3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:49

Lekker lijstje Laura! :))
Ik heb vandaag ook heeeeerlijk en groot lijstje haha.

Ontbijt: shake en banaan
Tussendoor: 4 rijstwafels met humus en 100gram kipfilet.
Lunch: 3 boterhammen met huttekase en pesto
Avond: pizza whoooooop
Tussendoor:bak kvarg met cereal pure chocolade

Lekker dagje morgen weer alleen kip en broccoli haha :))

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:54

Ik ontbijt vaak met een bak magere vruchtenyoghurt en dan doe ik er altijd 1 stuk fruit bij doorheen. Ik krijg dan bijna tot geen honger gevoel de rest van de dag.

Heb al een grotere drink beker/mok van huis meegenomen naar mijn werk, ik drink alleen thee of water en door de grotere beker drink ik veel meer. Tijdens het koken heb ik ook de neiging om te snaaien. Nu heb ik geen snoep etc. meer in huis, maar haal nu altijd maar snoeptomaatjes voor bij het koken! :D

Vanavond ga ik preischotel maken, veel te lekker en eet je al snel teveel van!

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:54

Ik val ook even binnen. Had het topic al gestipt, maar gezien ik nu op kantoor met een situatie geconfronteerd wordt, toch maar alvast een berichtje. Ik ben van plan vanavond of morgen even in de informatie in de OP in te duiken, maar hoop dat jullie mij nu hierbij alvast kunnen helpen!

Hoe gaan jullie om met traktaties? In dit geval iemand die jarig is geweest en taart mee heeft op kantoor. Ik vind het ontzettend moeilijk om nee te zeggen (ik vind teveel lekker en eten is mijn guilty pleasure en vlucht). Toch zit het me ook dwars als ik het stuk op eet, omdat ik graag strakker in m'n vel wil komen te zitten en toch graag zo'n 6 tot 9 kilo af wil vallen.

Maar die reacties. Ik heb een ontzettend slanke taille (in de link in de OP staat er bij dat ik zelfs te licht ben, BMI is nu zo'n 21) en ben ook echt niet dik of stevig. Krijg altijd te horen dat ik het best kan hebben. Ik vind het heel moeilijk om met zo'n reactie om te gaan. Hoe doen jullie dat?

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:56

Ik vind het knap dat je jouw schema volhoudt :j De goed gevulde dagen zijn leuk, maar de magere dagen....brrr moet er niet aan denken :o Ik zou dan echt genadeloos de fout ingaan.

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:57

Goldwynn schreef:
Ik val ook even binnen. Had het topic al gestipt, maar gezien ik nu op kantoor met een situatie geconfronteerd wordt, toch maar alvast een berichtje. Ik ben van plan vanavond of morgen even in de informatie in de OP in te duiken, maar hoop dat jullie mij nu hierbij alvast kunnen helpen!

Hoe gaan jullie om met traktaties? In dit geval iemand die jarig is geweest en taart mee heeft op kantoor. Ik vind het ontzettend moeilijk om nee te zeggen (ik vind teveel lekker en eten is mijn guilty pleasure en vlucht). Toch zit het me ook dwars als ik het stuk op eet, omdat ik graag strakker in m'n vel wil komen te zitten en toch graag zo'n 6 tot 9 kilo af wil vallen.

Maar die reacties. Ik heb een ontzettend slanke taille (in de link in de OP staat er bij dat ik zelfs te licht ben, BMI is nu zo'n 21) en ben ook echt niet dik of stevig. Krijg altijd te horen dat ik het best kan hebben. Ik vind het heel moeilijk om met zo'n reactie om te gaan. Hoe doen jullie dat?


Als JIJ het niet wilt dan niet toch? Ik negeer het vaak doeg :j
Vaak mensen die misschien zelf de stap niet kunnen zetten? En dus uit onzekerheid zo reageren..

Neem je het wel? Ook goed dan sla je bijvoorbeeld tussendoortje over en probeer je iets magerder gedurende dag te eten of een extra rondje te lopen.. Dat ene stukje gebak zal niet gelijk zichbaar zijn :))

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:58

Goldwynn schreef:
Ik val ook even binnen. Had het topic al gestipt, maar gezien ik nu op kantoor met een situatie geconfronteerd wordt, toch maar alvast een berichtje. Ik ben van plan vanavond of morgen even in de informatie in de OP in te duiken, maar hoop dat jullie mij nu hierbij alvast kunnen helpen!

Hoe gaan jullie om met traktaties? In dit geval iemand die jarig is geweest en taart mee heeft op kantoor. Ik vind het ontzettend moeilijk om nee te zeggen (ik vind teveel lekker en eten is mijn guilty pleasure en vlucht). Toch zit het me ook dwars als ik het stuk op eet, omdat ik graag strakker in m'n vel wil komen te zitten en toch graag zo'n 6 tot 9 kilo af wil vallen.

Maar die reacties. Ik heb een ontzettend slanke taille (in de link in de OP staat er bij dat ik zelfs te licht ben, BMI is nu zo'n 21) en ben ook echt niet dik of stevig. Krijg altijd te horen dat ik het best kan hebben. Ik vind het heel moeilijk om met zo'n reactie om te gaan. Hoe doen jullie dat?


Hier staat ook bijna elke week wel een keer gebak op tafel. Ik sla dan mijn eigen tussendoortje over en neem een helft van een gebakje. Ik heb het geluk dat ik veel niet lekker vind, dus sla geregeld over. Collega is ook aan het minderen en die eet de andere helft vaak op. :D

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:58

Laura82 schreef:
Ik vind het knap dat je jouw schema volhoudt :j De goed gevulde dagen zijn leuk, maar de magere dagen....brrr moet er niet aan denken :o Ik zou dan echt genadeloos de fout ingaan.


Ik zorg dat k die dagen druk bezig ben en veel water.. Vergaat me prima :))

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:58

Goldwynn schreef:
Ik val ook even binnen. Had het topic al gestipt, maar gezien ik nu op kantoor met een situatie geconfronteerd wordt, toch maar alvast een berichtje. Ik ben van plan vanavond of morgen even in de informatie in de OP in te duiken, maar hoop dat jullie mij nu hierbij alvast kunnen helpen!

Hoe gaan jullie om met traktaties? In dit geval iemand die jarig is geweest en taart mee heeft op kantoor. Ik vind het ontzettend moeilijk om nee te zeggen (ik vind teveel lekker en eten is mijn guilty pleasure en vlucht). Toch zit het me ook dwars als ik het stuk op eet, omdat ik graag strakker in m'n vel wil komen te zitten en toch graag zo'n 6 tot 9 kilo af wil vallen.

Maar die reacties. Ik heb een ontzettend slanke taille (in de link in de OP staat er bij dat ik zelfs te licht ben, BMI is nu zo'n 21) en ben ook echt niet dik of stevig. Krijg altijd te horen dat ik het best kan hebben. Ik vind het heel moeilijk om met zo'n reactie om te gaan. Hoe doen jullie dat?


Waarom wil je 6-9kg afvallen terwijl je een BMI hebt van 21? DAn kom je onder een gezond BMI terecht.
Ik zou je eerder willen adviseren om hetzelfde te blijven eten en je te focussen op krachttraining om strakker te worden. Maar het is moeilijk oordelen obv alleen deze informatie natuurlijk :)

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:04

Vaak toch makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben erg onzeker en ik vind sommige reacties ontzettend moeilijk. Daarnaast is er een deel van me die de taart wel wil, maar goed, die kant moeten we in proberen te dammen.

Werkt het overslaan van een tussendoortje echt? Ik heb 3 eierkoeken bij me (kleintjes van de Jumbo) en een pakje Liga Evergreen. Afhankelijk waar ik zin van heb eet ik op normaal gesproken (fruit vergeten vandaag).

Wat betreft mijn BMI, volgens de berekeningen zou ik met een gewicht van 58 en lengte van +- 1.73 nog gezond zijn? Dat gaf de site in de OP geloof ik wel aan. Dat zal dan 6kg zijn, de andere drie zit waarschijnlijk tussen mijn oren.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 11:11

Thanks jongens, vond het leuk om alles nog eens op te schrijven! Zo is dr OP ook wat informatiever mbt de discussies die vaak zijn geweest ^^.


Emaychoja schreef:
Interessant topic, ik ga dit volgen voor motivatie en misschien meepraten.
Ik leef niet gezond en wil daarom afvallen maar heb niet echt een bepaald doel qua gewicht.

Ik ontbijt niet (krijg niks door mijn strot in de ochtend) en ben begonnen met hardlopen op te bouwen en wil ook vaker oefeningen doen zoals planken, sit-ups, etc. Avondeten kan ik helaas niet afwegen maar de rest zal ik doen als het echt serieuzer word, eerst wil ik mijzelf er een beetje 'rustig' inhelpen omdat ik geen conditie heb en nou niet bepaald gezond eet.

Mijn gewicht ga ik nog wegen, laatste keer dat ik mijzelf woog was ik 63 kilo (toen rond de 153) en ik ben nu 157 en duidelijk aangekomen.

Belangrijke sidenote is dat ik eerder een eetziekte heb gehad in een zeer ver stadium. Dus ik ga het wel op mijn gemakje doen en sneller als ik mij er goed bij voel want anders gaat het mis. :o


Afwegen is het beste, maar misschien kan je voor je avondeten er dan voor kiezen deze van een kleiner bord te doen. Kleiner bord = minder eten.
Psychologisch gezien schep je meer op een groter bord, dus eet je onbewust meer. ^^


Welkom alle nieuwe mensen :D!

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:22

Overigens snap ik wel dat de opmerking ''hoef jij toch helemaal niet?'' ook wel rete irritant is om te horen. Ook iets in de trant van: ''waarom let jij op je eten?'' ''Jij hoeft nergens op te letten''.
Dat bepaal ik lekker zelf wel, lol. :')

Hmm weetabix vind ik normaal niet zo lekker :') En ook met muesli ben ik giga kieskeurig.

Misschien toch gewoon voor een gezond tussendoortje gaan, want yoghurt vind ik wel lekker als ontbijt. Misschien iets van een gezond iets tussendoor (uiteraard fruit kan, maar soms wil je iets hartigers toch) rijstwafels lust ik niet. :')

Vandaag was dit mijn lijstje:
O: Yoghurt
L: 3 meergranen wraps met ham, spinazie, tomaat & light roomkaas.
D: Thaise Corn soup (zelf gemaakt, vegetarisch) echt ontzettend lekker en gezond ook. Ik maak 'm vegetarisch, maar heb er ook wel eens kip bij gegooid. Hier het recept voor de geinteresseerde: http://www.taste.com.au/recipes/thai-co ... ac2029f618

Verder drink ik alleen thee en water. :)
Ik was m'n stuk fruit vergeten vandaag, dus morgen zeker meenemen zodat ik niet zo'n honger heb van ontbijt naar lunch toe haha.

Emaychoja
Berichten: 174
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:34

Laura82 schreef:
Emaychoja: is het gezien je voorgeschiedenis niet handiger om wat begeleiding te zoeken bij het afvallen? Of heb je dat al?

Dan voel ik juist druk en gaat het sneller fout. Maar mijn psycholoog, ouders en enkele vrienden weten ervan dus ze letten wel extra op. :)

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:13

Ik bedoelde ook niet perse bij bijv een diëtiste, maar je loopt bij een psycholoog, dat kan er ook prima begeleiding bij zijn, idd om te checken dat het niet te verkeerde kant op gaat :)

linoleum

Berichten: 6463
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:14

Wat ik een mooie oplossing voor traktaties vind, is een cijfer geven aan het eten. Een 8 of hoger is nemen. Lager is overslaan. En als reden hoef je niet te zeggen dat je wilt opletten, maar je kan natuurlijk altijd zeggen dat je geen honger hebt, of dat je nog vol zit, of het niet lekker vindt.

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:18

linoleum schreef:
Wat ik een mooie oplossing voor traktaties vind, is een cijfer geven aan het eten. Een 8 of hoger is nemen. Lager is overslaan. En als reden hoef je niet te zeggen dat je wilt opletten, maar je kan natuurlijk altijd zeggen dat je geen honger hebt, of dat je nog vol zit, of het niet lekker vindt.


Dat is een goede! Dankjewel :). Die ga ik onthouden.
Probleem bij mij is dat ik heel veel lekker vindt, maar écht super lekker dan valt de helft alwaar af. Een leugetje om bestwil moet in zo'n geval kunnen dan ^^

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:22

Goldwynn schreef:
linoleum schreef:
Wat ik een mooie oplossing voor traktaties vind, is een cijfer geven aan het eten. Een 8 of hoger is nemen. Lager is overslaan. En als reden hoef je niet te zeggen dat je wilt opletten, maar je kan natuurlijk altijd zeggen dat je geen honger hebt, of dat je nog vol zit, of het niet lekker vindt.


Dat is een goede! Dankjewel :). Die ga ik onthouden.
Probleem bij mij is dat ik heel veel lekker vindt, maar écht super lekker dan valt de helft alwaar af. Een leugetje om bestwil moet in zo'n geval kunnen dan ^^


En dat is ook een stukje mensen heropvoeden. Als ze er aan gewend zijn dat jij af en toe nee zegt en jij er geen big deal van maakt dan kijken mensen er over een paar maanden ook niet meer van op :)

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:24

Absoluut ook waar. Misschien toch in de toekomst op mijn nieuwe plek (dit is afstudeerstage) toch gewoon standaard nee gaan zeggen, en dan mezelf daar ook aan houden

V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:42

Fijn the Cat je nieuwe doel! Succes!

Duidelijke nieuwe openingspost IMANDRA & hopelijk gaan mensen die ook lezen zodat we niet weer al die discussies krijgen ..

Wow Jaimy lijkt me wel heftig die dagen minder calorieën maar als het voor jou werkt is dat fijn!

Tegen traktaties gewoon nee zeggen inderdaad, op stage keken ze mij ook vaak raar aan omdat ik iedere keer een chocolaatje afsloeg. Maar gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Gisteren eindelijk weer redelijk normaal kunnen eten:
O: Banaan
O2: 250 gram alpro soya naturel met 8 aardbeien
L: 2 volkorenboterhammen met 1 plakje kipfilet en ijsbergla, 2 volkorenboterhammen met pindakaas
T: 2 rijstwafels, handje druiven, appel
A: Rijst met 2 tomaten, halve paprika, 5 schijfjes komkommer, wat broccoli en beenham
T: Stukje brownie

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:43

Ha nieuw topic nieuwe kansen om weer actief mee te kletsen :')

Dit weekend 1,5 kilo aangekomen... stappen, uit eten en bbq.

Goldwyn, herkenbaar :') op kantoor is er elke week wel iemand jarig of gaat er weer iemand weg. Dus een tafel vol taart. Ik zeg altijd dat ik geen zin heb, geen honger, of net gegeten oid. Heb geen zin in reacties van veel te dikke mensen die zeggen dat je toch al zooo mooi dun ben en je dat taartje toch niet ziet.

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:03

Pfff hebben jullie ook last ervan dat je vocht vasthoudt met dit warme weer? -O-
Ik drink genoeg maar niet teveel en heb het idee alsof alle water binnen blijft :')

Morgen weer weegdag, ben benieuwd. Hoop snel onder de 90 kilo uit te komen en daar zit ik redelijk vlakbij als het goed is :)

Mijn lijstje vandaag ;

O: vanillekwark
T; frambozenyoghurt
L; cracottes met kruidenkaas, kipfilet en ei
A; pizzawraps. Volkoren wap met tomaten, ui, 30+ geraspte kaas en kipfilet

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:08

in tegendeel. Ik doe niets anders dan plassen de hele dag. Uurtje in de file leverde al paniek op :+

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:15

Ik plas ook wel iets meer, maar niet echt overdreven, terwijl ik wel een hoop meer water drink. Dat is bij mij ook echt een 'truc' geworden. Iemand zei me eens dat vaak het 'goesting gevoel' eerder dorst is. Ik heb nu op mijn bureau zo'n fles van 2 liter staan, en het is effectief dat ik gewoon meer dorst heb dan dat ik me soms bewust ben en vroeger iets sneller in men mond stak.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:20

Ik heb nu ook een fles op mn bureau staan. Drink echt meer. :j

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:28

Vera moet echt zeggen dat het me goed bevalt.. :j

Ik drink standaard zo een 4/6 liter water.. Vind t heerlijk om de hele dag aan een fles te lurken :Y)
Heb ook helaas een chronische blaasontsteking dus ik ''moet'' wel

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 13:32

secricible schreef:
in tegendeel. Ik doe niets anders dan plassen de hele dag. Uurtje in de file leverde al paniek op :+


Oh dan ben ik niet de enige :+. Moet ook zeggen dat ik veel meer drink, maar de consequenties daarvan zijn niet zo chill. De hond keek vanmorgen om 6u al heel gek op dat ik al langs kwam huppelen, haha.

Ohhhh jongens ik heb die vezelrijke kwarktaart gemaakt met perziksmaak griekse yoghurt, aardbeien en perzik-mango whey!<3. Zo lekker. En nog eens 50 minder kcal dankzij het vervangen van de kers door aardbei *\o/*