Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 465 van de 500 [ 12480 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

 
Profiel   

Hier is straks taart op kantoor geloof ik :=

Nog een voordeel als ik straks weer in het magazijn werk, niet iedere week taart oid :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:45 



 
Profiel   

‘Gelukkig’ ben ik nooit begonnen met roken. Ook nooit de behoefte gehad. Wel van dichtbij gezien dat stoppen met roken toename in gewicht veroorzaakt. Diegene is gaan sporten en gezond eten, maar het blijft lastig.

Ik ben gisteren bij de diëtiste geweest. En heb het als zeer positief ervaren! Iemand die een nuchtere instelling heeft. Het eerste consult duurde ruim een uur!
Samen hebben we besloten dat ik gewoon eerst terug naar de basis ga. “Gewoon” gezond eten met een lichte beperking van de koolhydraten. Dit is vrij makkelijk haalbaar door dat ik brood niet lekker vind. Ik heb van de diëtiste een heel aantal recepten gekregen die ik kan eten i.p.v. brood.
Verder ga ik op dit moment nog niets tellen. Maar wel opschrijven wat ik eet en drink, gewoon met pen en papier.
Over zes weken moet ik terug komen en dan ga ik kijken of ik op deze manier resultaat behaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:55 



 
Profiel   

Ik heb de lekkernijen weten te weerstaan :))

Is best een valkuil voor mij. 'Ach, 1 koek is niet erg toch?'
Helaas wordt dat vaak 1 koek met een 0 achter de 1 door de week heen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 12:19 



 
Profiel   

Als ik begin met 1, hou ik gewoon niet meer op :+ ach, 1 pak, 1 koek... Same difference :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 13:12 



 
Profiel   

Laura82 schreef
Als ik begin met 1, hou ik gewoon niet meer op :+ ach, 1 pak, 1 koek... Same difference :')

Same here :') :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 13:57 



 
Profiel   

Ik heb hier eerder mee gekletst, en wil me weer melden O:)

November vorig jaar ben ik gestopt met lijnen en schoot alles er een beetje bij in. Iets met, december is te lekker :')

Gezien ik weer over de 80 kilo heen ging, lees 82 kilo en BMI van randje op 25, ben ik weer met lijnen begonnen. Ik wil er eigenlijk toch wel onder blijven.

Sinds vorige week maandag weer begonnen. Manlief doet gelukkig ook mee, waardoor we dus geen zoetigheid halen en de verleiding kleiner is. Voor onze dochter hebben we natuurlijk wel wat in huis, maar zijn op zich sterk zat om dat wel te laten liggen.

Ik eet in de ochtend een bakje yoghurt met granola, middag crackers mager beleg, avond gewoonweg gezond groente, vlees e.d. Tussendoor fruit, snack a jacks en dat soort dingen. In de avond een havermout muffin die ik zelf maak. Op deze manier hou ik de dagen eigenlijk prima vol en verlies ik ook netjes gewicht.

In het weekend dus de cheatday. Wat ook wel meeviel.
Zaterdag waren we een dagje weg en lunch bij Ikea. Ik heb zalmfilet op en broccoli. In de avond een handje M&M's omdat een vriendinnetje hiermee aankwam.
En zondag in de ochtend banaan-ei pannekoekjes, 's middags een bakje kipnuggets en verder in de avond chili met vooral veel groente.

Echte behoefte om te snoepen heb ik ook eigenlijk niet omdat ik gelijk al resultaat zie en merk aan m'n lijf. Hierdoor staat na week 1 de teller al op min 2 kilo *\o/*
Hierdoor is m'n BMI gelijk al beter en is 24,4.

Ook probeer ik niet te veel te wegen. Het liefst in het weekend zodat je het meeste resultaat ziet.


Nou... en nu meekletsen!
Het beruchte koekjes per pak probleem. Heeeeel bekend hahaha. Knap dat jullie het ook weerstaan.

Mijn lijstje vandaag:
O: yoghurt met granola
M: 3 crackers met Philadelphia knoflook en kruiden en kipfilet
T: Appel
A: kipfilet met courgette, champignons, beetje creme fraiche erdoor geroerd en rijst.
T: Havermout muffin (home made)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 16:08 



 
Profiel   

Die muffins zien er lekker uit zeg! :9

Mijn lijstje voor vandaag:

O: smoothie van een banaan, frambozen, eiwitpoeder en amandeldrink
L: zoete aardappel, groentenmix en kidneybonen
T: eiwitreep, cappuccino
A: quinoa, paprika, wortel en tofu met chilisaus
T: taart :9

Kcal: min de taart (die weet ik niet) 1305 kcal
B: 5 km stevig doorwandelen met de honden

Straks nog even langs het ziekenhuis, controleren of mijn bloed geschikt is voor donatie. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 16:24 



 
Profiel   

Mocht iemand ze ook willen maken ;)

Citaat
Ingrediënten:
- 2 eieren
- 1 geprakte banaan
- 100 ml melk
- 125 gram havermout
- 2 theelepels bakpoeder
- Verse blauwe bessen (handvol) Ik doe het met stukjes aardbeien
- 1 theelepel kaneel
- Snufje zout
- Scheutje zonnebloemolie.

Zo maak je ze:
- Verwarm de oven voor op 170 graden.
- Meng de havermout met het bakpoeder, voeg dan de eieren, de melk en de banaan toe.
- Als je van zoet houdt, kun je wat honing toevoegen.
- Mix de kaneel, het zout en zonnebloemolie er doorheen.
- Doe als laatste de bosbessen erbij, roer voorzichtig.
- Schep het beslag in de muffinvormpjes, doe ze niet voller dan tot drie kwart vol. (ik doe ze in een siliconen bakvorm, en tot de rand vullen gaat daarbij prima)
- Bak ze 20 tot 30 minuten.
- Prik er met een satéprikker in om te testen of ze gaar zijn. Hij zou er schoon uit moeten komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 16:35 



 
Profiel   

Wow wat een mooie foto van die muffins! Lijkt net zo'n stockphoto die op van die luxe blogs gebruikt wordt. Vrees dat ze niet lekker in mijn macro's passen maar ik sla het recept op voor als ik het toch eens wil maken <<) Fijn dat je samen met je man kunt lijnen, niet dat je zo'n hork hebt die zegt 'ah joh stel je niet aan wat maakt 1 koekje nou uit dit dat' waar je niets aan hebt. Zeg maar.

Van harte Dilan met je verjaardag!

Lijstje:
Ontbijt: 80 Gram eiwitkwark straciatella (te weinig, maar was vergeten te ontbijten en moest weg)
Tussendoor: 3 Roereieren met 20 gram strooikaas
Lunch: Groentewrap met een halve bol mozzarella light en een flinke eetlepel guacamole
Tussendoor: Bakje proteïne kwark, 0% suiker kruidkoekreep voor het sporten
-Uur jumping&Shape op de sportschool-
Avondeten: Salade van 'n avocado, blikje kikkererwten, gemengde zaden

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 18:34 



 
Profiel   

Hallo allemaal!

Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Sanne 22 jaar. Ik ben nu sinds een paar weken aan het sporten en lette daarvoor al op mijn eten.
Nu lijk ik stil te staan dus wil ik mijn calorieën weer gaan bijhouden. Maar MFP loopt vast. Wat is nog meer een goede en handige App om dit bij te houden?

Ik zal ook af en toe lijstjes posten, vind dat bij jullie namelijk ook. Erg interessant om te lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 08:53 



 
Profiel   

Sanne: ik heb ook de app Food wel eens gebruikt. Die vond ik ook erg fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:29 



 
Profiel   

Welkom nieuwe mensen :wave:

Andere app voor kcal bijhouden weet ik zo even niet, ik gebruikte altijd MFP. Misschien even opnieuw installeren ofzo?

Ik heb gisteren mn My Muesli bestelling binnen gekregen, dus straks eindelijk de Berry White Choc proberen, al veel goeds over gehoord :9 Daarnaast ook weer de Balance besteld, en een eigen mix gemaakt. Lekker!!

Vandaag is dit mijn plan:
O: magere Griekse yoghurt met my muesli
L: salade met tomaat, komkommer, linzen, kipreepjes en een beetje remia salata fijne kruiden, kom soep in bedrijfsrestaurant
T: druiven, banaan
A: patat uit de actifry met een eetlepel hellmans light, doperwten en een filetlapje
T: weet ik nog niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:29 



 
Profiel   

Welkom Sanne :wave:

Nou, mijn bloed is dus niet geschikt voor donatie. Of beter gezegd, mijn lichaam niet. Gisteren testbuisjes proberen te geven. Ik ben helemaal niet bang van bloedprikken en het doet ook geen zeer, maar zodra een naald in mijn arm gestoken wordt, word ik soms duizelig of misselijk.

Gisteren was deze reactie helaas iets heftiger en ben ik bijna van mijn graatje gegaan. Ondanks dat ik mijn mond hield, zij de zuster ineens dat we beter konden stoppen, ik zag er niet zo goed uit :')
Ook kwam er vrijwel geen bloed uit, druppelde heel langzaam het buisje in.

Dus helaas... -O-

Lijstje voor vandaag:
O: havermout, eiwitpoeder, amandeldrink, blauwe bessen en banaan
L: zoete aardappel, groente en kidneybonen
T: eiwitreep
A: krieltjes, groenten en vegaburger, beetje ketchup

B: vanmiddag paardrijden, een uurtje ongeveer
kcal: 1429

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:07 



 
Profiel   

Oh wat een nare ervaring Dilan :( Ik herken dat wel, nooit last gehad van naalden of bloed of iets maar nu ik wat ouder word trek ik het op de een of andere manier toch minder goed :+ Maar heeft de zuster je gezegd dat het misschien minder handig is om donor te worden of heb je dat zelf besloten? Vind het top dat je het hebt geprobeerd in ieder geval! Lekker lijstje ook trouwens, maar krijg je vanavond geen honger? Aan je kcal te zien is dat toch wel wat laag. Ik heb met 1650 af en toe al moeite 's avonds.

Ik ga nu naar mijn oma die me altijd vol propt met allemaal zoetigheid en koekjes (ik zeg iedere keer braaf 'nee' maar ze gaat net zo lang door tot ik wel wat lekkers eet hahaha) dus heb me er even bij neergelegd dat vandaag niet zo'n nette dag is. Ook vanavond wijn drinken met mijn beste vriend dus dat wordt ook weer ongein.
Heb mijn sportschoolanbonnement verlengd ook weer! Zit er een beetje aan te denken of ik misschien met school ga overleggen dat ik de danslessen op school kan vervangen door een bezoek aan de sportschool. We hebben dagelijks 1,5 uur hiphop maar ik ben zo'n motorisch onhandige girl dat ik nooit mee kom in die lessen. Geef mij maar de opdracht 6 keer een gewicht te tillen, dat kan ik beter dan choreo's leren :+ Ben heel benieuwd of school daar misschien voor open staat als ik me goed voorbereid en met ijzersterke argumenten kom. }> }> }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:22 



 
Profiel   

Ik zou sportschool ook beter kunnen dan dansen hoor :j

Ik heb in de avond niet echt honger, maar eet pas rond 8 uur. Heb net mijn ontbijt op. :)

De zuster zei dat als het prikken al lastig gaat, het momenteel niet handig is om te prikken. Het kan veranderen. Dus wil over een jaartje nog een poging doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:34 



 
Profiel   

Ik ben zelf heel lastig te prikken, ze zitten gauw verkeerd en zelfs als ze goed zitten, loopt het vaak niet lekker door. Ik heb me ooit ook aangemeld bij de bloedbank, maar daar adviseerde ze me het niet te doen, aangezien ik een veel voorkomend bloedgroep heb en zo lastig te prikken ben (ze moeten dan ook vaak opnieuw prikken, dus niet alleen voor mij maar ook voor hun vervelend en tijdrovend)

Wat voor opleiding doe je Castilja? Dat je moet dansen voor school?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:40 



 
Profiel   

Ik heb bloedgroep O+ geloof ik, komt volgens mij best veel voor.
Ben benieuwd of het volgend jaar lukt, zo niet, dan houdt het helaas op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:45 



 
Profiel   

Ik zit op een HBO Toneelacademie! :) Super leuk. Maar dus wel dat stomme gedans de hele tijd waar ik niet zoveel mee heb :') We hadden vorig jaar ook een uur echt sporten (krachttraining en cardio) ingeroosterd en dat vond ik helemaal geweldig, maar dat was helaas alleen voor tweedejaars. Kan ook vragen of ik daar niet stiekem aan mee kan doen.

Heh maar hoe kan het 'goed prikken' veranderen dan? Is dat voornamelijk iets mentaals dat het prikken zelf minder naar wordt of kan je bloed ook echt makkelijker uit je aderen stromen ooit? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:50 



 
Profiel   

Castilja schreef
Ik zit op een HBO Toneelacademie! :) Super leuk. Maar dus wel dat stomme gedans de hele tijd waar ik niet zoveel mee heb :') We hadden vorig jaar ook een uur echt sporten (krachttraining en cardio) ingeroosterd en dat vond ik helemaal geweldig, maar dat was helaas alleen voor tweedejaars. Kan ook vragen of ik daar niet stiekem aan mee kan doen.

Heh maar hoe kan het 'goed prikken' veranderen dan? Is dat voornamelijk iets mentaals dat het prikken zelf minder naar wordt of kan je bloed ook echt makkelijker uit je aderen stromen ooit? :')

geen idee, wilde daar nog het een en ander over opzoeken :j

Heb voorheen nooit echt problemen gehad ermee. Wel dat ze links moeilijker de aderen vonden, maar als het eenmaal zat, dan ging het vlot. Dus geen idee wat er veranderd is :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:53 



 
Profiel   

Ik ben ook van plan om misschien terug te gaan dansen, deed tot 6 maanden geleden al 15 jaar klassiek ballet op redelijk hoog niveau, maar verloor er mijn plezier in dus besloten om te stoppen. Nu mis ik het toch heel erg, maar ik wil het het liefst op een andere dansschool doen, en dan ook eerder modern/hedendaagse dans.

Oke, dit is mijn dag vandaag

O: 3 passievruchten en een bakje frambozen
L: Vegetarische sushi 8 stuks
T: Een flesje cola -O-
A: Risotto met asperges
D: Een cinemadate, dus waarschijnlijk popcorn. O:)

B: Niet gesport vandaag

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 17:22 



 
Profiel   

Mijns inziens een mooi stukje over intermittend fasting
Door een internist/endocrinoloog
https://www.nu.nl/eten-en-drinken/59817 ... ratie.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 08:02 



 
Profiel   

Interessant! Ik heb het een tijd geprobeerd, maar ik red het niet om pas rond lunchtijd te eten. Ik eet nu voor het eerst rond 10 uur, dat scheelt bij mij wel wat kcal, omdat ik voorheen om 7 uur ontbeet en dan om 10 uur weer trek had en dan dus nog een tussendoortje at.

Wat een leuke opleiding Castilja!

Ik ben vanochtend sterk geweest en heb een kaasstengel van de bakker weerstaan. Ik heb er nog steeds trek in :+ Vanavond pizza en morgen een BBQ, dus moet echt ff streng zijn.
O: Griekse yoghurt met my muesli balance
L: salade met tomaat, komkommer en kipreepjes, kom wortelsoep.
T: appel, banaan
A: Magioni bloemkoolbodem met tomatensaus, champignons, kipreepjes en Parmezaanse kaas
T: Glas witte wijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 11:00 



 
Profiel   

Da's inderdaad een interessant artikel! Van 20:00-12:00 niet eten lijkt me nog te doen ook voor de meeste mensen. Wie weet probeer ik het eens. Ding is wel dat ik om 06:00/06:30 naast mijn bed sta op een doordeweekse schooldag dus ik heb geen idee of ik 12:00 dan red eigenlijk, gok dat ik om val. Maar dat is een kwestie van proberen.

Ja het is heel leuk! Wel intens en je sociale leven gaat helemaal naar de knoppen door de aanwezigheidsplicht, maar dan word ik wel opgeleid tot het leukste beroep van de wereld. :D

Net lijstje hoor, goed van die kaasstengel! Die magioni bodem lijkt me heerlijk. Je hebt bij de Jumbo ook van die kleine bloemkoolbodempjes met 'maar' 40 gram koolhydraten, die zijn super lekker. Past nu allemaal niet in de macro's maar dat komt wel weer :+

Ik kan 2 dagen niet sporten door verplichtingen en ik mis het gewoon :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 11:12 



 
Profiel   

Het is voor mij wel te doen, voel me er alleen niet heel prettig bij.

Deze week ben ik begonnen met ontbijten rond 10u (wat dus idd een tussendoortje scheelt tov ontbijten om 7u), dan rond half twee lunchen. Ergens tussen 16u en 17u een snack zoals een eiwitreep. En dan avondeten tussen half 8 en half 10 :)

Lijstje voor vandaag:

O: mijn standaard havermout :P
L: quinoa, wortel, paprika en tofu in chilisaus
T: eiwitreep
A: krieltjes, spinazie, vegaburger en wat ketchup

Totaal kcal: 1450
B: 5 km stevig doorwandelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 11:18 



 
Profiel   

Verschilt per dag hoe laat ik ontbijt.

Vandaag om half 10. Ik ontbijt altijd pas op kantoor. Sommige dagen begin ik 8 uur, andere 9 uur.

O: yoghurt met granola
M: 3 crackers met philadelphia en kipfilet
T: appel
A: even iets slechter: Cordon Blue met groente
T: havermout muffin
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 12:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 465 van de 500 [ 12480 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen