3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 18:23

Wat ben je al veel kwijt Patt! Super goed. Het blijft helaas inderdaad lastig.
Lekker lijstje Annikoe!

Ik heb vanavond mijn eerste vetmeting in de box, ik ben heel benieuwd maar ook een beetje bang.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:15

Annikoe, die crackers, heerlijk!

Maanlicht, benieuwd wat je resultaten zijn!

Ik heb nog satesaus en gebakken uitjes toegevoegd aan m’n avondeten. Kom nu op 1.682 kcal. Betere hoeveelheid.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:24

Maanlicht, heb je je resultaten al ontvangen?

Mijn plan vandaag
L: skyr, muesli en whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, appel, 2 gekookte eieren
A: gebakken zalmfilet, 300 gram wortels uit oven met beetje olijfolie, geitenkaas er over
T: eiwit-milkshake (zelfde als gisteren), stukje chocola
1.623 kcal in totaal

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:10

Ja, ik ben er best een beetje van geschrokken. Het was een wake up call. Ik heb een vetpercentage van 28%. Moet echt beter op m’n voeding gaan letten wil ik mijn vetpercentage naar beneden krijgen. Wel een heel goed gesprek gehad daarover en handige tips/handvatten gekregen.

Lijstje voor vandaag:
L: 1 snee Oberlander met Spianata Romana, twee gekookte eieren, proteineshake met yoghurt en aardbeien
T: grapefruit, proteineshake met melk, 100 gram kipfilet gebakken zonder olie
A: vegan shoarma met 250 gram puntpaprika, een halve komkommer en 30 ml knoflooksaus

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:16

Hoe hebben ze de meting gedaan Maanlicht? En sowieso 28% is echt niet hoog voor een vrouw!

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:22

linoleum schreef:
Hoe hebben ze de meting gedaan Maanlicht? En sowieso 28% is echt niet hoog voor een vrouw!


Het was een huidplooimeting. Hij heeft op 4 plekken gemeten.

28% is op zich niet veel voor een vrouw, ik had mezelf alleen rond de 24% geschat, dus dan is het een beetje een tegenvaller. Ik zou graag naar de 20% willen.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:30

Wauw! Je bent echt al veel kwijt Patt!

Mooi lijstje Annikoe! Je ontbijt klinkt echt heerlijk!

Maanlicht, vervelend dat het voor jezelf niet was wat je verwacht had. Ik vind het wel erg goed klinken al hoor!

Gisteren weer een netjes lijstje.
O: twee boterhammen met nutella en halvarine met pure vlokken. (344)
T: een kleine eierkoek. (50)
L: twee boterhammen met kaas en halvarine met pure vlokken, een appelflap (oeps, wilde eigenlijk een krentenbol kopen in de kantine, dat hadden ze niet, wel zelfgebakken appelflappen :9 ) (611)
T: een stuk speculaasbrok. (125)
A: boerenkoolstamp met spekjes en rookworst (oeps, kom er net achter dat ik die vergeten was in te voeren, toen had ik iets meer kcal dan gedacht) en als toetje een bakje magere aardbeienkwark. (799)
T: melkchocolade, kruidnoten en chocolade kruidnoten. (dit had ik dus niet gedaan als ik die rookworst al wel had ingevoerd.) (240)
B: 12.000 stappen, 40 minuten fietsen en 60 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 2169.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:40

Ik vind 28% ook al best laag! Maar snap dat je ergens naartoe wilt werken Maanlicht! Je lijstje vind ik wel weinig klinken eigenlijk :o Kom je daarmee wel boven de 1000 kcal uit?

Lekker lijstje Kimmie, eet je nu op onderhoud of hoeveel probeer je normaal aan te houden?

Mijn lijstje van gisteren:
O: worstenbroodje (212)
L: verzorgde lunch met zo'n klein broodje kipfilet en kleine wrap met gedroogde ham + glaasje jus (513)
A: (bloemkool)rijst met in currysaus gestoofde groenten en pangasiusfilet (588)
T: choco koekje en restje ice tea green (211)
Totaal: 1524

Vandaag heb ik nog geen idee haha. Even kijken waar ik zin in heb :D
Waarschijnlijk ga ik met PBP beginnen in januari (de cliché :') ) Omdat ik dan als het goed is ook ben verhuisd heb ik eindelijk tijd om bij een sportschool te gaan (die ik kan betalen). Het enige wat me nog tegenhoudt is dat ik misschien al genoeg afval voor dat ik daarmee begin haha. Maar ik steek al een jaar rond dit gewicht en ben daar ook wel weer klaar mee...

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:46

Klinkt wat weinig inderdaad, maar zijn grote porties. De shoarma was bijvoorbeeld al een hele bak. Ik eet gemiddeld 1800 calorieën per dag, maar bekijk mijn calorieen nu per week. Op maandag doe ik dan bijvoorbeeld 1500, zodat ik op zaterdag 2100 kan nuttigen (ga stappen en buiten de deur eten). Dus ik verdeel het totaal aantal calorieën van de week.

Lekker lijstje Aight!

Ik ben jaloers dat je met zoveel calorieën kan afvallen Kim!

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:30

Maanlicht, fijne methode dat he! Ik heb gisteren bijvoorbeeld pizza en hapjes gehad tijdens pubquiz op het werk. Maar dat compenseer ik gewoon de overige dagen van de week. Wat zorgt dat ik niet gelijk los ga.

Aight, PBP richt zich ook heel erg op spieropbouw en krachttraining. Dus zelfs als je al op gewenste gewicht zit, kan je er zeker profijt van hebben.

Mijn gewicht gaat heel mooi langzaam naar beneden. Precies zoals ik het wel. Nog paar kilo eraf (kijk naar spiegel om te zien wanneer ik klaar ben) en dan halfjaar bulken.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:39

Ah dat klinkt logischer haha! Ik dacht al, bedankt voor je toelichting!

Dat hoop ik ook een beetje lino, ik sport nu niks (behalve 1x pw paardrijden) en de dagelijkse beweging (minstens 30 minuten wandelen en vaak ook 30 minuten fietsen), maar dat telt niet echt als sporten vind ik.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:56

Aight, nee, ik wil eigenlijk weer gaan afvallen haha. Normaal probeer ik 1800 aan te houden (of iets meer, maar dat ligt aan mijn beweging), maar dat ging met de rookworst dus even mis.

Dat kan ik dus ook niet Maanlicht, maar gelukkig kom ik met zoveel kcal iig niet meer aan. Ik ben dus 8 kilo aangekomen sinds de zomervakantie en iedereen is half in shock als ik dat zeg, omdat ze het niet aan me zien, Ik zie het gelukkig ook niet heel heftig, maar ik wil het er wel weer af hebben.
Het klinkt als een fijne manier van kcal verdelen, wat jij doet!

Gisteren dat programma van Britt teruggekeken, enorm grappig, echt een leuk persoon. Vind haar alleen zo overdreven, als dat paard 1 keer de lucht in springt meteen volledig in paniek :')
O: Muesli mix naturel met yoghurt Griekse stijl 10% vet en twee mandarijntjes. (287)
L: twee tortilla's met gezeefde tomaten, Mexicaanse wokgroente en feta, als toetje yoghurt Griekse stijl 10% vet met een appel. (559)
T: een speltcracker met kaas. (169)
A: krieltjes uit de oven, wokgroente en een kippetje, als toetje yoghurt Griekse stijl 10% vet met fruitspread abrikozen. (624)
T: drie celebrations. (135)
B: 8000 stappen, 10 minuten fietsen, 60 minuten paardrijden en 180 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1774.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:35

Gisteren een dagje naar mijn opa en oma gegaan, daarom dat middag tussendoortje. Verder 's ochtends oefenparcours springen gehad, ging heel goed!
O: twee boterhammen met halvarine en pure vlokken en nutella. (344)
L: twee tortilla's met gezeefde tomaten, feta en Mexicaanse wokgroente, als toetje een appel met kaneel. (481)
T: chocolademelk en een chocolade cakeje. (355)
A: door mijn vader gemaakte groentesoep met focaccia (bij de focaccia olijfolie extra vergine)
T: twee celebrations en een stukje melkchocolade. (155)
B: 6000 stappen, 10 minuten fietsen, 80 minuten paarden verzorgen, 60 minuten paardrijden (springen) en 20 minuten rugoefeningen.
Totaal kcal: 1805.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:58

Ik ben heerlijk uit eten geweest gisteren.

L: uitsmijter van 2 eieren op 2 kaiserbroodjes met kaas
T: chocolaatje
A: garnalencocktail, varkenshaas met pepersaus en patat met mayonaise, arretjescake met slagroom en ijs, 2 speciaalbiertjes.
Totaal 2.416 kcal. Ik mocht door verspreiding over week nog 2.500 kcal eten gisteren. Dus paste perfect :D


Vandaag weer normaal
L: 2 pistoletjes met beleg (kaas ofzo, moet nog kopen)
T: rijstwafels met chocola, 2 babybel, appel
A: pangalicious, sperziebonen, aardappelbolletjes met mayonaise
T: eiwit milkshake
Totaal ongeveer 1800 kcal? Even vaststellen als ik echt weet wat ik ga eten

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:14

Heerlijke lijstjes Linoleum!

Gisteren niet gesport, alleen even de paarden gedaan. Verder een rustig dagje.
O: twee boterhammen met halvarine en pure vlokken en 100% pindakaas naturel. (339)
L: twee tortilla's met gezeefde tomaten, wokgroente en feta. (345)
T: een speltcracker met kaas. (169)
A: aardappel, erwtjes, wortels, draadjesvlees en jus. (467)
T: een groot stuk melkchocolade. (174)
B: 9000 stappen, 10 minuten fietsen en 80 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1493.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:38

Jij hebt ook altijd lekkere lijstjes Kim.

Ik had gisteren een uitvaart die best lang duurde en eindigde met een borrel. Daarna flink moe, had wel indruk gemaakt. Dus een kant en klare quiche in oven gegooid.

Gisteren
L: 2 speltbollen met smeerkaas sambal
T: 3 rijstwafels met chocola, schuimpje, glas witte wijn
A: groentenquiche
T: 6 chocolaatjes
Totaal 1.701 kcal

Vandaag
L: Skyr met muesli en whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, appel, 2 gekookte eieren
A: vega nasi met satesaus en gebakken uitjes
T: eiwit milkshake
Totaal 1.577 kcal

Vanavond maar in huishouden bezig en even voor studie. Studie moet even weer kickstart krijgen, dus iets minder sporten. Komt ook wel fijn uit met m’n gigantische verkoudheid nog steeds.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:23

Dank je!
Heftig zo'n uitvaart, ik snap dat je dan moe bent :j

Gisteren had ik eigenlijk wat meer willen sporten, maar uiteindelijk ben ik naar de stad geweest met mijn tante, dus toch nog wat beweging. Vandaar ook die tussendoortjes in de middag. Verder had mijn bijrijder een keer privéles met mijn paard, dus ook even niet paardgereden.
O: een boterham met twee gebakken eieren, een fruithapje van een sinaasappel en een appel. (413)
T: een beker chocolademelk. (152)
L: havermout met halfvolle melk, dadels en een banaan. (506)
T: een roomboterkoekje en twee pistache koekjes. (170)
A: krieltjes uit de oven, erwtjes en worteltjes uit een potje en een megaburger. (597)
T: kwark met muesli mix naturel, branflakes en dadels. (259)
B: 14.000 stappen en 25 minuten fietsen.
Totaal kcal: 2096.

kiwana
Berichten: 36
Geregistreerd: 30-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:12

Ik meld me ook aan! Ik ben net 17 geworden en probeer eigenlijk al een jaar af te vallen (veel aangekomen toen ik ben begonnen met de pil, vrienden die me dik noemen, combi met ook 1m76 zijn dus ik ben groter en zwaarder als al de rest)

Momenteel weeg ik 76,7kg en het lukt echt niet om er iets af te krijgen, maar ik weet eigenlijk niet waarom want ik sport veel (zeker 5-6 keer per week) -O-

Dit heb ik vandaag allemaal gegeten, zonder kcl want die dingen tellen kan ik voor geen meter :')

0: 1 boterham met kipsalade en zwarte thee
L: 1 boterham met tonijnsalade en een appel
T: wat chips en pasta
A: veel krulletjes spaghetti bolognese en paar tassen halfvolle melk

B: 6000 stappen + 30 min workout

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:41

kiwana schreef:
Ik meld me ook aan! Ik ben net 17 geworden en probeer eigenlijk al een jaar af te vallen (veel aangekomen toen ik ben begonnen met de pil, vrienden die me dik noemen, combi met ook 1m76 zijn dus ik ben groter en zwaarder als al de rest)

Momenteel weeg ik 76,7kg en het lukt echt niet om er iets af te krijgen, maar ik weet eigenlijk niet waarom want ik sport veel (zeker 5-6 keer per week) -O-

Dit heb ik vandaag allemaal gegeten, zonder kcl want die dingen tellen kan ik voor geen meter :')

0: 1 boterham met kipsalade en zwarte thee
L: 1 boterham met tonijnsalade en een appel
T: wat chips en pasta
A: veel krulletjes spaghetti bolognese en paar tassen halfvolle melk

B: 6000 stappen + 30 min workout


Welkom! Allereerst klinkt jouw gewicht nog niet zo heel zwaar bij jouw lengte (vind ik). Is dit lijstje ongeveer vergelijkbaar met wat je normaal eet op een dag? Misschien zou je je tussendoortjes kunnen vervangen door gezondere opties. Wat rauwkost of fruit? Of yoghurt? Ik denk dat je dan al een eind komt. Verder kan (veel) melk ook wel veel kcal bevatten, misschien een paar glazen vervangen door water? :)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 18:52

Welkom! Ik ga mee met Aight, ook denk ik dat je erg weinig eet, op je ontbijt en lunch zou ik niet kunnen leven! Hoeveel kcal is dit?
Ik denk dat het goed is om te beginnen met het uitrekenen van je BMR (link op) en ook IDM beweging. Daar kun je dan maximaal 500 kcal onder gaan zitten om nog af te vallen :)

Ik lees dat je geen kcal wil tellen, maar ik denk dat dat toch in het begin wel goed kan zijn

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 00:00

Ook ik ga met bovenstaande reacties mee. Je gewicht is inderdaad nou echt niet zo heel zwaar voor je lengte. Ik mis vooral groenten, fruit en bijvoorbeeld gezonde tussendoortjes zoals yoghurt of kwark evt met vers fruit. Het (evt tijdelijk) kcal tellen geeft je echt een goed inzicht in wat je beste eten kunt en hoeveel.

kiwana
Berichten: 36
Geregistreerd: 30-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 00:19

@Aight
Volgens mijn BMI zit ik net op de grens van gezond gewicht en overgewicht, maar ik wil eerder afvallen omdat ik me niet goed in mijn vel voel. Normaal eet ik meer snacks (vooral in het weekend want dan ben ik thuis en is de volle kast met snacks te verleidelijk), maar op schooldagen eet ik altijd 1 boterham 's ochtends, eentje smiddags en dan s' avonds avondeten (wat de pot schaft want salades en gezonde dingetjes haten mijn ouders) en dan een paar (ongezonde) snacks.
Ik ben net begonnen met het drinken van halvolle melk ipv volle melk en hoopte dat dat al wat zou helpen maar misschien is het beter om gwn heel de tijd water te drinken. Ik hou nochtans zoveel van melk :')
Ik dacht ook altijd dat yoghurt niet het gezondste is? Maakt het dan uit wat voor yoghurt? Griekse? Magere?

@kimmie
Boterham met beleg is gemiddeld 130kcal ofzoiets. Ik weet wel dat het heel weinig is, maar het is net genoeg om een hele dag school te overleven. Enige probleem is dat ik dan thuis kom en direct snacks begin te eten :')
Ik had gisteren al eens geprobeerd mijn BMR te berekenen, maar ik snap er niets van en elke site geeft iets helemaal anders aan. Volgens die eerste site is mijn BMR 1850 en heb ik 2868kcal nodig om op gewicht te blijven. Dit lijkt mij zoveel :?

Wil zeker is proberen met het tellen van kcal. Wat raden jullie aan? Is MyFitnessPall goed om mee te starten?

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 00:35

Ik pak voor tussendoor of in de avond als ik honger krijg inderdaad magere yoghurt, magere franse kwark met wat zoetstof en vers fruit of optimel yoghurt of kwark.

Het aantal kcal om op gewicht te blijven zal zo rond de 2000 kcal liggen voor je en zeker geen ruim 2800 kcal.
De MyFitnessPall is een erg goede app om inzicht te krijgen in het aantal kcal wat je per dag kunt eten om af te vallen en geeft je tevens een goed inzicht in je kcal die je tot je neemt. In sommige voeding of producten die je gebruikt zul je soms nog versteld staan van het aantal kcal dat ze bevatten.

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 08:22

Hey babes, bisj is back! <<) Afvallen ligt een beetje rustig, school is achterlijk druk dus eet vaak helaas ook minder gezond dan ik zou willen. Zowel in hoeveelheid (teveel of juist te weinig) en ik kan ook amper koken 's avonds (pas om half 9 thuis) dus loopt allemaal niet zo soepel. Het wordt nu wat rustiger dus hoop de boel snel weer op te pakken. Wil ook super graag weer naar mijn sportschool, heb mijn abonnement een maandje niet kunnen gebruiken en mis het echt :')

Kiwana; lekkere vrienden heb je dan als ze je dik noemen?! Vind je lijstje niet het meest geschikt om af te vallen en zou als ik jou was MFP inderdaad gebruiken om wat meer inzicht te krijgen in wat je eet. Ik kan ook de methode IIFYM aanraden maar dan moet je heel secuur met getalletjes werken, niet iedereen heeft daar zin in. Ik zweer er zelf bij. :)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:50

kiwana schreef:
@Aight
Volgens mijn BMI zit ik net op de grens van gezond gewicht en overgewicht, maar ik wil eerder afvallen omdat ik me niet goed in mijn vel voel. Normaal eet ik meer snacks (vooral in het weekend want dan ben ik thuis en is de volle kast met snacks te verleidelijk), maar op schooldagen eet ik altijd 1 boterham 's ochtends, eentje smiddags en dan s' avonds avondeten (wat de pot schaft want salades en gezonde dingetjes haten mijn ouders) en dan een paar (ongezonde) snacks.
Ik ben net begonnen met het drinken van halvolle melk ipv volle melk en hoopte dat dat al wat zou helpen maar misschien is het beter om gwn heel de tijd water te drinken. Ik hou nochtans zoveel van melk :')
Ik dacht ook altijd dat yoghurt niet het gezondste is? Maakt het dan uit wat voor yoghurt? Griekse? Magere?

@kimmie
Boterham met beleg is gemiddeld 130kcal ofzoiets. Ik weet wel dat het heel weinig is, maar het is net genoeg om een hele dag school te overleven. Enige probleem is dat ik dan thuis kom en direct snacks begin te eten :')
Ik had gisteren al eens geprobeerd mijn BMR te berekenen, maar ik snap er niets van en elke site geeft iets helemaal anders aan. Volgens die eerste site is mijn BMR 1850 en heb ik 2868kcal nodig om op gewicht te blijven. Dit lijkt mij zoveel :?

Wil zeker is proberen met het tellen van kcal. Wat raden jullie aan? Is MyFitnessPall goed om mee te starten?


Afvallen betekent niet zo weinig mogelijk eten ;)
Je BMR is alles wat je lichaam nodig heeft in rust, dus als je alleen maar in bed ligt, plat, met je ogen dicht. Voor knipperen met je ogen heb je al meer nodig!
Hoeveel beweging heb je ingevuld? Ik zou dus toch proberen minstens 1900 kcal op een dag binnen te krijgen!