3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 12:18

Even spuit elf hoor, maar mag ik vragen hoeveel kcal je eet BibiQ? Klinkt nogal weinig namelijk!

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:51

Voor mij werkt het wel. Alleen de diëtiste was faliekant tegen. Ik voel me er ook heel goed bij.
Dus ik doe ook wel if. Ik voel me sowieso heel fit bij werken.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:54

Ik doe het af en aan. Als ik avonddienst heb eet ik sowieso nooit ontbijt, dan sta ik vaak pas rond 11 uur op en wacht ik met mijn koffie tot een uurtje of 1, dan begin ik met lunchen. Als ik ochtenddienst heb hou ik het echt niet vol, dan sta ik om 5 uur naast mijn bed en als ik dan niet rond een uurtje of 8/9 mijn ontbijt naar binnen hark voel ik me echt niet lekker.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:59

Ik doe in afvalperiodes wel aan IF en dan bevalt het me super goed. Naast dat het voor mij hierdoor makkelijker word om mijn kcal te beperken, ben ik mentaal ook minder bezig met denken aan eten.

Momenteel ben ik mijn krachttraining aan het opvoeren qua gewichten. En ik heb continu HONGER. Dus geloof dat ik IF even on hold zet en ga kijken hoe ik makkelijk wat meer kan eiwitten kan eten. Momenteel schrans ik mezelf vol met alles waar ik zin in heb. Vooral ijs en chocola. Geen voeding, alleen vulling.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:05

Juist met een vroege dienst lukt me dat makkelijk. Dan eet ik pas rond 13.00. Geen centje pijn. Wij hebben ook meestal maar heel kort koffiepauze.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:12

Hier gaat het weer even helemaal ruk. Houd veel vocht vast en ook wat aangekomen (ik denk door spiraaltje want het is begonnen na plaatsen daarvan ongeveer een maand geleden). Terwijl ik gezond heb gegeten, veel heb gesport en ook goed op mijn macro's heb gelet. De motivatie is dus weer helemaal weg sinds gister, en kan me dan echt niet ertoe zetten om ongezonde dingen te laten staan.

Vandaag nam er iemand afscheid, en dan ligt er twee uur lang een zak chocolade op tafel, ik heb me niet kunnen beheersen..

O: 5 mini-marsjes >;)
L: salade van tonijn, huttenkase, paprika, wortel, paar cannellini bonen en olijfolie, stukje ciabatta met chorizo en muhammara
A: all you can eat sushi

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:28

IMANDRA schreef:
Even spuit elf hoor, maar mag ik vragen hoeveel kcal je eet BibiQ? Klinkt nogal weinig namelijk!


1300 gemiddeld. Maar dan heb ik echt geen honger oid.
Dit al meerdere keren gedaan en gaat prima.

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:58

Maar betekent 1300 kcal eten en 'het meerdere keren doen' niet dat je last hebt van het jojo-effect? :)

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 15:06

Castilja schreef:
Maar betekent 1300 kcal eten en 'het meerdere keren doen' niet dat je last hebt van het jojo-effect? :)


Dit inderdaad. Bovendien zitten de meeste mensen met 1300 toch (redelijk) onder hun BMR en dan heeft je lichaam niet genoeg energie om zichzelf draaiende te houden. Dat is gevaarlijk (zie OP). Je kan beter je PAL waarde uitrekenen (en je BMR ter controle) en dan tussen BMR en PAL gaan zitten (meestal raden ze aan om 500kcal minder dan je PAL te doen, mits dit niet onder BMR is) :j

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:15

Ik zit tussen de 1300 en 1400 per dag aan kcal. En dat is prima volgens BMR.

Afbeelding
Afbeelding

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 17:20

Ik zie hier nergens je BMR staan ;). Alleen hoeveel je dus per dag verbrandt (PAL) en hoeveel je zou moeten eten om af te vallen.


Overigens zijn zulke sites niet altijd even betrouwbaar met de inschatting hoeveel je zou moeten eten.

Edit: Je pal is dus die 1900 en dit is 1,2x je BMR. Jouw BMR is dus zo'n 1583kcal per dag.
Jij eet er 1300-1400, dit is dus ruim 200kcal te weinig. Je kan veel beter op 1700 kcal gaan zitten qua intake. Als dat niet werkt kan je altijd nog omlaag. Sowieso heeft wetenschap aangetoond dat het heel goed is om eens in de X weken (weet even het precieze aantal niet) een keer op/boven onderhoud te eten zodat je weer even 'gereset' wordt qua afvallen.

Door ±1350kcal te eten kan je je lichaam echt de afgrond in helpen :j. Lijkt me niet het doel van afvallen.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 18:31

Nooit die ervaring met m'n lijf gehad. Maar 1x in de week cheatday. Morgen uit eten en dus lekker smikkelen.

Vind jullie zorgen en tips wel fijn. Thnx!

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 19:36

BiBiQ schreef:
Nooit die ervaring met m'n lijf gehad. Maar 1x in de week cheatday. Morgen uit eten en dus lekker smikkelen.

Vind jullie zorgen en tips wel fijn. Thnx!


Maar dat je je goed voelt / nooit die ervaring hebt ervaren wil niet zeggen dat je je lichaam niet aan het vernielen bent hiermee.

Bovendien: we hebben hier in het topic de regel om geen magere lijstjes te posten (zie OP). Als jij echt structureel onder je BMR wil aan eten dan kan ik je niet tegenhouden, maar dan wil ik je wel vragen om geen lijstjes meer te plaatsen. Je mag wel gewoon meepraten.

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 19:55

Ja Bibi, het zijn terechte zorgen/tips. Je schiet er ook echt helemaal niets mee op om zo laag te gaan zitten; zodra je weer meer gaat eten (en dat gaat gebeuren want het is menselijk dat je niet 100% van de tijd op je eten kunt letten) komt alles er gewoon weer aan. Je bent echt helemaal vrij te doen wat je zelf wil, maar ik sluit me volledig aan bij Imandra. Zoals je zelf ook al aan geeft heb je dit vaker gedaan (waar ik uit op maak dat het 't welbekende jojo-effect is), en om dat te voorkomen moet je je kcal omhoog gooien. :)

Goed. Mijn lijstje van vandaag:
Ontbijt: 3 Tarwewafels van de AH; 2 met avocado en 1 met bruschetta salade van Johma
Lunch: Ja dit was dom. Overgeslagen. Wilde het halen bij de ah to go omdat ik op pad was maar ik was in LUSH heaven terecht gekomen op Amsterdam CS en ben vergeten naar de AH te gaan voor lunch. Iets met prioriteiten. :+
Tussendoor: Walnoten (gok 30 gram), Barebells eiwitreep, banaan
Avondeten: Light mozzarella, tomaat, basilicum en pesto, twee vegetarische hamburgers
Na het eten: Glas rode wijn, kwark.

Maar ik heb wel fijne LUSH producten :Y)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 08:45

Kom ook weer meeposten voor de motivatie. Poging 54327 ondertussen :)). Ga over 5 weken op vakantie en wil graag nog even wat kilo's kwijt voor het zover is. Sinds maandag weer streng aan de WeightWatchers en het bevalt me echt prima. Het is wel even plannen en puzzelen qua punten, maar zodra je de handigheid erin hebt kun je nog prima gewoon genieten van lekker eten. Zo ben ik afgelopen woensdag uiteten geweest en heb ik genoten van een biefstuk met champignonsaus en frietjes wat prima binnen mijn punten paste.

Either way, hier mijn lijstje van gisteren:
O: 2 gekookte eieren met runderrookvlees + 40 gram krokante muesli met magere yoghurt
L: 1 appel + 500 ml drinkyoghurt framboos
A: flinke portie spaghetti met kip, Tomatenblokjes, tomatenpuree, champignons, courgette en geraspte kaas
T: zoute popcorn en 2 cola zero

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 11:56

Hoe werkt dat weightwatchers eigenlijk? Ik weet alleen dat je met punten werkt, maar waar zijn die punten op gebaseerd? Leer je ook meer over voeding of ga je puur af op het puntensysteem? :)

Pfoeeee ik wilde vanavond even een rondje sportschool doen maar ik keek net voor de zekerheid even op het rooster of er nog een leuke groepsles was. Zie ik dat ze vandaag om 17:00 dicht gaan ivm huizenmarkten waardoor de zalen bezet zijn. Blij dat ik even gekeken heb, nu lunch ik even en ga dan direct maar aan de bak :+

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:50

Staat allemaal uitgelegd op de website van weightwatchers. :) Er zijn bepaalde producten die 0 punten zijn en het idee is dat je daar je maaltijden omheen bouwt. Voor mij is het de ideale manier om een gezond eetpatroon te ontwikkelen.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:52

Die punten zijn gebaseerd op verschillende factoren, combinatie tussen kcal en koolhydraten/vetten is het belangrijkst. Ze willen je stimuleren om zo veel mogelijk eiwitten te eten (en producten met weinig kcal) en wat minder koolhydraten en vetten.

Ik ga volgende week beginnen aan een guided sportschema, voor het eerst, dus ben heel benieuwd. Vind het wel heftig, moet eigenlijk 4 keer trainen + een keer HIIT maar twijfel of ik die laatste niet misschien over ga slaan := Ik begin volgende week aan een periode waarin ik standaard minimaal 50 uur per week aan het werk ben en ook nog eens rond de 11 uur per week aan reistijd kwijt ben dus het zal uberhaupt moeilijk worden om mezelf genoeg te motiveren om te gaan sporten. Maar goed, wil het wel echt weer oppakken dus dan zal ik moeten :+

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:18

Poehh Emma, klink pittig!

Inderdaad, de punten zijn gebasseerd op de verhouding koolhydraten, eiwitten en (verzadigde) vetten. Zo zijn producten met veel khd of verzadigd vet relatief hoger in punten dan producten die hoger zijn in eiwitten. Officieel gezien is het de bedoeling dat je je dagpunten inzet als basis en van daaruit aanvult met 0-punters (ei, magere yoghurt, kip, vis, groenten en fruit) echter doen veel mensen dat eigenlijk precies andersom, een basis van 0 punters leggen en van daaruit aanvullen. Aan beide kanten zie ik goede resultaten voorbij komen, en ook minder goede resultaten.

Wat ik zelf vooral merk, is doordat ik er maanden mee bezig ben, ik gewend raak aan de manier van eten. Ik kan nu een dag prima doorkomen zonder honger en eet de dingen die ik lekker vind, waardoor het steeds minder als een dieet voelt en steeds meer mijn nieuwe manier van eten is. Tuurlijk heb ik genoeg momenten dat ik er klaar mee ben en liever andere dingen eet, maar als ik eraan toegeef merk ik ook direct dat ik me minder goed voel. Dus de drempel om het vol te houden wordt steeds minder hoog.

Dit alles typ ik na een bbq met veel te veel lekker eten en wijn O:) <3
Morgen weer een dag!

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:41

Hahaha ik had hetzelfde Laura, begon super goed maar eindigde toch met drie glazen wijn. Achja. :+ Ik neem me maar voor dat het nu nog even mag, de laatste dagen van de vakantie.
Klinkt wel goed dat WeightWatchers! Ik zal er niet zo snel mee starten omdat ik zweer bij IIFYM, maar als ik jullie zo hoor is het dus wel een goede manier om -al lerende- af te vallen. Denk dat dat het beste is voor blijvend resultaat. :)

Wat is ieders' doel hier trouwens, misschien handig om eens van elkaar te weten? Ik ben zelf eigenlijk een beetje bezig met cutten, vetpercentage zo laag mogelijk krijgen, maar dat is een soort van vrijblijvend. Het is puur voor mezelf, niet voor een wedstrijd ofzo. Je hebt afvallen en afvallen dus ben even benieuwd!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:47

Wat Laura zegt. Ik gebruik de nulpunten als basis. Vind ik zelf makkelijker werken. Maar bij sommige maaltijden doe ik het andersom.

Vandaag redelijk prima dagje gehad wat betreft punten. Wel beetje rommelige invulling aangezien ik niks voorbereid had als lunch op werk, en mijn vriend het avondeten als verrassing had klaargezet voor me toen ik terug kwam van werk.
O: anderhalf gekookt ei (1 helft viel op de grond :')) en drinkyoghurt
L: croissant, flinke bak yoghurt, appel
A: stukjes stokbrood met dip, stukjes kaas, worst, komkommer, olijfjes, en tomaatjes

Zoals ik zei, beetje rommelig dagje en niet de beste opvulling van de punten maar goed, morgen weer een dag.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:59

Mijn doel is afvallen naar een gezond gewicht/bmi. Hoe ver ik daarin ga laat ik een beetje afhangen van de spiegel en hoe ik me voel. Mijn laagste gewicht als volwassene is volgens mij 78 kg (town was ik best tevreden ook), daarvoor moet ik nog 7 kg afvallen. Het luefst zou ik nog 12 kg afvallen, dan heb ik een gezond gewicht met een beetje marge.

Weight watchers heeft ook een "forum", connect. Dat biedt mij een hoop steun, tips en soms de nodige schop onder de kont. Daar heb ik bijna nog meer aan dan aan het punten tellen gek genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:44

Maanlicht schreef:
Hier gaat het weer even helemaal ruk. Houd veel vocht vast en ook wat aangekomen (ik denk door spiraaltje want het is begonnen na plaatsen daarvan ongeveer een maand geleden). Terwijl ik gezond heb gegeten, veel heb gesport en ook goed op mijn macro's heb gelet. De motivatie is dus weer helemaal weg sinds gister, en kan me dan echt niet ertoe zetten om ongezonde dingen te laten staan.

Vandaag nam er iemand afscheid, en dan ligt er twee uur lang een zak chocolade op tafel, ik heb me niet kunnen beheersen..

O: 5 mini-marsjes >;)
L: salade van tonijn, huttenkase, paprika, wortel, paar cannellini bonen en olijfolie, stukje ciabatta met chorizo en muhammara
A: all you can eat sushi



Dit had ik dus ook. Afgelopen 2 weken gezond gegeten iedere dag; geen zoete dingen of wat dan ook. Ook veel bewegen hier in Zweden; ben vrijwel altijd buiten. Hoe zit dat dan? Kom je eerst aan voordat je afvalt?


O: 200 ml yoghurt met 50 gram geroosterde havermout en aalbessen en een klein beetje honing
L: 3 knäckebrödjes met zelfgemaakte humus
T: letterlijk 5 chipjes en nog een knäckebrödje met humus
A: Braised eggs met gerookte aubergine, rund en tomaat van Ottolenghi


En 2 liter water. Gewoon gezond dus, en ook genoeg. Maar toch gaat er niets af? Of moet ik meer geduld hebben?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 23:19

Resistance moet jij kilo's kwijt dan? Ik weet niet beter dan dat jij het petite meisje bent die kan vreten wat ze wil zonder aan te komen. Dat meen ik iig in meerdere van jouw posts hier op bokt gelezen te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 23:50

__Sannne schreef:
Resistance moet jij kilo's kwijt dan? Ik weet niet beter dan dat jij het petite meisje bent die kan vreten wat ze wil zonder aan te komen. Dat meen ik iig in meerdere van jouw posts hier op bokt gelezen te hebben.



Ik ben van nature dun, maar ik voel me net iets fijner in m'n lijf als ik net een paar kilootjes kwijt ben. Heb de afgelopen vakantie ongelofelijk op m'n reet gezeten en iedere dag taart en veel lekker eten gegeten; en dat begin ik te merken en dat zit me dan dwars. :+