel te gaan rijden. Spoiler: dat was het niet en bij het opstappen lag ik er al naast. Daarna iemand even paard vastgehouden en ging het harstikke goed. Daardoor vandaag wel een beetje bont en blauw dus ik weet niet hoeveel beweging erin gaat zitten voor mij. Verder best een netjes lijstje weer. Kijk, het zijn misschen niet de meest gezonde dingen, maar ik ben iig weer bewust aan het eten en dat is fijn.
O: havermoutpap met halfvolle melk, een appel, rozijnen en kaneel. (521)
L: broodje Unox worst uit de kantine. (307)
T: drie appel sultana's. (165)
A: restje zelfgemaakte lasagne met aubergine ipv pasta en restje Indiase kip. (618)
T: magere aardbeienkwark met branflakes en muesli. (198)
T: zelfgemaakte chocoladetaart en melkchocolade. (261)
B: 12.000 stappen, 20 minuten rugoefeningen, 70 minuten fietsen, 40 minuten paarden verzorgen en 30 minuten paardrijden in stap (na mijn val vond ik draven niet zo'n heel goed idee meer := )
Totaal kcal: 2070.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:06

Oeps Kimmie... Gelukkig ging het daarna wel goed! Lekker lijstje!

Ik loop ontzettend te klooien op het moment, verschrikkelijk. Nou ja, ik heb mezelf WEER een schop onder mn hol gegeven, kijken hoe lang het duurt...

L: 3 wasa volkoren met gerookte zalm, courgettesoep, rauwkostsalade
T: Sinaasappel, worteltjes
A: boerenkoolstamppot met magere rookworst.
T: Griekse yoghurt met (diepvries)frambozen

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:17

Aauw Kimmie hahah, achja, zo spreek je weer eens wat andere spiergroepen aan :')

Lekker lijstje hoor Laura, ik snap het klooien wel. :o

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 17:28

Hier gaat het niet zo best met de voeding. Heb weer gigantische vreetbuien. Ondervind er lichamelijk nog niet echt wat van, dus dat scheelt, maar ik moet echt beter voor mezelf zorgen. Vooral als het mentaal niet zo lekker gaat wil ik mezelf troosten met slecht eten. Zaterdag een hele pittige workout gehad waarbij ik te veel heb gegeven. Merkte dat tijdens de workout van maandag vooral, het ging echt niet lekker en mijn lichaam was best wel op. Ben dinsdag ook niet gaan sporten. Gister wel paardgereden en dat ging prima, dus vanavond weer crossfit. Ik hoop oprecht dat het nu beter gaat.

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 09:37

Mooi lijstje Laura, dat klooien is heel herkenbaar!

Gisteren ging de hele dag goed, tot 's avonds, iets te veel chocola gegeten. Beetje jammer, maar vandaag weer een nieuwe dag en geen mogelijkheid tot 's avonds chocola eten, want ik heb carroussel tot half 10 en ben dan meestal pas rond half 11 thuis en dan heb ik geen zin meer in chocola haha.
O: Yoghurt Griekse stijl 10% vet met havermout, kokossnippers, chiazaad, gewelde abrikozen en een halve appel met kaneel. (487)
T: een rijstwafel met 100% pindakaas naturel. (114)
T: een Zeeuwse bolus :9 (315)
L:twee volkoren crackers met twee gekookte eitjes en een rijstwafel met bloemenhoning. (340)
A: zelf gekookt :) gebakken aardappel, sperzieboontjes en een biefstukje. Als toetje een bakje magere aardbeienkwark. (503)
T: iets te veel witte chocolade aardbei & kletskop en iets te veel melkchocolade. (259)
B: 4000 stappen en verder alleen even naar stal fietsen.
Totaal kcal: 2018. Jammer, want met iets minder chocola was het prima geweest.

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:01

Gisteren best een netjes lijstje. Tussendoor een mini-vreetbuitje, maar dat kwam vooral omdat ik te weinig had ingepland voor mezelf. 's Ochtends allebei de paarden gedaan en verder de hele dag geleerd voor mijn tentamens.
O: Yoghurt Griekse stijl met 10% vet met granola. (333)
T: niks, geen tijd.
L: twee boterhammen met kaas en filet americain en een krentenbol. (396)
T: sultana appel. (165)
T: een hupke, een korstje en een klein handje kruidnoten. (184)
A: Chili Con Carne en als toetje magere aardbeienkwark. (506)
B: 5000 stappen en 140 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1585.

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:27

Ik heb een beetje het gevoel dat ik tegen mezelf aan het praten ben _O- Maar ik ga echt goed en het is een goede stok achter de deur om lijstjes te delen. Gisteren wel net iets te hoog in kcal, maar dat kwam omdat ik bijna de hele dag heb geleerd en tussendoor even ging borrelen met een vriendin.
O: Yoghurt Griekse stijl 10% vet met granola. (333)
L: twee en een halve boterham met kalkoenfilet, filet americain en surimi krab salade, een krentenbol. (460)
T: een pepermuntje. (20)
T: twee cola zero en nachos. Spekjes. (505)
A: gebakken entrecôte, friet, mayonaise en waldorfsalade. (597)
B: 3000 stappen.
Totaal kcal: 1914.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:35

Hahaha Kimmie, wel goed dat je het volhoudt!

Ik ga ook wel weer mee praten.
Inmiddels alweer een paar weken fanatiek bezig met IF en ook mijn kcal en eiwitten in de gaten aan houden. Ik eet vanaf 12.00, of als makkelijk lukt nog iets later. En mag 12.600 kcal per week, oftewel gemiddeld 1800 kcal per dag. En wil dagelijks minstens 1 gram eiwit per kg lichaamsgewicht eten. Tot nu toe werkt het erg fijn. Kan ene dag wat minder en andere dat wat meer eten. En kan ook alles eten, zolang eiwitten maar op orde zijn.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:40

Hier deden ook mensen PBP toch? Zou ik misschien wat vragen via PB mogen stellen daarover? Ik wil waarschijnlijk daarmee beginnen :)

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:48

Nou ik ben weer klaar met mijn experiment om ook IF (16/8) te doen.
Helaas hield mijn stoelgang er dagen mee op en heb ik nu zeker een paar weken erover gedaan om alles weer een beetje normaal te krijgen en weer naar het toilet te kunnen zonder pijn.
De 16/8 ging voor mij dus echt niet nu ga ik voorzichtig 13/11 proberen omdat ik toch al vaak mijn ontbijt pas halverwege de ochtend pakte en die sla ik nu over en eet pas tussen de middag.
Heeft iemand van jullie die ook IF doet hier ook last van gehad?
Ik eet overigens echt voldoende vezels (groente, fruit, muesli, lijnzaad) en drink ook ruim voldoende dus daar ligt het niet aan.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:04

Goed bezig Kim en Lino!

Ik heb daar geen last van gehad Patt, dus geen tips helaas.
Ik doe ook 16/8 en soms 18/6 of 20/4. Maar net hoe het uitkomt.
Heb echt veel gegeten de laatste tijd dus vanaf nu kom ik mij hier weer even verantwoorden en lijstjes plaatsen, haha.

L: twee Oberlander boterhammen met Spianata Romana, kommetje wortel-prei-gembersoep
T: grapefruit, proteineshake met karnemelk en aardbeien
A: kabeljauwhaasje gewikkeld in ontbijtspek, kom soep
T: 150 gram volle yoghurt met 50 gram slagroom, proteine poeder, granola en een banaan
Kcal: 1900

B: uur crossfit

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:20

Patt, ik heb nergens last van. Zou het even in de gaten houden en mocht je weer last krijgen afspraak maken met huisarts.

Ik bedenk me net dat ik nog niks gegeten heb, zo pauze, dan even in winkel kijken naar wat lekkers. Blijf dat toch echt fijnste vinden aan IF. Niet meer constant denken aan eten.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:09

Ik denk altijd aan eten, ook met IF :')

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:10

Patt, ik heb er ook last van, maar ik denk dat t bij mij wel ligt aan minder vezels. Doordat ik meer kan eten per maaltijd, ben ik minder geneigd aan te vullen met groente als vulling.

Ik overweeg te stoppen met IF, het heeft me nog niet echt voordelen gebracht en het gaat me niet zo makkelijk af. Ik denk nu echt de hele dag aan eten juist, had gehoopt dat dat minder zou zijn maar is juist erger bij mij. Daarnaast dus verstopping en heel opgeblazen steeds. Enige waardoor ik twijfel is dat ik het wel heel fijn vind grotere maaltijden te kunnen eten.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 22:12

Maanlicht schreef:
Goed bezig Kim en Lino!

Ik heb daar geen last van gehad Patt, dus geen tips helaas.
Ik doe ook 16/8 en soms 18/6 of 20/4. Maar net hoe het uitkomt.
Heb echt veel gegeten de laatste tijd dus vanaf nu kom ik mij hier weer even verantwoorden en lijstjes plaatsen, haha.

L: twee Oberlander boterhammen met Spianata Romana, kommetje wortel-prei-gembersoep
T: grapefruit, proteineshake met karnemelk en aardbeien hele reep melkchocolade :+
A: kabeljauwhaasje gewikkeld in ontbijtspek, kom soep
T: 150 gram volle yoghurt met 50 gram slagroom, proteinepoeder, granolaen een banaan, limoncello tonic
Kcal: 1900

B: uur crossfit

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 00:11

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga het nu even met een kortere tijdsverdeling proberen of dat wel gaat. In principe vindt ik het ontbijt laten staan niet zo'n groot probleem dus hoop dat dit beter gaat.

@linoleum een afspraak met de huisarts lijkt me overbodig, ik weet immers waardoor het komt. Daarbij weet ik nu al het antwoord van mijn huisarts wat betreft IF...….

Het meest moeilijke vindt ik de avonden. Ik eet altijd nog een schaaltje kwark/appel en muesli in de avond om niet met een lege maag naar bed te hoeven gaan.
Ook ik denk vaak aan eten en hoe ik het die dag allemaal ga inplannen, soms wordt ik het echt beu pffff.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:45

Maar waarom wil je het dan proberen vol te houden, al dan niet in aangepaste versie, als het blijkbaar niet voor je werkt? Beste dieet is een dieet dat je goed vol kan houden en je je mentaal en lichamelijk goed bij voelt.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:10

Zo, ik heb IF (voor nu) even aan de wilgen gehangen. Wellicht dat ik het op een later moment nog eens oppak om te kijken of ik tegen hetzelfde aanloop of dat het toeval is.

Ik kom er net achter dat ik een overleg heb in mn pauze, heb ik met mn lunch niet echt rekening mee gehouden (normaal haal ik altijd soep in het restaurant). Denk dat ik voor het overleg nog maar even iets haal.

O: magere Griekse yoghurt met muesli en frambozen
L: salade van tomaat, komkommer, mais en kidneybonen met salsa hot. Ik denk nog een snee brood met smeerkaas erbij.
T: sinaasappel, banaan
A: bloemkool, aardappelen en vlees (ik denk biefstuk).
T: bakje skyr

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:27

linoleum schreef:
Maar waarom wil je het dan proberen vol te houden, al dan niet in aangepaste versie, als het blijkbaar niet voor je werkt? Beste dieet is een dieet dat je goed vol kan houden en je je mentaal en lichamelijk goed bij voelt.


Omdat het wel makkelijker is om het zo te doen en niet heel de dag met eten en kcal berekenen bezig te hoeven zijn. Het werkt eigenlijk juist fijn en rustig in mijn hoofd alleen moet ik er natuurlijk wel van kunnen poepen hahaha.

Ik zie het ook niet als een dieet maar meer een manier om het makkelijker te maken en het makkelijker vol te houden. Ik ben al 43 kilo (!) afgevallen op eigen kracht maar nu is het stabiel houden van mijn gewicht ook best moeilijk.
Heel de dag ben ik met eten bezig, wanneer ik iets mag en hoeveel.
Mijn maag is natuurlijk wel wat gekrompen in de loop der tijd maar nog niet zoveel dat ik genoeg heb aan een kleine maaltijd. Ik moet de dingen nog steeds echt afwegen en beperken.

Al voel ik mij natuurlijk wel een heel stuk fijner nu in mijn lichaam en ben ik weer trots als ik in de spiegel kijk maar dammmm wat is het moeilijk soms.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:54

Laura, lastig altijd als zo je schema in de wat wordt gegooid. Maar je schema klinkt heel prima!

Patt, dat is een flink aantal kilo’s al! Wat goed! En niet meer met eten bezig zijn heeft ook gewoon hele lange tijd nodig, als het überhaupt al lukt. Als je food-focussed bent, zal dat altijd deels zo blijven. Hoe je ermee om gaat is het verschil.

Mijn planning van vandaag
L: Skyr met cruesli en whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, appel, 2 gekookte eieren, milky way
A: nasi met vega kip
T: eiwit-milkshake (200ml halfvolle melk, 50 gram diepvriesfruit, 30 gram whey), stukje chocola
B: uur krachttrainen (benen en billen)
Totaal 1.537 kcal, beetje weinig, dus komt denk ik nog wat bij

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 18:12

Ik had gezegd dat ik weer ging meepraten he, laten we dat dan ook maar eens gewoon doen :')
Afgelopen weekend een weekend weg geweest naar Duitsland, ruim genoten van de Duitse keuken inclusief lekkere wijntjes :Y) Dus deze week even balansen.

L: 250 gram griekse yoghurt met 30 gram muesli en 10 gram gepofte quinoa. Daarna nog 3 van die wasa crisp rozemarijn crackers, waarvan 1 naturel, 1 met zuivelspread en 1 met zuivelspread en gerookte ham :')
T: Lu Time Out biscuit speculaas
T: Mandarijn
A: Couscous met kipdijfilet, pompoenblokjes en champignons

In de pauze een halfuurtje gelopen.